|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
Det lämnar jag osagt. |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Fawlty Towers skulle det stå, uppenbarligen ordblind, korkad och fet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+5) |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Från Kenneth till Björn det är en kuskförstärkning av bibliska mått.
Kanske ingen jättechans men på en garderad bong skall Hipstern med. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Senaste fem loppen visar att Kenneth fick bättre placeringar med hästen än både Ulf Ohlsson och Mats E Djuse. Men jag håller med om att Björn torde innebära en chanshöjning även om han bara vunnit ett av de sju lopp han har styrt Hipstern. Det var den första hästen jag bockade för i loppet eftersom jag alltid tar 1:an i voltlopp av statistiska orsaker. Olga Utca tänker jag inte åka på heller men det blir nog ett par till innan lördag eftermiddag.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Men visst är det enklare emot på lördag än vad det brukar vara. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Håller med! Jag blir inte förvånad om en av dem vinner men vill ha bägge på mitt system. Däremot blir jag förvånad om en tredje skulle vinna.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tänkte spika Önas Prince, tills jag hörde igår i denna podd att Nordström tycker San Moteur har bättre form (i slutet av podden, när de går igenom V75-7), att det saknas lite form hos Önas.
https://www.youtube.com/watch?v=dl53HmchERs Tittade och såg att detta är Önas 2:a start sen juli efter skada. San Moteur har i stället tävlat regelbundet och bör vara i bättre form. Det vore rent pinsamt om inte någon av dessa 2 vinner. Bakspår och jadda jadda, det är ta mig fan 2 elithästar mot hästar som hävdat sig mot lägre motstånd! Någon av dem SKA vinna! Får välja dyrare lösningen och ta bägge, även om jag anser att Önas är den bättre hästen av de 2 bästa i loppet. Blir en chansbong för min del, där jag får ta bort favoriter i andra lopp för att få ihop det, när jag nu tvingas ta bägge....för jag lämnar inte min favvohäst utanför lappen. San Moteur är så klart en grym häst den med, men tycker Önas är vassare. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Mitt i Gröt Kommentar
Ja det är ett jäkla surrande ang. formen på de båda favoriterna i Legolas Loppet. San Moteur bör väl definitivt ha bäst form men det kanske vankas lite ”träningslopp” och ingen utblåsning. Jag tycker både Björn och Håkan lägger för stor vikt vid hur hästen känns vilka lopp han ska och Bla bla bla. Ska han vinna i Paris om 1,5 månad behöver hästen nog några rejäla utblåsningar typ senaste loppet därnere. San Moteur är min första häst men det lutar väl åt feg gardering på min kupong oxå. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-13 klockan 09:17. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tja, vad ska man säga om den här omgången? Jo, det finns tre storfavoriter med toppchanser. En måste garderas och det lutar åt A Fair Day, enbart pga. tilläggen. Jackpot Mearas och San Moteur bör vinna sina lopp. Chansspiken blir nog Bottnas Idol. Jag måste lämna systemet ikväll då jag inte kommer att vara hemma imorgon. Förmodligen räcker det med att ta med Bonus Credit mot A Fair Day och köra sparlopp där. Några öppna lopp på det och kan man få femsiffrigt så får man nog vara nöjd.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Mina Oroliga Fredags Funderingar
Jag har lite svårt att bestämma mig. Men det kanske klarnar tills imorgon em. V75 1) En eller många ? Frågan är hur man bedömer 11 Dea Sprint Bars vinstchans ? Pausat, skor, volt och bakspår är på minus kontot. Men bakom känns det vidöppet och gardering kostar kanske mer än det smakar. Hm klurigt. V75 2) 4 Jackpot Mearas är väl ingen dunderspik men likväl klar förstahäst. Även här är det vidöppet bakom. V75 3) Tja 15 hästars stolopp med två volter och 2640 brrr. Mitt drag är 8 Mazuocco Boko men känns väl vågat att spika en 6%are ? V75 4) 15 A Fair Day är väl omgångens bästa spik om Ginman får till styrningen. Jag litar dock inte riktigt på den gubben ![]() V75 5) 1 Dart Kronos. Två raka G är inga bra tecken men jag har lite feeling för vinst. V75 6) Omgångens lurigaste lopp tycker jag. 11 Express Cash spurtade grymt senast och är mitt måstestreck. Liknade läge imorgon och känns änna distansgynnad. Chansspik till 10% !? Hm kanske . V75 7) 10 San Moteur. Om Björn ger järnet sista varvet är han ensam på stregen men ingen som vet ingen som vet ? Önas behöver nog ett lopp till innanför västen. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Men känns väl änna lite missgynnad av distansen ? Lever väl på sin styrka ? Har presterat bäst på 2,5 - 3 varv ? |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Det sannolika är att alla 4 är så kapacitetsmässigt överlägsena att jag helt enkelt borde passa spel. Gocciadoros kanon har väl en del galopphistorik i snurren, så även Almhedens valack, båda är normalt brutalt överlägsena sitt motstånd. Tillika Törnqvistans Muscle Hillare, som dragit ett drömspår, men var helt under isen senast. Björns världsartist i guld, kör ett prepare och uppbyggnadslopp in för Frankrikeäventyret, där hans hingst skall matcha den absoluta världseliten. Guldloppet är fullt av utfyllnadshästar som nått sitt kapacitetstak. Vi som tänker ”liten tuva välter stort lassa” alltså drömmare som jag letar spikar ioch lås i de tre mer öppna avd Diamantstoet, Klass 1 och Brons. Tyvärr luktar det jackpot hela vägen till månen, men jag gör ett försök att plocka ner månen och garderar samtliga lampor. God tur med liren och håll i plånboken. För oss drömmare är risken magplask överhängande. Gissar att den enda som skrattar hela vägen till banken efter avslutad speldag är Hans Lord Skarplöth och ATG. Jajjan |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
”liten tuva välter stora lass”
Mina feta fingrar, igen! |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
I Have a Dream
Efter nattens sömn känns det mer och mer troligt att Önas Prince får bestämma i Legolas minne. Björn kör till lite lagom för ett Preparé andra pris. Björn och Håkan är nöjda och glada. Hästens känns jättefin är ju ett parad uttryck. Men det är ju 1,5 månad till storloppet. Kör så det ryker säger staketränaren Efterhandaren. Hästen behöver flera tuffa lopp i kroppen om han ska vinna P.D.A. För övrigt beskriver Jajjan mina tankar gällande omgången på ett bra sätt. Stoloppet och Brons är skrällvänliga. I övriga 5 avd står favoriterna i kö till vinnarcirkeln. Jackpott på 5 och kanske 6 rätt är ingen större överraskning. Litet Chanssystem är nog att rekommendera. Eller helt enkelt låta sporten gå före spelet. |
|
|
|
|
|
|
|