Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-02-28, 19:31   #16

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jääävligt surt! Min klara spik sen i söndags.. Jag vägrar Stens Rubin som säkert vinner men sjukligt bra värde på övriga. Jag KAN inte spika en femåring i guld! Och framförallt när en sådan är spelad till över 70%
De känns spelmässigt angeläget att försöka hitta motbud till 73% aren Rubin. Men är det någon gång en 5 åring ska vinna i guld är det väl imorgon. Det vimlar av 9-10-11 åriga hästar som har passerat zenit. När vann Jaguar Dream senast i guld ? Jag tror Husse Boko är värst emot och Emoji näst värst. Husse har hittat en grym formtopp på gamla dar. Men Stens Rubin är nog omgångens dunderspik. Tråkigt spelmässigt men det känns stabilt.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-28, 19:48   #17

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18402
Standard

Avd 1. Ett riktigt getingbo med många hästar och kuskar i form och bf balans. Jag bestämde mig direkt när startordningen släpptes att Mr Shyguy spikas rakt av! Det blir otroligt dyrt att gardera i ett så jämnt lopp..
Inte 100 att Persson prickar ledningen men jag uppskattar chansen till 1/3 att han vinner detta ändå, så en klart spelvärd spik i mitt tycke!
Otroligt synd att Redén strök sin.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-28, 20:55   #18

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Intressant omgång detta och kul med barfotakörning igen även om det är lite klurigt att både värdera och överblicka vad det betyder. Har läst på en del och detta läge är tankarna så här:
1: Väldigt mkt skrik på Mr Shyguy och efter strykningen lär den väl bli rätt stor favorit. Men är det självklart att den sitter i ledningen? Esteban Bar såg ju oslagbar ut senast och kan inte spela utan den. Och Victoria LL kan väl ta spets och ev. köras där? Glöm heller inte Fahrenheit med MAD.
2: Alla springer på Oviedo Base som väl lär sluta minst kring 30%. Då är den inget fynd längre från sämsta volten och tveksam kusk. Tycker det finns en del klart spelvärda på bakersta volten där 8,12,13 är tidigast för mig.
3: Stens Rubin ska vara oslagbar och JU har tydligen i princip gett klartecken. Men ruskigt bra värde på alla bakom. Emoji barfota är intressant, Jaguar Dream får massor av lovord från Redén, Husse Boko har tokform, Unico kanske spetsar och Betting Pacer gjorde mot bra lopp i Frankrike.
4: Tveksam till om Nice Steel står distansen. Samtidigt kanske inte så många som vill sätta upp tempo. Bikana Wine verkar vara hetshästen i loppet och är tidig hos mig med. Släpper heller inte True Blue. Tokskrällen är väl Crebas nr 8, han har ju form på stallet och kan smyga länge.
5: Öppet lopp som nog bör garderas. Förvånad att inte PU är mer betrodd med spetsfavoriten. Vass eller Kass hyllar 11. Men Ville Karulahti från bakspår?!
6: Mycket snack om Kyrie Eleison. Men finns en osäkerhet i volt och detta var ju en häst som länge föredrog att komma 2:e eller 3:a. Och Tuppen är ju väldigt snabb ut och kanske vill PU att sonens körning ska komma in i bilden..? Bäst värde finns i Amazing Hazel och här är ju Micha Brouwers häst helt bortglömd.
7: Här tänkte jag direkt att Bekir HTV vinner efter bortnötningen senast som kostade mig en del pengar. Får se om det blir spik eller A-häst. Tror det räcker långt med 3-4 streck ytterligare vid gardering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+4), KalleKlut (+1)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 01:09   #19

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1668
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Intressant omgång detta och kul med barfotakörning igen även om det är lite klurigt att både värdera och överblicka vad det betyder. Har läst på en del och detta läge är tankarna så här:
1: Väldigt mkt skrik på Mr Shyguy och efter strykningen lär den väl bli rätt stor favorit. Men är det självklart att den sitter i ledningen? Esteban Bar såg ju oslagbar ut senast och kan inte spela utan den. Och Victoria LL kan väl ta spets och ev. köras där? Glöm heller inte Fahrenheit med MAD.
2: Alla springer på Oviedo Base som väl lär sluta minst kring 30%. Då är den inget fynd längre från sämsta volten och tveksam kusk. Tycker det finns en del klart spelvärda på bakersta volten där 8,12,13 är tidigast för mig.
3: Stens Rubin ska vara oslagbar och JU har tydligen i princip gett klartecken. Men ruskigt bra värde på alla bakom. Emoji barfota är intressant, Jaguar Dream får massor av lovord från Redén, Husse Boko har tokform, Unico kanske spetsar och Betting Pacer gjorde mot bra lopp i Frankrike.
4: Tveksam till om Nice Steel står distansen. Samtidigt kanske inte så många som vill sätta upp tempo. Bikana Wine verkar vara hetshästen i loppet och är tidig hos mig med. Släpper heller inte True Blue. Tokskrällen är väl Crebas nr 8, han har ju form på stallet och kan smyga länge.
5: Öppet lopp som nog bör garderas. Förvånad att inte PU är mer betrodd med spetsfavoriten. Vass eller Kass hyllar 11. Men Ville Karulahti från bakspår?!
6: Mycket snack om Kyrie Eleison. Men finns en osäkerhet i volt och detta var ju en häst som länge föredrog att komma 2:e eller 3:a. Och Tuppen är ju väldigt snabb ut och kanske vill PU att sonens körning ska komma in i bilden..? Bäst värde finns i Amazing Hazel och här är ju Micha Brouwers häst helt bortglömd.
7: Här tänkte jag direkt att Bekir HTV vinner efter bortnötningen senast som kostade mig en del pengar. Får se om det blir spik eller A-häst. Tror det räcker långt med 3-4 streck ytterligare vid gardering.
Mitt preliminära system:
2-6 Barfota äger.
4-5-8-12. 12 litet lyx streck på men barfota.
2-7 Tränaren lovar vinst med nr 2. Blir bra % med 7 på barfota.
1-10-13. Går på skorycken.
9 En eller alla. Törnqvist kan man oftast lita på.
1 Spikar skall helst hittas i främre träffen. Grundregel .
1-8-10 Skoryck äger.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 01:42   #20

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Håller med dig (som vanligt) i helt klart det mesta!
Ska man gadda Mr Shyguy i 1a så blir det jäkligt dyrt för mig! Vill absolut ha med 2,1,11,3,8 i första hand.. 10,4,5 där bakom

High Five D.K och La Crosta är två tokskrällar jag inte släpper!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 10:15   #21

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Lol, samma skrällar för mig????

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Håller med dig (som vanligt) i helt klart det mesta!
Ska man gadda Mr Shyguy i 1a så blir det jäkligt dyrt för mig! Vill absolut ha med 2,1,11,3,8 i första hand.. 10,4,5 där bakom

High Five D.K och La Crosta är två tokskrällar jag inte släpper!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 11:00   #22

Standard

Psst Uttrarna använder sin Finn Tack sulky så mycket som möjligt. Även i voltloppen. Borde väl nästan klassas som bike ? Den kanske är värd sina 100 000:- ?
Lottdragning om vem som får guldsulkyn när dom har två hästar i loppet
Gammal 2025-03-01, 12:50   #23

Standard

Dagens trendhäst Katmandu Mearas. Nu över 50%. Kan de vara så enkelt att välstammade Snogarps hästen går felfritt och bara vinner. Uttrarna är lyriska och tror på toppchans.
Gammal 2025-03-01, 13:05   #24

Reg.datum: jan 2024
Sharp$: 217
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tidiga Tankar
V75 1)
11 Fahrenheit är härdad i tuffa gäng och Djuse pojken har vunnit från
V75 6) 1 Kyrie Eleison Distansgynnad rackare med bra läge.
6 Tuppen får stänkarvarning. Är ”galet” bra när han är på KAMphumör. Dessutom är tränare Arnqvist en go gubbe trots att han är Halmstadbo
Detta är mitt första inlägg sedan jag registrerade mig för över ett år sedan, trots upprepade mail till admins så blev jag inte godkänd förrens någon vecka sedan.

Vill bara säga att jag ryggat många av dina tips Efterhandlaren, och mer ofta än sällan har de gått in! Inte gett några jättepengar än, men har ändå varit kul att ta en titt på vad du skrivit innan jag lagt mitt egna system.

Har inte så mycket att tillägga till dagens V75 pga tidsbrist. Men mina andelsspel (Jobbet och vänner) spelade båda (tyvärr) Harry Boy och båda systemen fick 1 Pickford som spik i sista avdelningen. Ser inte så ljust ut, men man får hoppas!
Isakksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 13:15   #25

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39613
Standard

Jag får nog ge mig och spika Stens Rubin i alla fall. Spets, barfota och får bestämma över kort distans. Måste försöka vara lite smart här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 14:23   #26

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4134

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag får nog ge mig och spika Stens Rubin i alla fall. Spets, barfota och får bestämma över kort distans. Måste försöka vara lite smart här.
Ja, jag ger mig oxå. Men jag får väl göra ett litet motsystem senare. Johan U är ju känd för att bränna med högprocentare, fast den statistiken kanske håller på att ändras?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 14:27   #27

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1194
Standard

1 - 6 Opening Night. Gustav tror på sin häst. Smack!
2 - 8 Luca Barosso. Behaglig resa på inner spåret. Psst! Propulsion gener. Smack!
3 - 5 Betting Pacer. Perfekt spår. Duktig på Vincennes. Psst. Maharajah gener. Smack!
4 - 9 True Blue. Hanna ryggar Gustav. Maharajah gener även här. Smack!
5 - 10 Grande Drama. Djuse överraskar. Psst. Återigen Maharajah gener. Smack!
6 - 3 That´s So Spicy. Psst. Conrad kryddar loppet. Ånyo Maharajah gener!!! Smack!
7 - 2 Lövdala Kenji. Zola Bokos spralliga gener. Djuse tar hem det. Smack!
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 14:34   #28

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
1 - 6 Opening Night. Gustav tror på sin häst. Smack!
2 - 8 Luca Barosso. Behaglig resa på inner spåret. Psst! Propulsion gener. Smack!
3 - 5 Betting Pacer. Perfekt spår. Duktig på Vincennes. Psst. Maharajah gener. Smack!
4 - 9 True Blue. Hanna ryggar Gustav. Maharajah gener även här. Smack!
5 - 10 Grande Drama. Djuse överraskar. Psst. Återigen Maharajah gener. Smack!
6 - 3 That´s So Spicy. Psst. Conrad kryddar loppet. Ånyo Maharajah gener!!! Smack!
7 - 2 Lövdala Kenji. Zola Bokos spralliga gener. Djuse tar hem det. Smack!
Sitter den så lovar jag att du får alla mina Sharps
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-01, 15:08   #29

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39613
Standard

V75
Inlämnat: 2025-03-01, 13:39
Halmstad
Lördag 2025-03-01
Start: 16:20