|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Tisdag 11/3 -Eskilstuna - V64
V64- Eskilstuna
V64-1 Stark favorit, begränsad skrällpotential, känns som en spik-eller-gå-rakt-ut-lopp A-hästar: ✅8 Garment Chic (Form, kapacitet, avslutare) ✅3 Chardonnay (Form, speedig, stabil) B-hästar: ✅2 Iwo Jima Zet (Kapacitet, årsdebut, form osäker) ✅7 Inga Godiva (Okej kunnande, ny regi) C-hästar : ✅1 Made for Glory (Kapacitet, men hög galopprisk) V64-2 Flera formkort och lågklassigt lopp men tydlig spetsfavorit. Svårare bakom. A-hästar: ✅6 Great Advantage (Form, vass avslutare, allround) ✅1 Gladiator S. (Spetsfavorit, men inte helt pålitlig – ifrågasatt spik) B-hästar: ✅3 Legacy of Her (Smygkörd avslutare med form) ✅11 Legal Eagle Sisu (Formkurva upp, stark avslutare) ✅10 Ramseas Ruler (Vass form, galoppen senast ursäktad) C-hästar: ✅9 Jason The Late (Skrällläge, bra speed) ✅4 L.L. Imhoturnot (Bra form före galoppen, bra avslutning tidigare) ✅2 Neo Vicis (Form, men galopplysten – kapabel ändå) V64-3 Voltstart, många ojämna hästar, svårbedömd form – hög skrällrisk. A-hästar: ✅6 Kimi Pace (Form + spetsläge, toppchans) ✅1 Elton Vendil (Form, perfekt spår, stark avslutning) B-hästar: ✅7 Hisco de Florange (Stark avslutare, formkurva upp) ✅4 Glory Forever (Billig vinst senast, men given kapacitet) ✅8 Ares (Form + balansförändring = farlig) C-hästar: ✅10 Kattens O’Malley (Rysare, stark spurt senast) ✅3 Global Excitement (Visat fart, skoryck, vass form sen tidigare) ✅2 Vilde Skift (Bättre motstånd tidigare, nu lättare fält – outsider) V64-4 Lång distans, B-/K-kuskar, många osynade hästar över 2640 m, flera skrällbud. A-hästar: ✅1 Lookin at Lucky (form, spets, klassnedgång) ✅2 Beryl J.Brown (bra avslut, distansgynnad) B-hästar: ✅7 Yatzy Töll (klassklättrare, smygchans) ✅8 Mezcal Teorvici (form, styrka, avslutar vasst) ✅4 The Vet’s Mistake (spurtform, outsider) C-hästar: ✅6 John Filip (smygtyp, behöver klaff, men gör sällan bort sig) ✅5 Teaseme C.C. (smyger med, men segerlös – tänk platsspel) ✅3 Ce la Vie Rick (ej form, men stayerkapacitet finns) V64-5 Några formkort men väldigt öppet bakom 3–4 hästar. Bra skrällpotential. A-hästar: ✅9 Gordini Brick (kapacitet, form, hög segerprocent) ✅8 Hot Dansk Dynamite (form, stark avslutare, kan göra jobbet själv) B-hästar: ✅3 Xanthis Ibiza (kapabel, kuskplus, avslutningsvass) ✅5 Bandit Frontline (form, avslutar bra, undervärderad) ✅14 Denzel Washington (vass spurtare, kan överraska) C-hästar : ✅6 Wilson Laylock (kan spetsas med klaff, Kihlström upp) ✅7 Never To Young (bra grundkapacitet, återkommer efter vila) ✅13 Kash Keeper (vasst senast i monté, snabb avslutare, lågstreckad) ✅15 Ebano d’Arc (skaplig avslutare i enklare gäng, outsider) V64-6 Sprinterlopp där det kan gå undan – starka avslutare från bakspår, spelvärda outsiders – tempoberoende = svårbedömt lopp. A-hästar: ✅5 Hattivatti (formstark, tål grovjobb, hög segerprocent) ✅4 Optimum Relight (form, startsnabb, spännande läge) B-hästar: ✅6 Leonardo Silvåkra (understreckad, utrustningsplus) ✅9 Moufaza S.F. (speedig, kuskplus, bra avslutare) ✅12 Inferno W.F. (form, spurtraket vid klaff) ✅3 Philippe Pheloppe (vass avslutning näst senast, outsider) C-hästar: ✅1 Midna (snabb ut, får troligen spets men viker ofta) ✅2 Windy Spring (leder om ingen pressar men viker lätt) ✅10 Bellamy McLin (har avslutat okej men behöver maxklaff) ✅7 Black Muscles (ny regi, kapacitet finns – outsider) Resultat: ✅A 2-hästar: ✅B 3-hästar: Utdelning 6 rätt 116 202 kr Senast redigerad av Baltasar den 2025-03-11 klockan 21:34. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sista minuten vinnarna.
1) 3 Chardonnay. 2) 7 Finans Vendil. 3) 3 Global Extcitement. 4) 7 Yatzy Töll. Töll hästar måste bevakas. 5) 9 Gordini Brick 6) 3 Philippe Pheloppe Testar min nya IPad. Funkar bra. Betydligt snabbare än min gamla kämpe. Paddan var för snabb, jag hängde inte med Inte en siffra rätt.
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-11 klockan 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vilka urusla kuskinsatser! Bortsett från vinnaren då
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Oj,oj,oj. Julia Smedman lekte med packet och icke vinnaren fick sin första vinst.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Håller med. Proffkuskarna var inte som bäst
shasha (+2) |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Jormas styrning var ett stort jäkla skämt. Skärpning gamle man. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-11 klockan 20:04. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hade krav på att Great Advantage eller Kimi Pace(för Rally Calle och jadda jadda) skulle vinna, sket sig ju helt även om jag hade vinnaren i både V64-2 och V64-3.
Kan nu få max 4 rätt |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Tack för input, jag kommer att justera antal hästar i analysen inför kommande omgångar. Det är alldeles för många C hästar. Egentligen så är det A och B-hästar som är intressanta . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Supervisor (+10) Senast redigerad av Baltasar den 2025-03-11 klockan 20:44. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sparade på favoriten i V64-5, hade helt snöat in på Never to young samt 15 med Djuse.
Kan nu max ha 3 rätt så jag är ute även på DD |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Alltid något:
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2025-03-11, 20:16 Eskilstuna Tisdag 2025-03-11 Start: 20:59 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6 2: 4 Optimum Relight 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: KKN XHZ MNQ ----------------------- Rätt kombination Odds 3-4 13,78 Utbetalt: 275,00 kr ------------------------------ V64 Inlämnat: 2025-03-11, 19:29 Eskilstuna Tisdag 2025-03-11 Start: 19:31 Kostnad: 10,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Garment Chic (2, 3) 2: 1 Gladiator S. (6, 3) 3: 4 Glory Forever (6, 1) 4: 1 Lookin at Lucky (8, 7) 5: 3 Xanthis Ibiza (9, 6) 6: 4 Optimum Relight (5, 9) 1x1x1x1x1x1 = 1 rader 1 x 10 x 1,00 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. Rättningskod: XVQ NQH FLM ------------------------------ 4 rätt: 10 x 22 kr Vinst! Summa: 220,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+20) |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
Spm vanligt!Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Vi kämpar
valo (+5) |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Jag har jätteproblem med detta. Om en häst var ute i 3:e spår senast inför upploppet, då tänker jag att hästen har form och kusken testar. Men i tipsen står det ofta att hästen har form och den har inte varit ute i 3:e spår senast. Uppenbarligen finns det fler sätt att bedöma form(bortsett de som kan läsa uppvärmningar, men detta ligger ju före dessa), som har gått mig helt förbi. Tycker i övrigt det var bra information på hästarna och snyggt uppradad av dig. Senast redigerad av shasha den 2025-03-12 klockan 09:59. |
||
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|