![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Jippo-omgångar i påsk passas
Ett råd, spar pengarna till V75 Romme på påskdagen.
Ytterligare en dag att plöja startlistor är aldrig fel, som midsommardagen på Kalmar. Däremot hoppar jag V75-bondfångaromgångarna på Gävle och Färjestad och lägger krutet på Rommes 205 m långa upplopp. Gissar att de av ATG plundrade medel från tidigare omgångar, skall upp på bordet till V75 Romme? Nu när de onyttige brödepåsarna från staten har lämnat ATGs styrelse, så får vi hoppas att någon av de nya styrelsemedlemmarna entledigar Jippo-Hasse och ersätter honom med en VD som har någon mätbar kompetens. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
De extra V75:orna brukar ofta ge dålig utdelning och bygga upp jackpotten.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Visst är det så. Men fina pengar för tränare och hästägare att köra om trots behagligt motstånd för favoriterna.
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-18 klockan 08:12. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Citat:
https://www.atg.se/spel/2024-03-28/V...avd/1/resultat och Jackpott på Färjestad (29 mars 2024) dagen efter, tycker inte jag är kattskit. https://www.atg.se/spel/2024-03-29/V...avd/1/resultat Romme gav bara 37 tusen 31 mars 2024 https://www.atg.se/spel/2024-03-31/V...avd/1/resultat Utifrån dessa siffror är mitt råd att skita i Romme och satsa på Färjestad.... |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Det är få spelare som är pålästa inför V75-bondfångaromgångarna vilket kan vara en fördel. Färjestad och Gävle tar jag gärna puls på.
Det kan bli vad som helst i utdelningen. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Vill man ägna påskledigheten till annat än bara trav så hoppar man med fördel över flera av dessa omgångar . Vill man spela men inte orkar eller har tid att läsa på kan man ju köpa någon av ICA Maxi Linköpings nästan 1000 olika system varav Wannebrant/paret säljer de flesta och dom läser knappast på många timmar om ens någon . Krutet läggs mest på marknadsföring av deras nummerspel är känlan.
Själv ser jag mest fram mot kvalloppen till kunga och drottningpokalen på annandagen men då är det inte V75. Pluggandet läggs på söndagen . Resten av påsken får det bli annat än trav. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
Förra århundradet missade jag inte många Pokal lopps kval kvällar på Åby travet hängande på staketet. Minnesvärda vinnare av Kungapokalen. 70 tal : Express Gaxe 80 tal : Gaston Pride 90 tal : Remington Crown. I jämlikhetens tecken måste jag väl nämna några vinnare avDrottning Silvias Pokal oxå . Pokal loppet för ston startade 1983 och två vinnare på 90 talet som sticker ut är Ina Scot och Hilda Zonett (2000) Två grymma svenskfödda märrar som dessutom vann Kriteriet och Derbyt oxå. Hingstarna var chanslösa. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-15 klockan 10:49. Anledning: Drottning Silvias Pokal |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Vilken är den huvudsakliga V75-omgången? Är det lördagens V75 eller söndagens? D.v.s. den omgång som inte är extra-omgång.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | |
![]() Citat:
Jippoarrangören Hasse jublar och småspelarna pröjsar för hela kalaset. Storspelarna lägger inte en spänn på Hasses bondfångaromgångar utan kliver in tungt på spelen först när ATG tömmer skattkistan med småspelarnas konfiskerade vinstmedel. Nu på söndag är det dax för superjackpot och fest i Kapernaum vid Gennesaretsjöns norra strand för då skall äntligen det snodda guldet fördelas bland de som troligtvis inte bidragit med en enda spänn, sk Hasse-logik. Senast redigerad av Jajjan den 2025-04-18 klockan 00:37. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
Provisionen dom drar in på detta väldigt mycket högre än om det varit vanligt vardagstrav och alla deras tusentals kunder verkar ignorera den självklara frågan ”Varför står det om full pott varje dag när jag köper och köper men aldrig vinner något?” Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Citat:
Det fantastiska är att det funkar om och om igen. Jag har citerat Friedrich Schiller för och gör det igen: Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves. Ursprunget till citatet kommer säkerligen från romarna. Känslan är väl att dumheten peakar nu när de digitala plattformarna infekterat massans hjärnor till den grad att folk verkar ha slutat tänka själva. ”Trust but verify”, men vem hinner med det, med tanke på den rasande fart som de digitala flödena sköljer över oss 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Våra vänner i den stora demokratin väst, tycks missa det uppenbara, dvs att det pågår en nedmontering av demokratin i rasande fart. Det fria tänkandet på de stora universiteten håller på att bytas ut mot påbud av sekterism från presidenten och hans kabinett. Inte ens de främsta absurdisterna i världen skulle kunna förutse en utveckling som vi ser ske varje dag i det stora landet i väst. Den pågående galenskapen hade nog aldrig varit möjligt utan de stora digitala plattformarna och dess algoritmer, som fullständigt suddat ut kritiskt tänkande? Senast redigerad av Jajjan den 2025-04-20 klockan 07:55. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Helt galet att de får hålla på såhär, andelsspel i all ära men det de håller på med är ju ren scam i mina ögon. nästan 200andelar till dagens omgång ochså. Hur hinner de ens sätta ihop systemen, görs de per automatik med något program el?
Finns ju iaf ingen tanke bakom, det kan man ju förstå. Handlar bara om att tjäna pengar. Blir fina pengar på ett år de där 6% https://www.allabolag.se/foretag/wan.../2KHY0PSI5YHQ5 Senast redigerad av DRoopy den 2025-04-20 klockan 00:02. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 | |
![]() Citat:
Högst sannolikt något program som skapar systemen och svårt att begripa hur så många kan betala 6 procent i provision för sådant skräp . Bättre att köpa en Harry Boy i så fall. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
|