|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
MAD skriver i Expressen att hans styrning Esperia Font kan vara en chansspik. Det finns inte en chans i h**** att jag spikar någon av hans styrningar imorgon
Det är automatgardering rakt av. Den ska först och främst vinna från dödens och hålla undan för Örjan samtidigt. Den kanske fixar det, men årsdebut och riktigt kasst spår tillsammans med MAD är inget drömscenario för en spik. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Instämmer helt med att MAD:s kuskformen i år på V75 är inte den bästa!
Just nu så lever han på gamla v75 meriter när man skall bedöma honom ihop med en häst i loppet . . Vet inte om det är dåligt tränade/trötta hästar han sitter bakom eller om han har tröttnat själv och behöver en lång semestern ? Inför lördag så sitter han bakom flera bra hästar , dessvärre så startar han från mindre bra spår. Kommer han ens till ledningen i något lopp? Inga spikar för min del med MAD . V75.1 ✅9 Eagle Trot – Vann 2 av 4 i år, sen paus. Fart finns. Tempo krävs. V75.2 ✅8Esperia Font – Stark, komplett, visade brutal styrka i höstas. Kan göra jobbet. Tål spår 8. V75.3 ✅12 Dilva Jet – Tokbra senast från samma läge. Avslutningar i världsklass. Barfota nu? V75.4 ✅12 Lupin Mearas – Form osäker, behöver maxklaff. V75.5 ✅10 Jongleur – Årsdebutvinnare med kraft kvar. Funkar även bakifrån. Fart! V75.6 ✅6 Charmant de Zack –Klasshäst på barfotabalans. Lär behöva lopp men ändå farlig. V75.7 ✅7 Keep Gamble har varit en raket i utveckling. Styrkan är enorm – tål att göra jobbet och har redan vunnit på 2640 i övertygande stil. Galoppen senast? Mest en slump. Tidig tipsetta om han håller sig i trav?? Senast redigerad av Baltasar den 2025-04-25 klockan 19:07. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag spikar nog Mizai imorgon. Det var min spik redan förra gången, men då bommade man 7:an när Mats la sig i tredje invändigt ( en klar bortkörning som Mats inte ville nämna ens ). I hans krönika på Ronden så skriver han att det kan vara en spik, och i mina öron låter det då som att han tänker köra i spets.
Enda nackdelen är att Berglund också spikar denna, så den lär öka en hel del på strecken. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
4 Jikken och 5 SG Mistral kommer med eftersom de är V75-härdade och har bra spår. Det här blir det dyraste loppet på min lapp. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
1%?
Är jag ensam här inne om att ha med Chapuy i avd 6? |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Skämt åsido, men den kommer ha massiva problem att komma ner i banan iom att hästarna har högre fart nu när det är 1609m även fast den är riktigt startsnabb. Första 50m metrarna när startbilen släpper fältet har varit Chapuys styrka, medans nu gynnas den inte alls lika mycket av det. Bortlottad samt fel distans tyvärr…
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Succé-kombon MAD/Alessandro talar segerspråk kanske redan i morgon? |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vettiga spikar och annat dravel..
Avd 2. MaD/Gocci bör ha toppchans med 8 Esperia Font till i nuläget tacksamma 39% och det ser ut att trenda neråt. Den här spårtrappan regleras från dödens.. Jag rankar 12 Cathrinelle 2% som 2a men får nog ändå svårt att spurta förbi EF. Avd 3. 1 Mizai 16% var en given spik när jag slog upp startlistan i tisdags! Tyvärr så trendar den rejält uppåt men allt under 33% är ett fynd! MeD borde kunna reglera detta lopp enkelt från ledningen. 11 Gatling 2% och 7 Joe Dalton 2% är fynden men det blir svårt från dessa spår.. Plats! Avd 5. 5 Jackpot Mearas 69% är "allas" spik. Det förstår jag absolut med tanke på form och spår men han var inte bra på Åby näst senast.. Brons har alltid skrällpotential och det är här utdelningen avgörs! Han vinner nog detta 7/10 med samma förutsättningar men jag spelar inte för att vinna 5000:- Hoppas att Adrian kör rakt fram och håller 2 Savastano 10% i trav och pressar favoriten. Svårt att se luckan för Wäjersten komma så då handlar det om att hitta 2a/3e utv om man försöker fälla. Jag tar definitivt med 5 Joint Chef 2% och 4 Huit 2% Avd 6. 5 Mr Hercules 49% är absolut en vettig spik som också ser ut att trenda neråt. Törnqvist i all ära men Redéns pålle spelar i en annan liga! Som han såg ut senast så bör Örjan kunna reglera detta från dödens. Galopp (som tyvärr är ganska hög för att vara i guld) emot! Kolgjini jr trodde stenhårt på 2 Barack Face 5% senast men det slutade med galopp som vanligt för stallets hästar.. Ändå ett fynd till 5% i ett rivigt kortlopp! Jag rankar 5,6,4,2 och har jävligt svårt att se det gå utanför dessa. Avd 7. Nöjer mig med att ranka mina streck i avslutningen! Dejavu för Pepparn?! 12,7,4,10,3 (14) Tycker att top7 ser jävligt intressant ut imorgon och lägger upp en andelslänk om någon är sugen.. God tur med besluten! |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Tog en andel
![]() En fråga avseende andelsspelen där jag aldrig agerat spelläggare. Är det bara att lägga upp ett lag och påbörja system och sen hoppas att någon hänger på? I värsta fall blir jag själv i laget och får börja visa systemens kvalitet innan andra börjar hänga på? Är det så det funkar? Vad är provisionen? Intressant omgång idag tycker jag. Var tidigt inne på Mizai men tyvärr är spelvärdet på väg att försvinna. Är långt ifrån lika säker på Mister Hercules som många andra. Kanske är det nu det smäller tilll för Thereisnolimit som Melander pratat om länge? Tycker till sist att det finns en hel del skrällar med bra kuskar till låga singelprocent. Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Efter Gröt Draget
Frågan är om inte Esperia Font är ett av dagens spikförslag till attraktiva 39%.Ok årsdebut och spår 8 är oddshöjande. Välstammade undantags märren lunkade in 1,5 mille 2024. Lär tuffa fram och ta över täten efter ett halvvarv och sedan är MAD hemma med halmen. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Örebro Intn'l
Bra klass på årets startfält med tre spännande volter. Jag tycker 20 volten ser intressant ut. Den volten brukar ju tipsproffsen välja bort som chanslös på stayerlopp. Men det vimlar av spännande hästar tycker jag. Får se hur länge lädret pallar. Humanty Pellini. Grym stayer som verkar änna bortglömd till 8%. Keep Gamble. Galoppen senast berodde nog på banunderlaget. 29% är bra spelvärde. Bourbon Brodde 3%. Stark som brännvin. Går en 13 tid utan problem. Let Me In 2%. Välstammad rackare som inte räds distansen. Den där David P kan träna häst. Börtas Ankare. 4% är ett grymt spelvärde. Hästen har toppform och Lillgoopen upp ! Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-26 klockan 09:53. |
|
|
|
|
|
|
|