|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Mina tisdags drag på dryga 5% lyder Pearl Kayz, Hugo Boss, Dimension Trot.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Åby Funderingar
Sitter och gottar mig med Lördagens Åby program i högsta hugg. Jäklar vilken travdag vi har framför oss. 3 penningstinna och högklassiga lopp med över 1 mille i första pris. 2st 2-3 hundra tusen lopp och resterande 7 lopp med över 100 lax i första pris. Prispengarna flödar när det vankas elit tävlingar. Finns flera hästar som är svåra att få rätta känslan för. Vassa eller Kassa ? Vinna eller försvinna ? Jag nämner några filurer som jag har lite svårt att greppa. 15 Pearl Keyz är en grym häst för klassen men spår 9 på 20m volten ?! Iskallt är bara förnamnet. Har gått hyfsat i årets starter men tål hon att tuffa runt 14 hästar i spåren ? Björn kanske tar en rövare och kör rakt in i smeten och hittar luckan om det galopperas. Tja det känns väl som ett garderingslopp så hon åker nog med på en 4-5 streck. Eller vågar jag chans spika mitt drag 7 Victoria L.L. ? 5 Lakethesnake Fågel eller orm ? Jag vet att Lillgustav gillar hästen och har spänt bågen i ganska tuffa gäng. Jag tog tidigt beslut att 1 Ivan Mauger är min måstehäst och ev chansspik. Första tanken är ju oftast bäst. En eller många ? Eller låsa på Speedway och Snok. 10 Far Wise As Är det någon jag unnar en vinst är det Riordans tuffing. Tävlat i stenhårda gäng hela karriären. Får aldrig något gratis men gör alltid sitt jobb. Grym tävlingshäst men är väl bortlottad. 12 Daim Brodda Undantags häst är bara förnamnet. Grym märr med toppstam. Spelad till 19% trots iskallt läge. Hm vågar man chansa bort ? 3 East Asia och 4 Ester Degli Dei har perfekta lägen och är sannerligen inte lätta att växla. 4 SAN Moteur platsar inte på min kupong. Har inte visat sitt rätta jag på länge och jag har sagt det förut och säger det igen. Det är ett fåtal hästar som klarar av både avels arbete och tävlande på Elitnivå. Med detta sagt så vinner väl Björn lätt som en plätt. Men det kanske blir hyfsad utdelning på 6 rätt
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-30 klockan 16:45. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
San Moteur
Om han är som han var i december när han svepte alla och slog Önas med 100meter så får dom andra vara bra för att slå honom... men det beror ju på om han är i samma skick ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
V75-6
Easter degli day deklarerar att den ska köras i klungan. Rätt märkligt. Det sätter väl kaffe i ledning som släpper till East. 3 hästar lås med Daim brodda borde vara 80% chans. Megan BR har alltid startat från spår 1 eller 3. Startade en gång från spår 8 och blev tvåa. Nu första gången bakifrån. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Återigen en jackpott som man gärna vill åt. I första skulle jag gärna ha spikat Vivillion på läget, men jag tror ändå att S.G. Empress kan ta ner den. Det står ju 3-1 till Empress som testar barfota för andra gången i livet. Första gick inte så bra, men kanske berodde på andra saker. Sen kan de ju ändra sig och slänga på dojorna om det inte känns okej i värmningen.
Lopp 2,3 och 4 - här vill man gärna hitta ett drag då det ser ut som väldigt öppna lopp. Free Time Jepson var ju helt enorm senast. Trolig spik, annars tar jag med mitt drag Phantom Express. East Asia är nog omgångens klaraste spik. 40 % får ses som rätt bra. Lopp 7 ska jag nämna också. Tycker det ser lurigt ut och är inte alls säker på vem som sitter i ledningen och körs i spets av 1,2 och 5. Här kan det också hända något och det hade varit bra om man hade känsla för någon särskild. Senast redigerad av Shooter den 2025-05-02 klockan 11:20. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Ok jag streckar 3-4-12 så är det helgaddat. Kaffe känns änna bortlottad. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Det känns som en märklig omgång. Berglund och tipstjänsterna har typ samma spikar ( Vivillion/East Asia) Alla helgarderar andra samt tredje avdelningen. Då sitter vi där med 7 rätt och en röding i utdelning.
Undra om man inte gör sig bäst i att koncentrera på sporten istället för spelet? |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Alessandro kuskar, stallet levererar ömsom vin ömsom vatten, men visst är maj månad den årstid som stallet tidigare år bjudit på makalösa prestationer.
Men med förra veckan i minnet, så vågar jag inte gå rakt ut på ”Bålgetingen”, framför allt inte efter att ha fått springa gatlopp naken, endast rullad i tjära och fjädrar, efter att ha sågat förra omgångens absolut mest överlägset bästa vinnare Mizai längs fotknölarna innan start. Bästa hästen Dilva Jet och MAD skulle köras fram i dödens när startrusningen bedarrat och bjuda snabblopparen massage från dödens. Över medeldistans, trots Örebros korta upplopp, var det inte en snöbolls chans..... att Mixai inte skulle svimma i sista kurvan om svar. Mizai brakvann, Dilva Jet kördes fram första utvändigt och fick aldrig kontakt med den makalöst bra Mizai, Alessandros springare tvärdog och har nog fortfarande inte kommit i mål? Selar ut omgångens mest betrodda djur, kör själv, fick drömspår, men förra veckans plattmatch hänger som ett spöke över mig. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
V75
2,3 1,8,11 2 3,4,5,7,9,11,12 4 3 1,4,5 |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ett litet tips från förra veckans stora skrävlare, andrahandsinfo så det är örat som gäller:
Affe som numera bara spelar i de franska poolerna, håller Gaspar d’Angis som en av tre A hästar i loppet, trots spåret. Är det någon som är påläst om de franska, så är det han. Så ni som har råd med ytterligare ett garderingsstreck i avslutningen, så kanske strecka även den? Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-03 klockan 10:14. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vågar Man Chansa Bort………..??
1 Izod Zet Storlopp på G och då vässar Redén upp sina travare och Örjan tar på både hängslen och livrem samt säkerhetsnål på plånboksfickan typ Gunnar Sträng. Dessutom barfota om banan tillåter. Hårt emot men…… 1 Kaffeåchampagne Hur länge ska stålmärren fortsätta leverera ? Lunkat in 600 tusen i år. Spår 1 känns iskallt men ……. 4 SAN Moteur Kanske levererar en Legolas Minne uppvisning ? Känns väl långsökt men……. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Stänkar Varningar
Passar bra eftersom regnet verkar dra in över Västkustens Travmecka i em. 8 Yantra Slave Cal 5% och 15 Pearl Kayz 7%. Måste streck bland alla andra. 1 Ivan Mauger 8% och 5 Lakethesnake 4%. Stänkar lås. 2 Lando Mearas 5%. Dagens fynd på Stänkar marknaden. 4 Ester Degli Dei 8%. Visst finns det OS på Åby ? Det vore kul om man kunde få vara med och lukta på dagens Jackpott Glögg typ Karl Bertil Jonsson. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
En liten utanför bolaget..
V75 Inlämnat: 2025-05-03, 10:55 Åby Lördag 2025-05-03 Start: 16:20 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 S.G.Empress (2, 10) 2: 1, 7, 9, 15 (11, 8) 3: 12 Oviedo Base (2, 11) 4: 4, 6, 9, 10, 11, 12 (7, 3) 5: 1, 4, 5, 10 (2, 3) 6: 3 East Asia (4, 12) 7: 2, 4, 5, 9 (3, 1) 1x4x1x6x4x1x4 = 384 rader. 384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr. Rättningskod: QRX WDP SSC |
|
|
|
|
|
|
|