Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-16, 20:10   #16

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ja, man tror ju att en häst ska vinna, men veta kan man inte. Allt kan hända. 200 hade jag nog aldrig lirat, det är över min nivå. Men alla odds som är högre än bankränta är väl okej.
Ok. Jag försöker alltid taxera odds jämfört med chansen utan att ta hänsyn till insatsen. En 3-oddsare behöver vinna lite mer än var 3e gång, osv.

Det viktiga är att man har roligt. Dock kan jag i princip garantera att du förlorar mindre om du försöker få en känsla för om "oddset känns rätt" istället för att bara justera insatsen.
Gammal 2025-05-16, 22:00   #17

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Trist med strykningarna i andra tycker jag, båda två kändes klart spelvärda.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 08:15   #18

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Jäkligt svårt att ta ställning i denna omgång.

Skall bli spännande att se hur några medlemmarna här som lirar mikrosystem
tänker. Fördelen med att spela riktigt små system är att man tvingas ta ställning i många lopp, vilket jag tror man har igen när insatsen vid någon omgång skruvas upp. Som fattig student en gång i tiden var jag tvingad att hålla ner insatserna och var 100 gånger bättre än idag på att ta ställning.

I dag är jag bara usel, darrar och måste rusa på muggen när det är dags att ta ställning. Jag har förvandlats till ombytlige Oskar och ändrar under veckan givena spikar i sista stund.
Vilket över tid visat vara en katastrofalt strategi.

Jobbar med mitt självskadebeteende, men återfaller och ändrar ett tidigt ställningstagande pga av darrningar i sista stund, efter att ha lyssnat på en intervju eller någon förståsigpåare.

Minst sagt, ett jävla gissel.

Hoppas innerligt att någon här inne hittar rätt genom denna snåriga omgång.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-17 klockan 08:19.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 08:29   #19

Standard

Ett tips:
Badmössan, som grabbarna kallade den synnerligen trevlige sportchefen på Gävle, har inte bara en stilig flint, utan är också riktigt vass på att tippa trav och skatta och vikta ekipagens chanser.
Du hittar hans systemförslag på n eller i programmet.
Han spikar Bravo Benellie, vilken jag också hade spikat på den tiden när jag var en fattig student, pga darrningar garderar jag loppet.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-17 klockan 09:07.
Gammal 2025-05-17, 08:40   #20

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Skall bli spännande att se hur några medlemmarna här som lirar mikrosystem
tänker. Fördelen med att spela riktigt små system är att man tvingas ta ställning i många lopp, vilket jag tror man har igen när insatsen vid någon omgång skruvas upp. Som fattig student en gång i tiden var jag tvingad att hålla ner insatserna och var 100 gånger bättre än idag på att ta ställning.

I dag är jag bara usel, darrar och måste rusa på muggen när det är dags att ta ställning. Jag har förvandlats till ombytlige Oskar och ändrar under veckan givena spikar i sista stund.
Vilket över tid visat vara en katastrofalt strategi.

Jobbar med mitt självskadebeteende, men återfaller och ändrar ett tidigt ställningstagande pga av darrningar i sista stund, efter att ha lyssnat på en intervju eller någon förståsigpåare.

Minst sagt, ett jävla gissel.

Hoppas innerligt att någon här inne hittar rätt genom denna snåriga omgång.

Jajjan
Jag kommer troligen att spika
7 Mister Lion i första
3 Jongleur i andra
4 JJ Another Vinn i femte

God tur!
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 09:06   #21

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Efter att ha läst Jajjans skildring av sitt ändrade trav spels beteende påminner det om mitt travspel nuförtiden. Spelbranchen har tagit över och egna beslut är svåra att matcha mot proffs info.
Förr var det tunnsått med förhands tips och man fick själv ta ställning genom att läsa startlistorna fram och baklänges. Samt i bästa fall få lite stallinfo på Åbys / Hstds stallbackar inför tävlingarna. Samt fånga upp värmnings intrycken live. Numera bombarderas man av mer eller mindre matnyttig info veckan lång och internet är helt nerlusad av travinfo. Svårt att ducka och smita undan denna info som sätter krokben på egna tankar och funderingar. Egna tankar är nästan alltid bäst och dessutom ger det en bra känsla när ”egna” idéer sitter.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 09:36   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Jag kommer troligen att spika
7 Mister Lion i första
3 Jongleur i andra
4 JJ Another Vinn i femte

God tur!
Låser JJ med Quantity of Time och Caradja, känns tufft att lämna Ultra V i sitt livs form utanför lappen, men tror som förståsigpåarna att Dino/Jep får tugga i dödens och det kan bli väl tufft även om kusen går ner i klass med dokumenterad knallform.
Kommer Caradja till från spår 12 och Ultra Violet och Quantity of Time battlar
( Jeppson vs MAD ) vilket jag tror, när två vinnarskallar
brakar samman, öppnar det upp för speediga JJ från ett fördelaktigt
spår 3 och den enl mig bästa hästen Caradja 1% med minsta tur med positionerna.

Tillkommer en strukning och Dino kommer ner ett hack i banan får även OKB ett streck. I en supersvår omgång söker många skyddshamn i Ultra Violet och Jeppson , tänket är säkert rätt, bakom de två betrodda rensar det störtskönt.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-17 klockan 09:40.
Gammal 2025-05-17, 09:49   #23

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Rätt överens med dig. UV känns inte som i fornstora dagar. Undrar om Chanel Trio är bra nog redan nu? Quantity klar förstahäst men värdet är nog borta vid spelstopp.
Är också tveksam till favoriten i Guld.

Där har ni därmed två klara spikar i UV och DD:-)

Citat:
Låser JJ med Quantity of Time och Caradja, känns tufft att lämna Ultra V i sitt livs form utanför lappen, men tror som förståsigpåarna att Dino/Jep får tugga i dödens och det kan bli väl tufft även om kusen går ner i klass med dokumenterad knallform.

Tillkommer en strukning och Dino kommer ner ett hack i banan får även OKB ett streck. I en supersvår omgång söker många skyddshamn i Ultra Violet och Jeppson , tänket är säkert rätt, bakom de två betrodda rensar det störtskönt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 09:56   #24

Standard

Jobbar med en spik omgången, efter två strukningar, så tror jag att inte ens en darrål som jag ändrar mitt ställningstagande och återfaller i mitt självskadebeteende.
Jag talar givetvis om 11 Kyrie Eleison
Gammal 2025-05-17, 10:33   #25

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Jag har förmodligen reducerat för hårt idag, men ska iväg så jag fick lämna in i tid. Dessvärre så kommer jag vara bortrest Elitloppshelgen och det är lite trist att lämna in i förväg då också.

Spikar idag är Mister Lion och Aske Balder. Sedan ska 3-4 favoriter vinna, vara Mister Lion är en. 1-2 av de stora favoriterna ska vinna (Flying Finn och Double Deceiver), 1-2 skrällar streckade under 10 % samt minst 3 spetshästar. I vissa fall går de in i varandra. Det får bli så idag och så är det bara att hålla tummarna.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 10:47   #26

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

En inte allt för idiotisk rad måhända. (man kan ju ha olika åsikter om det )
Red. från 600r till 163 rader (27,2%)
2-6
3-2,6,11 U1:8 Lindysm.
3-10 U1:3 L.D.Odin
6 Flying Finn(A o U2)-5
5-4
1 D.D.
7-2,6,10 U2: 4 Giraffa
Krav 1A, 1U1 o 1U2
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 11:25   #27

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Ultra Violet ??!!
Min måndags spik är en svårbedömd rackare. Efter ett mellanår 2024 trodde jag att nu jäklar ! Tränarbyte och nytändning blev inte det förväntade lyftet i min värld. Märren var ju grym som som 6 åring men har planat ut i sin utveckling. Ok matchas ganska hårt genom åren och kanske är lite på retur.
Hoppas jag har fel men Jepson låter inte helt övertygande trots hårt betrodd i dagens Diamantsto försök.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 11:36   #28

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:

Lite kul att vi har samma streck i avd 5.
Min rad:
2-5-7 Tror startvolten är för bra för att tillägg ska komma in i matchen.
11 Gynnad av strykningar, van attackera bakifrån och bästa hästen.
1-2-3-8-8-14 Bör man väl klara sig med.
6 Bäst men första bortaplan oroar lite.
4-5-12. Trean kom med till slut också men tycker likt andra skribenter här att hon inte är som förr.
1 Spikar pga läget.
14 Behöver spik här då min V75budget är så. Hittar ingen speciell på startfållan så jag drar till med en chansspik. Sett bra ut på sistone. Vid ett större system hade jag målat på här.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 11:50   #29

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Landade på att spika Flying Finn och Miss Liberty.

Några drag:

I första tror jag en del på 4 Eight 8%, fick ett streck av totalt fem.

I andra till jag ha med 4 Maserati Hall 6%. Bra häst och står lite på tur.

Andra spelvärda 4:or idag är J.J. Another Vinn 7% samt Kentucky River 6%.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 12:22   #30

Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det trodde man aldrig att KYRIE ELEISON plötsligt skulle vara en halvskräll och ge bortåt 7 ggr i odds. Väntar med spänning på värmningar och stallbacksintervju.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td