Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-30, 19:46   #31

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Självklart är det en fördel att ha bra koll på konkurrenternas för och nackdelar. Samt ha en plan hur loppet kan komma att utvecklas. Jepson är i mitt tycke en ganska impulsiv kusk som väljer olika upplägg från gång till gång. Det är alltid en fördel att vara bra förberedd. Men att Jepsons framgångar enbart beror på denna Kartläsning tror jag inte på. Rutin, självförtroende, respekt, dugliga hästar och lite flyt med positionerna är oxå viktiga i framgången. Framgång göder framgång och ger bra förutsättningar. Jepson kör väl nästan alltid betrodda hästar.
Det är i alla fall vad Jepson själv tror på och om man ser på hur han blåst upp till toppen efter att ha fått den hjälpen, är det många fler än jag och Jepson som inte tror på annat än att denna spelare har gjort hela skillnaden.

Så klart vänder sig denna spelare till en toppkusk som kör de hästar som krävs för att vinna med rätt resa. Varför jag undrar om spelaren inte tidigare gjorde samma tjänst åt MAD, som plötslig rasat i resultatlistan medans Jepson blåst om honom.

Den som lever får se. Och det är fritt att tro vad man vill.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 20:26   #32

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hittade en pusselbit:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-bakom-succen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 20:57   #33

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Det är i alla fall vad Jepson själv tror på och om man ser på hur han blåst upp till toppen efter att ha fått den hjälpen, är det många fler än jag och Jepson som inte tror på annat än att denna spelare har gjort hela skillnaden.

Så klart vänder sig denna spelare till en toppkusk som kör de hästar som krävs för att vinna med rätt resa. Varför jag undrar om spelaren inte tidigare gjorde samma tjänst åt MAD, som plötslig rasat i resultatlistan medans Jepson blåst om honom.

Den som lever får se. Och det är fritt att tro vad man vill.
Självklart, var och en blir salig på sin tro. Och Jepson tycker ju att hans upplägg fungerar och han kan väl bedöma det bäst av alla. Jag förstår ditt resonemang efter att fått lite mer kött på benen.
God tur med spelet imorgon Shasha.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 21:13   #34

Standard

Faktum är att för en gångs skull kör inte Jepson imorgon, så hur ska man tänka då?

Så här kanske:

V75
Inlämnat: 2025-05-30, 21:10
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Start: 16:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 9, 13 (4, 6)
2: 3 Luckisanattitude (1, 9)
3: 10 Jerka Sting (2, 3)
4: 1, 14 (12, 13)
5: 5, 6 (10, 4)
6: 2, 5, 9 (12, 1)
7: 1, 4, 5, 6, 7 (10, 9)

4x1x1x2x2x3x5 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: WSP DMC XLJ

Barnbarn i morrn - inlämning idag
Gammal 2025-05-30, 21:57   #35

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Den som följer med i travet borde kunna lista ut vem som loppanalyserar åt CJJ

Men det är inte ngt nytt, Åke S hade en kontakt som via gamla helderliga VHS band hade koll på ett stor andel av motståndarna, i vart fall hemma Bergsåker o V75.
Fick en del bra tips där

PS tänker inte outa kontakten, men den är inte på ATG live
shasha (+5)
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 21:59   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Där ser man! Hade missat intervjun i Aftonbladet. Tror dock "krukan" som jag först hörde prata om det, hade informationen direkt från Jepson.

Nästan lite chockad över att det var så okänt här inne i forumet.
Gammal 2025-05-30, 22:03   #37

Standard

Citat:
Där ser man! Hade missat intervjun i Aftonbladet. Tror dock "krukan" som jag först hörde prata om det, hade informationen direkt från Jepson.

Nästan lite chockad över att det var så okänt här inne i forumet.
Ja, för mig var det fullständigt okänt men det var intressant info, Shasha!!!
Gammal 2025-05-30, 22:05   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Den som följer med i travet borde kunna lista ut vem som loppanalyserar åt CJJ

Men det är inte ngt nytt, Åke S hade en kontakt som via gamla helderliga VHS band hade koll på ett stor andel av motståndarna, i vart fall hemma Bergsåker o V75.
Fick en del bra tips där

PS tänker inte outa kontakten, men den är inte på ATG live
Jag är ganska imponerad av denna person, vem det än är, som skapat ett jobb åt sig själv. Jepsons resultat blir också bra reklam.
Kanske finns fler därute med personens förmåga och självförtroende, att det blir något fler toppkuskar skaffar sig. Måste ju vara tidskrävande med alla dessa resor och att läsa sig in på alla lopp.
Gammal 2025-05-31, 06:40   #39

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Citat:
Jag är ganska imponerad av denna person, vem det än är, som skapat ett jobb åt sig själv. Jepsons resultat blir också bra reklam.
Kanske finns fler därute med personens förmåga och självförtroende, att det blir något fler toppkuskar skaffar sig. Måste ju vara tidskrävande med alla dessa resor och att läsa sig in på alla lopp.
Lite win win

Ge Jepson info o få tankar tillbaka fr Sveriges ledande kusk. vad tror Jeppe om uppsittningen, hur var hästen sist osv
Skulle gärna prata med Jepson en kvart kl 11-12 varje lördag, fritt snack ge o få tillbaka

Det finns väl ganska många som har koll ,
på hästarna egenskaper
senaste prestationer,
som läser tips och travfakta
kollar lopparkivet
Spelare tippare journalister speakers andra inom sporten...... Säkert några här på forumet som är pålästa på form startsnabbhet mm

inte alla hästar / lopp så klart men V64 o uppåt, och på de banor Calle oftast kör,
Och alla de här kuskarna som kör 30 - 40 lopp i veckan har bra grundkoll på motståndet redan när de öppnar startlistan, typ Den körde jag mot på Mantorp sist, den slår jag nog inte nu när den har bra spår,,,,
shasha (+5)
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 08:39   #40

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Lite win win

Ge Jepson info o få tankar tillbaka fr Sveriges ledande kusk. vad tror Jeppe om uppsittningen, hur var hästen sist osv
Skulle gärna prata med Jepson en kvart kl 11-12 varje lördag, fritt snack ge o få tillbaka

Det finns väl ganska många som har koll ,
på hästarna egenskaper
senaste prestationer,
som läser tips och travfakta
kollar lopparkivet
Spelare tippare journalister speakers andra inom sporten...... Säkert några här på forumet som är pålästa på form startsnabbhet mm

inte alla hästar / lopp så klart men V64 o uppåt, och på de banor Calle oftast kör,
Och alla de här kuskarnat som kör 30 - 40 lopp i veckan har bra grundkoll på motståndet redan när de öppnar startlistan, typ Den körde jag mot på Mantorp sist, den slår jag nog inte nu när den har bra spår,,,,
En riktigt kul tråd, Rally-Calle blev Jepson när började pröjsa en staketkusk som plöjt loppen grundligt i förväg.
Själv är jag som en sköldpadda på rygg sedan grabbarna i bolaget taxade ut från svensk travsport och la all fokus på det franska travspelet.
Bevis för detta går att hitta i resultaträkningen vid årets slut,
ingen kul läsning men jag är skrämmande dålig på att tippa trav,
siffrorna ljuger inte. Inga lånade fjädrar och allt blev pannkaka.
6-siffrigt var inte ovanligt vid den 31 december nu är det vrålminus.
Hummerpromenaden har förvandlats till ett Happy meal i bästa fall på Donken.
Nu handlas det inte ”sort” på bolaget till nyår med en sedvanlig låda skumpa
och svenska hummer.
Nu är det snarare dyngrak på moonshine på den kommunala busstrafiken.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 10:03   #41

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Voltstart Fundering !?
Två som vanligt kluriga volt lopp på Mantorp idag.
Ett lopp med 12 orutinerade hästar där merparten inte testat voltstart i någon större utsträckning. Mycket gissningar om vilka som fixar starten och får en bra resa.
Lopp två med 15 ston där de mest betrodda oxå funkar bäst med Auto. Några omstarter kan sålla Auto agnarna från Volt vetet.
Hujedamej.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 10:38   #42

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1588
Standard

Någon med Expressen premium som kan se vem Magnus Djuse spikar sig själv med?
rob_65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 10:46   #43

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1788
Standard

15 pix!
9
12
3.9
12
2.5.11
2
4.5.6.9.11

God tur idag!

WZV LBL XXL
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 11:41   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rob_65 Visa inlägg
Någon med Expressen premium som kan se vem Magnus Djuse spikar sig själv med?
Ingen Expressen, men på atg plays intervjusida säger han att Decision Maker är hans bästa chans, så det torde väl vara den.
Gammal 2025-05-31, 11:48   #45

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Take me sober måste ju vara enormt underspelad. Hästen är ju riktigt bra. Var lite sämre näst senast men de var ju vädret helt klart. Nu ska tydligen Rikard få stryk om han inte kommer till ledning. Från spets blir det ju hästen att slå. Alla sträck som låg på never to young verkar försvunnit till bakspårshästarna.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td