Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-06-01, 19:58   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4122

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Tingsryd 7 juni

Åhå jaja, nu börjar sommartravet med eländiga lopp ända fram till hösten, tänkte jag. Men Tingsryd ser ju riktigt intressant ut. Tre Törnqvist-hästar, varav en kommer från Wäjern och gör årsdebut. Blir spännande att se vad Maria har åstadkommit med denna. Hon brukar ju få igång dom. Hennes andra två är väl nästan spikförslag?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-01, 20:44   #2

Reg.datum: maj 2024
Sharp$: 711
Standard

varför är det så "eländiga" lopp under sommaren och vad brukar det innebära?
DRoopy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-01, 20:59   #3

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Åhå jaja, nu börjar sommartravet med eländiga lopp ända fram till hösten, tänkte jag. Men Tingsryd ser ju riktigt intressant ut. Tre Törnqvist-hästar, varav en kommer från Wäjern och gör årsdebut. Blir spännande att se vad Maria har åstadkommit med denna. Hon brukar ju få igång dom. Hennes andra två är väl nästan spikförslag?
Antar att "eländiga lopp" till viss del innefattar låga utdelningar

Men efter att ha "skruvat" på propparna för svårare / mer intressanta lopp så har ATG i vart fall hittills i år lyckats halvera antalet Lördagar som det inte blir utdelning på 5 rätt

1a jan t Mantorps omgången e elitloppet 2024 vs 2025

Hoppas det fortsätter med utdellningar på 5 rätt de flesta lördagar, sedan är detväl lättare på sommaren, jämnare banunderlag, bättre hästar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DRoopy (+50)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-02, 17:56   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Antar att "eländiga lopp" till viss del innefattar låga utdelningar

Men efter att ha "skruvat" på propparna för svårare / mer intressanta lopp så har ATG i vart fall hittills i år lyckats halvera antalet Lördagar som det inte blir utdelning på 5 rätt

1a jan t Mantorps omgången e elitloppet 2024 vs 2025

Hoppas det fortsätter med utdellningar på 5 rätt de flesta lördagar, sedan är detväl lättare på sommaren, jämnare banunderlag, bättre hästar
På somrarna är de stora favoriterna ofta lite större ( såklart... )

Men genererar inte somrarna ändå "höga" utdelningar då och då?

Jo, det visar sig att ju större favve desto tyngre favvefall ( när de väl faller ) och att det ändå ger ordentligt med deg på alla rätt i förvånansvärt många sommaromgångar. Dock känns de då såklart oftast istället "omöjliga".

Det utdelningsintervall som brukar utebli på somrarna är det där mittemellan som känns "rimliga" och då slår de tragiska 5r-jackpottarna till istället.

Kan vara något att tänka på när man lämnar in sitt ensamspel för 1000 kr eller mindre. De rimliga utfallen är väldigt mycket mer sällsynta under sommaren.
Gammal 2025-06-02, 18:54   #5

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
På somrarna är de stora favoriterna ofta lite större ( såklart... )

Men genererar inte somrarna ändå "höga" utdelningar då och då?

Jo, det visar sig att ju större favve desto tyngre favvefall ( när de väl faller ) och att det ändå ger ordentligt med deg på alla rätt i förvånansvärt många sommaromgångar. Dock känns de då såklart oftast istället "omöjliga".

Det utdelningsintervall som brukar utebli på somrarna är det där mittemellan som känns "rimliga" och då slår de tragiska 5r-jackpottarna till istället.

Kan vara något att tänka på när man lämnar in sitt ensamspel för 1000 kr eller mindre. De rimliga utfallen är väldigt mycket mer sällsynta under sommaren.
Man ska nog inte hänga upp sig på statistiken för mycket utan kolla startlistorna .

Det är fler bättre hästar på sommaren . Det talar för mer tävlande och fler som kan vinna . Men det är mycket STL lopp nu så kan ju bli omgångar med väldigt ihåliga lopp med.

På vintern färre lopp men väldigt många ändå med några få bra hästar och resten utfyllnad . Körs inga rena breddomgångar då så breddloppshästar hänvisade till vanliga lopp för att fylla dom.

Sämre banor på vintern men hästarna får ändå inte tävla barfota så det brukar inte vara någon stor faktor . Man ska passa upp på sommaren när det blir skyfall och mycket annorlunda förutsättningar. Det brukar påverka utfallen väldigt mycket .

Men som sagt . Man får kolla startlistorna oavsett om det är vinter eller sommar . Ser väl spontant rätt kul ut på lördag . Det gäller att inte gasa för mycket i början för ett varv är långt i Tingsryd .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-02, 19:32   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man ska nog inte hänga upp sig på statistiken för mycket utan kolla startlistorna .

Det är fler bättre hästar på sommaren . Det talar för mer tävlande och fler som kan vinna . Men det är mycket STL lopp nu så kan ju bli omgångar med väldigt ihåliga lopp med.

På vintern färre lopp men väldigt många ändå med några få bra hästar och resten utfyllnad . Körs inga rena breddomgångar då så breddloppshästar hänvisade till vanliga lopp för att fylla dom.

Sämre banor på vintern men hästarna får ändå inte tävla barfota så det brukar inte vara någon stor faktor . Man ska passa upp på sommaren när det blir skyfall och mycket annorlunda förutsättningar. Det brukar påverka utfallen väldigt mycket .

Men som sagt . Man får kolla startlistorna oavsett om det är vinter eller sommar . Ser väl spontant rätt kul ut på lördag . Det gäller att inte gasa för mycket i början för ett varv är långt i Tingsryd .
Min poäng är att det inte är någon slump att "mellan"-utdelningarna i högre grad uteblir på somrarna när storfavoriterna oftare är ännu större favoriter.

Det är ingen "statistik att hänga upp sig på" då det ligger i sakens natur att det med extra stora favoriter inte blir mittemellan-utfall lika ofta. Antingen vinner de och då är 5r-JP-risken överhängande, eller så förlorar dom och då drar utdelningen följaktligen iväg extra mycket.

Det resultat man ser över tid är precis det man förväntar sig för sommartrav-omgångar.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-06-03 klockan 12:55.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-02, 21:19   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DRoopy Visa inlägg
varför är det så "eländiga" lopp under sommaren och vad brukar det innebära?
Jag tänkte nog "eländiga" eftersom sommartravet brukar vara av lägre kvalitet rent hästmässigt, men det har kanske blivit bättre? För några år sen var det V86-klass på loppen under högsommarperioden. Det blir nog bättre nu! Hoppas Tingsryd får fler V75or per år. Mile-bana gör att det blir mer rättvisa lopp och att bästa hästen oftare vinner. Dagens första fynd:
Maria dansar barfota
Greenhill´s Dancer barfota i avd 1. Gôtt å börja med en Törnqvist-spik!
Gammal 2025-06-03, 09:14   #8

Sharp$: 2708
Standard

Citat:
Jag tänkte nog "eländiga" eftersom sommartravet brukar vara av lägre kvalitet rent hästmässigt, men det har kanske blivit bättre? För några år sen var det V86-klass på loppen under högsommarperioden. Det blir nog bättre nu! Hoppas Tingsryd får fler V75or per år. Mile-bana gör att det blir mer rättvisa lopp och att bästa hästen oftare vinner. Dagens första fynd:
Maria dansar barfota
Greenhill´s Dancer barfota i avd 1. Gôtt å börja med en Törnqvist-spik!
Vindsnabba sommarbanor brukar generera lättlösta omgångar med snålt på faten vid full bricka.
Jag som en patologisk motvalsare, har just på sommaren varit enormt nära
jättepengar vi pratar höga sjusiffriga belopp, vid några tillfällen.
Mitt återkommande självskadebeteende med ändringar i absolut sista stund
( den sk djävulens hand) som fått mig att snubbla på mållinjen.
Många härliga meloner förvandlades till sand.

Kalmar på midsommardagen och Axevallas storhelg är något jag varje år ser extra mycket fram emot.

285 m upplopp på Tinget, känns lite kittlande, men hade önskat minst två voltstartslopp på V75.

God tur önskar jag er alla från
Sveriges sämsta travtippare.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-04, 13:06   #9

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Kuskförstärkt !!! eller ....?

Jeppson upp på Pingis! Något som är lite intressant är att senaste sex starterna som Carlito har rattat den har det blivit seger, ofta helt överlägset som senast. Senaste sex starterna då den rattats av erfaren proffs kusk, Stefan Persson, Jorma, Erik A har som bäst getts en femteplats. Visst, det har då handlat om 100k-lopp men tidsmässigt har det inte heller varit bättre, snarare sämre. Dessutom är det ju lättare att göra bra tider ju större lopp det är då det brukar vara mer fart i såna lopp. Tycker det är smått chockartad statistik. Jag vet inte än hur jag ska tackla detta lopp, nån med bra ideer? Ska man spika Boschan till 6%, dags snart för seger där igen. Eller vinner Pingis?
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-04, 15:33   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Jeppson upp på Pingis! Något som är lite intressant är att senaste sex starterna som Carlito har rattat den har det blivit seger, ofta helt överlägset som senast. Senaste sex starterna då den rattats av erfaren proffs kusk, Stefan Persson, Jorma, Erik A har som bäst getts en femteplats. Visst, det har då handlat om 100k-lopp men tidsmässigt har det inte heller varit bättre, snarare sämre. Dessutom är det ju lättare att göra bra tider ju större lopp det är då det brukar vara mer fart i såna lopp. Tycker det är smått chockartad statistik. Jag vet inte än hur jag ska tackla detta lopp, nån med bra ideer? Ska man spika Boschan till 6%, dags snart för seger där igen. Eller vinner Pingis?
Intressant iakttagelse! Carlos o Pingis verkar trivas ihop. Speciellt om det inte är så höga prispengar. Konstig favorit! Bra att den drar på sig många streck i sista avdelningen.Den ska med på en garderad kupong men jag rankar både Dats Tore och Boscha Diablo före. Utah Southwind verkar oxå bli underbart bortglömd.
Gammal 2025-06-04, 15:56   #11

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Sedan 2024 har han vunnit 1 av 4 lopp från bakspår på 2140 meter. Gjorde det för 3 starter sedan mot typ klass2 hästar. Han vinner i regel när han tidigt får överta ledning.

Nu ser det ju oklart ut vem som kommer köra i ledning men tveksamt om han slår tex Dexter ors utvändigt.
Skulle han komma igenom tidigt och få överta ledning så vinner han nog.

Om Calle har sin travexpert med sig så vet han ju att han måste fram och överta ledning. Den kanske går bättre i dödens också iofs. En chans-spik eller gardering.

Senast redigerad av Nicklas den 2025-06-04 klockan 15:59.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-06, 11:42   #12

Standard

Fredagsfeeling

Avd 1
4 Greenhill´s Dancer är snabb ut och skulle Pieters få ledningen här blir han svår att knäcka. Barfota runt om.Jag chansspikar. 15%

Avd 2
3 Go Kenneth Go blir nästa spik. Johan är både kusk- och tränarchampion på Tingsryd och kan banan. Spets o slut! 37%

Avd 3
Här blev min spik struken och jag hade väl en tre fyra hästar på delad andrarakning. Men eftersom det är Tingsryd, där spåren spelar mindre roll, fastnade för att spika 10 Bengan som endast har 11% av strecken i nuläget. Han är härdad i Frankrike och borde kunna springa fort i ett varv.

Fyra svåra lopp kvar att lösa (tur att det inte är fem).
Gammal 2025-06-06, 11:54   #13

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Citat:
Fredagsfeeling

Avd 1
4 Greenhill´s Dancer är snabb ut och skulle Pieters få ledningen här blir han svår att knäcka. Barfota runt om.Jag chansspikar. 15%

Avd 2
3 Go Kenneth Go blir nästa spik. Johan är både kusk- och tränarchampion på Tingsryd och kan banan. Spets o slut! 37%

Avd 3
Här blev min spik struken och jag hade väl en tre fyra hästar på delad andrarakning. Men eftersom det är Tingsryd, där spåren spelar mindre roll, fastnade för att spika 10 Bengan som endast har 11% av strecken i nuläget. Han är härdad i Frankrike och borde kunna springa fort i ett varv.

Fyra svåra lopp kvar att lösa (tur att det inte är fem).
Intressant då jag är inne på att spika Exuma Bi och Miyagi. Jag tror att Exuma tar ledningen. Miyagi får väl köra fram i tid och ta dem på upploppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-06, 12:13   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Intressant då jag är inne på att spika Exuma Bi och Miyagi. Jag tror att Exuma tar ledningen. Miyagi får väl köra fram i tid och ta dem på upploppet.
3 Exuma Bi (Mats E Djuse) är ny för Sverige och det är en väldigt bra häst. Hon kan starta mycket snabbt, kan ta ledningen och hålla hela vägen. Senast var hon lite sjuk så hon fick en paus, men nu tränar hon bra igen och vi är optimistisk kring hennes möjlighet. Det blir barfota runt om, jänkarvagn och öppet huvudlag, säger Alessandro Gocciadoro.

Sverigepremiär och har varit lite sjuk. Dessutom känns det som Greenhill´s har bättre tider i kroppen. Men du har förmodligen rätt, Jag är påverkad av att jag är ett Törnqvist-fan. Streckar oftast hennes hästar.
Miyagi känns livsfarlig, Kanske dubblar mitt system! Stenströmer är grym just nu och Jepson giftig från alla lägen.
Gammal 2025-06-06, 13:48   #15

Shooters avatar

Standard

Citat:
3 Exuma Bi (Mats E Djuse) är ny för Sverige och det är en väldigt bra häst. Hon kan starta mycket snabbt, kan ta ledningen och hålla hela vägen. Senast var hon lite sjuk så hon fick en paus, men nu tränar hon bra igen och vi är optimistisk kring hennes möjlighet. Det blir barfota runt om, jänkarvagn och öppet huvudlag, säger Alessandro Gocciadoro.

Sverigepremiär och har varit lite sjuk. Dessutom känns det som Greenhill´s har bättre tider i kroppen. Men du har förmodligen rätt, Jag är påverkad av att jag är ett Törnqvist-fan. Streckar oftast hennes hästar.
Miyagi känns livsfarlig, Kanske dubblar mitt system! Stenströmer är grym just nu och Jepson giftig från alla lägen.
Det är en liten chansning, men en rätt vettig sådan på förhand då jag inte vill gå på storfavoriten i guld.
Gammal 2025-06-06, 15:03   #16

Standard

Nu har Törnqvist strukit två av tre V75-hästar.
Gammal 2025-06-06, 16:21   #17

Standard

Veckans såpbubbla:
Pingis 43% i avd 7. Har startat 20 ggr i lopp med 100 tusen eller mer i första pris och vunnit 0. Här får man bra betalt för smaskiga lågprocentare som Dats Tore och Boscha Diablo.
Heuer (+20)
Gammal 2025-06-06, 21:05   #18

Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Veckans såpbubbla:
Pingis 43% i avd 7. Har startat 20 ggr i lopp med 100 tusen eller mer i första pris och vunnit 0. Här får man bra betalt för smaskiga lågprocentare som Dats Tore och Boscha Diablo.
Tror inte att hästen är medveten om prissumman i loppen. Efter den senaste uppvisningen är det en befogad favorit. Jag singlar troligtvis på dubbeln.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-06, 22:00   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Tror inte att hästen är medveten om prissumman i loppen. Efter den senaste uppvisningen är det en befogad favorit. Jag singlar troligtvis på dubbeln.
Då vinner den nog, eftersom jag inte har med den på fem hästar. Det är så det brukar bli, och jag lär mig aldrig
Gammal 2025-06-06, 22:20   #20

Standard

Spikar Boscha Diablo utan att blinka, snacka om att stå på tur.
Den tunga spurten talar segerspråk på det 285 m långa upploppet.Spår 13 i spårtrappan är ok och Johan kör nu inte fast i säcken, så får vi jubla tillsammans.
Måste vara omgångens absolut bästa spelvärde,
Boscha nästagångarens nästagångare.

Min enda spik i omgången.

God tur allihopa med spelbesluten.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-06-06 klockan 22:21.
Gammal 2025-06-06, 22:32   #21

Standard

Jag tar nog en sjätte häst i avd 7 men det blev inte Pingis.

Utah Southwind
Dexter Ors
Kaxig In
Dats Tore
Imperatur Am
Boscha Diablo

borde väl räcka, 4-13% låter bra i avslutningen.
Gammal 2025-06-07, 00:31   #22

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7296
Standard

Fan Jajjan, nu jinxade du den ju

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Den tunga spurten talar segerspråk på det 285 m långa upploppet.Spår 13 i spårtrappan är ok och Johan kör nu inte fast i säcken, så får vi jubla tillsammans.

Jajjan
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 02:45   #23

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18312
Standard

Bygger mitt kring detta upplägg..

Avd 1. Brutalt vidöppet enligt "alla" experter! Jag håller väl delvis med men jag går kort och varnar framförallt för 8 Forest Jet 1% 4,3,8,5 tre eller fyra streck får det bli!

Avd 2. Utgång på 10 Miyagi 20% med fyra streck bakom. 10,3,12,11,1

Avd 3. Dissar favven och låser på 10,6

Avd 4. Här är det jobbigt om 4 eller 5 inte bara är bäst! 12 Aileron Thrust 8% är den bortglömda..

Avd 5. Omgångens i särklass bästa spik 8 Felicia Zet 47% Tacksam procent!

Avd 6. 12 Izod Zet 30% blir utgång. 11,4,5 och lyxstrecket 7 Romulus Tooma 1%

Avd 7. Det här loppet känns däremot toköppet för min del! 9 Pingis 43% ska vara favorit med tanke på senast men mitt förstastreck är 13 Boscha Diablo 12% Det känns upplagt för bakspåren och där lurar flera jätteskrällar. 12 Bottnas Idol 1% och 14 Midnight Special 1% är givna för min del!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 07:55   #24

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 57
Standard

Citat:
Veckans såpbubbla:
Detta är en relevant kommentar, men det behöver inte vara 100 procent rätt.

"You must stopping for winners, and start looking for value" Heuer.
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 09:33   #25

Standard

I vanlig ordning är vi väldigt överens:-)
Kan bli att jag går rakt ut på Boscha och gör ett TV-system. Tycker också det finns några till i sjätte som känns spännande, behöver nog minst sex-sju streck där. Jag kan inte släppa Fahrenheit.
Tror Hustle Rain är mkt överskattad men vet inte om jag vågar steka den helt utifrån att det lutar åt spets.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Bygger mitt kring detta upplägg..

Avd 1. Brutalt vidöppet enligt "alla" experter! Jag håller väl delvis med men jag går kort och varnar framförallt för 8 Forest Jet 1% 4,3,8,5 tre eller fyra streck får det bli!

Avd 2. Utgång på 10 Miyagi 20% med fyra streck bakom. 10,3,12,11,1

Avd 3. Dissar favven och låser på 10,6

Avd 4. Här är det jobbigt om 4 eller 5 inte bara är bäst! 12 Aileron Thrust 8% är den bortglömda..

Avd 5. Omgångens i särklass bästa spik 8 Felicia Zet 47% Tacksam procent!

Avd 6. 12 Izod Zet 30% blir utgång. 11,4,5 och lyxstrecket 7 Romulus Tooma 1%

Avd 7. Det här loppet känns däremot toköppet för min del! 9 Pingis 43% ska vara favorit med tanke på senast men mitt förstastreck är 13 Boscha Diablo 12% Det känns upplagt för bakspåren och där lurar flera jätteskrällar. 12 Bottnas Idol 1% och 14 Midnight Special 1% är givna för min del!
Gammal 2025-06-07, 09:46   #26

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Provar detta:
2-9
1
3
5
8-12
2-4-5-7-9-10-11
2-12-13

GL.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 10:22   #27

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
I vanlig ordning är vi väldigt överens:-)
Kan bli att jag går rakt ut på Boscha och gör ett TV-system. Tycker också det finns några till i sjätte som känns spännande, behöver nog minst sex-sju streck där. Jag kan inte släppa Fahrenheit.
Tror Hustle Rain är mkt överskattad men vet inte om jag vågar steka den helt utifrån att det lutar åt spets.
Hahaha märkligt att vi oftast har så lika tankar/idéer

Du har jävligt rätt i att det är bra korkat att steka Hustlern med detta spetsläge och MeD upp. Det är mer att jag "hatar" bort den otroligt överskattade kraken
Gammal 2025-06-07, 10:31   #28

Standard

Great minds think alike. Hade jag skrivit om jag vunnit stup i kvarten????

Är nog ändå ingen tokig idé att ta bort Hustle till nuvarande procent. Undrar om Karat River skulle kunna hålla ut från start. Har också haft Oscar L.A tidigt, är ju en gammal favorit. Men det går ju långt mellan gångerna som den är bra och sköter sig, det gör mig tveksam.

Många experter förordar Fighter Kronos. Jag behöver nog spika i det loppet eller i fjärde och isf Arnie Silvio.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Hahaha märkligt att vi oftast har så lika tankar/idéer

Du har jävligt rätt i att det är bra korkat att steka Hustlern med detta spetsläge och MeD upp. Det är mer att jag "hatar" bort den otroligt överskattade kraken
Gammal 2025-06-07, 10:44   #29

Standard

"Många spelare bygger sina system kring en häst som är favorit på ytterst svajiga grunder."
säger Jens Sjödén. Vem syftar han på tro?
Gammal 2025-06-07, 10:53   #30

Standard

Hustle Rain är det han menar.

Jag sitter och kollar tider i sjätte vilket jag tycker är väldigt svårt att bedöma. Men utifrån tiderna så är ju Fighter Kronos lite efter Big Ben och Izod Zet. Men Fightern gick samtidigt rekord senast.
Liten känsla att Big Ben tycker att dagens distans är onödigt lång.
Och allra bästa tider har ju RK Eagle…????????

Citat:
"Många spelare bygger sina system kring en häst som är favorit på ytterst svajiga grunder."
säger Jens Sjödén. Vem syftar han på tro?
bosseguldheden (+5)
Gammal 2025-06-07, 11:55   #31

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3664
Standard

Har någon Jens att lägga upp?
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 13:15   #32

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Har någon Jens att lägga upp?
Fixar!

*Edit Ser att Moon lagt upp..
Gammal 2025-06-07, 14:03   #33

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5755
Standard

Hallå racinglovers som den gode vinnargeneralen brukar säga
Spikar
Avd 5. Delicious Gar 27% blir svår att stå emot på det långa upploppet
Avd 7 Boscha Diablo 13% - troligen ensam på målfotot
Drag
Avd 1 - Eminent Kronos 11% låter väldigt uppåt hos JU och går bra på Tingsryd
Avd 2 - Ciao Brodde 13% siktats hit och lite streckad
Avd 3 - Bengan 12% vann från dödens sist och Reden uppåt tänkbar tredje spik i em
Avd 4 - Arnie Silvio 11% med PU första barfota runt om och stallets bästa chans i loppet
Avd 6 - RK Eagle 14% spets från början och släpp till Fighter Pellini sedan kommer luckan och då biter spurten bra

God tur
Gammal 2025-06-07, 14:33   #34

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1396
Standard

V4;an till att börja med
(Preliminär rad)
V4:1 - 4 Global E. känns som en sund spik (53%) överstreckade motbud då många vill vara kvar efter 1:avd= SPIK
V4:2 -5,6,7,12
V4:3 -1,2,3,4,6 (6;an 0,9%) Största favoriten skall fällas! Kommer köras överoptimistiskt (Passa 6:an-kanonvärmning)
V4:4 -2,4,6,11

Potential för god utdelning

Lycka Till!
Mvh,
L

2 kuponger (1:a andel)
V4
Inlämnat: 2025-06-07, 12:44
Ica Supermarket Tierp Robert Extra V4
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 14:44
Kostnad: 360,00 kr
Uträkningen innehåller avrundade värden. Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6 (7, 9)
2: 2, 5, 7, 10 (4, 12)
3: 1, 4, 12 (3, 2)
4: 2, 4, 6, 9, 11 (1, 10)

3x4x3x5 = 180 rader
180 rader x 2,00 kr = 360,00 kr.
För att nyttja hela insatsen spelades systemet x 1,0482.

Avgift 6% = 22,64 kr
Total kostnad: 360,00 kr x 1,0482 + 22,64 kr = 400,00 kr

Min kostnad: 400,00 kr x 1/8 = 50,00 kr

Egen Rad=
V4
Inlämnat: 2025-06-07, 14:40
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 14:44
Kostnad: 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Global Equity (5, 6)
2: 5, 6, 7, 12 (2, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 6 (12, 8)
4: 2, 4, 6, 11 (9, 1)

1x4x5x4 = 80 rader
80 x 1 x 2,00 kr = 160,00 kr.

Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: XRV CQK GQH

Senast redigerad av Lazze den 2025-06-07 klockan 14:42.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 14:42   #35

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2025-06-07, 11:30
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 14:45
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Global Equity (5, 6)
2: 5 Ontario (2, 4)
3: 1 Nilla Lane (3, 4)
4: 1, 2, 4, 6, 11 (9, 10)

1x1x1x5 = 5 rader
5 x 5 x 2,00 kr = 50,00 kr.
Lazze (+10)
Gammal 2025-06-07, 14:48   #36

Standard

Lite kantbollar i restan av loppen=Trevligt
Gammal 2025-06-07, 14:59   #37

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3239
Standard

V75

3,4,5
3,10,11
4
4,5,10
8
2,4,5,11
9
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 15:00   #38

Shooters avatar

Standard

Exuma Bi, nja, det blir nog gardering i första.

Senast redigerad av Shooter den 2025-06-07 klockan 15:08.
Gammal 2025-06-07, 15:07   #39

Standard

Citat:
Exuma Bi, nja, det blir nog gradering i första
Håller med.
Preliminärt i V75:1 =2,3,4,5,8 (8:an stigit till 1,52% efter dansken haussade den och tom tänkte chansspika den) Med på kupongen efter tittat på lopprepriser..grym kuse streck% ett skämt)
Gammal 2025-06-07, 15:10   #40

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Håller med.
Preliminärt i V75:1 =2,3,4,5,8 (8:an stigit till 1,52% efter dansken haussade den och tom tänkte chansspika den) Med på kupongen efter tittat på lopprepriser..grym kuse streck% ett skämt)
Ja, den kan vara lite intressant. Det blir några streck.
Gammal 2025-06-07, 15:18   #41

Standard

Dax för skräll . Känsla för 6 Global education = blir LD+Tvilling nu (Till glada odds)
Gammal 2025-06-07, 15:27   #42

Shooters avatar

Standard

Citat:
Dax för skräll . Känsla för 6 Global education = blir LD+Tvilling nu (Till glada odds)
Hoppet är det sista som lämnar människan.
Lazze (+25)
Gammal 2025-06-07, 15:28   #43

Standard

Citat:
Hoppet är det sista som lämnar människan
= sant . vi är alla vinnare några minuter innan start...
Gammal 2025-06-07, 15:30   #44

Standard

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2025-06-07, 15:14
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 15:31
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6
2: 6, 11

6 x 10,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: KXS MHC TPP

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2025-06-07, 15:16
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Global Election
2: 2, 4, 6, 11

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: LXV DHM SPQ

Plus TV =
TVILLING
Inlämnat: 2025-06-07, 15:16
Tingsryd Lopp 3
Lördag 2025-06-07
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 4, 6

3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: FXP DHM ZPZ
Gammal 2025-06-07, 15:34   #45

Standard

Suck..valet o kvalet att ta med denna...
Gammal 2025-06-07, 15:36   #46

Shooters avatar

Standard

Citat:
= sant . vi är alla vinnare några minuter innan start...
Du fick en skräll, men tyvärr så blev det fel vinnare för oss båda.
Lazze (+15)
Gammal 2025-06-07, 15:51   #47

Shooters avatar

Standard

Dagens spikar: Miyagi och Izod Zet.
Sparloppet: Felicia Zet och Delicious Gar.
Förutsättningar: Minst 2 / 4 U-hästar: Greenhill’s Dancer, Hustle Rain, Alvena Roy och Boscha Diablo. Resterande hästar inom ramen.
Gammal 2025-06-07, 15:55   #48

Standard

Dagens oddsras hos unibet

Avd 1: nr 8 Forest Jet från 29 till 8 ggr på kort tid efter att Matteus L när sändningen startade hade den som dagens drag.

Avd 3: Karat River från 23 till 7,50 efter allmänt snack och att spelvärde har den som vinnare och Berglunds krönika andrarankad.

Dom skulle man lirat tidigare. Försent nu för bra odds.

Senast redigerad av olle den 2025-06-07 klockan 15:56.
Gammal 2025-06-07, 16:00   #49

Standard

Citat:
Dom skulle man lirat tidigare. Försent nu för bra odd
Snarare för dåliga odds

"OBS" Jag förstår vad du menar. Bara tvungen att kommentera Lycka Till! (2,6% på 8:an är ju fortfarande en "gåva")
MVH,
L

Senast redigerad av Lazze den 2025-06-07 klockan 16:03.
Gammal 2025-06-07, 16:06   #50

Standard

EN spik blev det till slut
hoppas det var rätt beslut
Go tur!

V75
Inlämnat: 2025-06-07, 15:59
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 16:21
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7 (5, 3)
2: 1, 3 (10, 12)
3: 3, 5, 10 (4, 9)
4: 3, 5, 12 (4, 10)
5: 8 Felicia Zet (12, 5)
6: 5, 11 (4, 2)
7: 5, 10, 11, 13, 14 (9, 6)

2x2x3x3x1x2x5 = 360 rader
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.

Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: MFG JDT RNJ
Gammal 2025-06-07, 16:08   #51

Nicklass avatar

Standard

Hur bra är Örjan på denna bana?

Avd 1.
Örjan måttar 5 Inaki zet? Som gick bra senast på något kladdig bana såg ut att ha mer att ge på spurten. Sa att jag skulle spika 6 kiss me sisu förra loppet om han hade framspår. Nu har han framspår. Får se hur långt han räcker.
Öppet lopp.

Avd 2.
3 Go kenneth borde väl sitta tidigt i ledning. Svårt att börja gardera de här loppet. Spik

Avd 3.
Örjan måttar 10 Bengan? Finns några intressanta med, 9 killmister sprang eget tempo senast på 12 blankt. Kändes rätt imponerande. 6 oscar LA som mycket väl kan vara bästa hästen i loppet.

Avd 4.
Örjan måttar 5 Alvena roy? 4 champus blir nog ändå hästen att slå, kan mycket väl vara helt överlägsen. Motståndet känns rätt uselt i övrigt.

Avd 5.
5 Laferrari måste med på kupongen! Kan väl inte nyttja sin startsnabbhet på denna bana som den brukar men borde kunna sitta i ledningen ändå. Tyvärr finns en risk att örjan måttar in 8 felicia zet.

Avd 6.
5 big ben pellini till ledning. 1 Fahrenheit rygg. Hade varit mycket mer säker om det vore ett vanligt 2600 lopp. Nu kan det ju mycket väl bli annat.
2, 4 värst emot.

Avd 7.
Har bara en känsla av att 9 pingis vinner de här. Tror han är bästa hästen i loppet. Han kommer tidigt framåt får överta ledning och blir svårslagen.

V75
Avd
1: 5, 6
2: 3 Go Kenneth Go
3: 4, 6, 9, 10
4: 4, 5
5: 5, 8
6: 1, 5
7: 9 Pingis

Rättningskod: VTQ CLH BZL
Gammal 2025-06-07, 16:10   #52
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2963
Standard

Lycka till!

1: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 (6, 7)
2: 1, 3, 9, 10 (12, 11)
3: 4 Hustle Rain (10, 3)
4: 1, 4, 5, 12 (3, 10)
6: 11 Izod Zet (4, 2)
7: 9, 11, 13 (6, 5)

7x4x1x4x1x1x3 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: PWV WPQ HRH
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 16:11   #53

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1191
Standard

Vinstbongen:

1 - 3,5
2 - 3,10
3 - 4,10
4 - 4,5
5 - 8,12
6 - 4,11
7 - 9,13
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 16:12   #54

Standard

Citat:
Snarare för dåliga odds

"OBS" Jag förstår vad du menar. Bara tvungen att kommentera Lycka Till! (2,6% på 8:an är ju fortfarande en "gåva")
MVH,
L
Mina förtidslir idag blev platslir på Romulus Tooma i avd 6 (Barfota för första gången) och Bottnas Idol i avd 7 (första bike) till höga platsodds hos svenska spel.

Kanske blir lite fler enloppsspel hos atg men inga streckspel .
Gammal 2025-06-07, 16:18   #55

Standard

Rad som kan ge bra..3 spikar , men tycker jag har hittat de bästa.
3 Arnie Silvio bfro runtom 1sta ggr. Johan släpper till Pappa
Felicia blir släppt till spets=loppet över
Fighter Kronos =Stenklar (1.12,6 från bakspår i årsdebuten.bättre nu "endast 31%=tack för kaffet)

V75
Inlämnat: 2025-06-07, 16:14
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 16:21
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 8, 10 (9, 6)
2: 1, 3, 8, 10, 12 (11, 4)
3: 4, 5, 6, 9, 10 (3, 2)
4: 3 Arnie Silvio (5, 4)
6: 4 Fighter Kronos (11, 2)
7: 5, 9, 10, 11, 13, 15 (6, 2)

6x5x5x1x1x1x6 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: ZVK NKN ZGB
Gammal 2025-06-07, 16:19   #56

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 295
Standard

Tar grepp om omgången direkt med spik på 2 Ytowns magnific
i första avd och avslutar med spik 10 Dats Tore så att värdet går från 6-siffrigt till 8-siffrigt ????

Smällar i mitten, Oscar LA och framförallt Miracle Mile just nu till 2%.
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 16:25   #57

Standard

Köper 10an=bra start
Gammal 2025-06-07, 16:26   #58

Shooters avatar

Standard

Han körde lite för tidigt med Greenhill's Dancer. Har ju med vinnaren, men skulle hellre fått in U-hästen.
Lazze (+10)
Gammal 2025-06-07, 16:27   #59

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1788
Standard

Skönt att börja med en spik

CHD FPS QJG
Lazze (+25), Jajjan (+100)
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 16:35   #60

Standard

Började med ett trehästarslås på 4,8,10.
’Ironic Man skojar man inte med’ skrev någon travblaska och spikade ekipaget på Solvalla under elitloppshelgen i klass 2 finalen.
Tog galoppsteg och slaskade med aktionen, tröskade i tredje fram till dödens, sen var det godnatt. Jag garderade lampan hårt den gången, nu var det rea på bästa hästen från spår 10
men jag vågade inte spika loppets bästa häst.
Darrade och garderade trots att Örebostarten och insatsfördelningen gav fin mersmak.
För några decennier sedan hade jag spikat, då var plånboken tunn och fokuseringen
alltid 100% på startlistorna.

Får glädja mig pt att jag överlevde första avd, trots att jag överstreckade.
Gammal 2025-06-07, 16:38   #61

Standard

Får man hoppas på 8 Caspian B nu. Skitläge men, känns som den hästen som är mest gynnad av lång distans+upploppets längd..3% håller tummarna.
Gammal 2025-06-07, 16:48   #62

Standard

Varför plockar man bort vinnaren för att spara pengar.../I sista stund dessutom)
Gammal 2025-06-07, 16:48   #63

Shooters avatar

Standard

Inte fick min spik med Jepson sätta dit den. 4 var för bra.
Gammal 2025-06-07, 16:51   #64

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2025-06-07, 16:50
Tingsryd
Lördag 2025-06-07
Start: 17:05
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 9, 10 (2, 1)
2: 5 Alvena Roy (4, 3)
3: 8, 12 (5, 3)
4: 11 Izod Zet (4, 2)
5: 2, 5, 6, 9, 11, 13 (10, 4)

6x1x2x1x6 = 72 rader.
72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Gammal 2025-06-07, 16:55   #65

Standard

Hasse Backe som gästade Vass eller Kass hade klart för sig han haussade Magnus Dahle’ns
Father Partick avkomma Jack Link, spets och slut trots rejält utmanad i 200 m av Jepson och Miyagi. En monster prestation att hålla undan av Uffe trots det stenhårda anfallet tidigt i loppet från Jepson och Miyagi.
Gammal 2025-06-07, 16:58   #66

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hasse Backe som gästade Vass eller Kass hade klart för sig han haussade Magnus Dahle’ns
Father Partick avkomma Jack Link, spets och slut trots rejält utmanad i 200 m av Jepson och Miyagi. En monster prestation att hålla undan av Uffe trots det stenhårda anfallet tidigt i loppet från Jepson och Miyagi.
Två fantastiska presentationer. Jepsons pressar i dödens, men gav inte upp.
Gammal 2025-06-07, 16:58   #67

Standard

Citat:
Varför plockar man bort vinnaren för att spara pengar.../I sista stund dessutom)
Det kallas för ’djävulens hand” i Ungern.

Jag dubblade systemet i sista stund med att köra spikfritt och dubbla Boscha Diablo med Bålgetingens Dexter Ors som rattas av formtoppade Uffe Puffe Ohlsson.
Gammal 2025-06-07, 17:04   #68

Standard

Lite kul att någon stjärna på Spelvärde rankade Markus B Swedbergs Caspian Bro absolut sist. Hade vunnit om Mackan inte tagit felbeslut.

Caspian Bro var rankad 2:a i Guiden, medans Spelvärde rankade Olof Thorson från ett bakspår som tredje A-häst.

För att citera travkrönikören Bengt Adielsson.

En kusk som sällan vinner lopp, vinner aldrig från bakspår på V75.

Spelad till 1%, gav nog den korrekta vinstchansen.
Lazze (+25)

Senast redigerad av Jajjan den 2025-06-07 klockan 17:28.
Gammal 2025-06-07, 17:12   #69

Nicklass avatar

Standard

Såja. Nu jobbar vi in millen på 5 rätt.
Gammal 2025-06-07, 17:13   #70

Shooters avatar

Standard

Uffe vet att köra på banan.
Gammal 2025-06-07, 17:14   #71

Standard

Att lyssna på Skarplöth babbel där han försöker få oss att tro att hästsportens problem grundar sig i att det skulle vara något fel på den fantastiska spelprodukten V75.
Skarpen försöker blanda bort korten från sanningen att problemet till travets kräftgång inte ligger i spelprodukten V75 utan det springande problemet är den inbyggda bottenlösa inkompetens
som råder inom ATG i allmänhet och hos VD Hans Skarplöth i synnerhet.

Skarplöth och ja-folket runt honom måste bort, det är absolut prio ETT, inget annat är viktigare för travets överlevnad över tid.

Nu försöker Jackpot-Hasse göra en Trumpare och blanda bort korten och få en alternativ diskussion, som om problemet är ATGs ekonomiska
draglok V75.

Vilket absolut inte är fallet!

Senast redigerad av Jajjan den 2025-06-07 klockan 17:23.
Gammal 2025-06-07, 17:15   #72

Standard

Där var du rätt på de Kalle Klut! Jag valde att ta Karat River i stället för Oscar då jag tänkte att distansen var för kort. Bengan var aldrig med i matchen.
Gammal 2025-06-07, 17:16   #73

Standard

Uffe Puffe igen, hade 5 hästar i guld.
Gammal 2025-06-07, 17:17   #74

Standard

Hoppas på V5 nu.
Hade 6 som A-häst på en reducerad så bra start. (tänker inte posta 9 kuponger här men) (Krav 1 ggr Ahäst)
V5 :1 - A6 RÄTT
V5 :2-3,5,11
V5 :3-8,3,12
V5 :4-SPIK 4
V5 :5-5,9,13,11,15,10,6
Har ett par Chästar markerade med max 1- kan ej se detta men bidrar till spänningen
Gammal 2025-06-07, 17:21   #75

Standard

Spiken i första höll ledningen som jag trodde, men orkade inte det långa upploppet. Oscar LA inne på två hästar. Får hoppas på V5. Kan säkert ge en bra slant om chansspiken i sista går in.

Avd
1: 6, 10 (4, 3)
2: 3, 5, 6 (4, 12)
3: 8, 10, 11, 12 (5, 3)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (11, 4)
5: 10 Dats Tore (9, 13)

2x3x4x10x1 = 240 rader
240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr.

Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: XQK VPM DCC
Lazze (+25)
Gammal 2025-06-07, 17:23   #76

Standard

Dats Tore i sista= klirr i kassan! (även på 6/5 rätt på V75 som man är kvar på) Jag hoppas att du "övergarderat" i näst sista dock..Tror 4:an är klar . Good Luck!
Mvh,
L

Senast redigerad av Lazze den 2025-06-07 klockan 17:24.
Gammal 2025-06-07, 17:26   #77

Standard

Tv nästa=U-3 mot 5,11
Gammal 2025-06-07, 17:31   #78

Standard

3,5,12 nu
Lazze (+25)
Gammal 2025-06-07, 17:34   #79

Standard

Tack för lite återbetalning på TV iaf (10ggr).
Gammal 2025-06-07, 17:34   #80

Shooters avatar

Standard

Det gick ju bra med första V5-spiken, tillika U på V75.

Hinner se nästa lopp också, resten tar jag när jag kommer hem igen.
Lazze (+10)

Senast redigerad av Shooter den 2025-06-07 klockan 17:38.
Gammal 2025-06-07, 17:38   #81

Standard

Citat:
3,5,12 nu
Guiden skriver att Arnie Silvio är bästa chansen i loppet efter att ha talat med Johan. Tjuvkikade i kulturspridaren Expressen och där säger Johan att Alvena Roy
är stallets bästa chans i loppet.

Överlevde på låset 3,5,12.
Gammal 2025-06-07, 17:39   #82

Nicklass avatar

Standard

Tror örjan tröttnat på den här U-banan. Undra om han vrålkör med felicia också.
Gammal 2025-06-07, 17:55   #83

Standard

En skrattmatch för Delicious Gar och MED som vinner plättlätt okörd.
Felicia Zet var redan svettig i värmningen.
Gammal 2025-06-07, 17:56   #84

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Dd-1 Romulus Tooma, 75/10 på V/P spelet på fasta oddsmarknaden.

Minns att någon sa att vänta till den dagen vi rycker skorna på den hästen, då blir det grejer. Får se om det stämmer. Jag testar en halvstor slant iaf
Gammal 2025-06-07, 17:57   #85

Standard

Hoppet till 4:a Fighter i nästa för en nästan "garanterad V5:a" (7 hästar i V5:5) Kan ju bli kul..hoppas
Gammal 2025-06-07, 18:01   #86

Standard

Citat:
Dd-1 Romulus Tooma, 75/10 på V/P spelet på fasta oddsmarknaden
Med på en TV med utgång på 4:an
Gammal 2025-06-07, 18:04   #87

Standard

"Blir världsrekord i nästa" 4 Fighter Kronos (Det tror jag med)
Gammal 2025-06-07, 18:08   #88

Nicklass avatar

Standard

Dubbel på jepson för att få tillbaka insatsen. Örjan är ju bara stryka o bläddra vidare.

DAGENS DUBBEL
Avd
1: 5 Big Ben Pellini
2: 9 Pingis
Gammal 2025-06-07, 18:09   #89

Sharp$: 5995
Standard

Pingis
klar om det varit Åby Axevalla

Mer tveksam till långres till Tingsryd

Bra kusk nu kanske uppväger långresan

Hade Resefrågetecken på Felicia
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 18:11   #90

Nicklass avatar

Standard

Citat:
"Blir världsrekord i nästa" 4 Fighter Kronos (Det tror jag med)
Äh han är ju ånglok från start. Hamnar sist och får måtta 7 spår sista varvet.
Gammal 2025-06-07, 18:14   #91

Standard

Citat:
Äh han är ju ånglok från start. Hamnar sist och får måtta 7 spår sista varvet.
Ha ha,,vi får se(efter loppkoll, aldrig laddats men varit hyfsad)
Kross att vänta (hoppas jag) men,,när jag sticker ut hakan så brukar det inte sluta bra...

Senast redigerad av Lazze den 2025-06-07 klockan 18:16.
Gammal 2025-06-07, 18:25   #92

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Dd-1 Romulus Tooma, 75/10 på V/P spelet på fasta oddsmarknaden.

Minns att någon sa att vänta till den dagen vi rycker skorna på den hästen, då blir det grejer. Får se om det stämmer. Jag testar en halvstor slant iaf
Såg lovande ut i sista sväng i andra ut men sedan iskall på upploppet. Hade själv ett platslir på den.
Gammal 2025-06-07, 18:26   #93

Standard

Veikko är inte bara otroligt trevlig, utan en trolig fantomtränare för framtiden.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-06-07 klockan 18:27.
Gammal 2025-06-07, 18:39   #94

Standard

Favoriterna avlöser varandra efter Oscar. V5 lär ge kaffepengar.
Äh fan vad trist. Slänger in ett sista vinnarspel
VINNARE
Inlämnat: 2025-06-07, 18:35
Tingsryd Lopp 11
Lördag 2025-06-07
Start: 18:43
Kostnad: 666,00 kr
Vadet gäller startnummer

10 Dats Tore

1 x 666,00 kr = 666,00 kr.
Totalt: 666,00 kr.
Rättningskod: DXQ BHF WVX
Gammal 2025-06-07, 18:53   #95

Standard

En kul dag på travpysslet!
Gammal 2025-06-07, 18:57   #96

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fan Jajjan, nu jinxade du den ju
Inget jinx här inte!
Gammal 2025-06-07, 18:59   #97

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 289
Standard

Citat:
Inget jinx här inte!

Du satt v7an?
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-07, 19:02   #98

Standard

Man är så trött på dessa låga utdelningar och värre blir det i oktober med 35% i 5 rätts poolen på 5 rätt på nya V85. Vem i helvete vill vinna 6 kr? Denna sommaren blir mina sista månader med trav, sen har jag sponsrat nog till denna skitiga ledning. Trevlig helg ������
Gammal 2025-06-07, 19:03   #99

Standard

Citat:

Jajjan
Blev lite Ahlgrens bilar över draget, nästan i var mans mun.
Rusade på spelen, dubblade i sista stund med Uffe Puffe och Dexter Otrs.

Synd att inte Jepson och Big Ben Pellini höll undan, det hade rensat riktigt bra.

Kanontrav i morgon i Norge, får garanterat samtal från vårt västra granne,
men hinner nog inte komponera något, får njuta av en härlig travdag.

Lovar att lägga ut om jag får något riktigt spännande från min travvänner
i Norge

Kör hårt.
Gammal 2025-06-07, 20:10   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Toll Visa inlägg
Man är så trött på dessa låga utdelningar och värre blir det i oktober med 35% i 5 rätts poolen på 5 rätt på nya V85. Vem i helvete vill vinna 6 kr? Denna sommaren blir mina sista månader med trav, sen har jag sponsrat nog till denna skitiga ledning. Trevlig helg ������
6 kr blir när du spricker på exakt 3 spikar och prickar allt annat. Risken att du kommer att få särskilt många 6 kr-vinster är nog inte så påtaglig ändå.
Gammal 2025-06-07, 21:02   #101

Standard

Snyggt drag om än synd att spelvärdet urholkades under veckan.
Själv lyckades jag göra det mesta fel i systemkonstruktionen mot slutet. Oscar LA föll bort, bytte till Karat River. Valde Felicia trots att de var tveksamma till värmningen. Och valdes såklart Fighter före Izod som spik. Vad hjälpte det då att Jack Link var tredjerank..????

Citat:
Blev lite Ahlgrens bilar över draget, nästan i var mans mun.
Rusade på spelen, dubblade i sista stund med Uffe Puffe och Dexter Otrs.

Synd att inte Jepson och Big Ben Pellini höll undan, det hade rensat riktigt bra.

Kanontrav i morgon i Norge, får garanterat samtal från vårt västra granne,
men hinner nog inte komponera något, får njuta av en härlig travdag.

Lovar att lägga ut om jag får något riktigt spännande från min travvänner
i Norge

Kör hårt.
Gammal 2025-06-07, 21:26   #102

Shooters avatar

Standard

V5 satt och 6 rätt och 11 femmor på V75, endast torsk i andra loppet.
Jajjan (+100)
Gammal 2025-06-07, 21:40   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
6 kr blir när du spricker på exakt 3 spikar och prickar allt annat. Risken att du kommer att få särskilt många 6 kr-vinster är nog inte så påtaglig ändå.
Men i min mening går man åt fel håll. Lägga över en tredjedel av potten på för att ge småpengar tillbaka. Men jag förstår att många är nöjda om de får några kronor tillbaka när de spelar. I mitt fall hade jag välkomnat en V76 eller tom. V87 med slopad jackpot. Det hade fått mig att se positivt på ändringarna, men som det ser ut nu så tror jag att ändringarna ”hjälpte”många spelare att faktiskt hoppa av. Många har nog tänkt tanken någon gång, och nu misstänker jag att många slår slag i saken.
Tyvärr tråkigt för sporten, men vi har varit på väg dit länge nu.
Gammal 2025-06-07, 21:55   #104

Standard

är det någon extraomgång i morgon på v75 och är den spelvärd tro?
Gammal 2025-06-07, 22:00   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V5 satt och 6 rätt och 11 femmor på V75, endast torsk i andra loppet.
Hasse Backe är en grym tipster, missade inte något av hans skrälldrag,
han bjöd på dem på vass eller kass.
Gammal 2025-06-07, 22:14   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DRoopy Visa inlägg
är det någon extraomgång i morgon på v75 och är den spelvärd tro?
Mycket spelvärd!

En eller alla, San Moteur är en av världens bästa hästar på en bra dag, spår 1 är dock ett aber, risk för en brasa gäckar från spår ett.
Att vikta hästarna bakom är omöjligt, idel kanoner och den som får det bästa loppet om BG kommer bort, har väl en mågot förhöjd chans i detta getingbo.
Tror jag hade rankat BGs andra häst närmast bakom San Monteur om jag tvingats ranka (Betting Pacer).
Om jag lirat hade jag tagit alla, då loppet nästan är omöjligt att ranka bakom
San Moteur..

Det kryllar av spännande drag i de övriga avdelningarna, den som hittar rätt
har en bra chans att bli rikligt belönad.

God tur med spelbesluten.
Gammal 2025-06-07, 22:31   #107

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hasse Backe är en grym tipster, missade inte något av hans skrälldrag,
han bjöd på dem på vass eller kass.
Jag brukar inte kolla på Vass eller Kass, men hade prickat in 4 innan jag valde att spika 10.
Gammal 2025-06-07, 23:15   #108

Standard

Mmm, San M ja, och såklart i sista loppet, har väl skitit sig några gånger på raken för den el mins jag fel.

Ja, jag måste göra ett försök i morgon iaf.
Svara

td