|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Totalt misslyckat med priset på produkten systemspel på ATG
Efter 30 år med samma radpris på V75 är det för billigt dvs blivit för för lätt Inflationsjusterat borde V75 kosta kring 80 öre, det skulle göra V75 betydligt svårre, jämför med 1kr raden för GS75 som uppfattas som skitsvårt, i vart fall utmanande svårt Vad gör ATG om 10 eller 15 öre om Riskbankens prognos om 2% årlig inflation Om 10 år är radpriset 42 öre inte 50 öre Om 30 är radpriset 28 öre i dagens penningvärde, vad gör vi då V97, eller V5 med radpris 10 kr kanske |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Jag får Trump-vibbar av ATGs ledning! Snart slut med gamla goa V75. Men vi som tycker så är väl bara småspelande pensionärer som ändå borde somna in snart istället för att bromsa "utvecklingen".
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
"Ensam vinnare på V85 -- fick betala tillbaka 70 miljoner." |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sammanfattningsvis blir det väldigt mycket svårare att få alla rätt. Samma radpris som nuvarande V75 men ytterligare ett lopp. Dubbelt så högt radpris som V86.
Det blir mycket lättare att få fem rätt . Det krävs 5 rätt i åtta lopp istället för sju. 35 procent av vinsterna i den poolen . Måste bli massor av jackpots eller 5-10 kr utdelningar där. 70 procent av vinsterna ligger i åtta och femrättspoolen . Endast 30 procent (15 +15) i sju och sexrättspoolerna . Väldigt lite . Skillnaderna i utdelning mellan alla rätt och ett fel borde bli ännu större än nu . Spelformen känns som gjord för butiksandelar och övriga bolagsspel. Inte för dom som lirar egna system. Det gynnar knappast att få upp intresset för spelet på hästar som ett kunskapsspel. Känns farligt . Kunderna som köper andelar inte lika trogna travspelet som vi som ägnat massor av tid och kraft, ofta under många år, för att sätta oss in i spelet på travhästar. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jag var rädd för det här, de lyssnade inte på kritiken när förslaget just dök upp! Jag kommer inte att lämna in egna system när det här börjar, om tillsammans-laget väljer att fortsätta kommer jag nog att vara med men troligen avsäga mig kaptens-bindeln!
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hur fan kan dom driva igenom det här när 90% av alla spelare och inblandade är emot?!?!
V75 är världens bästa spel och inget behöver ändras! Möjligen göra fler lopp med fler hästar, och undvika en del uttagningslopp. Alla småsparare och singellirare är rövknullade. Kommer bli lottköparna och alla jävla butiker som kommer ta allt. Vedervärdigt Hur kan man få många att bojkotta det här? |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
V65 började med 50 öre. Sedan blev det 60 öre. Kort tid 1kr. Sista åren med V65 var det 70öre/1kr. Men aldrig 75 öre.
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Det är tak på 2000 rader per spelkonto. Dvs 300 kr insats. Man får gå ihop med ett ganska stort kompisgäng för att få ihop något som ens liknar en babian-bebis. Om en 15öres-vinnare blir ensam går 70% av 8r-potten vidare precis på samma sätt som allt går vidare om ingen klarar alla rätt.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hörde snacket på ATG live och känner att det är sorgligt och en vansinnigt beslut från ATG att förändra V75 spelformen på lördagar.
Småspelare kommer att minska, ATG tillsammans kommer troligtvis att locka flera att satsa och spela ihop på större system. Jag tror inte på några magiska utdelningar i mkr belopp på lördag, V86 imponerar inte heller med utdelningar i mkr-klass. KASS eller VASS = KASS BESLUT! Senast redigerad av Baltasar den 2025-06-04 klockan 20:54. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
2) I allmänhet mer svårlösta lopp. STL-klasserna är inte i närheten av lika skiktade som V86-loppen. Det finns saker jag inte gillar med hur de har tänkt sig V85. Men en sak är helt solklar. Och det är att andelen omgångar med noll en eller eller ett fåtal vinnare kommer att öka mångfalt. Antalet miljonutdelningar kommer att flerdubblas och medianutdelningen på alla rätt kommer att stiga med ca 50-100%.
|
|
|
|
#27 |
|
Exempel. V85omgång 100mille i omsättning. 65mille betalas ut efter avdraget. Lek med tanken att av dessa 65 miljoner är 20 miljoner från 15öressystem. I praktiken innebär det ett totalt utbetalnings belopp på 51 miljoner. (65 mille minus 70% av 20mille). ATG behåller alltså halva omsättningen. Om det dessutom blir tex 0 kr för 5 rätt försvinner ytterligare 35% till jackpotfondering. Jag fattar ingenting.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Det är bara om vinnarna inte tillsammans kommer upp till mer än 1,00 system som det blir JP av deras överblivna procent. Om fem 15öres-system får alla rätt och inte några andra blir det 5*0,3 = 1,5 system totalt med alla rätt. 100M i omsättning. 65% återbet och 35% av nettot till 8 rätt blir 22,75M. Publicerad utd på 8r blir då 22,75/1,5 = 15166666,666.... kr. De fem 15öres-spelarna får då 4550000 kr var. Dvs 1/5 av 8rättspotten. Totala Utbetalningsbeloppet beror enbart på totala omsättningen och spelavdraget. Det påverkas inte alls av eventuella 15öres-vinnare förutom om det blir 3 eller färre rader med 8 rätt varav samtliga är 15öres och det totala antalet 8r-rader är under 1,00. Dvs en mycket osannolik situation. Och när väl inträffar så är det inte annolunda än de jackpottar som uppstått på V75 när ingen klarat alla rätt. Det är alltså inte ATG som "behåller" 70% av den summa som 15-öresspelarna "inte får ut". Den går till övriga vinnare i omgången precis som vanligt. En 15-öres-rad räknas bara som 0,3 rader i vinstuträkningen istället för 1,00 rad för 50-öresraderna.
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|