![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#91 | |
![]() Citat:
Det hade du kunnat se snabbt om du hade rimlighetskontrollerat lite. Vad jag kan se är potternas storlek baserade på en omsättning på knappt 83MSEK. Dvs totalt antal inlämnade rader = knappt 166M st. Då kan det helt enkelt inte återfinnas nästan 13M rader med 2 fel och över 150M rader med 3 fel. Så kan det gå när man blint matar in något i en LLM-AI-modell..... Om det inte var vinnande raden från 4e juni? Vilken omgång är spel%en tagen från? Jag kan försäkra dig om att GGS beräkningar av förväntat antal rader med 1,2 och 3 fel absolut inte är linjära mot antalet rader med 0 fel. Binominalfördelningen är grunden till att konstruera produkterna som ska summeras och multipliceras med den totala radmängden för att finna förväntat antal vinstrader. Förväntat antal vinstrader dock nästan helt linjärt med avseende på antal inlämnade rader. Halvt off topic: Hur hittade du det verkliga utfallet på antal 6r-rader på Åmål? Det är ju inget som ATG publicerar på atg.se On Topic: Om du vill kan jag maila dig ett färdigt Excel-dokument där det bara är att välja omsättning, radpris och vinnarradens spel%. Sedan spottar det fram förväntat antal vinstrader per vinstgrupp och förväntad utdelning. Och här behöver jag inte lita på GGS. Uträkningen för 1, 2 och 3 fel är inte linjär vs 0 fel. Den ör sammansatt mha binominalföredlningen. Tog någon timme att sätta ihop då det är väldigt lätt att göra misstag när man ska sätta ihop nästan 100 olika produkter valda från 16 siffror och sedan summera dem på rätt sätt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-06-09 klockan 08:22. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#92 | |
Administrator
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#93 | |
![]() Citat:
Frågeställningen var hur skulle utdelningen sett ut om V86 på Åmål 4:e Juni spelats som V85 Jag tolkade uppgiften på följande sätt. Så här skulle utdelningen sett ut om V86 på Åmål 4:e Juni spelats som V85 med EXAKT samma rader både till antal och utseende. Då får man följande siffror Omsättning 44 683 350 kr Återbetalning (att dela ut) 65% av omsättningen 29 044 177.50 kr Återbetalningen fördelas så här I potten för 8 rätt (35%) = 10 165 462 kr I potten för 7 rätt (15%) = 4 356 626 kr I potten för 6 rätt (15%) = 4 356 626 kr I potten för 5 rätt (35%) = 10 165 462 kr Utdelning: Här använder jag dina siffror 8 rätt 2478 st 7 rätt 62540 st 6 rätt 644556 st vilket ger följande utdelningar 8 rätt 4102 kronor 7 rätt 69 kronor 6 rätt 6,75 kronor 5 rätt 0 kronor ( teoretiskt värde 2.40 ) Så tänkte jag... Senast redigerad av GGS den 2025-06-09 klockan 12:18. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#94 |
![]()
https://ibb.co/GQ2XQh0M
Så här ser Excel-arket ut och bakom siffrorna döljer sig precis binominal-fördelningen för 8 eller färre avdelningar. För att göra beräkningen för färre än 8 avdelningar väljer man helt enkelt 100 som spelprocent för överblivna avdelningar och knappar in rätt radpris, spelavdrag och vinstpottfördelning. Om ni vill få det skickat till er via email kan ni skicka ett DM här. Observera att en teoretisk modell inte nödvändigtvis stämmer perfekt jämfört med faktiska utfall då man helt enkelt inte har tillgång till hela radmängden och istället får approximera sannolikheten m.h.a. Spel%en. I praktiken stämmer det kusligt bra. Och det stämmer bättre för 3 fel än 2 fel, bättre för 2 fel än 1 fel och bättre för 1 fel än 0 fel. Anledningen till det är att variansen tenderar att öka antalet rader i en vinstgrupp minskar.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-06-09 klockan 18:54. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#95 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
#96 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#97 |
![]()
Så här skriver Professorn i AB:
– Rent matematiskt är det åt helvete för den lille stackars spelaren som trycks ner i leran. Och så spottar de (ATG) oss i ansiktet ytterligare en gång och säger: ”Ni kan spela för en billigare peng på radpriset, men då får ni bara göra ett system matematiskt och högst 2 000 rader.” Tack för kaffet! – Det är så sjukt. Man undrar vad de har för fallskärmar, de som tagit det här beslutet? De sitter jävligt illa på det när V85 börjar. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#98 |
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#99 |
![]()
Så fort dom startar igång V85 så kan dom glömma mina slantar!
Med 100% säkerhet så kommer jag inte att lägga EN ENDA krona.. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#100 |
![]()
GS 75 UPPFATTAS SOM VÄLDIGT SVÅRT MED ETT RADPRIS PÅ 1 KR
v75 kostar 50 öre / rad, men med inflationsjusterat radpris borde det kosta kring 85 öre raden Det skulle göra det avsevärt mycket svårare, inte lika svårt som GS75 eftersom V75 är mer kända hästar kuskar o bättre genomlyst I stället för att höja radpriset lägger ATG in fler lopp i vårt kära lördagsspel, försöker lura oss med samma knep 1 gång till ATG är beredda att skrota ett av spelmarknadens starkaste varumärken V65 höll i 20år V75 i 30år Hur länge håller V85 För mig är det idioti |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#101 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#102 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#103 |
![]()
Fakta V85
Grundförutsättningarna för V85 är att hitta vinnarna i åtta avdelningar/lopp (vinst även för 7, 6 och 5 rätt). Ordinarie V85 avgörs normalt varje lördag, med några få undantag. Extraomgångar arrangeras vanligtvis vissa vardagar och söndagar. Radpris: 50 öre raden. Spela med sänkt insats (lägre radpris): Kunden kan välja att sänka insatsen på ett (1) matematiskt system per omgång till 30 %, 50 % eller 70 % av ordinarie kostnad för motsvarande procent av utdelningen vid vinst*. Fördelning i de fyra vinstpoolerna: 8 rätt: 35 % 7 rätt: 15 % 6 rätt: 15 % 5 rätt: 35 %. Jackpotgräns: 5 kronor. Om ingen får alla rätt eller om utdelningen blir lägre än 5 kronor i en eller flera vinstpooler går de pengarna normalt till en jackpot för nästkommande ordinarie omgång på V85. Återbetalning till kund: 65% Vinstavdrag: 35 %. Spelstopp lördagar: 16.10. Fondering till MultiJackpot: Fonderingen kommer ske enligt samma principer som gäller nu för V75. Boost: Möjlighet att spela extraspelet Boost kommer att finnas. Systembegränsningar : Max 5 000 system Premiär: Lördag den 25 oktober 2025 på Jägersro * Spela med sänkt insats (lägre radpris): Möjlighet att sänka insatsen till 30 %, 50 % eller 70 % av ordinarie insats för motsvarande procent av utdelningen vid vinst. Utdelningen blir då enligt vald procentsats. Exempel: 1 miljon kronor i vinst för ordinarie radpris ger 300 000 kronor för 30 % i insats, 500 000 kronor för 50 % i insats, 700 000 för 70 % i insats. Spela med sänkt insats (lägre radpris) är endast tillgängligt vid matematiska system, ett (1) system per kund och omgång och maximalt 2 000 rader. Spela med sänkt insats (lägre radpris) är inte tillgängligt vid andra spelsätt som till exempel butiksandelar, ATG Tillsammans, reducerade system eller vid spel med Harry Boy. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
|