|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
Läs mitt svar ovan. kejls uppfattning om vad som kan hända stämmer inte alls.
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Om du har 30% av andelsystem vinner du 30% av systemets vinst. Om du har 30% av "egen-andel" vinner du 30% av vad systemets vinst hade blivit om det hade lämnats in till 100%. Exakt noll unkenhet. Tänk så här. Det är ett andelsspel men övriga 70% blev aldrig inlämnde. Varje rad räknas som 0,3 rader i totala antalet vinstrader och du vinner 30% av den utdelning som visas i V85-resultatet. Totalt okomplicerat.
|
|
|
|
#33 |
|
Om man spelar med 50% (25 öres) och utdelningen på 5-rätt blir 6 kronor då ska man erhålla hälften av det alltså 3 kronor. Tror ni då att ATG kommer att hävda att 3 kronor är under jackpottgränsen så dom behåller vi.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
De allra flesta som vinner på V75 har fem eller sex rätt, eller hur? Nu går 60% av potten till sexor och femmor. I och med V85 ändras vinstpoolerna så att endast 50% går till sexor och femmor. Det kallas visst krympflation.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Tycker ändå det är bra att ATG vågar införa lite nytänk med valbara radpriser, synd bara att dom är så ängsliga och måste ha med en massa begränsningar.
Den stora nackdelen med V85 som jag ser det är den fjärde utdelningsgruppen. På v75 går det att unvika någorlunda att få 5-rättsrader när det blir jackpott med två fel. Men V85 med tre fel så är det helt omöjligt att inte få med en massa 5-rättsrader som ger under 5 kronor även om du spelar mot ganska höga utdelningar för 8-rätt. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jag vill kunna spela V75 som vanligt även efter 24 oktober, med sju lopp och 50 öres radpris. Jag jobbar fram min V75a som vanligt och struntar i den åttonde avdelningen. När det är dags för inlämning så väljer jag Harry Boy och låser de första sju avdelningarna. Harry får välja avd 8 men jag väljer summan som blir för de första sju avdelningarna och låter Harry välja EN häst i sista avd utan någon extra kostnad. Jag har fått göra en gammaldags V75a och den åttonde avd blir som ett "boostnummer" som kan ge ett extra rätt.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jag antar att alla ATGs experter har fått skriva på avtal om att de måste gilla V85 offentligt. Det kommer säkert hyllas och höjas till skyarna i sommaren och höstens sändningar!
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Vilken liten råtta de hade placerat in på ATG-liven i går. New Management-floskler och ett allmänt uppåtbrunslickande i hans attityd.
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Men ATG ger ifrån sig en unken luft hursomhelst. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jag skickade frågan till atgs kundservice och det verkar som att de behåller dina tre kr. All utdelning under jackpottgränsen stjäls oavsett. Så du får nog betala fullpris när du spelar för att få dina sex kronor!
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nä, det var så jag tolkade deras inlindade svar.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Jag har förtydligat med olika exempel enligt ovan. Vi får se vad chefen svarar.
|
|
|
|
|
#44 |
|
Undrar hur många det är, nuförtiden, som är insatta i hur man kan komponerar ett travsystem? Jag är inte så påläst som jag var förr. Men jag satt med fem ganska ärrade traventusiaster för ett tag sedan inför V75. Upplägget: tillsammans med lite öl diskutera fram två-tre spikar och gardera resten, typ. Vad blir resultatet? Ett par tre spikar av de mest betrodda, MAD, Örjan osv. Och sedan ett par garderingslopp med de mest betrodda kuskarna osv... Inte en tanke på att (försöka) analysera fram ett eller två lopp (eller tre) där man kunde få in en lågprocentare. Tant Agda kunde ha gjort det bättre. Jag gick därifrån några hundringar fattigare och lite ölstinn. Två spikar med MAD och Örjan torkade. Men om det här är genuint travintresserade som spelar... då får det väl lika gärna bli Skraplotter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+30) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
En jämförelse med V86. Som ni säkert alla vet. Onsdagsspelet för 25 öre har ofta inneburit relativt ojämna lopp, svårighetsgraden, att få alla rätt, jämfört med V75 är andelen lopp: det gäller att få in antalet spikar. Vid en V86-omgång kanske jag hittar en spelvärd spik på vinnarspelet. Ofta hittar jag, personligen, inte tre spelvärda spikar till. Speciellt om jag tittar på vinnaroddsen. Så varför skall jag tro/hoppas att jag "sätter" tre spikar? Jag nöjer mig gärna med ett vinnarspel på en spelvärd.
Därmed är ju V85 vid en första anblick ganska ointressant. På senare år har V75 varit ganska ointressant likaledes. V5 påV75-dagen kan vara intressant om min spik, mitt spelvärde, sitter där och de andra loppen är garderingsvänliga. Men mest av allt måste man hata alla spelbutiker eller vade de heter som varvar och påstår att de vinner varje lördag. Lord Skarplott onanerar. |
|
|
|
|
|
|
|