Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-06-24, 19:43   #46
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2891
Standard

Det låter lite uppgivet från många inför V85 att det ska bli för svårt, och spelar man för fjuttiga 500 kronor så är man i princip helt chanslös, men tänk då så här så känns det bättre.
Jag kommer ha lika stor chans att vinna 100.000 på V85 som chansen är att vinna 100.000 på V75 med min insats på 500 kronor. (Med sidovinster inräknat i båda fallen)
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-24, 20:02   #47

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det låter lite uppgivet från många inför V85 att det ska bli för svårt, och spelar man för fjuttiga 500 kronor så är man i princip helt chanslös, men tänk då så här så känns det bättre.
Jag kommer ha lika stor chans att vinna 100.000 på V85 som chansen är att vinna 100.000 på V75 med min insats på 500 kronor. (Med sidovinster inräknat i båda fallen)
Lika liten chans känns väl mer lämpligt.
Chansen att vinna storvinst på ”fjuttiga” 500 kronor är väl försumbar i båda fallen. Alla spelbolag i synnerhet ATG i allmänhet satsar ju på att stora vinstpotter och helt osannolika summor skall locka till spel oavsett spelform. Men Jackpott stölder och andelsspel gynnar ju proffsspelarna.
ATG har ju helt och hållet kört över småspelarna som troget sponsrat med spel i 50 år.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-06-24 klockan 20:15.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-25, 18:54   #48

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lika liten chans känns väl mer lämpligt.
Chansen att vinna storvinst på ”fjuttiga” 500 kronor är väl försumbar i båda fallen. Alla spelbolag i synnerhet ATG i allmänhet satsar ju på att stora vinstpotter och helt osannolika summor skall locka till spel oavsett spelform. Men Jackpott stölder och andelsspel gynnar ju proffsspelarna.
ATG har ju helt och hållet kört över småspelarna som troget sponsrat med spel i 50 år.
Småspelaren har två val.

1) Spela det svåra "största lördagsspelet" och förstå&acceptera att man vinner sällan. Ett "lätt" största lördagsspel är inget att eftersträva. Det genererar ju bara fler JP-stölder.

2) Inte acceptera att vinna sällan. Då får man välja någon annan spelform med färre lopp istället eller inte spela alls.

Om man tror att det går att anpassa svårighetsgraden på "största lördagsspelet" för att det ska passa ensamspelande småspelaren som faktiskt prickar alla rätt "relativt ofta"......så lever man i en fantasivärld.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-25, 19:23   #49

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Om man tror att det går att anpassa svårighetsgraden på "största lördagsspelet" för att det ska passa ensamspelande småspelaren som faktiskt prickar alla rätt "relativt ofta"......så lever man i en fantasivärld.
ATG kan ju börja med att anpassa sin Jackpottstöld och flyttning av satsade pengar i en viss spelomgång. Och därmed inte gynna storspelarna som kliver in när det vankas extra pengar som småspelarna bidragit med i lätta omgångar.
Gammal 2025-06-25, 19:32   #50

Standard

Citat:
ATG kan ju börja med att anpassa sin Jackpottstöld och flyttning av satsade pengar i en viss spelomgång. Och därmed inte gynna storspelarna som kliver in när det vankas extra pengar som småspelarna bidragit med i lätta omgångar.
Det är absolut en åtgärd som många skulle uppskatta.

Dock så verkar det som att de inte kommer att vakna på den sidan i första taget.

Skulle du tycka att det var bättre om alla JP-pengar gick till närmast följande ordinarie omgång? Eller är det bara "ingen JP alls" som gäller enligt dig?
Gammal 2025-06-25, 19:46   #51

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är absolut en åtgärd som många skulle uppskatta.

Dock så verkar det som att de inte kommer att vakna på den sidan i första taget.

Skulle du tycka att det var bättre om alla JP-pengar gick till närmast följande ordinarie omgång? Eller är det bara "ingen JP alls" som gäller enligt dig?
Att flytta satsade pengar från en spelomgång till en annan är i min värld helt galet. Spelpotten ska nollställas efter var omgång. Punkt slut.
Sunt förnuft.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Gammal 2025-06-25, 20:15   #52

Standard

Citat:
Att flytta satsade pengar från en spelomgång till en annan är i min värld helt galet. Spelpotten ska nollställas efter var omgång. Punkt slut.
Sunt förnuft.

Och ATG är långt ifrån redo att släppa JP-stödhjulen. Det skulle givetvis även vara mitt första-val.

Men nu när det inte är aktuellt så lirar jag hellre på kommande V85 än nuvarande V75.

td