Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-07-04, 19:54   #1

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4914
Standard

Forumet

Denna sida har blivit en lång förföljelse och påhopp mot en väldigt travintresserad skribent. Jag själv skriver inte mycket mest pga tidsbrist, jag bävar för den tid då jag pensionerar mig och vill skriva om mina tankar på denna sida. Om inte åtgärder vidtas kommer jag att lämna helt trots att det det finns många skickliga tipsters här men om man blir förbannad varje gång man går in på sidan finns inget alternativ!
Ett gott råd är att ge uppskattning för goda förhandstips, låta bli att kritisera dåliga tips, ett dåligt tips kan bero på att hästen/kusken presterar sämre än vanligt och då kanske tipset i sig inte var så dåligt! Om skribenten tippar dåligt så var det ändå vad hen trodde på, det är upp till dig att ta ställning till informationen!
Om det finns en skribent du inte gillar finns en ignorera-knapp, använd den istället för att skriva skit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+100), SakanAA (+50)
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-04, 22:58   #2

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2138
Standard

Bu-hu! Men är det inte artonårsgräns på forumet?
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-05, 19:12   #3

Standard

Det kan man inte tro när man läser inläggen....
Gammal 2025-07-06, 08:19   #4

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 16775
Standard

Godmorgon Travvänner.
Tyvärr stämmer Bonbons beskrivning av sidans inriktning gällande vissa personers inlägg sedan lång tid tillbaka.
Eftersom jag numera har lagt till Samson, Supervisor, Hoola och Valo på Ignorera lista är jag lyckligt ovetande om senaste månadernas trakasserier. Men efter Bonbons beskrivning lär det väl vara same presidia as last year fortfarande gällande vissa personers märkliga inriktning på sina inlägg. Tråkigt, sidan tappar ju sitt syfte på grund av dessa tämligen intelligensbefriade inlägg. Travtips har ju lyst med sin frånvaro i de fyras gäng. Extra tråkigt eftersom jag känner mig som part i målet och tappar lite av mitt intresse att skriva på sidan. Men det känns fel att ge dessa mobbare vatten på sin kvarn och lyckas med sitt uppsåt att få väck mina inlägg på sidan.
Tack Bonbon för att du ryter till.
Får se tiden an och kanske drar mig tillbaka från Sharps.
Avslutar med citat Robban Broberg :”ja är inte dö än de bara luktar så”

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-06 klockan 08:27. Anledning: Robban Broberg
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-06, 08:43   #5

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 603
Standard

Jag vet inte hur sådana här forum fungerar när det gäller moderering men det som ofta sker i fotbollsforum t.ex. främst kanske 2 varianter. 1. De som spammar forumen med många inlägg tar över sidorna och styr. 2. De som spammar forumen med många inlägg eller kritiska inlägg (fotbollsforum som sagt) mobbas ut av andra deltagare då de inte vill ha ett sådant forum. Läste senast igår i ett fotbollsforum där de då mobbar ut en negativ skribent med ”Krya på dig”, ”mensveckan” Lingonveckan, m.m. och då pratar vi mobbing. (Eller då viceversa att de ”positiva” mobbas ut av de negativa om de är i flertal men samma typ av fenomen som inträffar.)

En idé som kanske hade fungerat är att alla deltagare i ett forum har lika många begränsade inlägg man kan göra under 1 dag eller på en vecka. Bara en idé, har man 10-15 inlägg i veckan så kommer alla ha samma möjlighet att ta sin plats och de som inte har egna civiliserade spärrar begränsas till ett civiliserat förhållningssätt. Så hade nog jag försökt lösa problemet i alla fall. Sedan är det såklart också viktigt att samtliga endast kan ha 1 konto annars fortsätter samma typ av människor att spamma ett forum.

Senast redigerad av Spetsochslut den 2025-07-06 klockan 12:08.
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-06, 08:50   #6

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Jag vet inte hur sådana här forum fungerar när det gäller moderering men det som ofta sker i fotbollsforum t.ex. främst kanske 2 varianter. 1. De som spammar forumen med många inlägg tar över sidorna och styr. 2. De som spammar forumen med många inlägg eller kritiska inlägg (fotbollsforum som sagt) mobbas ut av andra deltagare då de inte vill ha ett sådant forum. Läste senast igår i ett fotbollsforum där de då mobbar ut en negativ skribent men ”Krya på dig”, ”mensveckan” Lingonveckan, krya m.m. och då pratar vi mobbing.

En idé som kanske hade fungerat är att alla deltagare i ett forum har lika många begränsade inlägg man kan göra under 1 dag eller på en vecka. Bara en idé, har man 10-15 inlägg i veckan så kommer alla ha samma möjlighet att ta sin plats och de som inte har egna civiliserade spärrar begränsas till ett civiliserat förhållningssätt. Så hade nog jag försökt lösa problemet i alla fall. Sedan är det såklart också viktigt att samtliga endast kan ha 1 konto annars fortsätter samma typ av människor att spamma ett forum.
Begränsningar av antal inlägg lär inte främja forumet, snarare tvärtom. Istället handlar det helt enkelt om sunt förnuft och att man inte beter sig som en skitstövel.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-06, 09:05   #7

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4088
Standard

Borttaget. Ingen ide att gå i svaromål.

Senast redigerad av valo den 2025-07-06 klockan 09:17.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-06, 09:14   #8

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 6062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Godmorgon Travvänner.
Tyvärr stämmer Bonbons beskrivning av sidans inriktning gällande vissa personers inlägg sedan lång tid tillbaka.
Eftersom jag numera har lagt till Samson, Supervisor, Hoola och Valo på Ignorera lista är jag lyckligt ovetande om senaste månadernas trakasserier. Men efter Bonbons beskrivning lär det väl vara same presidia as last year fortfarande gällande vissa personers märkliga inriktning på sina inlägg. Tråkigt, sidan tappar ju sitt syfte på grund av dessa tämligen intelligensbefriade inlägg. Travtips har ju lyst med sin frånvaro i de fyras gäng. Extra tråkigt eftersom jag känner mig som part i målet och tappar lite av mitt intresse att skriva på sidan. Men det känns fel att ge dessa mobbare vatten på sin kvarn och lyckas med sitt uppsåt att få väck mina inlägg på sidan.
Tack Bonbon för att du ryter till.
Får se tiden an och kanske drar mig tillbaka från Sharps.
Avslutar med citat Robban Broberg :”ja är inte dö än de bara luktar så”
Hade moderator Gotland fungerat, hade denna tråd aldrig sett dagens ljus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-06, 09:25   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Borttaget. Ingen ide att gå i svaromål.
Du har rätt Valo! Du tog ditt straff och har skött det bra efter återkomsten. Det gillas för jag gillar dina tips!
Gammal 2025-07-06, 22:20   #10
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6850
Standard

De flesta av forumets medlemmar är här för att prata trav. De flesta kommer med sina tankar och spelredovisningar FÖRE loppen (vilket är det enda som BORDE vara tillåtet). De flesta kan bete sig som vuxna människor ÄVEN om man tycker olika eller har olika idéer om ett lopp.

De flesta av forumets medlemmar sköter sig alldeles UTMÄRKT!

Men som på alla forum finns det tyvärr alltid ett gäng medlemmar som inte kan bete sig.

Här på SHARPs har vi en liten samling individer som, på grund av gammalt groll på annan travsida, har otroligt svårt med en specifik individ och kommer ständigt med gliringar och elakheter mot denne. De har helt enkelt svårt att uppföra sig. Vilka de är vet de tveklöst själva och står står väl även ganska klart för alla härinne.

Visst, jag borde nog varit lite hårdare mot dessa och kastat ut dem för länge sedan men jag har haft förhoppningen att de en dag ska förstå hur vuxna människor beter sig mot varandra. Men det är nog kanske att hoppas för mycket.

Samtidigt VET jag att Efterhandaren (som vissa för övrigt hävdar är jag) har lärt sig hantera dessa usla människor genom att lägga till dem på ignorera-listan så han slipper se deras skit.

Det rekommenderar jag ALLA att göra med forum-medlemmar ni stör er på. Då slipper ni ta del av vad de skriver.

Använd även gärna anmälningsknappen flitigt (det finns medlemmar som är duktiga på det!) när ni ser övertramp så samlar vi på oss (ja, vi är faktiskt fler än jag) och tar med oss inför kommande avstängningsutredningar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td