|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Tisdag 29/7 - Jägers - V75 Åbergs mm
Tidiga Onsdags Tankar
4 sprint lopp, 2 medel distans och 1 Stayerlopp. Härlig blandning på en grym V75 omgång sista tisdagen i juli. V75 1) 4 Northolanda och 5 Esperia Font Mina Onsdagstreck. V75 2) 3 L'AmourPourBlanca Häst, Tränare och Kusk har toppform. V75 3) 2 Boscha Diablo och 7 Kaxig In Bör bevakas i högklassig Silver. V75 4)3 Glamour Queen och 5 Greta Jet Bör bevakas i högklassigt 3 års lopp. V75 5) 4 Big Ben Pellini Svårslagen rackare. Gjort grymma lopp på sistone. V75 6) 3 Dancer Brodde Spets och slut. Spikförslag. V75 7) 11 Baron Tilly, 12 Coquaholy, 13 Revelation, 14 Immortal Doc, 15 Kevin Prince Alla på 40 volten bör väl räcka en bit. Stänkaren är 2 Ideal Stone |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Söndags Surr
Sitter och klurar på Tisdagens V75. Tidiga tankarna är still going strong men lite nya funderingar dyker upp. V75 1) Hedersmärren 6 Olly bör väl bevakas. 4-5-6 känns som trehästarslåset. V75 2) 7 Keep Asking är en grym 4 åring och värd sina 69% trots lite byngligt läge. Tråkspik. 3 L'AmourPourBlanca har jag lite feeling för trots sina 2% i nuläget. Fick ganska tunga resor i Sprintermästaren men höll skapligt även i finalen. Men har kanske inte den rätta sprinterspurten ? Passar nog bättre på medeldistans. Får se om magkänslan känns övertygande på tisdag. V75 3) 2 Boscha Diablo. Chansspik ? V75 4) 1 Amy Barosso är en svårbedömd rackare men Holländarna brukar komma med dugliga hästar när det vankas fina prispengar. Enkel seger i försöket. 3 Glamour Queen. Måstestreck. 5 Greta Jet. Vässas upp med barfota. Gått bra i tuffa gäng. Stark och rejäl. 8 Phoebe Boko. Tufft läge. Treåringen har tävlat i stenhårda gäng även som 2 åring och väntar på första segern. Ok är kanske bortlottad men en rolig 1% are i ett tufft 3 års lopp. V75 5) 4 Big Ben Pellini. Spik. V75 6) 3 Dancer Brodde. Chansspik i nuläget. V75 7) Vidöppet Stayerlopp. Här är de bara att strecka på så länge lädret pallar. 40 volten är givna. 2 Ideal Stone är stänkaren. Känns änna distansgynnad. Segstark. 6 Striking Eagle. Känns änna distansgynnad. Dessutom Hajom häst
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-27 klockan 18:10. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Söndagssnurr från Guldheden
Helt slut efter en helg med barn o barnbarn. Nu fokuserar jag på tisdagens V75a som ser mer intressant ut än lördagens (ursäkta Rättvik) Avd 1 Jag tycker 6 Olly Håleryd ser ut som en gedigen spik. Det är alltid skönt att hitta en sådan i första avdelningen där de flesta kryddar på för att inte åka ut med en gång. Det gör inte mig nåt. Ska man åka ut är det lika bra att rycka plåstret och sitter spiken har man en go känsla. Lite hög procent med tanke på det jobbiga spåret men Örjan får lösa det. Avd 2 7 Keep Asking blir nog mångas spik men jag måste så klart ha med Törnqvists 1 Follow Him. Den har ju gått bra hos Juul och det blev vinst direkt i Marias träning. Hon svingar återigen sitt trollspö. Avd 3 4 Savastano lär väl ladde för ledning men har två Utter-hästar innanför. Jag tar med bägge. 2 Boscha Diablo är väl främsta utmanaren men 1 Smile Silvio kan oxå bli farlig med Rosleff!. Avd 4 Stor favorit blir 3 Glamour Queen. Må så vara, det kan jag köpa. Men Bakker/Hagoort från bästa spåret med 5 Greta Jet, vågar jag inte lämna utanför. Röda skor!!! Avd 5 4 Big Ben Pellini från framspår känns hyperintressant men det verkar fler tycka. Däremot är 10 Fashion Monger inte lika betrodd. Den vann ju från spår 12 senast. Min förstahäst i loppet! Avd 6 Hugos lopp känns lite vilda västern. Stor prischeck att slåss om. Jag tar nog alla hästar! Avd 7 Det känns tryggt att avsluta som jag började, med en spik. Den här propositionen är väl utskriven för 11 Baron Tilly. Ibland känns det enkelt ganska tidigt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stayerlopps Surr
V75 7 är ett mycket klurigt och jämt Stayerlopp som vimlar av spännande och intressanta hästar. Efter lite Söndags funderingar måste jag nämna följande hästar. 2 Ideal Stone är kanske en Sparv i Stayerdansen men är lite segstark och kan nog stå emot ett bra tag innan miljonärerna kommer tuffande. Visat bra form hela året men kanske för tufft att stå emot Lång Lopps Lokomotiven sista varvet. Upp till bevis. 3 Hankypanky Pinkman Knallform och räds inte distansen. Grym svepning senast. 5 Harpy Har stayergener och visade fina takter i tuff Silverdivision senast. Psst dessutom Hajomhäst och inte nog med det Hockey Tvillingar som ägare. 6 Striking Eagle Har oxå i knallform och vet ni var han tränas ? Hajom såklart. 11 Baron Tilly Distansgynnad är bara förnamnet men distansen är nog i kortaste laget ![]() 12 Coquaholy Har ett brokigt förflutet, spännande debut för Hagoort senast. Derby finalist på sitt CV och uppfödd av Roger Walmann. Lunkat in flera miljoner i tuffa lopp på Vincennes. Luring med stort L. 14 Immortal Doc Är oxå Vincennes härdad. Kommer med två raka på distansen och gick en 12 tid senast. Gick en 11 tid i Harpers. Kan vara chansspiken. Den där Wallin kan träna häst. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-28 klockan 12:09. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Skor på Savastano? Då lyfter jag ut den från min lapp.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Måndags Funderingar
Barfota Dragen. 5 Greta Jet och 1 Mellby Jinx. Under Radarn. 5 Esperia Font 8%. 3 L'AmourPourBlanca 3%. 5 Harpy 4%. 6 Striking Eagle 5%. 12 Coquaholy 5%. 15 Kevin Prince 2%. Mitt Spikförslag 4 Big Ben Pellini 27% !! |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Men Kolgjini hästarnas form och styrningar går ju aldrig att förutspå. Och svåra att komma rätt på. Dock lite märkligt med fotbekädnaden. Det är ju onekligen barfota väder Men hästen har kanske känsliga fossingar. 12 dagar sedan förra starten.Psst hörde lite surr att det kanske blir barfota likväl ? Se upp en timma innan start. Är nog gynnad av b.r.o. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-29 klockan 12:40. Anledning: Barfota |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Är inte Flotilla i 3:e lite väl bortglömd? Tränaren tycker så, Örjan upp, i mål med mycket sparat sist.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7) |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
15 Kevin Prince
Kollade Princens senaste lopp på Enghien. Hästen gick strålande med spänst över linjen trots två stenhårda lopp med tredje spår, dödens och ledning i en salig blandning. Ok står väl 20m fel. 90000:- över gränsen men verkar stark och rejäl och tåla att tuffa på i spåren. 1% känns onekligen spännande i mitt garderingslopp. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Administrator
|
Gissar att blir drag på 2 Ideal Stone och 5 Harpy i avslutningen!
Visst, underspelade nu. Men var stannar man på kl. 19:21?
|
|
|
#14 |
|
Rede’n/Kihlström från bästa spår efter strukning, brukar vara en säker hamn.
Olly Håleryd är i sitt livs form och tillhör den absoluta eliten bland ston i Sverige. Möter riktigt tufft motstånd, men har diskat av liknande motstånd tidigare i år. Jag tror hon vinner, men steker ekipaget på lappen. Spelar för att vinna pengar. Ett 7-årigt sto som varit i zenit i flera månader, möter yngre damer som är kraftigt underspelade av kollektivet i nuläge. Det blir spekulativt 3,4,5,8,10 på min lapp, trots att jag rankar lampan först. Troligt utfall är att Örjan lurar alla och spelar ut märrens tunga spurt över upploppet och vinner med ett halvt huvud med sparat. Ålder, märrens hormoner, temperatur emot och tillika lång resa och toppform i månader. Jag gamblar och slösar streck och med all sannolikhet synar jag diket som vanligt. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den 2025-07-29 klockan 15:03. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
|
||
|