|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V65 Vaggeryd Lunch 1 Augusti
Vaggeryds banan med sina 200m upplopp bjuder in till V65 och lunch tävlingar.
Jag tänkte ge det ett försök att lösa loppen. Kom gärna med input om jag missat nån given skräll osv. Avd1 1646m Auto. Spets: First for Me M.H stack till spets enkelt senast och med perfekt spår nu igen så tror jag Dalborg hittar till spets. Givna streck: First for Me M.H hittar man till spets är man givetvis hästen att slå och spikbud. Chelsea och Hickory är kapabla kusar, där Chelsea nästan på kronan står perfekt inne i loppet. Skrällar: 9 Galaxy Love D.E var tvåa på Vaggeryd senaste efter sista varvet i dödens. 1 SG Friberg visade bättre takter med bike för första gången senast och var snabb bakom bilen släppte ledningen, men knuffade sig ut på upploppet och var först över linjen och diskades. Kommer få ett fint lopp kanske i vinnarhålet och kan vara en dunderskräll. Avd2 2148 Auto Spets: 4 Barabaresco Gel är kvick ut och tror den tar sig förbi 1 Loaded GT, men kommer mest troligt släppa till 7 Inlight WF som kan öppna bra långt utifrån. Givna streck: 7 Inlight WF är anmäld bfr.o ffg och funkar det väl kan den bli tuff. Loaded GT är väl den som har bäst papper med en final i Breeders för 2-åringar även om man bara liftade med i finalen, men har inte alls funkat på slutet och blev trött innan upplopp sist och nu växlar man dessutom ner till vanlig vagn. Har mest kapacitet men visar ingen form alls. 5 Churhill Face visade bra takter utan att vinna som fyra åring, men gör nu comeback efter ett års frånvaro men har fina gener i sig. Skrällar: 9 Kavira spurtade väldigt bra till andraplats senast som dunderskräll, där flög man bland annat förbi 8 Suddenly Rich som är mer spelad även idag. Avd3 2148 Auto Spets: Väldigt svårbedömt då många gör sin första start bakom bilen, och dom som haft framspår på auto tidigare inte visat startsnabbhet. Men jag tror Sjunnesson får iväg Aegon J.W helt okej och kan sitta i spets efter första kurvan i en oviss startrusning. Givna streck: 2 Aegon J.W har visat att den håller farten hela vägen över mål och hittar man till spets kan då få avlägga maiden här månne. 6 Global Gaiety har startat karriären lovande utan seger och kommer vara med hela vägen återigen. 9 Jula Red Mile vann i debuten, men helt andra förutsättningar nu med kuskminus plus bakspår och som storfavorit (42% i skrivande stund) ska den garderas. Skrällar: 11 Flame of Udun kuskplus nu med Stefan Persson och har en spännande stam. Avd4 2148 Volt Spets: Iina Aho har tidigare fått iväg 12 Homemade Pudding snabbt i voltstart och lyckas Viktoria Berntsson med det nu med, så är jag inte alls förvånad om man från 20m tillägg och springspår snabbt kan sitta i ledningen då dom på startvolten är långt ifrån några katapulter. Men är det nån där framme som kan stå emot så är det nog 3 Havana Club Ice som varit kanske kvick i volt med sulky. Givna streck: 2 Stark in the Dark gick i samma kvallopp som ovan nämnda Havana Club Ice sist och hade problem att hänga med, men tog sig förbi på upploppet när den andra hästen bröt ut och tappade fokus. Dessutom sitter Carré upp och han är alltid given på lappen i monte. 8 Go Kyron Go och 13 Tjurkhults Stella och 14 Mister Klister har visat sig trivas i Monté. Skrällar: 10 Vikins Saga gör en spännande debut i montén och har i sulkyn tampas mot tuffare gäng än det här. Avd5 2650m Volt Spets: 1 Klang Shadow sitter i ledningen tidigt om man bara sätter benen rätt och kommer in i sin takt. Givna streck: 1 Klang Shadow galopperade bort en seger senast, näst senast blev man tvåa över lång distans och visade att 2650m här inte blir några problem. Men den har en tendens att slå till med galopp lite titt som tätt. På tillägg finns några bra kusar, 4 Nevermind River gör alltid bra lopp och har segerdefilerat på Vaggeryd tidigare. 5 Bravo Balthastore avslutade sylvasst på Axevalla senast och sitter man bara lite längre fram i kön denna gången kan man skära linjen första äntligen. Skrällar: 11 Dream Alliance vann bland annat på Vaggeryds V86-kväll förra sommaren. Avd6 2148 Auto Spets: 6 J.S Camaro är snabb ut, men jag tror 1 Flamenco Girl är snabbare än de närmast utvändigt så även om Stefan Persson initialt kanske inte sitter i spets så lär han hitta ut och få överta tidigt. Givna streck: 1 Flamenco Girl är hästen att slå, stoet möter enklare motstånd idag och jag tror på karriärens tionde seger här. Skrällar: 6 J.S Camaro mitt alternativa spetsbud ska givetvis med om man garderar favoriten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+20) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jag tänker lägga en slant på Finndals Chasseur. Dokumenterad form och upploppet långt. Tror den kan skrälla med Anton K. Lycka till Viking!
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2025-08-01, 09:14 Vaggeryd Fredag 2025-08-01 Start: 14:10 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 8, 9 2: 11 Finndals Chasseur 4 x 20,00 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Rättningskod: TCM GDM HBX |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
V65 12.45 |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tackar ! Har flaggat spiken, kanske betyder att jag sett ngt förut, tror jag...
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|