|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V75 Solvalla - onsdag 20 aug
En extra V75-omgång med bl a Margareta Wallenius-Klebergs Pokal med 1 och en halv mille i första pris. Redén/Örjan selar ut 7 Crown. Vad vet man om denna filur? Själv har jag inte hört talas om den. Prissumman är i alla fall passande för radarparet. Men mitt första streck faller dock på 1 Bicc´s Tobee. Pieters/Törnqvist är ju oxå ett radarpar.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ännu en penningstinn V75 omgång
Söndags Dragen. V75 1) 10 Kaffeåchampagne Spår 15 blev lite för tufft senast och Beatas Kaffehalva fick nöja sig med ett tredjepris. Ok bakspår igen men är nog med på stregen. 12 Don’t Say Gar Walmanns Varenne märr har gått bra i skymundan i sina juli starter i nya regin. Värd en seger efter lång vinsttorka. Walmann och elit märrar är positivt. V75 2) 1 Fine Manners Vinnartyp XL. Djusepojkarna sitter väl på leken. 7 Nasdaq Newport Måste nämna en 2% are ! Ebbinge har stallform och Lillgustav kuskform. Om favoriten har en dålig dag är Halmstads ekipaget framme och hugger direkt. V75 3) Högklassigt Stolopp med en miljon som belöning. 3 Diva Ek Gulingen gillar storlopp och Djusepojken trivs bra bakom Trixton/Varenne märren. 4 Daim Brodda Grym 5 års märr som bara blir bättre och bättre. Miljonerna bara rullar in. Lunkade in 5 miljoner ifjol !! 9 Great Skills Undantagsmärr. Men bakspår är bakspår och här får Wäjersten inget gratis. 10 Olly Håleryd Stenhård märr och Redén / Örjan brukar hålla sig framme när det vankas miljoner. V75 4) 2 Ready Star Hästen har grym form och läget går inte att klaga på. Toppchans. Den där Westholm går fram som en ångvält efter sin nystart som Solvalla tränare. 8 Big Ben Pellini Har oxå visat grymma takter i årets starter i stenhårt motstånd. Dock är läget lite oddshöjande. V75 5) 3 Jobspost Gulddivisionen nästa. V75 6) 1 Bicc’s Tobee och 3 Eldorado Jet Tvåhästarslopp ? Men 2 Savastano och 11 Our Pride kanske vill vara med och leka ? Det är ju stora pengar i potten. Möjligt att 1-2-3 tok kör från början och Our Pride får loppet kört i halsen ? V75 7) 15 Ellen Ripley Vidöppet 15 hästars stolopp avslutar. Lite pace på loppet och tur med resan kanske Ellen är ensam på stregen. Men som sagt det vimlar av skrälldugliga singel procentare. Tisdags Funderingar Frågan är hur många v75 lopp Stall Gula Faran vinner. 0-1-2-3-4 ? Tråk Spikar. Storfavoriterna:1 Fine Manners. 2 Ready Star. 3 Jobspost. Chans Lås i dagens garderingslopp V75 7 : 13 Bus Rosy Nunc och 15 Ellen Ripley. Tisdags Dragen : V75 1) 8 Eloida och 11 Esperia Font. V75 3) 6 Clarissa . V75 6) 1-2-3-8-11. Miljonraden : 12-7-4-8-11-11-13. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-19 klockan 16:38. Anledning: Tisdags Funderingar |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
Tidiga spikarna
Wow, vilka lopp......
Daim Brodde på läget. Spets hämta ut. Jobspost på bästa ekipage. Ska vinna detta. Readly Star på läget. Spets hämta ut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Alessandro Gocciadoro
Har inte mindre än 7 hästar till start på Onsdagens V75 och jag vill påstå att han har skaplig vinstchans med samtliga. Ok Dilva Jet slår väl inte Jobsposten men kan ta en fin placering. Det vimlar av mångmiljonärer i stallet. Tyvärr har hans framgångar svärtats av doping avslöjanden och många drivnings förseelser som gör att han inte är riktigt erkänd som en av de största tränarna under 2000 talet. Men jäklar vad pengar den mannen kört in genom åren. Uppåt 100 miljoner med Sverige tränade hästar senaste 5-10 åren. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Underbar omgång i morgon och jag är i princip färdigtänkt
![]() Avd 1 Westholm sa nånstans att 5 Graces Bird är bästa hästen i stallet. Då kanske det är dags att vinna nu. Barfota, jänkarvagn, Mats E och spår 5. Streckad på 5%. Vad mer kan man begära av en spik? Avd 2 1 Fine Manners streckas! Tre raka segrar är respekt. 2 Daytona Cash streckas! Sju raka segrar är drygt dubbelt så mycket respekt. Det kanske är ett dugligt lås med dessa två men jag vill ha med ett par skrällar oxå. 6 Light In är startsnabb och Bergh är i vräkform. Kanske vräker sig till ledningen nu när han slänger på jänkarvagnen och skulle kunna stanna där ända in i mål. 1% är alldeles för lågt på en häst som har två vinster på de tre senaste starterna. Tar även med rejält underspelade 10 Mando Gowan som oxå har två vinster på de tre senaste. Växlar nu upp till barfota och jänkarvagn. Fås till endast 2%. Avd 3 Kommer 4 Daim Brodda till ledningen så vinner den nog. Rätt favorit, men det kan bli tokkörning med flera snabba där framme och då bäddar det för 10 Olly Håleryd. Örjan/Redén brukar vara på hugget när det vankas miljonutdelning. Avd 4 Här känns det helgarderat på 2 Ready Star och 5 Tamacti Jun, dessa två sticker ut i loppet. Avd 5 Nu är det dags att spika lite. 3 Jobspost säger tack o hej till Silverdivisionen. - Vi ses i guld! Avd 6 Jag landar till slut i att spika 1 Bicc´s Tobee som nu bara är tredjehandsfavorit. Jag tror inte att Dwight Pieters släpper nån framför sig under hela loppet. Maria Törnqvists största seger är ett faktum! Avd 7 14 ston som ska springa i kapp i en trappa! Vilken tur att jag har streck kvar till att kryssa för allihopa hästarna. Det här skulle kosta 112 kr att lämna in och det var väl ungefär vad jag hade tänkt mig att spendera på onsdagens V75a. Så här får det nog bli (om ingen hittar några allvarliga fel i mitt resonemang).
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Som vanligt är det alltid lite ovisst med Gulingens dagsform på kusarna. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Hur som helst blir det spännande och roligt att se loppen även om det inte skulle ge några pengar. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
![]() God tur önskas dig oxå bosseguld. Det är verkligen högklassigt onsdags trav med grymma prissummor hela kvällen. 2st miljonlopp , 8st 2/3 hundratusen lopp och 2st 60 tusen lopp. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
Min rad
Ingen vidare potential i systemet men får iaf njuta av fina lopp. Man ska kanske hoppas på lite spikstrykningar så det blir lite klös i systemet
![]() 7-8-11 1 Fine Manners - reserv 5 Imperator Godiva 2-3-4-6-7-9-10 2 Ready Star - reserv 6 Yin Yang 3 Jobspost - reserv 4 Flotilla 1-2-3-6-7-8-9-12 4 Moni Talks - reserv 14 Quicka |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mina troliga spikar: Esperia Font, Fine Manners, Daim Brodda och Jobspost. Ska iväg ikväll så det blir lite tidigare inlämning.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Olenklint som vanligtvis snackar om V86 har genomgång av dagens V75 på atg.se. Han borde alltid ha en V75-genomgång. Intressantast att lyssna på av alla "experter" enligt min mening.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Så här fick det slutligen bli!
Antingen får jag kosing eller så får jag tji! V75 Inlämnat: 2025-08-20, 16:03 Solvalla Onsdag 2025-08-20 Avd 1: 5 Graces Bird (8, 10) 2: 1, 2, 6, 10 (4, 3) 3: 4, 10 (3, 9) 4: 2, 5 (1, 6) 5: 3 Jobspost (5, 1) 6: 1 Bicc's Tobee (2, 3) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (2, 4) Totalt: 112,00 kr. Rättningskod: MLL CTM SGG |
|
|
|
|
|
|