|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Måndag 25/8 - Halmstad - V64 DD mm
Dagens Halmstads Surr
V64 1) Öppet och klurigt 15 hästars lopp med två volter. 2 Glory Lane. Spår 2 i volt är oddshöjande men Henriette är en rutinerad Lady och felfri är hon med på stregen. 4 Sixten Blixten Z kommer från seger men Peter behöver oxå flyt med voltning trots sin rutin med orutinerad häst. Hästen lunkar sina 14 tider jämt och säkert. Felfri se ovan. 8 Spirit Of Love. Inget optimalt läge här heller. Lite flyt behövs. Visst låter det som ett garderingslopp ? V64 2) 12 Love Express W.F. Jag tror Iprenmannen sitter bakom bästa hästen och trots spår 12 och orutin är det min första häst. Lillgustav är väl värst emot. V64 3) 8 Stens Rebell är befogad favorit men 51% känns lite i överkant. Spår 8 är en utmaning. 9 Global FlashbackHanna med egentränat är intressant. Duktig tränare och smart kusk som oftast ger hästarna fina resor och hittar luckor till slut. V64 4) 3 Inlight W.F. Isabella Bergh har återigen tagit upp sin kuskkarriär igen efter några års bortavaro p.g.a familje skäl. Kul. Nu har familjen rotat sig i Skene och barnen börjar växa till sig. Psst hästen duger nog gott i detta gäng. V64 5) Högklassigt startfält. Det vimlar av V75 bekantingar. Men jag försöker hitta två stänkare. Kanske kostar mer än det smakar. 1 D.J. Spritz 4% Både häst och kusk är väl lite sprinterbetonade men hästen har bra form och fixar nog medeldistansen om inte Fiore buskör. 6 Vinci Nice 1%Känns änna som ett fynd till 1% i nuläget. Ok endast ett lopp i kroppen efter låång paus. Men Unters på hemmabanan är alltid ett utropstecken. Gissa vem som deläger ? Han heter Eskil i förnamn. V64 6) 2 Wingate Birgitta 2% Stänkarna står på kö. Hästen fixar distansen men behöver rätt smygresa. Perssons Pack kanske bjuder på en trudelutt till slut. 9 Esteban Bar 1% Distansgynnad rackare som kommer med två raka G. Naturligtvis svårbedömd men har hög grunkapacitet. 11 Ivan Mauger Bortlottad ? Tja kanske, trivs väl bäst i främre träffen men är Rikstoto härdad och har spring i benen. Duger gott i klassen. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-25 klockan 12:46. Anledning: Stänkar Tankar |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
En Unter-DD får bli mitt försök idag.
Far och son får dela rättvist på äran! DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2025-08-25, 15:09 Avd 1: 3 Smile Silvio 2: 10 Quattro Håleryd 1 x 10,00 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. Rättningskod: RJG KTQ MCX |
|
|
|
|
|
#3 |
|
������ V64 – Halmstad 25/8 (Start 19:30)
Inlämnat system: 48 kr Avd 1: 2, 3, 4, 10 (8, 5) ������ Öppet inledningslopp där flera gör upp. 2 & 3 är starka tidiga bud, 4 med form och 10 trots läget är farlig. Garderar upp för att fånga skrällen. Avd 2: 7, 9, 12 (8, 10) ������ Tre streck, där 7 & 9 känns som förstahästar. 12 given på kapacitet även om läget är tufft. Reserverna 8 och 10 kan ställa till det om tempot blir högt. Avd 3: 3, 7, 9, 10 (8, 2) ������ Fyra streck i ett lurigt lopp. 3 & 7 stabila, 9 rejäl och 10 kan spurta vasst. Reserverna 8 och 2 är tänkbara skrällar. Avd 4: 6 Loaded T.G. (11, 3) ������ Här spikas 6 Loaded T.G. – visat klass och känns som bästa chansen i omgången. Bara otur eller galopp kan fälla. Avd 5: 5 Kipketer Mearas (3, 10) ������ Spik på 5 Kipketer Mearas – bra uppgift, rätt distans och läge. Ska leda länge och kan hålla undan. Avd 6: 11 Ivan Mauger (10, 8) ������ Avslutar med spik på 11 Ivan Mauger. Tufft utgångsläge, men styrka och form talar för att han kan runda alla. Reserverna 10 och 8 känns vassa om favoriten skulle fela. ������ Systemöversikt 4 x 3 x 4 x 1 x 1 x 1 = 48 rader Insats: 48 kr ������ Systemet är uppbyggt med tre starka spikar (Loaded T.G., Kipketer Mearas, Ivan Mauger) och bred gardering i övriga nyckellopp för att fälla favoriterna. Smart kostnadseffektivt upplägg som kan ge både stabilitet och chans på större utdelning. ������������ |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
11 IVAN MAUGER
Har viktigare lopp framöver säger Victor Rosleff. Kör lite på chans, men har lite viktigare lopp framöver. Översättning: "Tänker inte försöka vinna". ![]() Som spelare ser man gärna att alla försöker vinna. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-08-25 klockan 19:10. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det här tycker jag är så trist.
Man snackar ned 8 KOSING i ATG-live. På Matteus låter det sedan som att 7 DEVS DESPACITO är helt klar. Jag som hela tiden var inne på 8 KOSING byter sedan till 7 DEVS DESPACITO. Att man aldrig lär sig att gå på sina egna idéer. Sedan spelar också Dwight Peters ned chanserna sådär som vissa kuskar gör. Man borde förstått att han hade en räv bakom örat. Man får lära sig vilka kuskar som man ska läsa mellan raderna. Vissa tror inte på någon större chans och sedan går dom bara ut och vinner. Man känner sig lite lurad, helt enkelt. Slutsats: Dwight Peters menade att det inte var så bra chans från spår 8. Han får väl hålla sig till det han har sagt då, och även ligga lågt i loppet (på samma sätt som han ligger lågt i intervjun). Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-08-25 klockan 20:10. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Förstår vad du menar. Frångick min initiala tanke på Goops häst i första i lördags efter att ha sett en sen intervju med honom där han baissade chanserna lite och varnade för skorycket. Gårdagens 6:a brände jag på att välja bort favoriten i lopp 3 till förmån för andrahandare och en skräll (2).
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Lyssna på vad de har att säga om HÄSTEN och väg ihop det med övrig info. Ignorera alltid vad de säger om själva chansbedömningen. Extremt få av de aktiva är ens måttligt skickliga på att bedöma vinstchansen. Kanske låter konstigt...men så är det. De är experter på egna hästen. Väldigt lite annat. Att man kör annorlunda än det är tänkt/sagt på förhand är sånt som händer hela tiden. En detalj är ju att övriga ekipage agerar på annat sätt än man trodde innan och att det därför öppnar sig andra möjligheter när loppet väl är igång och då kör man annorlunda. Det finns ingen regel alls som säger att någon behöver hålla sig till en på förhand bestämd taktik.
|
|
|
|
|