Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-08-28, 12:45   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4115

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Bergsåker 30 aug

Dags för återbetalning av konfiskerade pengar. Den här veckan får man vara tidigt ute (innan det kraschar).

Första titten ger följande:

Avd 1
Svårt lopp där jag kommer att ta med minst halva fältet. 2 Duflot (norge-tävlande som får körspö och Jepson) är given. 6 BlaBlaBlaa är favorit i nuläget och Bergh måste passas på Berghsåker! Sen får jag se vilka som får plats.

Avd 2
Månlykke har inte tävlat sen i april så jag tar ställning och spikar 2 Ulvsåsen. Har en snygg historik med Ulf.

Avd 3
6 Love to Know spikas. Han är i toppform och kan leda från start till blomsterkvast.

Avd 4
Bara ston, körda av lärlingar, på två volter. Ja, ni hör ju själva! Jag helgarderar och hoppas på skräll.

Avd 5
4 Loxahatchee fick spår innanför favoriten och man kan väl inte ha två hästar i en jackpot-omgång. Så det får bli en "friskt vågat, hälften vunnet"-spik på Wäjerns häst.

Avd 6
Veikko Haapakangas skickar upp 5 Mister Kabuki ända från Åby. Barfota, 1640 auto, spår 5 och Jepson. Har fältets snabbaste tid, 10,2. Tjusig spik f n till 13%.

Avd 6
Även här tar jag ställning istället för ett två hästars-lås. Spik på 2 Borups Victory.

Så ser första titten ut. 30 kr.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-08-28 klockan 16:31.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 11:23   #2

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1668
Standard

Otips

Istället för värdelösa tips bidrar jag här med värdelösa otips. Det svåra med otips är att alla måste sitta. Skrälltips räcker ju att man sätter typ en av fyra. Med otips menar jag alltså hästar man inte streckar.

Mina otips imorgon som är favoriter blir Blablabla, Takemesober, Eagle Rock, Fantom Jet.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 15:44   #3

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1006
Standard

Ser väl ut som en ganska öppen omgång? Ingen megafavorit på förhand?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 15:50   #4

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2841
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Istället för värdelösa tips bidrar jag här med värdelösa otips. Det svåra med otips är att alla måste sitta. Skrälltips räcker ju att man sätter typ en av fyra. Med otips menar jag alltså hästar man inte streckar.

Mina otips imorgon som är favoriter blir Blablabla, Takemesober, Eagle Rock, Fantom Jet.
"Värdefulla otips" om det ska vara fullständigt inverterat.
SwedishHorseRacing är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 15:58   #5

Standard

Kolla in 78-årige Gunnar "Macahan" Melander på V75-mixen. Tuff cowboy som är ute och galopperar Månlykke A.M. i skogen. Hm kanske borde ta med hans häst på systemet trots att jag tänkte spika Ulvsåsen.
Gammal 2025-08-29, 17:54   #6

Standard

Örjan Kihlström är väldigt struken på Bergsåker ikväll. Undrar om det blir så i morgon oxå?
Gammal 2025-08-29, 18:19   #7

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6222
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Örjan Kihlström är väldigt struken på Bergsåker ikväll. Undrar om det blir så i morgon oxå?
En miljon i förstapris i SOT, lär bota Örjans axel.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 18:53   #8

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
100,000kr i egen ficka om han vinner så ja han är nog frisk imorgon ????
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 20:26   #9

Standard

Intressant att Daniel Wäjersten vikarierar för Örjan ikväll på Bergsåker. Vill Wäjern verkligen vinna med Call Me Gleipner? Redén och han kämpar ju i toppen av tränarligan. Men Wäjersten är väl en gentleman och kämpar för att Redén ska ta ännu en tränarseger? Eller? Båda har ju häst med på V75 i morgon. Hur ska det gå?
Gammal 2025-08-29, 21:01   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Men det borde väl vara ett kuskminus om han har ont i axeln? Botad blir han nog inte av prissumman men däremot en något sämre kusk. Vi får se om dom sätter upp Rickard N istället, annars kanske man ska bortse från Francesco. Björns styrning kan vara farligare. Det blir lite att grunna på i morgon innan inlämning.
Gammal 2025-08-29, 21:07   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6222
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Men det borde väl vara ett kuskminus om han har ont i axeln? Botad blir han nog inte av prissumman men däremot en något sämre kusk. Vi får se om dom sätter upp Rickard N istället, annars kanske man ska bortse från Francesco. Björns styrning kan vara farligare. Det blir lite att grunna på i morgon innan inlämning.
Örjan är på plats. Axeln behandlad med kortison. Enligt Redén ingen tvekan om att han ska köra.
Lär väl bli det vanliga myglet, att han avstår ett antal av de övriga styrningarna för att sedan köra storloppet. Det har vi sett förut när han haft problem med ryggen.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-30, 12:10   #12

Standard

Kan Unters vinna 6 V86-lopp så kan väl jag sätta 5 spikar?
Lycka till!!!

V75
Inlämnat: 2025-08-30, 12:04

1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (8, 6)
2: 2 Ulvsåsen (9, 1)
3: 6 Love to Know (5, 2)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (7, 2)
5: 4 Loxahatchee (5, 10)
6: 5 Mister Kabuki (2, 1)
7: 2 Borups Victory (3, 7)

12x1x1x10x1x1x1 = 120 rader
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Rättningskod: XVM WRJ XKK
Gammal 2025-08-30, 12:35   #13

Sharp$: 2709
Standard

Ombudet bjuder alla sina kunder på fika och prinsesstårta om andels-spiken torskar.
Håller Sunkan den tvätspeediga märren i trav, tror de på jättechans, hade vilat en månad inför starten näst senast och behövde ett lopp i kroppen.
Var absolut toppad och ”stenklar” inför Solvalla senast, men tyvärr störd till galopp efter 500m, så det blev inget lopp, så nu 10 dagar senare finns hela uppladdning kvar i kroppen, som skall tömmas och brukas i eftermiddag.
När Malte och Linus ”battlat” klart, sitter Sunkan med fullt magasin in i sista kurvan och tömmer hela magasinet till publikens förtjusning över upploppet och sveper packet.

9% (Speläggaren trodde han drömde när han såg spelprocenten på Jögges märr, spikas på allt)

Ryggade direkt, men med omstartsrisken kommer även två tilläggshästar med.

Det skall bli kul att se om det blir fika och tårta nästa fredag, spelläggaren har en grym träffbild, endast överträffad av Affe, så ni som garderar skall nog ta en funderare om att fördyra systemet med ett ekipage?

God tur med spelbesluten.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-08-30 klockan 13:00.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-30, 12:41   #14
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1307
Standard

Någon som vet ?
Kommer Örjan Kihlström till start idag ?
ATG har iaf än så länge inte gjort några
kuskförändringar på hans styrningar.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-30, 12:43   #15

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Någon som vet ?
Kommer Örjan Kihlström till start idag ?
ATG har iaf än så länge inte gjort några
kuskförändringar på hans styrningar.
I Ronden säger han att han ska försöka, behövs det kan det läggas en bedövning eller att han avstår styrningar för att kunna köra storloppet så vi får se.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td