|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Svenskt Trav Derby 2025
På söndag smäller det. 4 åringarnas kraftmätning går av stapeln och en ny klassisk Derbyvinnare skall koras.
På pappret och meritmässigt ser det väl ut som ett tvåhästarslopp. 3 La Yuca och 4 Bullet är med rätta hårt betrodda. 5 Dream Mine känns som en Dark Horse trots att han är brun i pälsen. I min värld är 1 Luckisanattitude och 2 Fighter Kronos intressanta. Spännande att se hur dom står sig finalen. Lägena går inte att klaga på. Positioner är viktigt i tuffa årgångslopp. Platskandidater ? Hajom hästen är handplockad från Norge av Christoffer och ett lyckat tips till rutinerade ägaren Uffe Hellström. Christoffer tar nog en fin placering på gamla hemmabanan med hjälp av rutinerade Jepson. Ingrid Bengtsson har hastigt och lustigt fått en Derbyfinalist på sitt CV Det råder stor upprördhet över hur ST hanterat Riordans ”slarv” och även medvetet fiffel ang hästarnas intyg. Och lite besk eftersmak när han som anställd tränar sina hästar som förut och tävlar om miljoner. Men hästen är en grym travare. Ok fick vinna ett blufflopp i kvalet där Örjan tog en tupplur och missbedömde Zet hästens spurt förmåga eller oxå var han nöjd med andra platsen. Nu är det upp till bevis för Fightern i finalen och en 13 tid räcker inte långt. Har dock gått låga 12 tider på distansen och kan ta en fin placering. Ingrid har nog ställt iordning ![]()
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+12) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jag tror att det står mellan Bullet och Dream Mine. Tror inte ett sto vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
![]() ![]() Mitt finaste Derby minne är Jet Ribbs seger på 80 talet med en sin patenterade slutspurt. Upprepades 4 senare i Olympiatravet. Vann oftast med en halvmeter. Knappt men säkert. Jäklar vilken vinnar skalle. Den lille krigaren som inte såg mycket ut för världen gjorde 160 starter och lunkade in 6-7 miljoner. Fina pengar på den tiden. En av mina favorithästar. |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Kan ett sto vinna? Det kan det så klart fastän det händer sällan. Men för mig är frågan mer: kan Örjan inte vinna ett lopp med 2 mille i första pris? Det tror jag han har väldigt svårt för. Men jag tar nog 3-4-5 för säkerhets skull. De övriga tror jag inte har med saken att göra.
Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-09-04 klockan 17:59. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Grym travgubbe. Som helt lugnt svarade på frågan: hur mycket pengar har du kört in genom åren? Jag vet inte men det är länge sedan det var en miljard ! |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Vinner La Yuca så sitter ett saftigt bet (fyrling) på svs
![]() 5,75 var förhand oddset på La Yuca. Senast redigerad av KalleKlut den 2025-09-04 klockan 19:26. |
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|