Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-12, 10:31   #106

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Jag respekterar att du är hur glad som helst, hoppas du förstår förskjutning av chansen till alla rätt.

Om vi ponererar att en V75 omgång består i snitt av 12 hästar i sju lopp.

Det ger vid V75 oddsen för att få 7 rätt 1/35.831.808

Om vi ponerar att en V85 omgång består i snitt av 12 hästar i åtta lopp.

Det ger vid V85 oddsen för att få 8 rätt 1/429.981.696

Så spelar du slumpmässigt en rad på V75 utan a’ priori information på V75 idag
har du 1 chans på drygt 35 miljoner till alla rätt.

Om du gör samma sak som ovan fast nu på V85 utan a’priori information
har du 1 chans på nästan 430 miljoner till alla rätt.

Så jag önskar dig lycka till med dina aspirationer på 30% av potten spel och hoppas att du fortfarande är lika glad.

”Kalven slickar slaktarens händer.”

Jajjan
Förstår hur du menar.
Men nu är jag inte sortens spelare som blundar och väljer hästen fingret hamna på. Skillnaden mellan trav och att köpa lotto är att ju mer kunskap man samlar på sig, desto större sannolikhet att hitta alla vinnare. Och det är ju tjusningen med trav.
Och nu får man större chans att hitta vinnarna för mindre pengar.

Såg en bong där någon hittat alla vinnare på 64kr , han spikade vinnarna i de första tre loppen med Dream mine som första spik. Medans jag såg experter spela för stora belopp och inte hittat alla rätt. Kunskap gör skillnad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+85), DRoopy (+10)
shasha är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-12, 16:11   #107

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Trendhästar 15.00
Konklusion

Över 1,5%. Plus
CallMe Gleipner. Fyra trots Galopp.
Inexess Beu. Vinnare
Olly Håleryd. Tvåa
Omega River. Vinnare

Över Minus 1,5%.
Dream Mine. Vinnare
Ideal De Roucher. Vinnare
Don Fanucci. Tvåa
Bonsse Garde. Favoritfall.
Kobra Brick. Galopp.
Kaffeåchampagne. Trea.
Icebreaker Pellini. Favoritfall.

Förändringarna slår hårdast på betrodda hästarna när systemen strömmar in men likväl intressant hur media surr och tips tankar slår igenom. Vi spelare går på trender och tips.
Ganska intressant utfall trots allt.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-12, 16:43   #108

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Förstår hur du menar.
Men nu är jag inte sortens spelare som blundar och väljer hästen fingret hamna på. Skillnaden mellan trav och att köpa lotto är att ju mer kunskap man samlar på sig, desto större sannolikhet att hitta alla vinnare. Och det är ju tjusningen med trav.
Och nu får man större chans att hitta vinnarna för mindre pengar.

Såg en bong där någon hittat alla vinnare på 64kr , han spikade vinnarna i de första tre loppen med Dream mine som första spik. Medans jag såg experter spela för stora belopp och inte hittat alla rätt. Kunskap gör skillnad.
När 5 st av 7 vinnare i V75 omgången är streckmässigt rankade etta i löpen, så kanske det inte krävs så mycket kunskap att hitta 7 rätt.
Vill absolut inte minska glädjen hos personen som fick sju rätt, men favoritspelarna är bara med och betalar hela kalaset åt Hans Lord Skarplöth, då de ständigt berövas att få betalt för sina femmor.

Vilket gör ROI långt sämre än att spela Trisslotter för en satsad hundring.
Jag ställer mig tveksam till hur mycket kunskap som ligger bakom den spelstrategin, med konfiskerade 5-rätts pengar ger V75 det sämsta ROI av de av Lottinspektionen tillåtna spel inom Sverige.
40% av vinstpotten konfiskeras vid jackpot, vilket drabbar favoritspelarna, som i stort sett aldrig får utdelning för 5 rätt..

Jag vänder på det och ser det som ett bondfångeri för de spelare med minst kunskap över tid och mycket värre blir bondfångeriet med V85 upplägget.

Favoritspelarna, som igår langade in minst 25 millar av sina konfiskerade vinstpengar för sina femmor igår, enkom till att för blåsa upp Hans Lord Skarplöths jackpotfond.

Det mest otroliga är att favoritspelarna inte verkar fatta hur grundligt blåsta de blir, gång på gång pga sin ogenomtänkta spelstrategi, de spelar inte V75, utan V76 till samma pris som för V75.
Mao de är bara med för att till fullo betala alla dessa ackumulerade jätte jackpottar, med sina favoritbetonade rader eller varvade tillsammans-spel.

Kalven slickar slaktarens händer.

Jag vänder mig emot att ATG styrs av en skojare som Hans Lord Skarplöth.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-10-12 klockan 17:05.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-24, 16:51   #109

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
När 5 st av 7 vinnare i V75 omgången är streckmässigt rankade etta i löpen, så kanske det inte krävs så mycket kunskap att hitta 7 rätt.
Vill absolut inte minska glädjen hos personen som fick sju rätt, men favoritspelarna är bara med och betalar hela kalaset åt Hans Lord Skarplöth, då de ständigt berövas att få betalt för sina femmor.

Vilket gör ROI långt sämre än att spela Trisslotter för en satsad hundring.
Jag ställer mig tveksam till hur mycket kunskap som ligger bakom den spelstrategin, med konfiskerade 5-rätts pengar ger V75 det sämsta ROI av de av Lottinspektionen tillåtna spel inom Sverige.
40% av vinstpotten konfiskeras vid jackpot, vilket drabbar favoritspelarna, som i stort sett aldrig får utdelning för 5 rätt..

Jag vänder på det och ser det som ett bondfångeri för de spelare med minst kunskap över tid och mycket värre blir bondfångeriet med V85 upplägget.

Favoritspelarna, som igår langade in minst 25 millar av sina konfiskerade vinstpengar för sina femmor igår, enkom till att för blåsa upp Hans Lord Skarplöths jackpotfond.

Det mest otroliga är att favoritspelarna inte verkar fatta hur grundligt blåsta de blir, gång på gång pga sin ogenomtänkta spelstrategi, de spelar inte V75, utan V76 till samma pris som för V75.
Mao de är bara med för att till fullo betala alla dessa ackumulerade jätte jackpottar, med sina favoritbetonade rader eller varvade tillsammans-spel.

Kalven slickar slaktarens händer.

Jag vänder mig emot att ATG styrs av en skojare som Hans Lord Skarplöth.

Jajjan
Okay, nu fattar jag problemet.
Om jag spelar 1152 rader på V86 kostar det 288kr och då är jag med och slås om hela potten.
Om jag spelar 1152 rader på V85 kostar det 576kr, jag kan välja att spela för bara en del av potten och kommer då ner i pris.
Är jag tillräcklig duktig att jag kan få minst 6 rätt, kan V86 bli spelet för mig framöver. Ska i alla fall lägga ett spel på V85 på premiären.
Tror ändå 1500-2000 rader är det jag vill lägga för att ha en chans på något av spelen men min plånbok tillåter max 300kr.
I slutändan kanske jag tvingas bli en av alla dessa V4/V5 spelare.
shasha är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-24, 18:21   #110

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Jag tycker det känns skitdyrt

garderar man lite i 2 lopp, INTE helgardering, utan 8 - 9 kusar

då måste man ha 3 spikar

de övriga loppen 3-4 hästar max

nästan alla omgångar innehåller 1 vinnare under 5% 13omg av 22 / listan nedan

under 5% vinnare måste man ha 7-8 hästar OCH tur, gardera rätt lopp

ytterst svårt få med en 3% på 3-4 streck, det finns en sådan i många omgångar

största skrällen , dvs vinnaren med lägst % Solvalla 2,1% ärelitloppslördagen o Crowe Motion m Wäjesten 43ggr, o så framåt vecka för vecka
Solvalla 2,1%
Mantorp 7,4%
Tingsryd 4,0%
Boden 12,6%
Kalmar 1,0%
Eskilstuna 2,1%
Halmstad 0,3%
Årjäng 4,1%
Axevalla 2,8%
Hagmyren 8,2%
Rättvik 6,9%
Östersund 13,8%