Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-07, 12:30   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Övriga har försumbar chans..
Örjan har väl aldrig försumbar chans när det gäller såna prissummor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-07, 13:06   #17

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Örjan har väl aldrig försumbar chans när det gäller såna prissummor
Jag ger han 1/100 från detta läge med ett fyraårigt sto
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-07, 14:21   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag ger han 1/100 från detta läge med ett fyraårigt sto
"Hon stod för en otroligt bra spurt senast i skymundan. Örjan drog inte huvan. Det känns som att hon är på gång igen efter den lite sämre insatsen i Derbyt. Vi ändrar ingenting och hoppas på att det blir tempo för då kommer spurten att bita enormt bra". Tränarn är positivt inställd. Jag ger han 5/100 men givetvis ingen spik.
Gammal 2025-10-08, 17:35   #19

Sharp$: 2707
Standard

Fantastiska lopp och hästar brakar samman nu på lördag.

Min gissning är att det blir uselt betalt för full bricka vid travdagens slut, men jäklar vad kul att se dessa fantastiska hästar på travovalen.
Blir nog inga lir när V75 gästar Norge nästa vecka, så Solvalla blir troligtvis min sorti som spelläggare.
Bolaget återuppstår för en dag när V85 gör debut, enorma pengar i potten.
Min andel är 25%.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-09, 16:00   #20

Standard

Veckans flaggning är 12 Ruffel i avd 6. Gick snabbt senast från bakspår
och blev tvåa bakom Perfect Chest. Kör 10 sekunder tidigare den här veckan Mats!
Gammal 2025-10-09, 17:38   #21

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Trav Oaks

Ser onekligen vidöppet ut. Favoriten 24% just nu. Undrar om inte 5 Ursula kan vara intressant till 8%. Jag brukar vara försiktig med Kolgjini hästarna men märren verkar travsäker och såg fin ut senast. Ok fick bestämma i spets och flera betrodda svek.
Jag streckar nog på så länge lädret pallar.
bosseguldheden (+10)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-09, 18:19   #22

Standard

U.E.T. Elite

Tvåhästars lopp XL. Frågan är om Tillarden har P.D.A. form light efter 8 månaders paus och två intetsägande lopp i kroppen ? Ok kan väl vinna ändå men visst har Fanucci bra förutsättningar på läge och form. Vässas dessutom upp med barfota balans.
Vågar man spika Örjan ? Tja värmningen på Tillarden blir intressant att följa.
Gammal 2025-10-09, 19:43   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Trav Oaks

Ser onekligen vidöppet ut. Favoriten 24% just nu. Undrar om inte 5 Ursula kan vara intressant till 8%. Jag brukar vara försiktig med Kolgjini hästarna men märren verkar travsäker och såg fin ut senast. Ok fick bestämma i spets och flera betrodda svek.
Glöm inte Marias häst! Hon fick välja mellan spår 5 och 9 så hon har nog en uträknad strategi. Kolgjinihästar brukar jag avstå, det lönar sig i längden, men jag tar nog med Wäjerns häst. Han brukar vara på hugget i såna här lopp.
Gammal 2025-10-09, 19:55   #24

Standard

Citat:
Glöm inte Marias häst! Hon fick välja mellan spår 5 och 9 så hon har nog en uträknad strategi. Kolgjinihästar brukar jag avstå, det lönar sig i längden, men jag tar nog med Wäjerns häst. Han brukar vara på hugget i såna här lopp.
Jepson får väl utnyttja Slipstreaming från bakspåret Marias starthästar är ju måstestreck i alla lägen nuförtiden. Jag bevakar
Gammal 2025-10-10, 09:40   #25

Standard

Inexess Bleu
Känns änna bortglömd i tvåhästars loppet ? Hästen har en grym resultat rad och slog ju Tillarden i kvalet. Ok Tillarden fick en tung resa men såg lite trött ut som trea.
Distansen kanske är lite minus för långluffaren Inexess ? Men känns onekligen intressant.
Gammal 2025-10-10, 18:13   #26

Standard

Så gott som färdigtänkt:
Jag landar på EN spik till slut men det blir senare på dagen.

Avd 1
1 Dream Mine är grym och rätt favorit. Men 2 Bullet the BlueSky är oxå grym och Wäjersten måste passas en dag som denna. 3 Lovino Bello känner jag inte till men härdad på Vincennes och en hyfsad fransk kusk, tja varför inte? Min förstahäst är dock fullständigt borttappade 10 La Yuca. Ska Örjan med loppets enda sto överraska alla? Nja inte mig i alla fall.

Avd 2
Den första jag kladdade för var 3 Observe´em med Rikard N. Har sprungit 3160 två gånger tidigare och vunnit bägge. Rikard kan sitta i ledningen ganska tidigt och dra på. Andrastrecket blir 10 Ready Star. 14% är bra på en andrahandare. Tredje strecket blir inte på favoriten utan på 12 Bourbon Brodde. Verkar gilla långa lopp och Jepson upp denna gång.

Avd 3
6 Inexess Bleu är en hårding som mycket väl kan krossa allt motstånd men jag tar även med 3 Don Fanucci Zet. Örjan brukar bli magisk när det gäller såna här prissummor och skorna rycks.

Avd 4
Tänkte först spika 9 Slipstream Zon men kan inte motstå 5 Ursula som ska köras barfota nu. En Kolgjinihäst som ALDRIG galopperat måste man ju ha med.

Avd 5
Jag kan inte räkna ut om 11 Olly Håleryd eller 12 Clarissa ska vinna så jag får ta ett förhatligt tvåhästarslås. Hoppas de är jämsides på upploppet. Det skulle vara en kul duell att beskåda!

Avd 6
5 Nightlife In är mitt förstastreck och kunde vara en tänkbar spik. Men så är det ju detta med Örjan och miljonpriser så 2 Perfect Chest måste med. Sen var det detta med Wäjersten och Kriterielopp så 1 Omega River vågar jag inte lämna utanför. Och så en riktig hemsking; 12 Ruffel. Såg ni hur snabbt den avslutade senaste loppet när den blev tvåa? Det kan ju bli körning där framme i det här loppet och då kan Ruffel och Mats E raffla till det på upploppet.

Avd 7
Ja, då var det dags för veckans spik: 2 Icebreaker Pellini. Står den i nästan tre gånger i morgon eftermiddag blir det nog ett vinnarspel dessutom.

Blir det inga strykningar lämnar jag in detta, min SISTA V75-a tidigt för jag misstänker att det kanske kan bli lite överbelastning i systemen framåt eftermiddagen.

Tack och hej V75!!!
Gammal 2025-10-10, 18:17   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Trav Oaks

Undrar om inte 5 Ursula kan vara intressant till 8%. Jag brukar vara försiktig med Kolgjini hästarna men märren verkar travsäker och såg fin ut senast. Ok fick bestämma i spets och flera betrodda svek.
Tack för tipset. Ursula hade jag nog inte hittat själv men nu är den en av två på mitt system.
Gammal 2025-10-10, 18:31   #28

Standard

Citat:
Tack för tipset. Ursula hade jag nog inte hittat själv men nu är den en av två på mitt system.
Hoppas jag inte lurat ut dig på djupt vatten med ett chans tips
Ursula är ju lite seg från start och det kan stjälpa lasset. Men det gäller att fälla ner Norska huvudlaget och gå på sina egna idéer.
Psst ditt spelförslag ser helt ok ut i min värld.
Ha en go fredag kväll Guldheden så försöker vi hitta rätt i morgondagens stjärnspäckade V75 utmaning.
Gammal 2025-10-10, 18:34   #29

Sharp$: 2707
Standard

Avslagen:

Det blev dyrt när jag valde Flemming före Kaffeåchampange på 6 hästar.
Ett klassiskt fel utan djupare analys av ekipagen.
Utan att tänka gick jag på bästa spår och bläddrade vidare, hade behövt Jonas Noree’n (rankarnestorn gällande svenskt trav)

Nu känns det som Kaffet kokat över och att skumpa är helt ”flat” (inga bubblor)
Fullständigt galet överstreckad från spår 7, här behöver ”Magic Man”
Jepson hjälp av någon med jaktgevär på läktaren för att svara upp till 22%.

Tänk: positioner är allt.

Samt Kobra Brick från spår 12, älskar Samelas märr, men att åter dragit surgurkespåret 11 i finalen, så krävs maxflyt under loppet.
Och när den absoluta kuskeliten drabbar samman, bjuds det inte ens på en kaksmula runt fikabordet. Var så säker.

God tur med spelbesluten och framför allt njut av V75s dödsdans, fälten kan inte bli mycket bättre än så här.

Vråååååååål muck närmar sig med stormsteg, efter v85 känner jag knappt någon
av alla travbuddies som lagt spel i via ATG kvar. Vi snackar om lirare som veckovis spelat trav i decennier.

Hans ”Moset” Lord Skarplöth effekten.

Gammelgubbarna måste köpa nya mobiltelefoner som är tillräckligt uppdaterade för att acceptera BANKID, något de inte vill ha.
För att få ut sina vinster.
Tidigare hade de ett bankkonto kopplat till sitt ATG-konto, det har Skarplöth stoppat, så nu får de knalla runt och fråga om de kan få ta ut 3.000:- i kontanter
förutsatt att ombuden har kontanter att tillgå.
Om de lyckas få ut 3.000:- vilket är Max per uttag, så får jag skjutsa dem till en Bankomat med insättningsfunktion, eller om de har egen bil
åka till en sådan Bankomat och hoppas att den inte är stängd.
Moset Skarplöth hoppas väl att de hinner dö, innan de plockat ut allt?

Där försvann gråhåriga grabbar ”en masse” som ägnat spel på hästar som sin livs största och roligaste hobby under en mansålder.

En effektiv broms på att få ut sina vinstmedel, för de som valt bort BANKID
och dyra smartphones, men att spela för pengarna går utmärkt, som gamla tiders förströelsespel i form av enarmade banditer, där ev vinster bara gick att spela för.

Gubbarna gav upp efter att ha blivit behandlade som något som katten släpat in av ATGs kundtjänst Jag har själv avlyssnat några samtal där gubbarna bad om att få vinsten insatt på det konto de haft kopplat till ATG-kontot.

Svaret var ett oförskämt dunder NEJ, hade någon behandlat någon ur min kundstock på jobbet, på liknande sätt, hade jag bett honom/henne att söka arbete på annat håll, utan kundkontakt.

Så j… dåligt, men inte förvånande med en profil som Hans ”Moset” Lord Skarplöth som VD. Hur många gånger skall han tillåtas att skjuta sig i huvudet och således sänka travet, innan han får repass?????????

Trevlig helg och lycka till i morgon.

Jajjan
Drivarn (+10)

Senast redigerad av Jajjan den 2025-10-10 klockan 20:32.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 19:49   #30

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Avd 6.
Ett billigt lopp även för den som garderar.. (1,4,5,3,2 i den ordningen)
Själv tvekar jag inte en sekund på att spika 1 Omega River! Otroligt tacksam som andrahandare.. Väljer Wäjersten spår 1 så är han "säker" på spets! Vem ska göra jobbet utvändigt? Nä, omgångens näst bästa spik enligt mig!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td