|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#511 |
|
Jäklar vilket stort intresse det finns för analyser av V85 V/S V75. Ska erkänna att jag bara läst ett fåtal av de 500 inläggen.
Min uppfattning är följande. Man behöver väl inte vara hjärnkirurg för att förstå följande gällande svårighetsgraden att spela V75 eller V85. Med likvärdiga startfält gällande antal deltagare, banförutsättningar, propositioner, väder, storlek på system etc. Så är det väl inget större problem att fatta vilken spelform är svårast att lösa med alla rätt ? Sunt bondförnuft.
|
|
|
|
#512 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4740Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Det var därför jag skrev rent matematiskt. Kan du lista ut vilka 11 hästar som inte vinner och bara behåller den 12 (vinnaren) så har ju inte svårighetsgraden ökat över huvud taget.
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Tja V85 är väl ganska ”lottobetonat” det är svårare att hitta 0% aren mer än vanligt. Det finns nämligen 8st alternativ.
|
|
|
|
#514 |
|
Den matematiken kräver att alla 12 hästarna har lika stor vinstchans. Men så är inte fallet, det tror jag vi kan vara överens om.
|
|
|
|
|
|
|
#515 |
|
Om vi jämför med vinnarspel så blir det ”kanske” lite klarare.
Ett lopp med 8 st hästar med oddsen 4-4-4-8-12,5-40-100-100 (och 0% i spelavdrag). Nu ersätter vi det loppet med ett klurigt 16-hästars lopp med oddsen 4-8-8-8-12,5-12,5-12,5-40-40-40-100-100-100-100-100-100 Att det oftare blir höga odds i 16-hästars loppet är självklart, men det är inte svårare (eller lättare) att få in en 4-oddsare 8-oddsare 12,5-oddsare 40-oddsare eller en 100-oddsare i 16-hästars loppet jämfört med 8-hästars loppet. Och likadant är det på V75 och V85. Man kan spela mot vilka svårighetsgrader som man vill på båda spelen, allt ifrån en rad som ger under 200 kronor till en rad som man troligtvis blir ensam på, men dom är lika svåra/lätta att få in på båda spelen. |
|
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Citat:
Oddset eller spelprocenten på vinnande häst är viktigare än antalet avdelningar du måste tippa. Det känns som att den "matematiken" haltar en aning. Eller som min granne som fortsatt hävdar att det är lättare att få alla rätt på lotto än vad svenska spel uppger. Nr 18 kommer ju oftare har han noterat. |
||
|
|
|
|
|
|