Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-20, 09:40   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Müllers Memorial 2025

Klassikern Müllers memorial har körts på Jägers i nästan 100 år som hyllning till Danske storbyggmästaren Müller som fixade en travanläggning i Malmö. Byggde även många andra klassiska byggnader i Malmö.
Loppet har vunnits av många topphästar men det som sticker ut mest är väl Frances Bulworks 5 raka segrar i början på 50 talet samt On Track Piratens 3 segrar.
Årets upplaga håller hög klass men Weijerstens Elit armada lyser med sin frånvaro och några Franska långluffare hade väl varit kul. Men prissumman är väl för låg. Idag måste det det vara miljoner i potten för att locka eliten.
Jag tror på en öppen tillställning så här fram på höstkanten där många kan vinna trots några hårt betrodda. Mina chans drag.
Hagoort har nog slipat kniven och ställt iordning Hades De Vandel. Coquaholy är oxå en duglig långluffare.
Lite upp till bevis för Laredo Boko i Eliten, visat grym form hela året. Robban kan ställa iordning till storloppen.
Immortal Doc ? Men det kanske är i kortaste laget
Eller varför inte Dundee As ? Mika Forss upp f.f.g.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-10-20 klockan 09:49.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-20, 11:32   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hagoort har nog slipat kniven och ställt iordning Hades De Vandel. Coquaholy är oxå en duglig långluffare.
Lite upp till bevis för Laredo Boko i Eliten, visat grym form hela året. Robban kan ställa iordning till storloppen.
Har du missat att Redén har med två hästar? De två får räcka för mig
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-20, 12:06   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Har du missat att Redén har med två hästar? De två får räcka för mig
Nej absolut inte ” trots några hårt betrodda. Mina chans drag ” skrev jag.
Redén, Örjan och Jepson är nog med i segerstriden. Men tidiga ”egna” tankar är alltid spännande innan tips experterna kommer med sin profetia.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
Gammal 2025-10-20, 15:17   #4

Standard

Intressant att hästarna som var etta, tvåa, trea och fyra i SM på Åby ska mötas igen i detta lopp.
Gammal 2025-10-20, 18:35   #5

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Klassikern Müllers memorial har körts på Jägers i nästan 100 år som hyllning till Danske storbyggmästaren Müller som fixade en travanläggning i Malmö. Byggde även många andra klassiska byggnader i Malmö.
Loppet har vunnits av många topphästar men det som sticker ut mest är väl Frances Bulworks 5 raka segrar i början på 50 talet samt On Track Piratens 3 segrar.
Årets upplaga håller hög klass men Weijerstens Elit armada lyser med sin frånvaro och några Franska långluffare hade väl varit kul. Men prissumman är väl för låg. Idag måste det det vara miljoner i potten för att locka eliten.
Jag tror på en öppen tillställning så här fram på höstkanten där många kan vinna trots några hårt betrodda. Mina chans drag.
Lång resa för DW & Co från Norrland. Ska oftast till Derby/Åbergs för att de ska orka.

Några av stallen passar på att ha firmafest hemma istället.
Gammal 2025-10-20, 18:53   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Lång resa för DW & Co från Norrland. Ska oftast till Derby/Åbergs för att de ska orka.

Några av stallen passar på att ha firmafest hemma istället.
Så kan det vara. Dessutom lockar väl inte 600 000:- tillräckligt.
Gammal 2025-10-20, 19:01   #7

Standard

Citat:
Så kan det vara. Dessutom lockar väl inte 600 000:- tillräckligt.
Nope. Och allra helst som det egentligen bara handlar om "ett lopp".

Derby-helg/Åbergs är den kaliber som behövs för att orka till den för dessa tränare sämst belägna bana.
Gammal 2025-10-22, 10:50   #8

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Om Laredo Boko vinner loppet ska jag äta upp min hatt.

Är sugen på att gardera FZ då jag fortsatt inte riktigt litar på den och det rensar så bra bakom. Men behöver då hitta en alternativ spik utöver de jag redan har.

Citat:
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-22, 12:06   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Om Laredo Boko vinner loppet ska jag äta upp min hatt.

Är sugen på att gardera FZ då jag fortsatt inte riktigt litar på den och det rensar så bra bakom. Men behöver då hitta en alternativ spik utöver de jag redan har.
Är FZ frisk och kry vinner han väl detta fram och baklänges. Det kostar nog mer än det smakar att gardera. Immortal Doc är väl först i kön bland Stänkarna. Wallin tränat styrkefenomen som är Vincennes härdad. Har dock pausat 2 mån.
I min värd finns det även några långsökta 1% are. Typ Hagoort hästarna Coquaholy och Hades De Vandel samt Luringen Dundee As. Laredo Boko måste jag oxå nämna men hatten klarar sig nog
Gammal 2025-10-22, 13:21   #10

Standard

Citat:
Är FZ frisk och kry vinner han väl detta fram och baklänges. Det kostar nog mer än det smakar att gardera.
Jag har oxå landat i detta. Vinner inte FZ får man nog ha med samtliga och det kostar som sagt mer än det smakar. FZ får man väl kalla för en hygglig "chansspik" och att den startar i avd 1 ökar ju bara spelvärdet!
Gammal 2025-10-22, 13:36   #11

Standard

Citat:
Jag har oxå landat i detta. Vinner inte FZ får man nog ha med samtliga och det kostar som sagt mer än det smakar. FZ får man väl kalla för en hygglig "chansspik" och att den startar i avd 1 ökar ju bara spelvärdet!
Du menar att favoriten rensar bättre när loppet körs som första än om samma lopp hade körts som sista?
Gammal 2025-10-22, 14:30   #12

Standard

Tänker att det snarare handlar om det som Sjödén brukar lyfta, att favoriter i första loppet tenderar att bli understreckade i första avdelningen och överstreckade mot slutet. Det är väl inte orimligt att anta att detta fenomen blir än tydligare på lördag när det kanske är många nya spelare som vill prova lycka och kanske en del rävar som dissar V85 även om jackpoten bör locka till spel.

Citat:
Du menar att favoriten rensar bättre när loppet körs som första än om samma lopp hade körts som sista?
Gammal 2025-10-22, 14:34   #13

Standard

Håller med om att Immortal Doc är rätt tidig bakom, levererar ju i princip alltid och är inte säker på att vilan är av ondo.
Ser nog dock Hades som den första utmanaren på ren kapacitet och att det rimligen är iordningställd för detta.
A Fair Day från spets är också tidig om det skulle strula för favoriten. men har en känsla att nämnda hästar är mycket hårdare och kanske t.o.m. kan ta ner AFD från dödens.
Kentucky River åker också med vid gardering kanin avsluta visslandet om tempot blir högt.
Detsamma gäller Jerka som är en personlig favorit. Men är rädd att han väger lite lätt här.
Övriga borde få svårt även om ju Savastano är en grym häst.

Citat:
Är FZ frisk och kry vinner han väl detta fram och baklänges. Det kostar nog mer än det smakar att gardera. Immortal Doc är väl först i kön bland Stänkarna. Wallin tränat styrkefenomen som är Vincennes härdad. Har dock pausat 2 mån.
I min värd finns det även några långsökta 1% are. Typ Hagoort hästarna Coquaholy och Hades De Vandel samt Luringen Dundee As. Laredo Boko måste jag oxå nämna men hatten klarar sig nog
Gammal 2025-10-22, 14:39   #14

Standard

Citat:
TV-system: man ödslar streck i inledningen för att inte åka ut med en gång. Eftersom man spelar mot de andra spelarna så har man en fördel i att våga spika i avd 1, förutsatt att den vinner förstås
Gammal 2025-10-22, 15:24   #15

Standard

Citat:
TV-system: man ödslar streck i inledningen för att inte åka ut med en gång. Eftersom man spelar mot de andra spelarna så har man en fördel i att våga spika i avd 1, förutsatt att den vinner förstås
Den effekten syns inte när man analyserar utdelning vs utfall.

Min gissning är att det vägs upp av alla som tror att TV-systemen är fler än de tror att de är och tror att de har större inverkan än de har.

Ett av de sämre beslut du kan ta som spelare är att fördela om dina egna streck och ha fler streck kvar på slutet bara för att du tror att du tjänar på det jämfört med dina motspelare.

td