Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-11-10, 16:18   #1

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

V85 15/11 Eskilstuna

4 Breedersfinaler och några andra fina lopp att sätta tänderna i!

Avd 1. 2140m treåriga ston. Jag har lite svårt att se det gå utanför Wallins stall..
1 Global Got It All bör hålla upp ledningen utan större problem!
Släpper RNS till Jeppsons val 4 Bonsse Garde? Nja, Jeppson nöjer sig nog utv.
Vi får avvakta intervjuer/kommentarer och se spelvärdet där!

Avd 2. 2140m treåriga H/V. Betydligt öppnare än föregående!
För inte kör väl Rosleff i ledningen med 1 Pure Count?
Nej, här blir det då att gadda på!

Avd 4. 2140m fyraåriga ston. Luktar lite gas från start här..
3 S.G.Empress i ledningen varvet kvar?
4 La Yuca given på jävligt fin resa!
Smällen är Dalbogs 5 Tintarella från perfekt 2a/3e ytter!

Avd 5. 2140m fyraåriga H/V. Ett till gasa gasa från start lopp!
3 Dream Mine har ju varit brutalt bra men tar det inte stopp här?
5 Before Takeoff och 10 R.K.Eagle är dragen som får fina lopp.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-10, 16:58   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18016
Standard

Måndags Surr Light

Det blir nog ingen miljonutdelning på lördag ? Eller ?!

Spikförslag
4 La Yuca. 3 Dream Mine. 11 Steady Express. 3 Ultimus.

Tvåhästars Lås
2 Gourmet D’Arc och 6 Kobra Brick.
1 Ace Wibb och 4 Eldorado Spritz.

Trehästars Lås
3 Perfect Chest. 4 Valla D’Gaagaa. 5 Knoxville.

Garderingslopp
Stodivisionen = Alla 15.

Utdelning 8rätt 29500:-

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-13 klockan 11:03.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-11, 10:20   #3

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens Dubbelhästarna är valda: 5 P.G. Persson och 4 Readly Winner.
Nu kan jag börja grotta ner mig i den inledande V6:an. Dagens helgardering lär nog bli Stodivisionen.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-11, 15:52   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Dagens Dubbelhästarna är valda: 5 P.G. Persson och 4 Readly Winner.
Nu kan jag börja grotta ner mig i den inledande V6:an. Dagens helgardering lär nog bli Stodivisionen.
Som vanligt intressanta ”DD - Drag” från Guldheden.
5 P.G. Persson kommer med fina prestationer i bagaget och blir änna bortglömd i ganska öppen och lurig Klass 1 sprinter. 9% i nuläget.
4 Readly Winner har visat grymma resurser. 3 åringen debuterade för knappt 3 månader sedan och är nu hårt betrodd på Rikstoton. Distansen kan dock vara ett ? Plockar han ner 3 Ultimus från dödens ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-11 klockan 16:31.
Gammal 2025-11-11, 16:02   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Som vanligt intressanta ”DD - Drag” från Guldheden.
5 P.G. Persson kommer med fina prestationer i bagaget och blir änna bortglömd i ganska öppen och lurig Klass 1 sprinter. 9% i nuläget.
Framför allt kommer han med spår 5 i auto kort (precis som 1%-aren Zaxton gjorde förra lördan. Åsså Rikard N i sulkyn. Han är het nu. Har kört in 28 mille i år. Gillar man chansspikar är detta en dröm!
Gammal 2025-11-11, 16:15   #6

Standard

Citat:
4 Readly Winner har visat grymma resurser. 3 åringen debuterade för knappt 3 månader sedan och är nu hårt betrodd på Rikstoton. Den där Nurmos är grym. Distansen kan dock vara ett ? Plockar han ner 3 Ultimus från dödens ?
Nurmos har väl inte haft den här hästen, eller? Just nu är det åtminstone helt och hållet en Djuse-affär. Mattias tränar och Magnus kör. Jag chansar på pojkarna Djuse den här gången, Ultimus går med skor dessutom. Men den ser livsfarlig ut, håller med. 6 vinster på 7 starter är imponerande. Men ibland måste man ta ställning mot allt sunt förnuft
Gammal 2025-11-11, 16:35   #7

Standard

Citat:
Nurmos har väl inte haft den här hästen, eller? Just nu är det åtminstone helt och hållet en Djuse-affär. Mattias tränar och Magnus kör. Jag chansar på pojkarna Djuse den här gången, Ultimus går med skor dessutom. Men den ser livsfarlig ut, håller med. 6 vinster på 7 starter är imponerande. Men ibland måste man ta ställning mot allt sunt förnuft
Va f-n fick jag Nurmos ifrån Ska jag skratta eller gråta
Ber återigen om ursäkt för mina hjärnsläpp.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-11 klockan 18:48.
Gammal 2025-11-11, 19:19   #8

Standard

Citat:
Va f-n fick jag Nurmos ifrån Ska jag skratta eller gråta
Ber återigen om ursäkt för mina hjärnsläpp.
Så kan det gå när inte haspen är på, som man sa förr. No excuses necessary

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-11-11 klockan 19:27.
Gammal 2025-11-12, 02:43   #9

KalleKluts avatar

Standard

Berglunds tidiga reflektioner

Daniel Berglund: "Jag ändrade min åsikt efter V85-1!"
Det verkar som att ATG har fått sitt efterlängtade miljonspel, men vi måste prata om eventuell utdelning!

Daniel Berglund
i måndags kl. 15:00
Det verkar som ATG har fått det ”miljonspel” på lördagar som man var ute efter när V85-spelet lanserades och ersatte V75. För andra veckan i följd vann en jätteskräll på V85 när Daniel Wäjerstens Zaxton vann V85-2, spelad med enbart 0,67 procent av insatserna.

1,75 miljoner betalade åtta rätt och vi lär även den här veckan få höra sägningen ”det var inte så svårt förutom Zaxton”. Ja, jo, visst, men nu var det så att Zaxton var med på kupongen och då kan man inte bortse från det. För mig var detta en väldigt svår vinnare även om det fanns två hästar med lägre segerchans i startfältet.

Mina tips i övrigt var annars helt okej med tre tipsettor där varken Bilbao Ace eller Don E.Star var favoriter, men tyvärr spikade jag för tredje veckan i följd en underpresterande Daniel Redén-favorit och hans Blue Boy Face var ett riktigt dåligt singelstreck. Öppnade sämre än väntat och var tidigt slagen och chanslös utvändigt ledaren. Möjligt att han inte hade slagit X.O.Kemp från utsidan även på en toppdag, men tvåa-trea borde han ha varit. Annars har jag överskattat hästen rejält. Det lät på Redén efteråt som att något var fel, men det lär visa sig framöver.

Vi måste prata om ”eventuell utdelning” inför kommande avdelningar. Så länge jag kan minnas har det varit en asterix på skylten när värdet överstigit 200.000 kronor. Med tanke på att penningvärdet är lägre nu än för 20 år sedan borde det väl vara dags att höja den gränsen? I lördags var det * på flera hästar redan inför V85-3.

Förra veckan skrev jag att det var korrekt att lyfta ut gulddivisionen från V85, men efter att ha sett V85-1, som ersatte, har jag ändrat åsikt. Utan att nedvärdera vinnaren Crowe Motion så var det ett riktigt dåligt lopp med massa galopper och hästar över hela banan vilket inte gjorde någon bra reklam för vare sig sporten eller spelformen. När V85 ändå är så svårt så gör det inget om några lopp inte är fulla och jag tror att det är viktigt med kända profilhästar i flera lopp för att tröskeln att ta sig an åtta lopp ska bli lägre.

Omsättningen i lördags landade på nästan 112 miljoner vilket var enligt ATG:s prognos där 50 miljoner i åttarättspotten utlovades. Bra eller dåligt? Jag vet inte, men noterar att V75 på Solvalla omsatte drygt 123 miljoner kronor den elfte oktober med 23 extramiljoner i potten. Nu hade ATG tillfört 25.

Det blev däremot inga fonderingsmedel i potten på lördag och då blir det spännande att se om V85 kan överträffa Bodens V75-omsättning på 88,5 miljoner från den fjärde oktober? Vi bjuds i alla fall på toppsport med fyra Breeders’ Crown-finaler på V85-kupongen. Övriga fyra lopp ser också tillräckligt öppna ut för att vi ska få en spelintressant omgång och någon skräll brukar den här omgången alltid bjuda på. I fjol var det Eclipse As som vann fyraåringarnas final till tre procent.

Dream Mine är årets fyraåring efter dubbla derbysegrar och 7,5 miljoner intjänat. Spännande match mellan honom och Bullet The Bluesky på lördag och kanske kan den senare ta revansch när han ”vann” spårlottningen?

Passas nästa gång:
Kinky Boots lyckades inte hålla upp spets i V85-2 och blev fast med mycket krafter kvar i rygg på ledaren. Han är därmed med liten marginal kvar i silverdivisionen och måste bli intressant nästa gång. I samma lopp avslutade Never Mind’em riktigt starkt som femma.

Soulmate Pellini fick lägga en rejäl speed för att hinna i kapp startbilen i V85-8, men blev sedan fast med mycket krafter kvar invändigt och såg bättre ut i stilen än gången innan. Tyvärr gick han ur klass 2 med sin femteplats och får kanske testa ett ”vanligt lopp” innan det blir V85 igen.

V85-1:
6 Kobra Brick har inte vunnit sedan E3-finalen i juni, men gick en mycket stark upphämtning efter startgalopp i semifinalen och blir kanske lite underskattad? Annars känner jag mest för försöksvinnarna tuffa 2 Gourmet d’Arc och snabba 4 Bonsse Garde.

V85-2:
Kriterietvåan 3 Perfect Chest imponerade utvändigt ledaren med krafter kvar i semifinalen och ska ses med högst segerchans. Av övriga gillar jag 2 Zarex som äntligen fick vinna senast. 1 Pure Count tror jag släpper täten den här gången, men till vem?

V85-3:
3 Tactic Lane har inte haft något flyt på slutet. Tungt lopp som tvåa för tre starter sedan, krokade i en konkurrent näst senast vilket troligen kostade segern och startgalopp senast. Dags nu? Hur är formen för finalisten i Derbystoet 10 Juni Brick?

V85-4:
4 La Yuca fick positionsproblem från spår tolv i semifinalen, men gick mycket starkt i vida spår sista 800 meterna och Örjan Kihlström såg helnöjd ut med att kunna måtta in andraplatsen utan att tömma henne helt sista biten. Bör bli mycket svårslagen.

V85-5:
3 Dream Mine har varit grymt bra, men med tanke på spårlottningen blir han kanske för stor favorit? 2 Bullet The Bluesky lär göra allt för att svara ledningen och har vunnit 8 gånger av 9 i täten. Kanske kan även 1 Izod Zet blanda sig i spetsstriden?

V85-6:
11 Steady Express kommer med sju segrar i följd och var bara bäst igen senast. Han är dock orutinerad för brons och har svårt spår mot bättre motstånd än senast. Blir han storfavorit kommer jag vara sugen att gardera. 12 Freako är nog inte mycket sämre.

V85-7:
1 Ace Wibb gör sin första start över kort distans vilket bör passa perfekt. Han är mycket startsnabb och lyckas Robert Bergh svara ut 2 Jay Jay Zet ökar segerchansen. Segervane 4 Eldorado Spritz travar knepigt och galopperade till senast. Svårbedömd.

V85-8:
3 Ultimus förlorade för första gången näst senast i debuten för Daniel Redén, men tog snabb revansch med seger i starten efter. Fyraåringen har dock sett småtrög ut i dessa lopp och frågan är om han är mogen att vinna på V85 redan nu? Jepson-effekt?

Spaningen:
Daniel Redéns stall har bara vunnit 1 av sina 18 senaste lopp vilket är lågt för ett stall som annars har runt 25 i segerprocent. En del hästar har gått bra utan att vinna, men med tre-fyra favoriter på V85 på lördag så är det nog ändå läge att hålla koll på hur stallets hästar presterar under veckan.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-13, 19:18   #10

Standard

Idéerna börjar "stelna" till veckans system. Men inget är skrivet i sten än så länge:

Avd 1
R Nils Skoglund upp på 1 Global Got it All är intressant. Han blir bara vassare och vassare som kusk och han är aldrig rädd för andra kuskar, vad dom än må heta. Tänker nog inte släppa förbi någon frivilligt. 2 Gourmet d´Arc är i toppslag. Har absolut segerchans. 4 Bonsse Garde är en tveksam favorit men Jepson på en Wallinhäst ska man nog inte dissa. Mitt förstastreck satte jag för 6 Kobra Brick. Jag tror det är den tuffaste hästen men det kan bli jobbigt från spår 6. Med lite tur på vägen kan det nog ändå gå vägen. Salmela spikar sin häst i 5 tippar V75.

Avd 2
3 Perfect Chest är 50%-are just nu. Mycket riktigt vinner den varannan gång. Senast vann den, så vad blir det då nu? Jag vill nog krydda lite med t ex 5 Knoxville som varit duktig i år. Men senast fick den stryk av 4 Valla d´Gaagaa så den åker oxå med. Bergh är i zonen!!! Jag tar även med skrällen 9 Olle Sting med formtoppade Claes Sjöström. Kan spurta ner dom ifall det blir lite kubbning mellan de där framme.

Avd 3
har jag utsett till veckans potentiella skrällopp så där tar jag ALLIHOPA HÄSTARNA och hoppas på en smällkaramell.

Avd 4
4 La Yuca har jag spikat förgäves de senaste gångerna. Den ska med igen, jag tycker det är bästa hästen. Men den här gången tar jag med 3 S.G. Empress då den har spår innanför. Ettrige Skoglund släpper nog inte frivilligt utan ger storfavoriten en match. Walmann brukar alltid småskrälla i något årgångslopp.

Avd 5
Ett tvåhästarslopp enligt de flesta, så även mig. Men för mig är 2 Bullet the BlueSky första hästen. Jag dubblar dock med med drömhästen 3 Dream Mine. Dagens mest spännande duell!

Avd 6
Här sticker jag ut hakan och struntar i storfavoriten. Johan från bakspår, naah! Jag chansar på två skrällar; 4 FriendofthePhantom kommer nog att satsa rejält och hålla uppe tempot. 7 Cashman J.R. får oxå vara med på min lapp. Barfota igen och Örjan upp!

Avd 7
Ja, då har jag bara kvar mina sorgliga spikar som jag valt ut tidigt i veckan i DD-loppen. Här tar jag 5 P.G. Persson. Förra veckan gjorde jag ett avsteg från min princip att alltid ta häst 5 på kort auto (Zaxton) vilket kostade mig några tusenlappar. Det ska jag inte göra igen.

Avd 8
Spik på 4 Readly Winner. 24% måste vara ett feltryck? Winner väl detta?
Gammal 2025-11-13, 21:05   #11

Standard

Citat:
Idéerna börjar "stelna" till veckans system. Men inget är skrivet i sten än så länge:
2 Gourmet d´Arc är i toppslag. Har absolut segerchans.
Jag har redan börjat vackla Är nu lite inne på att spika 2 Gourmet d´Arc i första och lägga till några hästar i andra lopp,
Gammal 2025-11-14, 14:52   #12

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1022
Standard

Vid en första anblick när jag kom till Lopp 6 tycker jag 1 Kite Runner sticker ut som skrällobjekt. Nämnde Rikard N upp, positivt från tränare, favoriter på bakspår. Osv. Lite långsam från start, men verkar inte bekomma tränaren som sagt.

Citat:
- Han spurtade väldigt bra från ett svårt utgångsläge senast och håller jättebra form. Spår ett är lite lurigt då han inte är den snabbaste från start, men oavsett är det ett bättre läge än vad han är vad med. Skulle det klaffa blir vi inte förvånade om han vinner, han är som sagt i ett gott slag. Barfota fram, Finntack-vagn och norskt huvudlag - inga ändringar, säger Oskar Dahlman hos Fredrik B Larsson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Wedgie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-14, 14:57   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Vid en första anblick när jag kom till Lopp 6 tycker jag 1 Kite Runner sticker ut som skrällobjekt. Nämnde Rikard N upp, positivt från tränare, favoriter på bakspår. Osv. Lite långsam från start, men verkar inte bekomma tränaren som sagt.
Intressant spaning. Det fördyrar mitt system
Gammal 2025-11-14, 17:27   #14

Standard

Citat:
Intressant spaning. Det fördyrar mitt system
Tja du får väl använda ”pocenten” Helge Kite Runner gillar ju att tuffa på i spåren sista varvet och det lär komma till sin rätt för han hamnar nog långt bak i fältet från spår 1 i starten. Men visst 1% är i minsta laget för hästen verkar vara bra iordning.
Men motbudet har du nämt i ditt tidiga förslag. Den där Lugaurer sitter på leken om Halmstads Expressen mot förmodan kommer på vingel.
Jag är i valet och kvalet om jag ska spela imorgon men efter en fredags drink knackar knackar spel på axeln.

Ha de gött Smeden och lycka till med liret
Gammal 2025-11-14, 18:47   #15

KalleKluts avatar

Standard

Den här trion måste ju vara stenklar!!

TRIO
Inlämnat: 2025-11-14, 18:38
Eskilstuna Lopp 6
Lördag 2025-11-15