Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-11-17, 15:45   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 Jägersro 22 nov

De två sista loppen river jag av direkt med en rak dubbel,
dessa spikar jag även på V85.

DD
Inlämnat: 2025-11-17, 15:33
Jägersro
Lördag 2025-11-22

Avd
1: 8 Jackpot Mearas
2: 5 Parish Crooks V.S.

1 x 10,00 kr = 10,00 kr
Rättningskod: LKF CST FSM

Sen har jag en V6:a kvar att tippa. Jag chansar med att spika 4 Torri i avd 4. Den har i 10 felfria lopp endast varit etta eller tvåa. Lär nog bli underspelad eftersom den är utländsk. "Ponnyloppet" i avd 5 med endast tvååringar får bli veckans potentiella skrällopp med helgardering. Resten ska jag fundera på...
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-17, 16:54   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Måndags Surr

V85 är tillbaka på Jägers igen och bjuder på lite blandad kompott med öppna lopp och stora favoriter om vartannat. Avd 1 och 3 ser garderings vänliga ut och 2 års lopp är ju alltid öppna.
Guld känns änna helgarderat med 3-4-8. Ganska bra klass på Guld trots November tider.
I avd 4 tror jag liksom Guldsmeden att 7 Torri måste bevakas trots 2G i 3 senaste starter.
Men även 5 Leon Silver känns vässad för uppgiften.
10 Diamond In Pj’s är mitt drag i Uppfödningslöpningen men är tyvärr bortlottad.
8 Jackpot Mearas Hästen att slå trots spår 8.
Men se upp för 5 Godfather Fick en strulig resa senast men gick bra till slut. Nu hoppar formtoppade pappa Mika upp i jollen och hästen är definitivt distansgynnad.
5 Parish Crooks V.S. har formen på topp och bra läge. Kommer med 4 raka 13 tider levererade i höstrusket.
Svårbedömda luringen är 8 Klaus Von Herten som vunnit hälften av sina 20 starter och kommer från en meriterande skrällvinst i Tyska Breeders på Mariendorf Berlin. Danke Schön.
Guldhedens DD och V85 lås 8 - 5 känns ganska stabilt så här på måndags em.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-17 klockan 17:59.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-18, 15:19   #3

Standard

Tisdags Tankar
Miljoner på G när Jackpotts stölden skall redovisas ?! Vem vet ? Kanske läge att testa ett storsystem á 30% ? Men om det ska vankas miljoner får jag nog hitta andra spikar

Spikförslag
4 Reagan Boko. 4 Nilla Lane.

Chansspik
6 Y.Not Diamant.

Tvåhästaslås
1 Chribo Hill och 3 Churchill Face.
5 Godfather och 8 Jackpot Mearas.

Trehästarslås
5 Parish Crooks V.S. 8 Klaus Von Herten. 11 Lakethesnake.

Måstestreck
V85 1) 6-8-10-13. V85 4) 4-6-6-8.
Gammal 2025-11-20, 09:50   #4

Standard

Nu verkar det som att vald "sänkt insats" ligger kvar när jag öppnar en påbörjad V85-kupong. Bravo!
Gammal 2025-11-20, 17:48   #5

Standard

Meadow Prophets Minne

Lördagens Gulddivision hedrar en grym travare som tragiskt omkom när det började brinna i en hästtransport nere i Italien. Några hästar dog direkt men M P kämpade en vecka men var för hårt skadad. Detta var en Elithäst som precis lunkat in en miljon i storloppet Gran Premio Tor di Valle och var på väg norröver. Deltog även i Elitloppet 1992 och 1993. Glömmer aldrig när jag såg hästen värma inför ett lopp på Åby hängande på staketet. Jäklar vilken grym travare. Han hade både Speedy Crown och Nevele Pride gener i kroppen. Två klassiska USA travare.

Om vi håller oss till lördagens Gulddivision så känns det som ett lurigt taktiklopp. Visst känns klyschan ”den som får bästa loppet vinner ” ganska användbar.
1 Laredo Boko är ju ganska startsnabb men lägger han lasset direkt är det nog kört för en tätplacering. Måste nog ha ett smyglopp för att vara med i slutstriden.
3 Karat River Lite samma förutsättningar här. Spetsrusning kan bli för tufft men måste ju ha hyfsad position. Pausat ?
4 Global Etalon är en tuffing som inte räds tuffa resor men var hamnar han från start ?
6 Y.Not. Diamant Tar han piken är nog loppet över. Men den där Bakker kör ibland lite vårdslöst och dödar hästarna.
8 A Fair Day Spår 8 är tufft men Ginman kanske lägger lasset direkt och kan överraska med att ta piken. Hästen är grym men visst är det (för) tufft läge och lite kuskminus i denna huggsexa.
10 Crown När krutröken lagt sig och upploppet vankas kanske den där Kihlas kommer tuffande med en äcklig överpacenosvinst ? Det har ju hänt förr.

Hm jag försöker hitta en spik bland dessa men det kanske är 30% alternativet som gäller?
Vem tror Sharps filurerna är Spikförslaget ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-20 klockan 17:51.
Gammal 2025-11-20, 17:54   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Nu verkar det som att vald "sänkt insats" ligger kvar när jag öppnar en påbörjad V85-kupong. Bravo!
Brännvin Special känns som ett lämpligt namn på 30% alternativet
Gammal 2025-11-20, 21:35   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Brännvin Special känns som ett lämpligt namn på 30% alternativet
Jo, men som Svante Båth sa: hellre 30% av 100% än 100% av ingenting
Gammal 2025-11-20, 22:47   #8

Standard

Torsdag kväll-feelingen:

Avd 1
Många som kan vinna men jag chansar med 5 hästar. 6 Run Like Brodda ska med, Peter U från springspår kan va svår att jaga ikapp. Alla tänkbara motståndare ligger 20 efter dessutom. 7 Naledi B är en bortglömd luring. Var ju grym på V86 i slutet av oktober. 8 Princess of Divine blir kanske favorit men jag vet inte vad jag ska tro om den. Men eftersom jag tänkt gardera upp så får väl den vara med på kupongen. 12 Havana Heaven har springspår och har vana av att vinna med MAD. Slutligen tar jag med min favorit, 14 Anna K.J. som är trimmad i Törnqvists stall och har nu hamnat hos Lövgren, Kungen av Jägers, om du frågar mig.

Avd 2
8 A Fair Day måste bli förstastrecket, trots spår längst bort mot havet. Grym form och kan knäcka det här halvdana guldgänget. Jag tror det blir överpace i det här loppet och plockar därför även med 10 Crown som kan vara mogen för en segerspurt med Örjan.

Avd 3
Jag räknar med att Conny och Adrian kör slut på varandra och hoppar på ett annat tåg. 3 Churchill Face är en kul skräll som snart borde sitta där. 5 Ninepoints Star körs barfota och med jänkarvagn och kan mycket väl vara en spets o slutare. Sen toppar jag med en kioskvältare; 12 Gabriel S.H. Ska köras barfota denna gång. Verkar vara på väg mot en formtopp och Carlos är en skrällkusk.

Avd 4
3 Superstitious vinner väl "alltid" med Jepson? Verkar stenklar. Men jag vågar inte lämna 6 Torri utanför. En häst som i alla sina 10 felfria lopp varit etta eller tvåa i mål måste väl ha chans från sjättespår med Bakker i sulkyn? 2% är en go siffra!

Avd 5
Här har vi en storfavorit som vunnit alla sina lopp men såna kan jag inte gå på när det är ponnyhästar (2-åringar). Jag måste chansa på att det blir High Chaparral så jag tar ALLIHOPA HÄSTARNA.

Avd 6
4 Nilla Lane är väl ett spikförslag? Jo, den ska med MEN den har vunnit varannat lopp det senaste och sist vann den, så.... Jag plockar även med 5 M.T. Tomorrows Hope som har spår 5, auto kort. Tänker inte göra en Zaxton igen och åka på en 5:a på auto kort.

Avd 7
Ja, så har jag kvar mina DD-hästar som jag valde redan i måndags. 8 Jackpot Mearas får faktiskt bara vara så god att vinna detta, trots spåret.

Avd 8
Spik på 5 Parish Crooks V.S. Goop lät ju inte helt oäven i Björnkollen.

Så får det bli. 30% insats - 198 spänn.
Gammal 2025-11-21, 11:03   #9

Standard

Fredags Stänkare

Som kanske platsar på Brännvin Special system

15 Daphne T.M. 0% Två lopp i kroppen efter lång paus och tränarbyte. Ok läget är väl lika iskallt som dagens November väder. Men det surras lite om hästen ute i Skedala.
Platsar vid gardering typ 5-6 streck.
10 Crown 3% Jag tycker Guld känns mer och mer öppen. Och vem kan profitera på detta. Jo smygörjan. Hästen har dock inte övertygat som 5 åring. Ännu en filur som tagit Frankrike äventyr på ett negativt sätt. Men hästen har hög grundkapacitet och det har Örjan har oxå
6 Torri 2% Ok hästen är svårbedömd men 2% känns definitivt som Black Friday varning en vecka för tidigt.
11 Lakethesnake 2% Skedala surret finns även här.

Bakspårs hästar med form kommer mer till sin rätt i lite enklare November motstånd och dessutom tuffare banunderlag samt kyla i luften.
Gammal 2025-11-21, 11:06   #10

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1023
Standard

Varför inte 11 Just For Show i första? Jepson upp, låg %, positivt från tränare, ute mot tufft motstånd. Låter ändå intressant trots dålig vinstprocent från spår 11 i Volt på banan.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-21, 11:50   #11

Standard

På tillägg blir ju spår 11 spår 5 i volt. Men det har väl lika dåligt rykte som spår 11. Men Jepson uppväger mycket i detta fallet. Blir intressant att höra vad Wallin säger.
Gammal 2025-11-21, 11:54   #12

Sharp$: 1023
Standard

Citat:
På tillägg blir ju spår 11 spår 5 i volt. Men det har väl lika dåligt rykte som spår 11. Men Jepson uppväger mycket i detta fallet. Blir intressant att höra vad Wallin säger.

Såhär säger han:

Citat:
- Jag tror hon kommer gilla att starta från tillägg och kliva ner lite i klass. Hon känns fin i träningen och bör stå för en fin prestation på lördag. Hon kan vara en skräll att ta med om man garderar på lite. Inget nytt planerat, säger Fredrik Wallin.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-21, 13:39   #13

Standard

5 Parish Crooks V.S. (Per Linderoth) har varit fin vid de två raka segrarna på slutet och allt ser fortsatt bra ut. Det är öppen klass nu och det bör man ha med sig, men han borde klara sig bra.

Vad innebär "öppen klass"? Och vad är det man bör ha med sig?
Det borde man väl veta när man spelat på trav i 50 år men jag skäms inte för att visa min okunnighet. Att lära sig nåt nytt varje dag är en bra sak
Gammal 2025-11-21, 15:24   #14

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
5 Parish Crooks V.S. (Per Linderoth) har varit fin vid de två raka segrarna på slutet och allt ser fortsatt bra ut. Det är öppen klass nu och det bör man ha med sig, men han borde klara sig bra.

Vad innebär "öppen klass"? Och vad är det man bör ha med sig?
Det borde man väl veta när man spelat på trav i 50 år men jag skäms inte för att visa min okunnighet. Att lära sig nåt nytt varje dag är en bra sak
Den som svarade måste ha svamlat till det där.

Hästen i fråga startade i ett lopp med "Fördel ston" i senaste starten.

Men det blir ju en tuffare prop om det vill sig illa.

Jag skulle tro att han menade att det är "ordinarie STL"-lopp till skillnad från förra loppet som var en del av Solvalla-serie.

Om det hade handlat om ett sto så hade hon i morgondagens lopp INTE haft den fördelen och därmed gått upp i klass.

Du missade inget att ta med dig. Annat än att det ibland kommer svammel från de aktiva.
Gammal 2025-11-21, 15:45   #15

Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Den som svarade måste ha svamlat till det där.

Hästen i fråga startade i ett lopp med "Fördel ston" i senaste starten.

Men det blir ju en tuffare prop om det vill sig illa.

Jag skulle tro att han menade att det är "ordinarie STL"-lopp till skillnad från förra loppet som var en del av Solvalla-serie.

Om det hade handlat om ett sto så hade hon i morgondagens lopp INTE haft den fördelen och därmed gått upp i klass.

Du missade inget att ta med dig. Annat än att det ibland kommer svammel från de aktiva.
Eller är det den som intervjuat, alternativt ett ordbehandlingsprogram, som strulat till det.
Vet inte varifrån intervjun kommer. I Ronden säger iaf Linderoth att hästen kliver upp i klass. Om han sagt detsamma till ovanstående intervjuare kan ”upp i klass” blivit ”öppen klass”…
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22), Gus (+100)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td