|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Jätteskrik på Barkley och det är väl inget konstigt med det efter barfotaintrycket senast. Lär bli favorit innan det är dags. Guiden har den som kompletterande spik till FZ exempelvis.
Lite kul med Flys Popcorn i samma lopp om man penslar på en del. Startats igång efter skada och såg uppåt ut som fastlåst senast på V85. Öppnar helt ok och kan förhoppningsvis sitta bra på det bakom en hårdddragande Villiamson B.B. Första Finntackvagn och Classe från "statistikspåret" känns intressant som helt ospelad! Kan Ivanisevic hitta rygg ledaren på stallkamraten Jay Jay Zet i sjätte mån tro? Jepson lär dra vad som går för att inte bjuda in kapabla djur längre bak (11 och 14) och då kan luckan komma som på beställning för Rikard N. Lite osäker på om han har speeden som krävs men utvecklingskurvan pekar spikrakt uppåt och känns småintressant till mycket låg procent på möjligt scenario. Senast redigerad av grobben den 2025-11-26 klockan 23:58. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Torsdagsgrunden:
Avd 1 Jag vet att det är ett systemfel att ta med bägge favoriterna men det känns så väldigt hugget som stucket om man ska välja en av dem, så det vettiga är väl att "helgardera" med båda. Men jag spikar trots allt 2 Adriatica på spåret. Men jag förstår oxå att många kanske hellre väljer Wäjerstens häst som kanske är hårdast. På lördag får vi se om min chansning gick hem ![]() Avd 2 2 Tactic Lane är en 50%-are enligt spelarna och jag tar med den men det är ingen spik för mig. 1 Guided Tour måste med. Har en fräsigare rad än favoriten och förstärks med Örjan. Detta är ett långlopp och starka hästar därbak måste beaktas. Så 10 Lucky Silver får plats på min lapp och även 11 Elin Avant som jag har jagat ett tag. Avd 3 11 Barkley har det tjatats om en tid och visst är det så att den snart borde skrälla, fast det ser knappast ut som att den blir en skräll längre. Offensiv kusk denna gång! Jag vill även ha med 4 VilliamSon B.B. som är i gott slag och blir proffskörd denna gång. Avd 4 I lägsta klassen får 3 Ditte Gel framspår denna gång plus MED i sulkyn. Intressant till singelprocent! 4 Idle Seabrook går bra nu och denna gång blir det skoryck. Mitt förstastreck! 9 Fantastic Hall är i ruggigt slag och Claes Sjöström gillar jag från jobbigt läge. Tre hästar får räcka här. Avd 5 Typiskt mig att dissa en 70%-are men jag nöjer mig med 2 Ture L.A. och 7 Clarissa. En skodd Francesco från bakspår chansar jag bort. Men min dumstrut är framställd här bredvid datorn ![]() Avd 6 Här kör jag en Redénstrategi och plockar med 1 Jay Jay Zet, 2 Ivanisevic och 14 Izod Zet. Nån av Jepson, Skoglund och Kihlström vinner nog detta. Avd 7 Så var det dagens dubbel (som jag i vanlig ordning tog ut redan i måndags). 2 Fashion Monger spikar jag trots skorna. Tror den är bäst ändå. Avd 8 7 Fawas Mil var min måndagsspik. Men sen upptäckte jag att det var 1640m auto och då åker tvångsmässigt 5:an med. 5 Mr Spain hade jag inte tänkt mig från början men just nu ser jag att den är favoritspelad på vinnarspelet. Så vem vet... En grundsoppa... sen kanske jag kryddar på lite framåt lördan... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Torsdag kväll.
För mej lutar det åt spikar på Great Skills, Francesco Zet och Izod Zet. Står över både Tactic Lane och Barkley som lär väl bli skrikhästar efter senaste insatserna. Provar att gå mot strömmen här. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fredags Surr
Om jag slickar Jackpott Guldkalven imorgon kommer jag att punktmarkera samtliga Hajom Roberts hästar. Inga Spikförslag men flera intressanta singel %are. Ok 6 hästar till start på V85 så det kostar en slant. Men det finns ju Brännvin Special att trösta sig med om lädret sviktar ![]() Psst Stall Redéns hästar måste oxå bevakas. Trivs på hemmabanan. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-28 klockan 09:05. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
På ämnet kuskform har Jepson nu vunnit första tre loppen på V65, förvisso med favorit eller andrahandare. Trea i fjärde.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Jag går emot Nestor Berglund och utnämner Tactic Lane till en Favorit I Fara. Trots Dreamteamet Wallin/Jepson.
Kan bli het om hon laddas och distansen är nog ingen fördel. Stoloppet känns väl som vanligt ett garderingslopp. Men när jag gaddar brukar favoriten vinna. Så det är väl bara att spika Men definitivt ingen spik på min kupong om jag spelar Brännvin Special upplägg
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har någon Berglunds tips?
![]() Denna gång går våra tankar isär Kalle. Jag är tveksam till om Adriatica står emot de två monstren där bak. Och undrar hur Tactic Lane ska orka om den blir i närheten så het som senast. I övrigt: - En omgång med mkt skrik på Berghs hästar blir per automatik svår för mig eftersom jag oftast inte tror på hans hästar. Men stallformen finns där. - Jay Jay Zet sågas typ överallt. Men är väl spetsgaranti nästan och Jepson upp borde väl vara optimalt på en häst som inte lärt sig fajtas. Svårt med spikvalen tycker jag och det lutar nog åt att jag väljer några som är långt ifrån favoriter, kanske från bakspår. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
![]() Adriatica tycker jag är omgångens bästa spik ![]() Absolut inte omöjligt att Wäjern plockar ner MaD från dödens men jag tror inte det.. Lite svårt att se någon utmana Tactic Lane förutom Örjan om han håller upp ledningen. Framförallt nu när Elin Avant är struken.. Dock ett ruskigt fint spelvärde på övriga! Lutar åt minst två lyxstreck i 7,8 |
||
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Citat:
MED rankar 8:an först i det loppet. Kör nog på just 1, 2, 7, 8. Citat:
Senast redigerad av Wedgie den 2025-11-29 klockan 09:27. |
|||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lördags Dragen
3 Honey Orchard 3% Känns änna distansgynnad. 6 Strawberry Googoo 6% Bergh + Googoo Gaagaa hästar = sant. 3 Ganster Vendil 12% Grym 3 åring. 10 Flotilla 4% Formen på topp och lunkar sina 10 tider. Grym spurtare och dessutom Kihlström läge. Psst frågan är om det kan vankas en Kihlas / Walman DD ? Typ 10 mot 8 ! Men lägena är väl för tuffa trots gubben i lådan varning. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Tackar!
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dagens Trend % Filurer
2 Tactic Lane - 3,10 10 Lucky Silver + 2,35 4 VilliamSon - 2,25 11 Barkley + 2,84 4 Idle Seabrook + 2,41 3 Gangster Vendil + 2,05 2 Fashion Monger + 2,37 8 Jalapeno + 7,77 !! 1 Rendezvous + 3,08 6 Fantom Jet - 2,08 8 Cashman - 2,33 |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jalapenos ökning beror väl på att kinky boots ströks?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+10) |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
V85
Inlämnat: 2025-11-29, 13:06 SistaStallskriket andelsspel Solvalla Lördag 2025-11-29 Start: 16:10 Kostnad: 1 260,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 9, 10 (4, 8) 2: 1, 2, 7, 8, 10 (5, 13) 3: 1, 2, 4, 6, 8, 11, 12 (9, 10) 4: 4 Idle Seabrook (6, 9) 5: 2, 7, 10 (1, 6) 6: 3 Gangster Vendil (1, 14) 7: 8 Jalapeno K. (7, 2) 8: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 (8, 12) 3x5x7x1x3x1x1x8 = 2520 rader. 2520 x 1 x 0,50 kr = 1 260,00 kr. Totalt: 1 260,00 kr Rättningskod: XZP CFD RVH |
|
|
|
|
|
|
|