|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4127Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Lördagsupplevelsen 20 dec - Halmstad
En sista omgång innan vansinnet burstar loss.
Fast det är gôtt å va spelledig i en vecka ![]() Jag börjar med att pricka en DD till Halmstad: DD1: 11 Dats Tore. Det här tror jag Jepson löser. DD2: 2 Fawaz Mil. Ledning från start till mål? Kul med en Halmstads-V85:a så här dagarna före dan... Senast redigerad av bosseguldheden den igår klockan 19:45. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Efter Halmstad på lördag
V85 23e Örebro 25e Umeå 26e Solvalla (finaler, riktig V85a) 27e Gävle (ordinarie V85a med riktiga propositioner) 28e Momarken 29e Skive 30e Bjerke 31e Axevalla (inga V85 propositioner men megajackpot) Ingen normal människa har tid, pengar och intresse för allt detta . Dom som kommer dra in pengarna är spelbolaget samt Andelsbutikerna. Omsättningen och försäljningen av butiksandelar mycket större än om man kört vardagstrav merparten av dagarna . Förlorarna är spelarkollektivet. Dom torskar 350 tkr för varje miljon extra det spelas för. Troligen ännu mer flera av omgångarna när det blir jackpot. 26e och 27e höjdarna för mig . Nyårsafton blir det andelsköo. Alldeles för svårt och lågklassigt då för egna system. Förra året tog en spelare hela potten och blev en bra bit över 100 miljoner rikare . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7) |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lätta tankar som lättat ankar
Om det ligger t ex 45 mille i åttarättspotten och de som har åtta rätt har spelat med 30% insats så får väl de 30% av 45 mille? Vad händer med resten av åttarättspotten? Fonderas den? I så fall borde ju alla spela med 100% insats. Då får ju de som spelar och har alla rätt behålla alla pengar i åttarättspotten. Annars "snor" ATG 70% av vinstpoolen till kommande jackpotomgångar. Eller tänker jag fel? |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Om det finns noll vinnare blir det 100% JP. Och om det finns 0,3 vinnare blir det 70% JP. Du tänker fel. När du spelar 30%-valet så är det för din personliga del precis samma sak som om du har 30% av ett 100%-system. Om systemet blir ensam vinnare får du 30% av potten i båda fallen. Med 30%-valet går de övriga 70%en till partiell Jackpoot. Med 30% av ett 100%-system går 70% till de övriga andelsägarna i det andelsspelet. Men det blir exakt samma sak för dig i båda fallen. Du får 30% av potten. Rätta "tänket" kring valen med sänkt insats är att du spelar ett andelsspel med dig själv med skillnaden att du inte behöver mecka med att sälja de övriga 70%en. Om du är ok med att ha 30% av ett 100%-system så är du rimligen även ok med att ha ett system med 30%-valet. Att det blir "samma lika" gäller 8r-potten. För sidovinsterna gäller att du vinner MER med 30%-valet än 30% av ett 100%-system. Varför? Hur? Jo, det blir lite färre vinstrader i de lägre vinstgrupperna. I en väldigt svår omgång kan det handla om 5-10% av 7r-potten. Säkert runt 500k-1M högre vinst när det inte finns 7 andra 10-delar av systemet som också ska vara med och dela på pengarna i de lägre vinstgrupperna. Summa summarum finns det inte en enda nackdel med sänkt insats förutsatt att du annars är ok med att ha 30% eller 50% eller 70% av ett 100%-system. Om du aldrig kan tänka dig att ha mindre än 100% av ett 100%-system så är det inte ett val för dig. Men det torde vara en mindre fiffig tjurighet. Edit: Det är givetvis även ett dåligt val om du skulle klara av lika många rätt med 30% av radantalet. Den stora fördelen är att man får ca 3 ggr fler rader att slåss med för "samma pris". Om dessa 3 ggr fler rader gör att du får ett rätt till så är det en superbra idé. Om du skulle få samma antal rätt på en 3e-del av raderna så är det en dålig idé. Jag spelar en 30%-lapp för 270-300 kr i exakt alla omgångar. Chansar extra hårt på den lappen eftersom jag inte behöver lägga 50 öre/rad på extrema högodds-rader.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den igår klockan 21:51. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
På lördag, 20 december, är det SuperJackpot på V85® och ATG® beräknar att det kommer finnas 60 miljoner i åttarättspotten. Från och med lördagens omgång fram till och med nyårsafton, 31 december, gör ATG några undantag i den normala jackpothanteringen på V85.
Vid en eventuell jackpot lördag den 20 december går hela beloppet, 100 procent, till fonderingen för V85®. Det gäller även 23, 25, 26, 28, 29 och 30 december. Vid en eventuell jackpot lördag 27 december, onsdag 31 december och lördag 3 januari går 20 procent till fondering och resterande 80 procent går vidare till lördag 10 januari när V85 avgörs på Romme. Nyårsafton, 31 december, erbjuder ATG® en DrömJackpot® på V85 för att ringa ut året. Exakt hur stor del av fonden som kommer tillföras åttarättspotten då är ännu inte bestämt. Haha, ATG erbjuder... det är väl för fan våra pengar? |
|
|
|
|
|
#7 |
Måndags Funderingar
Halmstads Trav några dar före dan känns änna lite Julmysigt för en gammal Trav Tomte. Hm flera kluriga lopp att lösa men inte helt omöjligt
Eller ![]() V85 1) Vidöppen historia är bara förnamnet men jag tror vi hittar vinnaren på 20 volten. 12 Pure Decire är min första häst men 10 till 15 känns streckvärda. Helgardering är väl inte fel och blir lösningen på många Brännvin Special anpassade spel . V85 2) 8 Nightrain har oddshöjande läge men jäklar vilken fin 3 åring. Så här ska en travhäst se ut. V85 3) Unterduell 4 Nordic In och 12 Vinci Winner är måstestrecken och kanske ett stabilt lås. V85 4) 2 Stens Rubin Jag säger bara Smack. V85 5) 1 Billie Parker Lite Halvsmack på Ecce pojken. Står hårt inne men det vet ju inte hästen om. Ingrid ställer iordning när det vankas hemmabana En eller många. V85 6) 5 Ies U.Liberty. Halvsmack här oxå. V85 7) Klass 1 mot Silver i December känns ganska intressant. Jag tror Klass 1 hästarna kan överraska. 4 Global Flashback Perfekt läge för ”smyghanna”. Stabil volthäst. 8 Iamthesun Ok 3 åring mot rutinerade filurer men detta är en grym travare. Fast med krafter kvar senast i tufft motstånd. V85 8) 2-3-4 gör upp om detta. Åtminstone så här på Måndag kväll
Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 18:50. |
|
|
|
|
|
|
|