|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4117Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Eskilstuna V85 17 jan
Kör som vanligt igång med en rak dubbel, för att bli av med två lopp och därmed slippa V85-tänket. På Romme blev en av mina ideer (Rock Solid) struken men Galadriel satt som ett smäck tack vare en vaken styrning av Claes Sjöström, som imponerar mer och mer. Nu fick jag ändå in dubbeln + ett gäng femmor.
Den här veckan testar jag med följande: DD 1: 2 Fuliggine Pal med hemmatränaren Sybille Tinter (Klaus Kerns dotter) som hade över 30% segrar 2025. MED i sulyn! DD 2: Såg att vasse Ulf Ohlsson var önskad kusk på två hästar. Han valde 8 Mary Wadd. Den har jag jagat ett tag. Sex lopp kvar att lösa! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
För egen del så slutade det med 8x6r. En hyfsad slant tillbaka men aldrig nära 8r.
Sprack i första på 4 streck samt i 5e på 2 (lås på 2 Osvaldo A.Boko och 7 Legligin) Nos/hals ifrån 4x7r men aldrig nära att få med vinnaren i 5e. Dock nöjd med spikarna på Urbina Southwind och Fahrenheit. Nya tag! DD 1. Dags för Jörgens 1 Kattbo Hunter nu! Följehäst som varit nära nära.. "Enklare" uppgift nu och med lucka på ett krävande upplopp så är det klart! Inga startkanoner heller.. DD 2. Kändes betydligt svårare! Nöjer mig med 4,5 |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Måndags Surr
Mina tidiga Måndags tankar efter en snabbkoll på 10 min medans gröten lägger sig som bomull i magen. V85 1) Klurigt 15 hästars stolopp direkt. Hujedamej. 12 Grazzhopper Har varit struken titt som tätt på slutet men jag tror Svedberg har hästen iordning och kan leverera. Märren verkar ganska travsäker så spår 5 är nog inga problem. 15 Yatsy Töll Bortlottad är väl bara förnamnet MEN hästen såg fin ut vid vinsten senast efter perfekt styrning av smarte Uffe. Som sagt bortlottad men jag gillar hästen. V85 2) Noll koll på dessa hästar. Garderingslopp är väl bara förnamnet. V85 3) 3 Boscha Diablo Gör debut i eliten och kan vinna direkt i vinter guld. Bra iordning. Gissa vem som tränar ? V85 4) Ännu ett klurigt lågklassigt 15 hästars lopp med mycket låga startpoäng. Skrällarna står på kö. 3 Bottnas Komet Är lite halvseg men borde passa på distans och trög vinterbana. Örjan upp är inte fel. 10 King Är nog bättre än raden. Känns oxå änna distansgynnad. V85 5) 3 No Talking You Är redo att ta en dust mot lite tuffare motstånd. Matchats i enkla gäng men sett kanonfin ut länge. 7 Ogden Boko Formtoppad Djusehäst och Skoglund upp. Halvsmack. V85 6) 3 Dats Tore Kämpar på i tuffa gäng och gör alltid sitt jobb. Värd en vinst. Trivs bra med tätkänning direkt. 6 Mellby Knekt Lopp i kroppen efter lång paus. Meriterad herre som duger gott i klassen om Nurmos har vässat lite lätt. V85 7) 6 The Little Plug Trodde jag mycket på sist. Satt i vinnarhålet men drogs bakåt. Spurtade vasst till slut. Pluggen får en chans till. 7 Franky Bahia Grym Mommert travare. Det vankas nog spets och slut om Conrad får bestämma med sin guldklimp. Lugauer uppfödning. Ganska beskedligt motstånd. V85 8) 1 Pearl Kayz Mommert kanske tar en DD ? Spår 1 på 1640 och rutinerade Björn i sulkyn känns änna positivt. Dålig koll på hästens startsnabbhet men trivs nog på distansen. 5 Akuratess Toppfin travare men kusken vinner väl inte STL lopp på beställning. Märren känns änna distansgynnad. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Noll koll, sa Bull! Då spikar jag mig ur eländet. Bästa tränaren och en favoritlärling: Untersteiner/Wilma Karlsson från spår 5 bakom bilen känns som en bra lösning till 6%. Avd 4 Det finns en häst med höga startpoäng och som är trimmad på lång distans. 15 Sundancekid får bli en spik för mig. Jag behöver nämligen gardera upp min dubbel i de två sista avdelningarna eftersom jag ALLTID vill ha 5:orna i 1640a. Annars är mina tankar inne på liknande spår som dina. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
BOSSES BÄSTA BUDORD 2026
- skriv ut och tejpa upp på väggen bredvid datorn. ![]() Plocka ut tänkbara spikar innan du väljer att visa streckprocent! Lita på eget omdöme, erfarenhet och feeling! Voltstart: ta alltid med 1:an. om du inte tänkt spika nå´n annan. 1640a - ta alltid med 5:an om du inte tänkt spika nå´n annan. Ser 4:an bra ut på kort? Ta med den oxå. Man kommer för det mesta långt på dessa i kortlopp med autostart. Svaga favoriter (streckade på under 40%) vinner mer sällan än andrahandaren. Den som tar ledningen vinner oftare än streckfavoriten. Kolla startsnabbhet i lopparkivet. Peter Untersteiner kör vasst från framspår! Offensiv! Kusk+ Claes Sjöström kör vasst från fram- och bakspår! Skicklig kusk! Kusk+ Carl Johan Jepson kör vasst från fram- och bakspår! Skicklig kusk! Kusk+ Kolgjinihästar galopperar för det mesta. Chansar man bort dom så lönar det sig i längden. (även om de vinner ibland) Bergh är i uppåtform! Får nog ett fint 2026! med reservation för att jag är helt ute och cyklar
|
|
|
|
|
|
|