|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V85 Färjestad 31/1
Såhär före strecklistan öppnar..
Avd 1. En stodivision som ser helt olöslig ut! 3 Green Paks bäst på främre!? 4 Global Delightful står perfekt inne på kronan. 12 Grazzhopper från spår 4 och risigt på kronan, blir nog favorit? 9 Appia Express är mitt förstastreck! Avd 2. Brons 2140m a. "Sparlopp" där endast ett sto har nyttjat proppen (7 Crazy Life) men borde få det tufft. Det bör stå mellan dom tre som blir betrodda.. Ogden Boko, 6 Eolo Wise As och 10 Katmandu Mearas. Avd 3. 1640m v kallblod. MaD får absolut det första strecket med 10 Hauk Viktor men spår 1 från tillägg. Detta kan bli dyrt.. 1,3,6,7,10,12,13,15 (8) för att vara "säker" ![]() Avd 4. 2140m a Silver mot Guld, spårtrappa. Äntligen en spik! Det gäller bara att räkna ut vem av 4 och 5 som tar ledningen.. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4503Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Tidiga streck
Jag brukar alltid ta ut en grundidé innan jag slår på streckprocenten. Avd 1 Olösligt stolopp som Kalle säger. Voltstart dessutom. Då tar jag alltid 1 - 6 -7. De bästa spåren. Nån av dem borde komma iväg bra. Avd 2 6 Eolo Wise L är mitt första streck, kanske det enda. Broder Mats upp nu och på med jänkarvagnen! Avd 3 Norgetävlande kallblod som kommer hit och får svensk toppkusk. Det låter som 3 Kolbu Prinsen, 5 Harkar, 7 Fröyu Jerken, 9 Storm Annsgal och 10 Hauk Viktor. Dyrt, som sagt. Avd 4 Silver mot guld. Här känns 9 Karat River som en tänkbar spik. Avd 5 1 Who´s in Charge är oxå en tänkbar spikidé men jag vill nog återigen ha med 6 Sundancekid med tanke på distansen. Avd 6 Wäjerstenhästen 3 Merlin Mearas gör debut hos Maria Törnqvist. Intressant! Får kolla vad hon säger på hemsidan. Avd 7 5 Pearl Kayz slår snart till. Nu från bästa spåret på hemmabanan kanske det är dags. 7 Mary Wadd är en annan jag jagar. Fortsätter jakten! Avd 8 Det här loppet ger mig ingen känsla. Alla kan vinna, alla kan förlora. Det låter som en helgardering. En grundstomme att klura på. Nu ska jag koppla på procenten på startlistan och se om jag fått med några goa skrällar.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jag glömde fullständigt bort 8 Chapuy! Möter ju betydligt enklare och det skulle inte förvåna mig om Calle laddar och sen kör i ledningen. Min spik om inga intervjuer motsätter min tro.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Måndags Dragen
V85 1) 3 Green Peaks Tredje Raka ? Tja varför inte. 10 Tui Southwind Lurig 4% are. Örjan upp f.f.g. 15 Syrah Kommer med tre raka G vilket är oddshöjande. Men prickar Björn springen så sveper han halva fältet. Psst Face Time Bourbon gener. V85 2) 6 Eolo Wise L. Har gått skapligt från tuffa lägen och är väl värd en vinst ? 8 Magic Bourbon Surt läge men har ju rätt gener ![]() 10 Katmandu Mearas Står perfekt inne i Brons och vunnit hälften av sina starter. Härdad i tufft motstånd. Smackelismack. Endast spåret emot. V85 3) 13 Bleke Borken Gick en 22 tid senast mitt i vintern på full distans. Men Nordisar är ju som bekant Nordisar. V85 4) 9 Karat River Smackelismack. V85 5) 6 Sundancekid Distansgynnad rackare. Perfekt inne. Smack. V85 6) 12 Five Billion Surt läge och orutin men 4 raka är respekt. V85 7) 2 Finance Lady Par Örjan har väl på pappret en straffspark ? Men ston är ston. 5 Pearl Kayz Spurtstark rackare. Farlig med rätt smygare. 12 Kapucine d’Inverne Måste ju ha en stänkare oxå. Måste dessutom ha överpace och sol och måne i ryggen. Men ibland vinner 1% are. V85 8) Öppet och högklassigt Klass 1 försök. 1 Laprisamata Kuskförstärkt luring. Björn + Färjestad = Sant. 3 Tiberius Lurig hemmahäst. Äntligen bra läge. 5 Gliding Eagle Duger gott i klassen. Se upp för Djuse pojkarna. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Spik ideer: 5-5 på slutet. Bra spår!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Frågan är ?
Om inte siffran 10 kan vara ganska gångbar på Lördagens V85 spel. Flera intressanta bakspårs stänkare och i.o.f. sig några betrodda. Kan vi få en 3-4 tior som värdehöjare ? 10 Tui Southwind 3% Örjan upp och Martinsson brukar ha vältränat. 10 Katmandu Måstestreck. 10 Hauk Victor Är väl hemma med halmen efter favorit strykningen. 10 Shenanigas 5% Gått bra i enkla gäng. Jepson upp. Psst har vunnit med hästen förut. 10 Never To Young 2% Har ingen vacker rad men Rikstotohärdad är bara förnamnet. Ok några (för) tuffa ston emot men Vintertrav är Vintertrav och Orlando Vici märren är oxå tuff. Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-29 klockan 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Huh? Varför kan man plötsligt inte se vilka som startar med tillägg i startlistan?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
100% säker på att du har sorterat enligt startnummer?
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ja, jag har inte ändrat någonting. Jag ser dock att jag på ANPASSA kan få fram spår och distans som en extra kolumn men tidigare har man ju sett det direkt i startlistan utan att få en extra kolumn. Hoppas inte detta är ytterligare en "utveckling av gränssnittet" som ingen har bett om!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Strappa 71 tar sig alltid tid att svara på frågor. En eloge för det!
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Så här ser det ut för mig när jag har valt sortera på "häst/kusk". https://i.postimg.cc/wMvV306Q/tillagg.jpg Som du ser är tillägget med längst till vänster efter häst nr 8. Valet för Distans&Spår har legat under Anpassa mycket, mycket länge. Kan det vara så att du inte var inloggad? Använder du en ny enhet eller enhet du inte använt på länge? Har du råkat rensa Cookies? Allt det här kan få startlistan att se annorlunda ut.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den igår klockan 22:38. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Strappa - jag gjorde det jag alltid brukar säga till andra att de ska göra när det konstrar: STARTA OM DATORN! Då såg allt ut som vanligt igen med en grå bård med texten Tillägg: 20 meter. Gott, då kan jag sova lugnt och drömma om mina spikar; Karat River och Merlin Mearas.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
HOPPAS LEDA RUNT OM MED GLIDING EAGLE
Magnus A Djuse: Nöjd med honom senast – borde ha bra spetschans igen Utvilad efter en ledig helg förra veckan sätter Magnus A Djuse sikte mot nya V85-segrar. När han kör i sju av åtta lopp på Färjestad. Här är allt du behöver veta om Magnus uppsittningar, stjärnkuskens tipsettor och analyser av alla lopp. V85-1: Det är öppet och lågklassigt i det inledande sto-loppet. 3 Green Peaks är väl rätt favorit. Det har varit två enklare lopp hon vunnit på sistone, men hon har ju visat väldigt fin form. 15 Syrah är kanske fältets bästa häst men hon är väl inte helt att lita på. Här ska man nog strecka på rejält. Tipsetta: 3 Green Peaks är ettan, men gardera på så långt plånboken tillåter. V85-2: Med bara tio hästar i loppet ser det ut som en riktigt bra uppgift för 10 Katmandu Mearas. Han hade ingen tur med ryggarna senast och visst att inte bakspår på Färjestad är det bästa, men han kan nog tugga ner motståndet ändå. Jag tycker att min 5 Ogden Boko är tidig emot då han öppnar rätt bra och skulle kunna hitta till ledningen. Sen är 6 Eolo Wise L. också tidig om man garderar loppet. Tipsetta: 10 Katmandu Mearas trots läget. V85-3: Kallblodsloppet ser öppet ut. 8 Gargamel skulle nog kunna haft mer pengar på sig och är under utveckling och blir min tipsetta trots det luriga läget. 10 Hauk Viktor har bra kapacitet och 12 Keiser C.K. ska också passas tidigt. 6 Harkar leder länge och 2 Horg Blessen passas felfritt. Tipsetta: 8 Gargamel blir farlig om det löser sig från spår åtta. V85-4: Guldloppet är rätt tunt och det är inget snack om att 9 Karat River har en bra uppgift. Dödens borde vara ledigt och känslan är att han tål gå där och ändå vinna. Han var ju flera längder före 5 Parveny senast de möttes och visade väl att han är huvudet högre. Parveny har spetschans igen och det kan väl hålla hela vägen om Karat River har en sämre dag. Tipsetta: 9 Karat River är ett spikbud. V85-5: En rematch mellan 1 Who’s in Charge och 9 Handfullofdollar som stred om segern senast. Båda två är under utveckling och jag ger ändå tipset till min Handfullofdollar som även vann senast. Who’s in Charge kan nog få svårt att försvara ledningen och måste ha att det stämmer från innerspåret. 4 Orion är inte så tokig och 11 Chippen Dee som jag kört en del kan duga. Tipsetta: 9 Handfullofdollar ska vara favorit. V85-6: Det är tufft att bara ha gjort fyra starter och sedan bli storfavorit från bricka 12 på en lördag. 12 Five Billion ser ut som en bra häst men jag hade garderat. 7 Evenepoel har jag varnat för tidigare och han ska fortsatt passas. 1 Fakir Vendil och 3 Merlin Mearas ska också streckas. Tipsetta: 12 Five Billion. V85-7: Visst är det dags för 2 Finance Lady Par som har fått ett bra läge den här gången? Så som hon har gått i de senaste loppen. 10 Never to Young är förste utmanare. Tipsetta: 2 Finance Lady Par är en spik. V85-8: Avslutningen lär bli jämnspelad. Jag var nöjd med 5 Gliding Eagle senast och med sin startsnabbhet borde han ha spetschans och kan leda länge. 6 Chico de Calamar var ruskigt bra senast och gjorde väl egentligen ett bättre lopp än mer spelade 4 River Tooma. 11 Ready Creation duger långt. Tipsetta: 5 Gliding Eagle. DJUSE OM SINA SJU V85-CHANSER V85-1: 9 Appia Express - Kanske skulle vunnit näst senast? Hon är lite begränsad, men loppet är inte det tuffaste. En av flera. V85-2: 5 Ogden Boko - Måste varit sjuk näst senast, men har ett lopp i kroppen nu. V85-3: 10 Hauk Viktor - Har bra kapacitet och borde vara där framme om det löser sig. V85-4: 5 Parveny - Fick det för tufft senast och det var väl inget lopp som stärkte hans aktier här. Bra läge och vi får väl testa igen. V85-5: 9 Handfullofdollar - Avslutade starkt senast och ska vara bra igen. Rätt favorit! V85-7: 7 Mary Wadd - Svårt läge nu och får främst hoppas på att vara trea-fyra. V85-8: 5 Gliding Eagle - Fint läge, bra spetschans och hoppas han kan hålla hela vägen. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lördags Funderingar
V85 2) 8 Magic Bourbon 12% har luriga spår 8 som Björn baissar i sin koll. Dessutom lite trög och ojämn och står hårt inne. MEN Björn brukar få som han vill på hemmabanan. Fortsätter tjata om Face Time Bourbone gener ![]() V85 3) En eller många i som vanligt kluriga Nordis loppet ? Det surras mycket om 15 Åsvinn S.K. men måste väl rekordsänka flera sekunder från sitt tuffa tillägg. På pappret är väl Hauken hästen att slå. Nordisar, Voltstart, 1640, två volter och 13 hästar är en jäkla utmaning för oss spelare. V85 5) 4 Orion 15% var mitt tidiga drag till singelprocent men nu är hästen hårt betrodd och inte lika intressant. 10 Shenanigans 9% får bli mitt Lördagsdrag. Jepson upp. Smackelismack. V85 7) 2 och 5 gör väl upp om detta ? Men jag försöker hitta bakspårs stänkare. Det kan vankas överpace ! 10 Never To Young 4% och 12 Kapucine d'Inverne 2% har sura lägen och bra motstånd. Men det är två tuffa märrar som tål att vandra i spåren. Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 09:40. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Örjan står över dagens styrningar p.g.av axelproblem.
Mitt chansdrag 10 Tui Southwind får Jorma i vagnen. Hm ingen höjdare. Förlåt Jorma men du har passerat zenit med råge. Segerprocenten 7 är ett tydligt tecken. Uffe upp på 2 Finance Lady Par känns väl + - 0. |
|
|
|
|
|
|
|