|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Nej, fyra vinstgrupper och en konstruktion som gynnar de med stora plånböcker, tillsammanssystem, butikssystem och Harry Boy.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Är det inte tvärtom? Dom med stora plånböcker vill väl att så mycket som möjligt av totalpotten ska delas ut i allarättspotten. Senast redigerad av GGS den idag klockan 13:19. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
”En illa använd dag är för alltid förbrukad”
Här har vi 13 förlorade år under Hans Lord Skarplöth. Nu handlar det om ” damage reduction ” och nya friska hjärnor om man skall lyckas rädda skutan från att sjunka helt. Det blir tufft men med rätt profiler tvekar jag inte en stund om att det kan gå och att travet har en framtid. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Sannolikheten att vinna per rad är lika stor om man spelar 100 rader som 1000 rader. Om du spelar för 1000 rader istället för 100 rader så ökar sannolikheten med 10 gånger att du ska vinna (om alla rader teoretiskt har lika stor sannolikhet). Men den potentiella förlusten ökar också multiplicerat med 10. Så konstruktionen kan omöjligt varken gynna eller missgynna de med stora eller små plånböcker. Det är en omöjlighet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+85) |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Jag säger som Stenmark. Ju större system jag spelar desto mer tur har jag. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Klockren Analys i min värld ang byte av ATG VD.
Bra beslut samt god timing från båda parter! ATG behöver ny VD med ny ingång i framförallt synen på hästspel. Någon som ser det som skicklighetsspel och inte hästlotto där de viktigaste kunderna inte är Harry Boy köpare och Andelsspelen. Utan grunden och basen i spelet är den mängd spelare på olika insatsnivåer som tycker lördagar är veckans höjdpunkt och snickrandet av sitt system är en stor hobby. Harry Boy & Andelsspel absolut viktiga kompletteringskunder men fokus skall vara att få med sig basen av spelarna. Skarplöth har ju haft noll intresse av det utan han är 100% sifferperson och 0% people person. Tappar man förmågan att lyssna på nyckelkunderna och behandlar de så arrogant som ATG gjort så kan det snabbt gå utför... Alla är vinnare på det här långsiktigt och ATG måste förstå sin roll bättre! |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
så har du 10 ggr så stor chans att vinna som om du spelar ett system för 100 kr. Enkel matematik. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Men ni är båda snett på det eftersom alla utfall inte ens har i närheten av att ha samma sannolikhet. Vadet är dock enkelraden. Inte systemet.
|
|
|
|
|