Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 16:36   #16

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 75
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
"De hästarna vill jag inte att de vinner" -- för då kan det bli låg utdelning. Så då tar jag bort dem, så jag vinner i längden. Vilken avancerad spelteori! Not.
Ja eller "de här hästarna tror jag inte kommer vinna" men jag spelar på dem ändå.

Fast jag betalar 15 öre för dessa rader eftersom jag inte tror på det. Även om jag inte tror på det kan det vara kul - V85 lotto är seriöst.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 17:02   #17

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19106
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Ja eller "de här hästarna tror jag inte kommer vinna" men jag spelar på dem ändå.

Fast jag betalar 15 öre för dessa rader eftersom jag inte tror på det. Även om jag inte tror på det kan det vara kul - V85 lotto är seriöst.
” Tro jag vill känna tro ” är en klassisk strof som även är gångbar när det gäller travtippande. Och när det gäller spikar och lås måste man definitivt känna tro. Däremot kan garderings strecken vara lite mer ateistiska.
Även om det spelas 15 öres alternativ måste det ju finnas en aning tro på streckade hästar.
Jag tror traditionellt Lotto är mer vinstgivande än V85 Lotto med endast otroliga hästar streckade.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 18:32   #18

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2301
Standard

"Jag tror på min häst" säger ju ofta/ibland en tränare/kusk, men jag vet inte om det är vare sig ateistiskt eller religiöst. En del travguros tror desto mer på siffror på ett närmast religiöst sätt -- som i "förväntad teoretisk utdelning" etc. (De tror att verkligheten är matematisk.)

Men rent praktiskt gör väl en någorlunda seriös spelare en rank av hästarna utifrån sina egna intryck både för vinnarspel och streckspel. Och det är väl sällan så att fel favorit vinner; om man inte bettar på melodifestivalen.

Bu-huh, jag har räknat ut att A Fair Day vinner men får bara 1,18 i odds och 87% på spelet. Ja, vad gör man då? Man lägger förstås maxinsats på vinnarspelet och funderar vidare på om det kan löna sig att spela V85-lotto...

Vinna kortsiktigt eller långsiktigt? Som någon mindre begåvad travguro uttryckte det: "på de stora streckspelen behöver man bara vinna en gång om året" (eller var det "en gång i livet"?). I så fall får man ha en spelkassa som regredierar konstant tills en dag "då det händer". (Triss-reklam.)

Personligen kan jag inte förstå att man inte spelar vinnarspel på så kallade "lågoddsare" för att, bu-huh, man inte får det odds man "hade tro på". Gud är död sedan länge och matematiknördarna tror att gud finns i siffrorna -- det är lite rörande, faktiskt.
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td