|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
Fast jag betalar 15 öre för dessa rader eftersom jag inte tror på det. Även om jag inte tror på det kan det vara kul - V85 lotto är seriöst. |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Även om det spelas 15 öres alternativ måste det ju finnas en aning tro på streckade hästar. Jag tror traditionellt Lotto är mer vinstgivande än V85 Lotto med endast otroliga hästar streckade. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
"Jag tror på min häst" säger ju ofta/ibland en tränare/kusk, men jag vet inte om det är vare sig ateistiskt eller religiöst. En del travguros tror desto mer på siffror på ett närmast religiöst sätt -- som i "förväntad teoretisk utdelning" etc. (De tror att verkligheten är matematisk.)
Men rent praktiskt gör väl en någorlunda seriös spelare en rank av hästarna utifrån sina egna intryck både för vinnarspel och streckspel. Och det är väl sällan så att fel favorit vinner; om man inte bettar på melodifestivalen. Bu-huh, jag har räknat ut att A Fair Day vinner men får bara 1,18 i odds och 87% på spelet. Ja, vad gör man då? Man lägger förstås maxinsats på vinnarspelet och funderar vidare på om det kan löna sig att spela V85-lotto... Vinna kortsiktigt eller långsiktigt? Som någon mindre begåvad travguro uttryckte det: "på de stora streckspelen behöver man bara vinna en gång om året" (eller var det "en gång i livet"?). I så fall får man ha en spelkassa som regredierar konstant tills en dag "då det händer". (Triss-reklam.) Personligen kan jag inte förstå att man inte spelar vinnarspel på så kallade "lågoddsare" för att, bu-huh, man inte får det odds man "hade tro på". Gud är död sedan länge och matematiknördarna tror att gud finns i siffrorna -- det är lite rörande, faktiskt. |
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|