Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 13:57   #16

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Slå på kolumnen för Startpoäng så ser du Fast Ideal Stone är ju kuskförstärkt denna vecka så det kan vara idé att ta med bägge!
Avd 8
Alvena roy? Jag tror ju dock alla untersteiner hästar i sista loppet är riktigt bra med rätt resa.

Ideal stone 2600 förra veckan kanske blir lite för tufft att starta igen. Follow him är ju given som andra häst men bakom är det öppet.

Avd 2
Reden gick ut och såga Wise guy i liven, Nedtränad, trög i träning

Jag tror dock det bara är galopp emot. Kommer nog ändå gardera. 3, 4, 6 mot ledning. Rygg ledaren kan bli värdefullt.
2 Zarex bör vara bästa hästen utvändigt efter wise guy. Så chansar på att fyra hästar räcker.
Nicklas är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 15:04   #17

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1357
Standard

Avd 1

Look Like Gaagaa håller ledning enkelt och Conrad kliver fram och sätter upp ett högt tempo. Romulus Diablo såg ruskigt fin ut senast. Blir nog inte mer streckad än 10-15%. Spik!!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:42   #18

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19196
Standard

Fredags Surr

V85 1) 1 Look Like Gaagaa Hötomten lekte med dom senast och jag tror Djusepojken fixar en repris trots lite oddshöjande spår 1 !! Blir det buskörning kommer väl
11 Romulus farande. Hm får sova på saken.

V85 2) 3 Wise Guy Nordström fick snulle och mångmiljonären hamnade hos penningstinna Redèn miljonärs stallet. Tja Redén försöker baissa men det är väl hästen att slå.

V85 3) Silversurfing ?
2 Xanthis Hilton gillar jag skarpt. Ok täta starter men måstestreck i min värld.
4 Kipketer Mearas Tuffing från formstall.
5 Maroon Day Kommer med 4 raka men här får nog Ginman bekänna färg med 51% aren. Tuffa kuskar (och hästar) emot.
7 Makalu Doc Härdad i tuffa lopp och kan överraska. 3% !!!
8 Keep Gamble Svårbedömd rackare ? Lever på sin styrka men här är det många om budet.
10 Kingen Mearas Lite överpace på loppet så är han med på stregen.

V85 4) 15 Rya Håleryd Kan bli långt fram men visst är det bästa hästen ?
11 Olympia Shermer 3% känns lockande. Ebbinge pojken har stallform !

V85 5) 2 Carnation och 3 Beautiful Disaster är mitt fredagslås.

V85 6) 1 Parish Crooks V.S. Barfota ryck !
2 Kiss My I.D. Det luktar spets och slut.
8 Indy Boy Hårding som vinner om felfri. Men många G i raden.

V85 7) 2 A Fair Day Svårslagen.

V85 8) 1 Ideal Stone Tja lite tveksam prestation senast men är ju normalt svår att tugga ner i ledningen.
6 Follow Him är en grym travare.
4 Jeriko Brick När två strider vinner en tredje.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 23:53   #19

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2536

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Det är långt mellan gångerna som jag skriver här.
Men måste bara nämna Gangster Vendil.
Det låter som att hästen är i bra slag trots årsdebut.
Bara medel ut men har alltid ett starkt slutvarv.
Skulle favoriten vara trög i ledning (om den nu kommer dit) så blir jag inte förvånad om Gangster Vendil sträcker på sig och går förbi på upploppet.
Kalle kluts häst Vanderbild tar jag inte med på 5-st.
Skulle Vanderbild vara före Gangster i mål så bjuder jag Klut på en runda i baren
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 06:58   #20

Sharp$: 7397
Standard

Jag tror mer på Kalles drag, den är förstarank hos mig också. Så, nu hjälpte jag ditt drag:-)

Har någon Berglund och Sjödens tips?

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Det är långt mellan gångerna som jag skriver här.
Men måste bara nämna Gangster Vendil.
Det låter som att hästen är i bra slag trots årsdebut.
Bara medel ut men har alltid ett starkt slutvarv.
Skulle favoriten vara trög i ledning (om den nu kommer dit) så blir jag inte förvånad om Gangster Vendil sträcker på sig och går förbi på upploppet.
Kalle kluts häst Vanderbild tar jag inte med på 5-st.
Skulle Vanderbild vara före Gangster i mål så bjuder jag Klut på en runda i baren
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 09:41   #21

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19196
Standard

Christoffer Eriksson

Åker till Solvalla med 8 Hajom hästar som är laddade för topprestationer. Spännande lördag för stallet.

Dagens Stänkare.
7 Makalu Doc 3%. Klurigt läge och tufft motstånd men hästen är i toppform. Det är en grymt jämn och spelvärd Silverfinal. Kom igen Uffe.
11 Olympia Shermer 3%. Är väl bäst med tätkänning men Smygörjan har vunnit från bakspår förr. Spännande skoryck.
1 Parish Crooks 7%. Björn låter uppåt och ger nog Hajom hästarna en match. Barfota +.
4 Jeriko Brick 9%. När två strider kanske en tredje vinner ? Topprestation senast som trea efter en tuff dödens resa. Stark och rejäl travare.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:23   #22

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2778
Standard

Spikarna i eftermiddag:

Om 6 Pure Count går barfota, 8 av 11 hästar gör årsdebut, förenklar inte.
Avvaktar stallbackssnacket, värmning och skoinfo.

Känner för Nordström som är mannen bakom Wise Guy och när det är dags att sätta jordgubbarna på tårtan, bestämmer ägarna att flytta Wise Guy till Daniel Rede’n.

”Otack är världens lön.”

9 Halina S.H från Hannas formstall är helt klart en chansning då märren möter bättre hästar och behöver sitt lopp för att utmana.
Rygg på någon av spetsaspiranterna och ett lopp på innespår då stiger aktierna för Gurra, samt ev brftb vilket är spännande.
Gillar Hannas sätt att träna hästar, känslan är att väldigt sällan låter dem gå i botten? Vilket brukar visa sig vara fördelaktigt när hon låter någon annan sitta upp. Då brukar det finnas en sparad växel. Gurra har rattat Halina med bravur och nu när de bästa hästar från sina usla spår skall hämta in minst 40 m på frontgänget, tar jag en råchansning.

8 Indy Boy tror inte Örjan torskar detta trots sämsta spår, mosar packet nu när det är 270k till vinnaren. Stoffe kör det här loppet rakt ner i halsen på Örjan.

Jag vill samtidigt påpeka att jag haft fel förr.

God tur med spelbesluten.

Hinner jag lägger jag ut torsksystemet, eller för att göra några extra glada här inne enbart rättningskoden.

Jag får fundera på saken
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:01   #23

Nicklass avatar

Standard

Avd 7
Hade en känsla för humanity pellini. Vet inte varför. Från spår 4. Nu blir han struken så vem får hans spår
Vet inte hur det ska gå till men Ginman kanske behärskar sig och kör för 250k om han tappar ledning.
Får bli ett lås där.

Avd 5
Jag ger Carnation en till chans. Han är bästa hästen och kan vinna utvändigt.
Även om det hade varit roligt att gardera med 1, 4, 12 osv så sparar jag dem sträcken.
Gammal idag, 12:13   #24

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39877
Standard

Jag tror att jag ska spika Maroon Day och Indy Boy, köra sparlopp i de två första loppen och sedan reducera på lite grann.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:21   #25

ricBLo636s avatar

Sharp$: 2536

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag tror mer på Kalles drag, den är förstarank hos mig också. Så, nu hjälpte jag ditt drag:-)

Har någon Berglund och Sjödens tips?
Spännande. Det kan bli så att jag får stå där med dumstruten på senare.
Har all respekt för både dig och Kluts travöga.
Lycka till! Vem vet, jag kanske tar med eran på gradering
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:23   #26

Sharp$: 4630

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Avd 7
Hade en känsla för humanity pellini. Vet inte varför. Från spår 4. Nu blir han struken så vem får hans spår
Peter U får i vilket fall "Spåret" med Stens Rubin.
"6 Stens Rubin gjorde inte sitt bästa lopp senast men det var bra gjort att vinna trots en sämre dag. Han känns fortsatt jättefin i träningen och jag hoppas på en bättre prestation på Solvalla. Stens Rubin är väldigt startsnabb men kommer aldrig förbi A Fair Day den första biten. Med rätt lopp är han ett platsbud."
Och om Affe får ett fel lopp så kan väl ett platsbud vara först i mål? Den får ett skrällstreck på mitt "motsystem" idag
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:58   #27

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1399
Standard

Såhär säger Ulf om Vanderbilt:

Citat:
Ska dock varna för en häst som jag körde senast och det är 5 Vanderbild som kändes kanon och barfota runt om nu..
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:00   #28

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6072

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys och andelsystem V85 Solvalla 2026-03-28. Denna text och länk till systemet finns Facebook på sidan Montins Miljoner.

Det är dags för V85-finaler på Solvalla och vi får se riktigt många fina hästar som drabbar samman på huvudstadsbanan. Omgången är dessutom kryddad med en jackpot där en ensam vinnare tar hem 44 miljoner kronor. Det är upplagt för en riktig toppendag på Solvalla!

V85-1
Ett hyfsat jämnspelat lopp inleder omgången, vilket är finalen för klass II. Favorit är 1 Look Like Gaagaa som försöker försvara innerspåret från start. Lyckas körande Mats E Djuse med detta så är bör det vara god segerchans, men jag är inte helt säker på det. Därför väljer jag att gardera. Andrahandsfavoriten 5 Home Safe är bra, och han kan kanske hitta till ledningen om 4 Västerboroyalflash kan snuva favoriten på spets, för att sedan släppa till 5 Home Safe. Jag vill också strecka 2 Handfullofdollar som idag ska springa barfota för första gången i karriären. Blir det körning i loppet så kommer 11 Romulus Diablo att spurta starkt, liksom skrällen 7 Jula Redmile Champ.
Jag streckar: 1 – 5 – 2 – 11 - 7

V85-2
Andra avdelningen är inte någon V85-final utan istället ett fyraåringslopp i serien Margaretas Tidiga Unghästserie. Loppet är mycket svårbedömt på förhand då åtta av elva startande gör årsdebut, vilket gör det i princip hopplöst att utläsa formen på hästarna. Går man istället på gamla meriter är favoriten 3 Wise Guy befogad favorit. Han har redan tjänat 3,8 miljoner kr i sin korta karriär och vunnit nio av femton lopp. Nu gör han intressant debut för sin nye tränare, Daniel Redén. Kapacitetsmässigt är det inget snack om att 3 Wise Guy är bästa hästen, men det faktum att det är årsdebut gör insatsen svårbedömd på förhand. Min känsla är också att Redéns hästar behöver ett eller två lopp innan de hittar formen, och man tonar också ner förväntningarna från stallet. Detta gör att jag väljer att strecka brett och tar med sju hästar. Jag vill särskilt varna för 4 Vanderbild, som är en av få som klarat av årsdebuten.
Jag streckar: 3 – 6 – 4 – 1 – 2 – 4 - 10

V85-3
I Silverdivisionens final hittar jag min första spik för dagen, och det i form av en outsider! 5 Maroon Day är favorit och från ett bra utgångsläge så lär Oscar Ginman ladda mot ledningen. Jag tror dock inte att han kommer dit, då jag antar att 2 Xanthis Hilton kan försvara ledningen. 4 Kipketer Mearas vill säkert också blanda sig in i spetskörningen, vilket kan borga för ett högt tempo inledningsvis. Detta gynnar min idé 10 Kingen Mearas, som trots bakspår kan få en fin position med hjälp av startsnabba ryggar. Jag tror och hoppas att Daniel Wäjersten kan hitta till tredje par utvändigt, och därifrån kommer 10 Kingen Mearas spurt bita bra. Han får dessutom tävla barfota idag, vilket jag ser som ett stort plus.
Jag spikar 10 Kingen Mearas.

V85-4
Finalen av Stodivisionen är en spårtrappa med femton startande ston. Det är förutsättningar som brukar betyda att man behöver strecka brett. Jag chansar dock och går relativt kort i loppet. Jag tror mest på 8 Digital Last som kan få överta ledningen i ett tidigt skede om Jorma Kontio kör framåt från start. Därifrån blir hon svårtuggad. Den som släpper ledningen blir 2 Nyharajah som också får ett streck på läget. Under slutvarvet kommer tuffa 15 Rya Håleryd samt 14 Joelynn tuggande. Den sistnämnda är återigen märkligt lite streckad trots två toppinsatser på rad. Dessa fyra håller jag högre än övriga i startande i loppet.
Jag streckar: 8 – 15 – 14 - 2

V85-5
Klass III-finalen är en öppen historia och jag hoppas att mina fyra streck räcker. 3 Beautiful Disaster är både loppets favorit och spetsfavorit. Hon kan mycket väl vinna från ledningen, men jag vill gardera då jag tycker att hon möter hårdare hästar här än tidigare. Bästa hästen tycker jag är 2 Mr Carnation, men han är hopplöst osäker och galopperar nästan jämt. En klar fördel idag är att Örjan Kihlström sitter i vagnen, och kan han få 2 Mr Carnation felfri så tror jag att han vinner. Men med tanke på galoppstatistiken så går det inte att spika. Den roliga skrällidén i loppet är 8 Ready For Cash N.O. som spurtade storartat senast, men hade då för långt fram till vinnaren (3 Beautiful Disaster). Kommer han någorlunda till i loppet blir han farlig, extra intressant också med Mats E Djuse som kusk. Jag vill också betala för 1 Call Me Ottilia som har ett bra läge.
Jag streckar: 2 – 3 – 8 - 1

V85-6
V86-6 är ett öppet lopp som jag provar att lösa med en spik. Många tror att 2 Kiss My I.D. tar ledningen och sedan får stallkamraten 8 Indy Boy utvändigt, och därmed är loppet låst. Jag tror istället att 4 Molte Wibb (med startsnabba Carl Johan Jepson) tar ledningen. Först fram att överta då blir 6 Global Futurity. Därifrån blir stall Untersteiners femåring svårslagen. Han ska dessutom tävla barfota för första gången i år, vilket blir en plusvariant.
Jag spikar 6 Global Futurity.

V85-7
Dagens huvudnummer är C. Th Ericssons Memorial där vi får se många topphästar. Den stora snackisen är spetsstriden mellan 2 A Fair Day och 5 Mellby Jinx. Fördel för 2 A Fair Day som har spår innanför, men spår fem för Mellby Jinx är det bästa. Oavsett så tror jag att 2 A Fair Day sitter i ledningen efter 500 m. Antingen klarar han av att hålla ut Mellby Jinx, eller också så väljer Daniel Wäjersten att släppa ledningen. Jag tror man har större uppgifter i sikte för Mellby Jinix och att man inte vill få press av A Fair Day. Håller det scenariot så ser jag 2 A Fair Day som klar vinnare.
Jag spikar 2 A Fair Day.§

V85-8
Avslutningen tycker jag också är en öppen historia där favoriten 6 Follow Him är sårbar. Senast klarade han inte av att ta ner 1 Ideal Stone från dödens, och det är troligt att löpningsförloppet blir det samma idag. Blir det en duell dessa emellan kan det öppna upp för någon annan så jag väljer att gardera. Stor varning för 10 Katmandu Mearas som bara är streckad till fyra procent i nuläget! Han tycker jag inte är sämre än de två tidigare nämnda.
Jag streckar: 6 - 1 – 10 – 3 - 4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+30)
BroderH är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 14:22   #29

Sharp$: 2778
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror att jag ska spika Maroon Day och Indy Boy, köra sparlopp i de två första loppen och sedan reducera på lite grann.
Bettan har hävdat att Maroon Day i grunden är en bättre häst än Affe.
En klok spik, själv lyxar jag med att gardera min första rank Maroon Day för att
jag har råd, då spikarna finns på andra håll.
4,5,8,10. Ev kommer även Xanthis Hilton med på lappen, vill försöka ta reda på om Stoffe tänker svara?

God tur Shooter, tror dina spikar startar med mycket god chans.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 14:35   #30

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Spännande. Det kan bli så att jag får stå där med dumstruten på senare.
Har all respekt för både dig och Kluts travöga.
Lycka till! Vem vet, jag kanske tar med eran på gradering
Tittar man loppet näst senast så insar man att det är en topphäst. Borde vara lika bra som de bästa. Har haft dåliga spår men nu har den bra. Blir ett klurigt lopp om wise guy går bort sig. Jag slänger in wäjerstens mellby narrow också. Vet inte varför han kör den och inte zarex. Kommit ner ett hack i banan. Alla säsongstartar i princip så kan väl gå hur som.
Svara

td