|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Söndag 5/4 - Romme - V85 med Jackpottömning
Mina Måndags Tankar
V85 1) 1 Noelia Läge, form och distans är spännande förutsättningar. 5 Hold On Tight Debut efter lång vinterpaus ? Men………!? 9 Ziva Bris Har spring i benen och Jennifer P brukar ha starthästarna iordning. V85 2) 6 Jayhawk Måndags Draget i kluriga Klass 3. Ville är en duktig trav Kille. V85 3) 13 Friska Viljan 40m tillägg på 1640 och spår 5 i volt ![]() Men Nordisar är ju Nordisar. Vidöppen tillställning i min värld. V85 4) 3 Gio Cash och 5 Global Etalon Års Debutant lås i ganska ihålig Gulddivision. V85 5) 4 Sven The Forestman Distansgynnad Skogvaktare. 11 Orion Är ingen Stjärna trots sitt namn men Tarzans skoryck kan lysa upp Romme himlen. Psst Orlando Vici gener och Smygörjan passar utmärkt på distans och läge. V85 6) 5 Kaffeåchampagne Äntligen. Det ska bli gott ![]() V85 7) 2 King Of Trotter Ganska hårt inne i klassen men kan stå emot länge. Kanske hela vägen ? 4 Mago Launcher Både häst och kusk är lite ojämna men härdade i tuffa gäng. 8 Ready Star Årsdebuten avklarad måste nog bevakas trots läget. 12 Micke Sting Farlig med rätt smygresa. Knäckte Knekten senast. Grym spurtare. V85 8) 9 Datos Gangster Ännu en ny spännande häst som Robban håller på att slipa till. Kanske är redo för vinst på Rikstoton trots lurigt bakspår. Som vanligt klurigt Klass 2 försök. Litar inte riktigt på orutinerade favoriten. 5 I Love Esther M.L. Såg fin ut senast i Sulkydebuten efter ett års Monté tävlande. Bra läge och Björn kanske fixar en miljonskräll i epilogen. Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-03-31 klockan 07:59. Anledning: V85 8. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kommer det att fyllas på Jackpoten från extraomgångarna om det blir Jackpot på någon av dom?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ja det verkar som Super Jackpotten skall tömmas helt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Tror på galet fina pengar för full pott på söndag. Gud tur med streckandet och sen Riktigt Glad Påsk. Jajjan |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
”Smaskens” sittandes på Mac Donalds och ”Liberace” bakom pianot håller i barometern ”Vägen till V85” till söndag.
Denna gång är de bra pålästa, trots att v85:orna står som spön i backen. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Romme Funderingar
Frågan är om det lurar någon Påsksmäll i startlistorna när Jackpotten skall fördelas ? Nordisloppet är ju som vanligt vidöppet i min värld. 14 isbjörnar på tre volter är ju som gjort för omstarter, galopper och tunga resor. Klass 3 och Stodivisionen är som vanligt oxå kluriga. Kaffeåchampagne fick en tråkig men välbehövlig paus efter att lunkat in en miljon under 2025. Jag tror på vinst direkt. Grym märr. Frågan är om 80% aren Gio Cash går att fälla ? Inte helt enkelt men det rensar gott. Den där Chestnut är nog bättre än raden. Redén pojken har fått vårkänslor och hästen har gått bra i skymundan på Vincennes. Etalon !! Körs kanske preparé och nöjd med lopp i kroppen ? Skogvaktar Sven är min chansspik Dan före Dan. Distansgynnad rackare. Jag önskar alla Sharps filurer en God och Glad Påskhelg som förhoppningsvis förgylls med lite äggstra Jackpottpengar i spel lädret. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lite off topic gällande vårat östra grannland Finland, finnarna som åter blivit utsedda till världens lyckligaste folk.
Var i Finland en period under flyktingkrisen 2015. Det var en fredag och en spontan motdemonstration hade bildats, tror det var (Sannfinnländarna?) som kommit med ett upprop. Det skulle bildas en mänskligkedja som skulle hindra flyktingarna att ta sig in i Finland. Folk samlades och kämpade med att hålla ihop kedjan, inte en flykting sågs till. Parollen var att man ville skydda finska kvinnor och djur mot de ev flyktingarna. Vi stod och beskådade ”happeningen” på avstånd, problemet var att demonstranterna var så packade och överförfriskade att de rasade om kull och hade stora problem att hålla sig på bena. Det var en syn för gudarna, när stora delar av den mänskliga kedjan kollapsade gång på gång. Nä världens lyckligaste folk, borde ha hållit sig till discodans istället. Kolla YOUTUBE Finish Guy teaches how to disco. Överst i kommentarsfältet kan man läsa: ”There’s no way that guy is going home alone tonight.” Har svårt att se en bättre inledning på Påskafton än en lektion i finsk discodans ![]() Glad Påsk från Finland. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den igår klockan 08:55. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4631Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Glad Påsk och God Tur till alla |