Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 07:07   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1573
Standard

En del snack om 2 Huchuy Qosqo i sjätte som motdrag till MEDs favorit. Första barfota och ska utmana om spets.
Wedgie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 08:04   #32

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19524
Standard

Märkligt

3 Eagle Of Oak är nästan alla proffstipsters Spikförslag hela veckan lång men är trots detta spelad till 50% i nuläget. 60-70 trodde jag ! Men kul att fotfolket spelar emot dunderfavoriterna.
Gammal idag, 08:20   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Märkligt

3 Eagle Of Oak är nästan alla proffstipsters Spikförslag hela veckan lång men är trots detta spelad till 50% i nuläget. 60-70 trodde jag ! Men kul att fotfolket spelar emot dunderfavoriterna.
Finns några/nån som spikar mot med ovan nämna 2 HQ.
Gammal idag, 08:42   #34

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Det skulle väl vara 2 Huchuy Qosqo i stigande form som sprang fint på Bergsåker 24 April. Kan någon hjälpa mig ta bort strecket på 15 Supernova Lyjam? Jag vet inte varför det "känns" som att den måste med. Samma gäller 12 Flotilla i Avd 8 (stigande form och slog favoriten i April). Eller är det jag som letat skrällbud för hårt under veckan och därför hoppas på dessa kameler?

Senast redigerad av Skog den idag klockan 08:48.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 09:22   #35

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Det skulle väl vara 2 Huchuy Qosqo i stigande form som sprang fint på Bergsåker 24 April. Kan någon hjälpa mig ta bort strecket på 15 Supernova Lyjam? Jag vet inte varför det "känns" som att den måste med. Samma gäller 12 Flotilla i Avd 8 (stigande form och slog favoriten i April). Eller är det jag som letat skrällbud för hårt under veckan och därför hoppas på dessa kameler?
15 märrar i voltstart brukar vara en garanti för ett antal omstarter, vilket Oskar och Supernova Lyjam kommer att profitera på.

Att Flotilla skall vinna från spår 12 på Gävle är ytterst osannolikt, drar konstant usla spår och vann på Axevallas långa upplopp från ett bättre spår 11 över 2.640a. Nu är det 500 m kortare distans och upploppet är 51 m kortare än vid vinsten på Axevalla.
Samt det viktigaste av allt, jag streckar mot bättre vetande och då vinner den aldrig. Bygger på empiriska studier över några decenniers travspelande.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 09:29   #36

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19524
Standard

Citat:
Tja kanske det men jag tror 4 och 8 är tidiga motbud. Härdade i betydligt tuffare gäng än 2. Men 3 är nog hästen att slå. Vankas det buskörning om piken och så kan det bädda för skräll.
Jag ”förmiddagsspikar” nog 6 R.K.Pascal, 3 Eagle Oak och 5 The Flying Eagle.

God tur Wedgie !
Gammal idag, 09:50   #37

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6229

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys och andelsystem V85 Gävle 2026-05-23

Nedanstående analys och länkar till mina andelssystem finns på Facebooksidan Montins Miljoner.

En lurig omgång väntar i Gävle där vi även bjuds på ytterligare en jackpot. Denna gång kan en ensam vinnare ta hem 41 miljoner kr. Jag tror att det blir hög utdelning då omgången är svårtippad, och med jackpotpengarna behövs inte många skrällar för att det ska bli miljonutdelning. Den hoppas vi såklart att få vara med och dela på!

V85-1
Sin vana trogen så inleder ATG kupongen med ett svårlöst stolopp. Jag gillar att försöka ta ställning i dessa lopp för att på så sätt få ett bra grepp om omgången, och därmed få en fördel gentemot övriga spelare. Jag går därför ut hårt och spikar 3 Direction Face där Carl Johan Jepson blir en mycket intressant förstärkning i sulkyn. Jepson är kanske Sveriges bästa kusk för dagen och jag tror att det gynnar Direction Face att få honom bakom sig. Hon är inte så snabb så att hon tar ledningen av egen kraft, men den initiala ledaren bör vara intresserad av att släppa tät till en stark häst. Därifrån tror jag att hon bli mycket svårslagen.
Jag spikar 3 Direction Face

V85-2
Vi fortsätter med ett stolopp till, men nu för kallblodiga hästar över kort distans. Loppet skriker SKRÄLL på förhand och jag målar på så länge plånboken håller. Favoriten 15 Tekno Tana har en tuff uppgift att hämta upp 40 m tillägg på en snabb sommarbana. Jag tror mest på 6 Brigås Molly som kanske kan hitta till ledningen och bör ha bra chans därifrån. Jag utfärdar också stormvarning för 12 Dån Klara som står perfekt inne i loppet och får idag Jorma Kontio i vagnen. Stämmer löpningsförloppet för henne så blir hon en obehaglig överraskning för många spelare.
Jag streckar: 6 – 4 – 1 – 15 – 12 – 8 – 9 – 12 – 11 - 2

V85-3
Klass III-loppet fick dramatiskt förändrade förutsättningar när favoriten 2 Mister Malabar ströks under lördagsförmiddagen. Favorit blir då istället 7 Snickers som är en talang utöver det vanliga. Han kommer till start med fem vinster av sex möjliga. Med favoriten borta så tror jag att Ulf Eriksson kör fram mot ledningen direkt och då tror jag att det blir spel mot ett mål.
Jag spikar 7 Snickers.

V85-4
För ovanlighetens skull så har man lagt in två kallblodslopp på kupongen, vilket jag tycker ger en extra krydda till spelet. Detta lopp är inte lika öppet som det förra för kallblod, men jag tycker heller inte att det finns någon klar favorit. Spelfavorit, och förmodligen bästa hästen, är 13 Palmesus N.O. Han måste dock vara riktigt bra för att komma ikapp hästarna på startvolten med dagens snabba förutsättningar. Förutom favoriten så streckar jag de på start med bäst startspår. Vore kul att jobba in megaskrällen 1 Sangviks Lynet som har ett bra smygläge och är också kraftigt kuskförstärkt med Björn Goop. De flesta hästar brukar hitta en växel till när det får Goop bakom sig för första gången.
Jag streckar: 6 – 7 – 13 – 3 - 1

V85-5
Dagens sportsliga huvudnummer är H.K.H. Prins Daniels lopp för högsta klassen. Det är dessutom det avslutande E-loppet där en biljett till Elitloppet står på spel. Stor favorit för 5 Keep Asking, men det är ingen spik i min värld. Detta då jag minns stallkamratens 6 Kentucky Rivers prestation i detta lopp ifjol, då han var hysteriskt bra. Jag vill också strecka 10 Mellby Jinx som är en topphäst i grunden, och med tempo på loppet så biter hans spurt bra.
Jag streckar: 5 – 6 - 10

V85-6
I den sjätte avdelningen så håller jag favoriten 3 Eagle of Oak i handen. Jag tycker han startar med perfekta förutsättningar och tror att han blir mycket svårslagen. Jag läste också att Mats E Djuse tyckte att detta var hans bästa chans under dagen, vilket brukar betyda en hel del.
Jag spikar 3 Eagle of Oak

V85-7
Klass I-försöket är ett väldigt jämt lopp där 3 D’artagnan Face är knapp favorit. I mitt tycke en tveksam favorit och det känns som många av spelarna stirrar sig blinda på att det är Redén/Kihlström som managerar hästen. Jag tror mest på 5 Chico de Calmar som radat upp bra insatser utan att få vinna, kanske är det dags nu? Jag vill naturligtvis också ha med 10 Husavik som gjorde ett heroiskt lopp i senaste starten men blev avslagen precis på linjen av 11 Readly Brodde. Dags för revansch nu? Jag streckar sex av elva startande hästar och hoppas på en skräll.
Jag streckar: 5 – 6 – 11 – 2 – 10 - 7

V85-8
I den sista avdelningen hittar vi dagens största favorit, 7 Pole Position som också tränas av Daniel Redén. Det är en mycket kapabel häst som har stor chans att vinna. Det som talar emot är att han inte startar i ”pole position” och kan få en del trafikproblem från start. Bäst till står 5 The Flying Eagle som jag tror att Jepson siktar mot ledningen med. Loppscenariot är att dessa båda strider sida vid sida större delen av loppet. Det kan öppna för skrällen 12 Flotilla som kommer att flyga lågt över upploppet om tempot varit uppskruvat.
Jag streckar: 7 – 5 - 12
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:05   #38

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7595
Standard

Åt du av Orkidén?
Sundbyholm ligger väl i Eskilstuna och Sveriges enda milebana i Tingsryd?:-)

Jag tycker Keep Asking känns mycket tveksam. Ny i eliten och statistiken talar emot. Dessutom borde väl borde 1 och 3 vilja köra i spets med hägrande Elitloppsplats (där ingen av dem har att göra).
Jag tror mest på Mellby Jinx. Gillar dock ditt snack på HoP.

Sådär, nu kan ni alla spika Keep Asking.

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Avd 5)
Strukningen av 4 Global Etalon stärker aktierna rejält för favoriten 5 Keep Asking på milebana i Sundbyholm.
Favorit på spets och slut.
Kommer att anlitas hårt som spik av kollektivet.
Det givna låset för de som garderar blir 5,6,10 vilket också känns helt rätt.
10 Mellby Jinx är loppets bästa häst, men har drabbats av ”hard ship spåret 10”
på en självspringande bana med ett upplopp på bara 175m.
6 Kentucky River är nog en hårdare häst än favoriten, nedstruken till det långt fördelaktigare spåret 5, men lär få harva i dödens på favoriten.
På medeldistans hade jag rankat ekipaget Jepson/Kentucky River före Örjan/Keep Asking, men inte nu över den korta häcken.

Så långt tror jag kollektivet tänker rätt, när de antingen spikar eller låser på de tre mest spelade.

Jag som spelar för att vinna stora pengar tar ut svängarna ytterligare:
Expertisen (läs Eskil) tror Powwow är den som är förste utmanare om spets till Keep Asking. Jag vet att det är svårt att spets från spår 1 på en milebana över den korts häcken, men ser det inte som omöjligt att Diamond Truppo som vid några tillfällen visat sig enormt startsnabb, tar spets, spåret till trots.

Att den redan i år hårt matchade 2 High On Pepper (start 9 sedan årsskiftet)
skall vinna trodde jag inte ett smack på när jag såg startlistorna, men efter att ha fått tagit del av stallsnacket från Katja och den normalt försiktige hedersmannen Jorma Kontio, så var det inget snack. Till den procenten måste ekipaget med.
Hur det skall gå till att vinna loppet, det har jag inte en aning om?
Men den som lyssnar vid rälsen garderar och lirar.

1,2,5,6,10 på min lapp.

God tur allihopa, var norr om Uppsala i går och tittade på en hemlig lokal med blommande Guckusko (rödlistad orkidé). Har inte sett den sedan barnsben, då den grävs upp och säljs med rötter och allt för stora pengar på kontinenten.
En magisk försommardag i ett magiskt land som heter Sverige.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:13   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Åt du av Orkidén?

Jag tycker Keep Asking känns mycket tveksam. Ny i eliten och statistiken talar emot. Dessutom borde väl borde 1 och 3 vilja köra i spets med hägrande Elitloppsplats (där ingen av dem har att göra).

Ha, ha…. på pricken, vet de f.. var jag fick Sundbyholm ifrån?
Men, det blir lätt så när man är svårt dum i huvudet.
Sorry, den låga IQ:n är medfödd!
Gammal idag, 10:20   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Åt du av Orkidén?

Tror inte ett smack på Pow./Goop, men han (Goop) tror att djuret blir ytterst svårpasserad från spets, så det blir 6 st hästar i guld och en fördyrning av systemet.
Gammal idag, 10:28   #41

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
15 märrar i voltstart brukar vara en garanti för ett antal omstarter, vilket Oskar och Supernova Lyjam kommer att profitera på.

Att Flotilla skall vinna från spår 12 på Gävle är ytterst osannolikt, drar konstant usla spår och vann på Axevallas långa upplopp från ett bättre spår 11 över 2.640a. Nu är det 500 m kortare distans och upploppet är 51 m kortare än vid vinsten på Axevalla.
Samt det viktigaste av allt, jag streckar mot bättre vetande och då vinner den aldrig. Bygger på empiriska studier över några decenniers travspelande.
Någonstans måste man dra gränsen för vilka skrällar som är troliga och förtjänar ett streck på Lottokupongen. Tyvärr hamnar Flotilla på andra sidan länsgränsen, kanske i Sundbyholm.

Spik på Snickers. Eftersom jag avstår och empiriska fakta på Sharps anger att jag hittills inte haft ett enda rätt kan ni med trygghet ta med Halabaloo och Flotilla! Eller innebär det här att jag dubbeljinxat?
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:38   #42

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40075
Standard

Kul omgång så här en vecka före Elitloppet. Jag börjar landa i att spika Remlov, Keep Asking, Eagle of Rock och Villiamson B.B. Två favoriter och två tredjehandare. Det ser bra ut på förhand och så sparlopp i första på 3 och 11 samt ett par skrällar tack!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:58   #43

Standard

Nån Kolgjini som sagt något om Luke The Spook? Skorna av nu mot tidigt utannonserade skor på, plus jänkarvagnen.
Gammal idag, 11:06   #44

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40075
Standard

Citat:
Nån Kolgjini som sagt något om Luke The Spook? Skorna av nu mot tidigt utannonserade skor på, plus jänkarvagnen.
Var vi jättenöjda med senast. Det löste sig bra, men sen blev den framför trött och han tappade fart då och även när han skulle vrida ner honom på open stretch. Det fanns krafter kvar och det hade varit intressant om han hade haft rygg på Francesco Zet i stället. Han slog Kentucky River på Jägersro trots att han hade honom i rygg då och jag håller vår häst som en av de bättre i fältet. Han känns väldigt fin efter senaste loppet i träningen. Jag tror att det i alla fall kommer bli barfota fram, säger Dante Kolgjini.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:10   #45

Sharp$: 4842

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Avd 3
Här hade jag tänkt ha fyra hästar men strykningen av Mister Malabar gör att jag ser ett helt annat loppscenario och då framstår 5 R.K. Pascal som en bra spik-idé. Då får jag möjlighet att krydda på i det första kallblodsloppet och tar med tänkbara spetsfavoriten 6 Brisgås Milly samt KalleKluts skrällidé 9 Tiras Perla.

Nu börjar jag känna mig rätt nöjd!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td