|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Elitloppet 2026
Jag öppnar en tråd ägnad för enbart Elitloppet inklusive försöken.
Idag ska lottningen för försöken till årets elitloppsupplaga genomföras. Anmälda hästar: Sverige Don Fanucci Zet - Daniel Reden Allegiant - Daniel Reden Borups Victory - Daniel Wäjersten Gio Cash - Daniel Wäjersten ( holländsk ägare) Jobspost - Jörgen Westholm Dream Mine - Jörgen Westholm A Fair Day - Elisabeth Almheden Frankrike Inexess Blue - Laurent Claude Abrivard Idao de Tillard - Thierry Duvaldestin Keep Going - Mathieu Mottier Go On Boy - Romain Derieux Italien Diva Ek - Alessandro Gocciadoro Jabalpur - Arnaud Chavatte Norge Charron - Geir Vegard Gundersen Två ytterligare hästar utses idag innan lottningen. Vilka kan det vara? Jag hade gärna sett Look The Spook. Ser ingen från Finland som är intressant. Hmmm, jag ser nu att Svenska Spel har lagt in Look The Spook samt Powwow som spelaternativ.......Då lär det väl vara dom? I så fall: Sverige - Look The Spook - Adrian Kolgjini Norge - Powwow - Jan Kristian Waaler |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jag vill se Barack Face som en av de två sista.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kul om Norske Powwow kommer med i startfältet. Äntligen en häst med Norska Gener och Norsk tränare. Lite Rex Rodney vibbar. Steinlager var ju född i Sverige och Cockstile blev en vandrings pokal med olika ägare och tränare.
Jag tror Powwow har bra finalchans och där kan allt hända. Charron är nog chanslös.
|
|
|
|
#6 |
|
Tränare Lutfi har lagt in sitt veto.
|
|
|
|
#7 |
|
Vet inte om kusen heter Luke the Spook som igår på Gävle eller Look the Spook. Kanske är den döpt efter Kristian och heter således Luuk the Spook. Här nedan är i alla fall startlistan från Svenska Spels webbsida.
Försök 1 Startspår, häst, kusk. 1. Look The Spook, Adrian Kolgjini 2. Diva Ek, Alessandro Gocciadoro 3. Charron, Magnus Teien Gundersen 4. Don Fanucci Zet, Paul P Ploquin 5. Idao de Tillard, Clément Duvaldestin 6. Dream Mine, Mats E Djuse 7. Keep Going, Mathieu Mottier 8. Borups Victory, Daniel Wäjersten Försök 2 Startspår, häst, kusk. 1. Gio Cash, Dexter Dunn 2. Allegiant, Örjan Kihlström 3. Jabalpur, Gabriel Gelormini 4. Fine Manners, Magnus A Djuse 5. Go On Boy, Romain Derieux 6. A Fair Day, Oscar Ginman 7. Inexess Bleu, Alexandre Abrivard 8. Jobspost, Björn Goop |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tidiga Tankar
Till final från Heat 1. 2 Diva Ek 4 Don Fanucci 5 Idao de Tillard 7 Keep Going Till final från Heat 2. 1 Gio Cash 5 Go On Boy 7 Inexess Bleu 8 Jobspost Min Final Vinnare: 7 Inexess Bleu.
|
|
|
|
#9 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4845Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Elitloppet:
Heat 1 Vinnare 5 Idao de Tillard Heat 2 Vinnare 7 Inexess Bleu Finalvinnare har jag inte funderat på ännu, det beror på vilka som går till final och vilka spår dom väljer. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Oerhört synd att de spoilar vinnaren redan nu. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Det här är ganska intressant statistik. Vad har vinnarna de senaste 20 åren av elitloppet haft för startspår i försöken?
Vad säger statistiken? Om vi räknar samman de senaste 20 årens försöksspår för slutvinnarna får vi följande fördelning: Spår 4: 6 gånger (Vinnare: 2024, 2020, 2019, 2016, 2012, 2007) Spår 3: 5 gånger (Vinnare: 2025, 2018, 2017, 2011, 2009) Spår 1: 4 gånger (Vinnare: 2023, 2014, 2008, 2006) Spår 5: 2 gånger (Vinnare: 2013, 2010) Spår 2: 1 gång (Vinnare: 2015) Spår 7: 1 gång (Vinnare: 2022 – Etonnant) Spår 8: 1 gång (Vinnare: 2021 – Don Fanucci Zet) Spår 6: 0 gånger Siffrorna talar sitt tydliga språk. Av de senaste 20 vinnarna har hela 15 stycken (75 %) startat från spår 1, 3 eller 4 i försöken. Det bekräftar verkligen att ett bra spår i försöket lägger grunden för att hästen ska ha tillräckligt med krafter kvar och få ett bra utgångsläge i finalen! De enda som lyckats vinna från de fruktade ytterspåren 7 och 8 under denna period är franske styrkefenomenet Etonnant och svenske Don Fanucci Zet. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det här är startspåren i själva finalen.
Om vi räknar ihop de senaste 20 årens finalspår för vinnarna får vi följande fördelning: Spår 1: 9 gånger (45 % av vinnarna) Spår 5: 4 gånger (20 % av vinnarna) Spår 3: 3 gånger (15 % av vinnarna) Spår 2: 2 gånger (10 % av vinnarna) Spår 4: 1 gång (5 % av vinnarna) Spår 7: 1 gång (5 % av vinnarna) Spår 6 & 8: 0 gånger |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Väldigt kul med Kolgjini i Elitloppet. Gissar att Barack Face var förstavalet men Ludde sa nej.
Efter loppet senast så känns Luke som en rolig krydda och vinnarspel till 85 ggr lever iaf:-) Behöver revansch för ett liknande spel på Tae Kwon Deo härom året. Den startade inte. Fine Manners är lite svårare att förstå efter senaste loppet. Men på sin topp-nivå gör den väl inte bort sig. I vanlig ordning lutar det väl åt fransk slutseger ändå. Jag tror följande går vidare: Luke, DFZ, IdT, Dream Mine Gio, GoB, Inexess, Jobspost (som jag också har vinnare på efter det galna loppet i Frankrike. Citat:
|
||
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|