Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 08:51   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4847

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur kommer det sig att det är en fransk kusk på DFZ?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 09:17   #17

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hur kommer det sig att det är en fransk kusk på DFZ?
Tja det kan man undra Kusken körde ju DFZ i fjolårets lopp. Och tog en hedrande andraplats. Redén kanske inte vill ändra på ett nästan vinnande upplägg
Kusken har väl anlitats nere på Vincennes oxå.
Undrar om Örjan blir sur ?

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 11:00.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:21   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Det här är startspåren i själva finalen.

Om vi räknar samman de senaste 20 årens försöksspår för slutvinnarna får vi följande fördelning: Spår 4: 6 gånger

Om vi räknar ihop de senaste 20 årens finalspår för vinnarna får vi följande fördelning:

Spår 1: 9 gånger (45 % av vinnarna)

Logisk statistikslutsats:

4 Don Fanucci Zet rycker skorna redan till försöket och vinner i år igen från bästa försöksspåret. Får välja spår först till finalen och eftersom Redén har läst Sharps och Tipsb:s statistik väljer han i år spår ett istället för, som förra året, spår två. Blev då tvåa i finalen och i år blir han etta.

Lätt som en plätt!
Gammal igår, 15:11   #19

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3560
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Logisk statistikslutsats:

4 Don Fanucci Zet rycker skorna redan till försöket och vinner i år igen från bästa försöksspåret. Får välja spår först till finalen och eftersom Redén har läst Sharps och Tipsb:s statistik väljer han i år spår ett istället för, som förra året, spår två. Blev då tvåa i finalen och i år blir han etta.

Lätt som en plätt!
2022 Final. Spår ett. uag.

Jag säger inte att det är omöjligt. Men det är nog väldigt låg risk att de väljer spår ett igen.
Gammal igår, 15:26   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Jag säger inte att det är omöjligt. Men det är nog väldigt låg risk att de väljer spår ett igen.
Mi si vire! Men han är ju 4 år äldre och klokare nu och är kanske inte lika hispig.
Gammal igår, 15:37   #21

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5829
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Spår 1 även i försöket 2023. Startgunga även då, slutade femma och missade alltså finalen.

Innerspår också som storfavorit (1,00) i ett fyraåringslopp på Valla hösten 2020. Galopp även då, iofs i första sväng. Men verkar inte vara hans favoritläge på Valla.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 15:55   #22

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1904
Standard

Tidiga tips.

Semi 1
1a-DFZ
2a-Luke the Spook
3a-Dream Mine
4a-Idao de Tillard

Semi 2
1a-Gio Cash
2a-Go on Boy
3a-Inexess Blue
4a-Fine Manners

Vinnare final DFZ
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:27   #23

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1588
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Brioni hade väl spår 8 när han vann 2011.

Det stämmer som du säger. Ber om ursäkt att det slank in ett fel i sammanställningen.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 21:12   #24
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1714
Standard

Iceland spår 8 i försök och vann finalen från spår 5.
Det blir alltid en skräll som kommer med till final. Och ibland vinner dom även finalen.
Har svårt att se annat än fransk vinst.
Oklart vem det blir dock.
Väldigt roliga lopp och kan ske mycket. Någon brukar vilja glida i försök och kör för sent och missar finalen. Frågan är vem… även det brukar vara en grodätare
DIF är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 18:54   #25

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 21382
Standard

Hubbes tidiga reflektioner

Johan Sjöstrand: "Ridå ner efter dramatisk inledning"
Den franska duon gäller fortsatt som favoriter till slutsegern.

Johan Sjöstrand
igår kl. 16:00
Lördagens V85-omgång inledde dramatiskt när Official Sox diskvalificerades för trängning. Nu gick segern istället till Ditte Gel och det var ridå ner för egen del. Det ska sägas att Official Sox är speciell då hon väldigt gärna vill springa hem runt slutsvängen, men nog var det slarvigt av den normalt sett så stabila Claes Sjöström. Däremot ska han ha en stor eloge för att rakryggat ha erkänt sitt misstag direkt efter loppet.

Nu vann två någorlunda betrodda hästar de första avdelningarna, men man måste ifrågasätta valet att lägga två såpass svårlösta lopp som avdelning ett och två. I tider där många spelare tycker V85 är för svårt känns det knappast som det är rätt väg att gå. Det påverkade säkert omsättningen som trots jackpott ”bara” nådde upp till strax över 100 miljoner kronor…

Firma Wallin/Jepson fortsätter skörda framgångar och Maverick stod för en rejäl prestation när han långspurtade hem klass II-försöket. Favoriten Eagle Of Oak fick ge sig efter en tuff öppning medans jag tar med mig Golden Kronos insats som tvåa efter en tuff resa. Det är en häst som Daniel Wäjersten alltid pratat gott om. Treåringssäsongen var en besvikelse, men vinteträningen verkar ha gjort honom gott. Möjligheterna att andraplatsen räcker till en plats i finalerna är goda och då det är hemmabanan Bergsåker som står värd för finalerna lär Wäjersten vara mån om att presentera en Golden Kronos i toppskick.

Mellby Jinx är vass, speciellt över kort distans och han stod för en stark insats när han dödensegrade i Prins Daniels lopp. Åttaåringen är minst sagt nyttig och med tanke på hur många pengastinna lopp det finns att välja på, känns valet att stå över Elitloppet helt rätt. Den här hästen lär fortsätta springa in fina pengar i sommarens storloppscirkus. Hedershäst känns som helt rätt epitet för den här Ready Cash-sonen. De sista platserna gick istället till Luke The Spook som såg mycket formstark ut i ryggen på just Mellby Jinx. En Kolgjini-häst är alltid en extra krydda och tillsammans med Fine Manners har Ola Lernå fått ihop ett mycket starkt Elitloppsfält.

Mellby Jinx i all ära. Förra veckans höjdpunkt för min del hittas på annat håll. Johan Untersteiner har en oerhört lovande häst i Time the Hill. Treåringen bombade runt på 1.12,4 över full distans hemma i Halmstad under torsdagens lunchtrav. Då pratar vi om en treåring i karriärens tredje start. Den här ser ut att ha allt som en blivande topphäst ska ha och känslan är att Time The Hill redan passerat Cruiser som stallet bästa treåring.

Elitloppsveckan är här och då går de flesta inbitna igång på alla cylindrar. Så även jag. Folkfesten i kombination med sport från den allra översta hyllan. Bättre än så blir det inte och som vanligt var det en högtidlig stund när startlistorna släpptes under söndagen, och jag blev inte besviken. Snarare tvärtom. Jag har fått uppgiften att tippa söndagens V85-omgång som sportsligt håller en mycket hög nivå. Den franska duon Idao De Tillard och Inexess Bleu gäller fortsatt som mina favoriter till slutsegern, men det var glädjande att flera av de vassaste svenska korten fick fina lägen. Både Gio Cash (ja jag räknar honom som svensk) och Don Fanucci Zet har spetsläge, och Allegiant sitter bra till i andraspår. Trion borde ha väldigt goda möjligheter att ta sig till final och där väntar förhoppningsvis ett spännande skoryck på Allegiant. Det lär krävas för att utmana de franska kanonerna…

Spaningen:
Eagle of Oak (V85-6) var med i en stenhård öppning och blev förståligt nog stum till slut. Travet flöt inte heller perfekt. Knappast en optimal uppladdning inför klass-III finalen (V85-5) på lördag där han dessutom lottades till spår sju.

Passas framöver:
Flotilla är ett stående inslag under den här rubriken. Han har svårt att vinna, men insatsen den här gången cementerar att hästen är i absolut toppslag för dagen. Flotilla brukar behöva smygas för att komma till sin rätt, och nu fick han dra tåget i tredjespår sista rundan. Jag hade 1.09,7 sista varvet och Flotilla höll farten strålande som trea. Den här måste få vinna lopp snart. Det blir dock knappast på lördag då han är ute i en stentuff silverfinal från ett dåligt läge…

Tidiga tankar Solvalla 31/5
V85-1:
4 B.W Sture kommer med två raka spetssegrar och lär laddas för att nå dit igen. Då leder han länge. 3 Voje Dino höll bra senast efter en stentuff öppning och borde duga bra även här. 1 Stallone gillar jag och löser det sig härifrån blir han farlig. Med tryck på loppet kommer 9 Baias och 10 Oppgårdsdrängen avsluta starkt.

V85-2:
4 Don Fanucci Zet lottades till perfekta förutsättningar i det första Elitloppsförsöket. Vägen mot ledningen ligger öppen och därifrån är tioåringen mycket svårpasserad, speciellt över kort distans. Frågan är hur mycket Clèment Duvaldestin vill bruka 5 Idao de Tillard i försöket. Att det är bästa hästen råder det ingen tvivel om…

V85-3:
7 Inexess Bleu är ett monster, men senaste gången han besökte Solvalla dröjde det 1000 meter innan han landade utvändigt ledaren. Med skor i försöket kan det bli svårt att hinna fram till den troliga ledaren 1 Gio Cash. 2 Allegiant är svårbedömd, men det låter riktigt bra kring det här mycket fartfyllda stoet.

V85-4:
Jag kanske är hård mot segerstaplaren 4 Cruiser, men jag tycker inte att hon såg lika bra ut i årsdebuten och det lockar till ett fällningsförsök. 2 Ruby Newport stod för en imponerande dödenskross senast och en liknande prestation borde räcka långt även här. Paul J Hagoort vann det här loppet i fjol och kan göra det igen med 5 Ifigenia of Brown.

V85-5:
Lopp i kroppen och första barfota runt om. Allt tyder på att 9 Reagan Boko kommer leverera en toppinsats den här gången. Skoryck vankas även på 5 Groisbois som är under väldigt fin utveckling för dagen. 3 Mister Navajo var väldigt rejäl vid segern senast och 8 MaigaardLovesCosta vågar jag inte avskriva trots läget.

V85-6:
Det är svårt att inte gilla 7 My Creation. Stoet verkar helt oöm för upplägg och har sin bästa bit till slut. Spår och distans öppnar i varje fall upp för spekulation. 3 Love to the Limit har gjort det bra bakom My Creation på slutet och har ett betydligt bättre läge. 8 Giovaz är en tuff fux som imponerat vid två raka i sitt hemland. 2 Manhattan Rain och 4 Milady Josselyn känns långt ifrån chanslösa.

V85-7:
Kommer X.O Kemp till ledningen blir han mycket svårslagen. Hästen trivs absolut bäst i spets och kommer till söndagens start med bevisad toppform. Får X.O Kemp svar om ledningen öppnar det upp loppet. 6 Killer Rain är en tuffing som gjort det riktigt bra på Vincennes i vinter, och han lär tåla att göra en hel jobb över kort distans om det skulle krävas.

V85-8:
Den färska Kungapokalsvinnaren 2 Pure Count lär bli favorit i avslutningen. Jag tycker väl egentligen inte att ledningen är hans bästa position, men över 1640 meter borde det fungera klart bättre och det går inte komma ifrån att uppgiften är passande. 5 Fashion Green kommer med fina meriter från andra sidan atlanten och är anmälda barfota runt om. Han kommer nog kuta riktigt fort på söndag.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td