|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 |
|
Jag testar stenhårda 5 Inexess Blue till 6-7ggr.
|
|
|
|
#78 |
|
Jävlar vilken häst! Reden vet att hitta topphästar.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Det blev ingen riktig tävling av Elitloppet.
![]() ALLIGIENT verkar nästan bättre än SAN MOTEUR. Örjan var inte lika sur idag som när han intervjuades av Peter Andersson. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Åkte jag i sista steget igen?
DD Inlämnat: 2026-05-31, 17:40 Solvalla Söndag 2026-05-31 Start: 18:33 Kostnad: 30,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Killer Rain 2: 5 Fashion Green 1 x 30,00 kr = 30,00 kr Totalt: 30,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Jäklar vilket häftigt Elitlopp.
Två 5 åriga undantags hästar ( sto och hingst) med över 10 miljoner på kontot. Utklassar rutinerade storloppsvinnare och springer Världsrekord på distansen. Vinnande stoet importerades från USA som 4 åring men hingsten är svenskfödd med tränare Westholm som uppfödare. Fransoserna fick smaka på det Svenska Stålet efter fyra raka vinster i Elitloppet.
|
|
|
|
#83 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4712Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Magi - när "de franska monstren" i år förvandlades till grodor.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Svenska stålet..... Ja om Dream mind vunnit. Att köpa Usas bästa och dyraste 4a åring. Slänga på en svensk flagga och satsar allt på ett lopp. Har folk ens någon relation till hästen? Visst kul för ägarna men för oss som gillar att få någon relation till hästar ? Det sämsta som hänt travet på senaste. Känner noll glädje, är detta framtiden? Skit i att köpa unga hästar, fram med plånboken och köpt det bästa för att plocka dom fina segrarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100) |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Att hästar som typ Ego Boy och Legolas skall vinna Elitloppet i framtiden kan vi nog glömma. Och visst är det en tråkig utveckling att travhästar blir en investering för storföretagare och förmögna personer som plockar godbitarna över hela världen. Men That’s Life. Pengarna styr överallt även inom travet. Jag lyckades pricka in 7 av 8 finalhästar i förhandssnacket men trodde inte att Allegiant skulle gå till final. Och så vinner denna tjej på Världrekord. Dåligt tippat. Oavsett hästens bakgrund svensk eller amerikansk så var det en enorm prestation att springa 07,1 tid efter 05 tempo första varvet. Jag vet inte riktigt vad du menar med allmänhetens ”relation” till elithästarna. En häst köpt för 10 miljoner passar enligt dig inte in där. Jag uppskattar en bra prestation av tränare och hästar oavsett hästens bakgrund. Självklart har uppfödare som behåller sina hästar och tränar, tävlar med dessa en relation med hästen men för allmänheten är det väl en uppskattning av hästens prestation som gäller. Jag har ägt och delägt flera hästar. Deläger just nu en treåring men jag vet inte om det finns någon relation trots att jag gillar hästen jättemycket. Det är svårt att prata med hästar. Det är få förunnat.
|
|
|
|
#86 |
|
Nationalitet i Elitloppet räknas på ägarna.
Svensk vinst i år.
|
|
|
|
#87 |
|
Bland de värsta prestationer på en travbana man någonsin sett. Ruggigt imponerande av häst och tränare.
Utrustningsändringar ska inte underskattas. Här kombinerat med stort lopp och iordningställd till max blev effekten av första barfota runt om mm gigantisk. |
|
|
|
|
|
|
|