|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
Det är nog fler som får ta fram grundskolans matematikbok. ”Det gör att "den matematiska sannolikheten" för V85 vid 12 hästar per avdelning bilr 1/8^12” Det är 12^8 som blir 429.981.696 vilket är ca 1/ ~ 430 miljoner och på V75 är det 1/ ~36 miljoner. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Skog (+5) |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Eller så tog jag bara höjd för det kommande succéspelet V12 med 6 vinstgrupper och variabel insats från 1 promille för den som brukar spela andelar med 999 andra. Simuleringar pågår för fullt och preliminära resultat visar att exakt var 9:e gång blir det jackpott på spelet. Men då gäller det endast ordinarie omgångar när inga andra event krockar och sänker omsättningen. Men det glädjer mig att du tycks ha förstått innebörden i inlägget. Dvs att din kritik mot Nilssons resonemang är missriktad. Senast redigerad av Skog den idag klockan 11:25. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Om du lägger dina 300kr på rader som kan ge sexsiffrig utdelning, så vinner du också sexsiffrigt. Du kommer att vinna mer sällan, men när det tar, så tar det. Hur ofta vann du över 100 tkr på V75 med ditt sätt att spela? För egen del självklart att alltid lägga in egna rader med riktiga skrällvinnare på 15-öres alternativet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+85) |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
*Felpost
Senast redigerad av KalleKlut den idag klockan 14:09. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Det kan ha förbättrats men sist jag såg en siffra var medianutdelningen 65000-70000 på 8 rätt med 50 öres alternativet... Nåja vi behöver inte en tråd till om V85's förträfflighet. Jag inser att detta är känslostyrt hos vissa som anser att V85 är det bästa som hänt sedan konserverad gröt. Fakta biter helt enkelt inte. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
"Du kommer att vinna mer sällan, men när det tar, så tar det. Hur ofta vann du över 100 tkr på V75 med ditt sätt att spela? För egen del självklart att alltid lägga in egna rader med riktiga skrällvinnare på 15-öres alternativet. " Du har ett spel med en medianutdelning på ~70000 där du väljer att sänka den till ~21000 genom 15-öresalternativet och så undrar du hur ofta han vann sexsiffrigt på V75. Hur ofta vinner DU sexsiffrigt på V85 med 15-öresalternativet? Appropå att läsa, Sogrates lär ha uttryckt:”När debatten är förlorad blir förtalet förlorarens verktyg.” Jag hoppas gröten smakar bra! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) Senast redigerad av Skog den idag klockan 17:15. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Har aldrig påstått att MITT mål är att vinna sexsiffrigt med mina egna rader. Men din läsförståelse är som sagt begränsad, så inte förvånad över ditt svar. Hälsa Rodert så gott! |
||
|
|
|
|
|
|