Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 11:06   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 20280
Standard

Lördag 15/8 - Åby - V85 mm

Manic Monday

Men snart är det Lördag och härligt högklassigt Åby trav.
Båda Hajom filurerna Robban och Christoffer är avstänga men har trots detta eller kanske på grund av hela 25 starthästar på lördag !? Det finns ju gott om lånekuskar som gillar att köra dugliga hästar. Kul när hemmatränarna spänner bågen och ställer iordning.
Mina Tidiga Tankar.

V85 1) 20 hästarna känns betydligt tuffare i detta stolopp.
9 Zucchini C.D. Blir väl med rätta hårt betrodd efter årsdebuten senast.Ok täta starter men märren har grym grundkapacitet.
10 Donna Inez har pausat men är en ganska stabil travare. Voltstart !?
12 Noblesse BroddaGillar jag skarpt och får bli min måndagstänkare nr 1.

V85 2) 4 Jonte Godiva kommer med 11 tider i bagaget och det är respekt. Men kanske blir lite överspelad !?
3 Timotejs Online Sto mot H/V, skor på och G i raden men har trots allt FTB gener. Måndags stänkare nr 2.
Psst 7 hästarslopp är ju billigt att helgadda !?

V85 3) 4 Mud Hill Bra form samt stark och rejäl. Halvsmack.
9 Carnation är väl måstestrecket. Distansgynnad är bara förnamnet.
7 Eleven O’Clock Jag synar pokerspelaren Thorson. Han har skrällt förr.
Måndags stänkare nr 3.

V85 4) 5 Conrads Leonard Ännu en Distansgynnad rackare. Björn upp !
10 Strawberry Googoo har Robban matchat försiktigt !? Inte likt honom.
Men vi får höra vad han säger om formen !? Jag gillar hästen.

V85 5) Klurig Silverdivision.
12 Patton kan vara Chansspiken !? Tionde raka !? Men visst kommer första förlusten på ett år smygande.

V85 6) 2 Boscha Diablo Här har vi Måndagsspiken. Tja även Lördagsspiken. Smackelismack.

V85 7) 5 Official Sox Toppform är bara förnamnet. Smackelismack.
Men ston är ston.

V85 8) Dagens Styrkeprov. Jag hoppas och tror att det blir tävling trots en svårslagen Fransesco.
1 Macahan Farlig med Open Stretch smygare.
4 High On Pepper Trodde jag var på retur men ont krut förgås inte så lätt. Skoglund har fått nytändning på hästen.
5 Ibiku De Houelle Grym långluffare men Franska ekipagen är lite ojämna när det tävlas i Sverige. Men vid sunda vätskor och rätt styrning är han med på stregen.
6 Get A Wish Gillar jag skarpt. Ok kan bli lite het om han laddas och gynnas väl inte av distansen men Jepson är bra på smygresor.
7 Epic Kronos Distansgynnad filur.
9 Fransesco Zet Tja allt är väl sagt om den här grymma hästen som är stenhård i både kropp och knopp. Storlopps Örjan brukar göra sitt jobb.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 11:34.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 15:04   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4908

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördag hela veckan-klubben har öppnat. Som vanligt är Loke och jag tidiga på det!

Åby Stora Pris har körts sedan 1936, loppet är alltså 90 år, lika gammalt som Åbytravet självt!!! Vi som har några travår på nacken (och lite varstans) minns vinnare som Express Gaxe, Ideal du Gazeau, Legolas, The Onion, Utah Bulwark, Queen L, Zoogin, Victory Tilly, Gidde Palema, Commander Crow, m fl.
12 hästar är utvalda att kämpa i 3140 m för att vinna 1,5 miljoner. Och vinnaren är...........? Lördag ca 18.50 vet vi svaret. Fast vi ska helst ha räknat ut det innan dess, för spelstopp för V85 är kl 16.10

Mina tidiga tankar plockar jag ut innan startlistan öppnat för spel, innan det har börjat komma procentsatser. Ja, t o m innan ens spåren är lottade. Sen blir man ju påverkad av allt snack under veckan när man börjar bygga sitt system. Men jag försöker hålla fast vid "mina tidiga, det brukar löna sig.

Avd 1
13 Elin Avant och 9 Zucchini C.D. har jag ögona på, så dom ska med i alla fall. Nu fick bägge lite jobbiga spår. Tur då att bägge har grymma kuskar som kan lösa det ändå med lite flyt.

Avd 2
6 Carros First King tror jag är bästa hästen i detta 4-åringslopp. Nu blir det dessutom barfota runt om och Mats Djuse i sulkyn. Ser även att Markus Pihlström har med 4 Jonte Godiva. Den måste oxå med. Stallet vinner ju hela tiden. Tar jag 7 Chat Room oxå, så känns det nästan helgarderat på tre streck!

Avd 3
12 Iaintnoquitter är en norskägd häst som är ny i träning hos Westholm. Får Mats Djuse i sulkyn efter att för det mesta ha körts av ganska mediokre kusken Erlend Rennesvik. Hästen har tre vinster på fem starter över lång distans. Blir intressant att se procenten. Under 50% så är den med på min lapp.

Avd 4
Unters deltar med två hästar. 12 Sefyr Lane blir nog mest streckad men jag rankar 1 Digital Brodde före. Skoryck och Peter i sulkyn. Nu när jag sett att den fick spår 1 så är det på gränsen till spikförslag men 6 Kiss My I.D. gillar distansen och från springspår så får det plats på systemet.

Avd 5
12 Patton gjorde comeback i ett montélopp på Axevalla och gav ett starkt intryck. Kommer med NIO raka segrar och jag vågar inte lämna den utanför, trots 12-spåret.

Avd 6
Intressant lopp för statistikspelare. Kortlopp, auto och 5 Baron Tilly har sprungit kort distans tidigare i år och då vann den på 9,6 från spår 5. Carl Johan Jepson kör nu som då, Den blir nog inte favorit då Boscha Diablo är med i loppet från överskattade spår 2. Jag spikar nog Baronen!

Avd 7
På Rättviks försök till Diamantstoet spikade jag Pihlströms Unforgettable A.Y. som ju vann lätt. 4 Gosa Gosing blev fyra då men man hörde ju på Katja Melkko att det var lite uppgivet redan innan. Nu däremot, rycker man alla skor och Rikard Nils får nog offensiv körorder. Mitt förstastreck!

Avd 8
Åby Stora Pris. 1 Macahan har varit i Frankrike och tränat på lång distans över sommaren. Dwight Pieters kan Åby och Open stretch om det skulle va så. Årets "Legolas-skräll" spikas!

Det var mina förstakryss på kupongen, men jag är bara uppe i 6 kr ännu så det finns plats för några hästar till.
Någon som har några rekommendationer?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td