Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se
|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 åter?Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+20) |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Diverse taffliga bortförklaringar angående hur dåligt V85 går som "skall matas ut i leden" börjar ta slut. Det senaste var tydligen att hästspel faller internationellt. Det är sant men bara i de länder som har tillgång till V85 och om man mäter detta spel mot V75. Enligt samma källor "kan en blind se" fallet från V75 till idag. Det amatörmässiga förarbetet inför V85 har inte imponerat på nya VD'n mfl. Frågan är vilket förslag som blir verklighet men det visar sig under hösten. Diskussionen hålls inom en tight grupp som för en gångs skull har lite innanför pannbenet och förmodligen kommer beslutet slå ner som en bomb. Så jag säger väl som vanligt: Håll ut snart kan vi njuta på Lördagar igen! och så lägger jag till ytterligare en källa:https://www.expressen.se/sport/trav/...kan-atervanda/ |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Att vara tjurskalliga och se skeppet sjunka vore idiotiskt, så vi får hoppas att de ändrar sig fort utan att komma med några nya dumheter.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5057Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Nu har Expressen uppdaterat artikeln jag länkade till och skriver ungefär det jag hintade om: 1. Den tighta gruppen:"Enligt Expressens uppgifter ska ett styrelsemöte snart hållas där ämnet kommer vara på bordet. Enligt uppgifterna kommer styrelsen då ge ATG:s operativa ledning mandat att bestämma över frågan." 2. Snabbare än förväntat: "Nya V75 kan lanseras redan den 28 november på Solvalla." Att nypremiären sker 28 November är nog lite för optimistiskt, det skall ses som de tidigaste datumet. Realistiskt är kring nyår. Utan "nyttiga idioter" som inbillas att deras uppgift är att simulera hur ett nytt spel kan falla ut kan man marschera snabbt. "Fokusgruppen" förstår nog fortfarande inte att deras uppgift var att leverera "selling points" till Skraplott, förslag från gruppen som inte direkt kunde leverera detta slängdes. Man kan ändå höra exempelvis "nu ändras starttiden, det sa jag från början"- ja men det passade inte Skraplotts "vision". Utgångspunkten blir V75 med input från människor som faktiskt kan någonting. Däremot diskuteras andra förändringar för V75, antal vinstgrupper, radpris, pottfördelning mm. Ingenting är bestämt men det lutar åt 75 öre, 7,6,5 rätt. För pottfördelning diskuteras olika idéer. Som jag sagt från innan V85-premiären. Håll ut V75 återkommer! Hur låter Januari 2027, -20 grader, klart väder och fina tävlingar i 7 avdelningar på Färjestad? |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vad sägs om nypremiär av V75 på Solvallas klassiska Annandags Trav !? Jag kan nästan lova en rekordomsättning.
Kom igen ATG marknadsförings maffia !!
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Och de fåtal spelare som tycker att V85 med önskad insats är det bästa som hänt sedan Moses hittades i vassen finns ju V86. Med valfritt antal kompisar i spelbolag kan insatsen önskas. Ta 1 andel av 10 om du vill spela för 10% osv. Snart är "lördagsnöjet" V85 ett minne, undrar hur det blev med essen i rockärmen som skulle plockas fram för att "lördagsnöjet" skulle lyfta? Välkommen åter V75 du har varit saknad. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
Damage done!
Tror inte ATG fattat hur svårt det är att vinna tillbaka förlorade kunder, med tanke på hur lätt det är att förlora kunder.
ATGs tondövhet inför sina kundgruppers önskningar är pudelns kärna. Att ständigt försöka laga det som inte var trasigt, tror jag är en rättvis beskrivning av vad som pågick under eran Skarplöth, toppat med en helt inkompetent styrelse på ST, med Maria Kroon i toppen. Att tillåta en individ som Skarplöth stöka om travspelet med ständiga missgrepp utan att agera, har skadskjutit travspelet för en lång framtid, med förlorade kunder och tappad omsättning. Om man tror att återställandet av V75 som ett slag med ett trollspö, skulle återställa det som Skarplöth tilläts förstöra under ett drygt decennium, så tror jag mig vara säker på att man är rejält ute och cyklar på villovägar. Jag har under Skarplöth förlorat 90% av mina spelpolare som aldrig missat en lördagsomgång sedan 80-talet. Spelbolaget lades ner och kvar är endast sopan Jajjan som fick vara med för att jag öste in mål i innebandyn. Ett helt nätverk gick i graven. Att de hittar tillbaka till svenskt trav igen, om man återinför V75. KNAPPAST! Det finns strukturella problem där stora grupper spelare exkluderats, kanske inga storspelare, men trogna spelarare år ut och år in 52 veckor om året. Totomaterna försvann på travbanorna och således publiken. Ingen publik på travbanorna hämmar nyrekryteringar av kunder. Gratisprogrammen försvann, ombuden skulle bytas ut mot enbart digitalt lagda spel. ATG-kontona lades ner, vinstutbetslningar endast via BankID, annars max 3.000:- om ombuden hade kontanter. Direktreglering till privatkonto via kundservice förbjöds. Spelar du på ATG krävs en nyare smartphone, som hanterar BankID annars kan du inte få ut större vinster. Vansinne a la Skarplöth. Hemsidan komplicerades och kräver en jäkla massa scrollande och kan mest liknas vid en tekniksjuk mobiltelefon. Den är skapad för ett litet segment spelare typ proffsspelare Strappa som intresserar sig för skuggornas vinklar på olika travbanor vid olika tider på dagen. Sidan är informationssjuk för de flesta småspelares och nya spelare och således för tidskrävande och svårnavigerad för att hinna sätta ihop ett litet system snabbt. To much information. Återställ en parallell hemsida med ATG Classic som förebild, förenkla, förenkla, förenkla. Skarplöth hackade sönder sidan i oräkneliga segment för att skapa fler klick, men kom aldrig i närheten av ATG Classic med dagens överarbetade missfoster till hemsida. Jag kan fortsätta i evighet, men det skall vara lätt, snabbt och tillgängligt att hitta den information som krävs för att kasta ihop ett slagkraftigt system att lämna in. Så är det inte idag, utan ATG tror att alla börjar att läsa på redan på måndagen. Vilket bara gäller en minoritet och tror att Harry och andelsköp fiskar upp de resten. ATG tror att så länge det funkar perfekt för Strappa så måste det funka för alla, väldigt få är som travnerden Strappa och har den tid som han lägger ner på tippandet, där varje skrymsle av ATG.se är som hans bakgård. Förenkla, förenkla, förenkla… så kanske fler blir ”hooked” på ett så fantastiskt kul spel som travtippning kan vara. Bort med alla trösklar och stegar som får folk att tröttna på 3 minuter. Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 10:17. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Klart störst är Lördag med V85
Sedan Onsdag med V86 Sedan Söndag med GS 75 Måste dock säga att det är väldigt lika produkter, vad skiljer dom åt, nästan nästan ingenting Söndag har 7 lopp men också högre radpris Det är 1 extra vinstgrupp på Lördag Varför våga man inte komma med en produkt som AVVIKER lite från de andra Jo ATG har målat in sig i ett hörn, produkterna är anpassade för stora system, ofta ofta andelssystem, Det blir otroligt svårt att komma ut på banan igen och locka nya trogna spelare med gediget trav o spel intresse, som köper ronden/guiden, läser på, besöker travbanorna........., lockar in familj o vänner i travsporten Jättefin utdelning på jägersro enl vad man ser i Media ja andelsköpare satsade 300 och vann 3000 Köpa andelar, ja någon gång då å då kanske, men nu håller det på att styra marknaden o tänket helt i Svensk travsport ( tänk bara på idiotin att man skrotade V75 ett av de starkaste varumärkena på spelmarknaden i Sverige ) släpa iväg sig till Jägersro för att kolla på fina hästar på Derbydagen, och sedan köpa ett andelssystem, hur fantasilöst är det |
|
|
|
|
|
|
|