Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-09-14, 12:07   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 20518
Standard

Lördag 19/9 - Färjestad - V85

Tidiga Måndags Tankar

Lite halvklurig omgång och det gäller att göra rätt val och lägga sin röst på rätt häst. Jag fick lite träning igår men det var nästan lika svårt som travspel.

V85 1) Klurigt sprinterlopp.
1 Licorice Sisu Fin Walner avkomma som gick bra senast. Lillsmack.
2 Mohawk Lillgoopen sitter väl på leken med storfavvisen. Fjärde raka !?

V85 2) 1 Rya Håleryd Äntligen framspår för meriterade Rikstoto märren. Stamkund på lördags kupongen.
5 Nilla Lane Äntligen framspår. Spets och Slut !?

V85 3) 15 hästars Stolopp med två volter. Hujedamej. Skrällopp.
2 Northern Light Rejäl Love You märr som tassar barfota. Ok voltstart är en utmaning för Ecce pojken.
5 Lilla Greta Lunkar oxå sina 14 tider som på beställning. Är oxå lite ovan voltstart !?
11 Ginerva Ek Fixar Rosleff springen på tillägg så är västammade märren med på stregen. Halvsmack.

V85 4) 4 Gigant Tider NO hästarna gör väl upp om detta. Giganten kommer med fina prestationer i raden. Lillsmack.

V85 5) 1 Fedorov Tänkte först på grymme hockeyspelaren men han heter ju Fjodorov. Men hästen är oxå grym trots sin orutin. Tassar barfota och tar nog sin fjärde raka. Smackelismack.

V85 6) 2 Mr Explosive H.H. Rikstohärdad och duger nog gott i detta gäng. Halvsmack.
4 Cold Blaze Spände bågen i ett Derby försök senast men fick en (för) tuff resa och bensinen tröt. Men såg trots allt fin ut. Lillsmack.

V85 7) 4 Get A Wish Intressant kuskbyte. Jag gillar hästen. Halvsmack.
Psst ganska bra klass på Gulddivisionen.

V85 8) Brons mot Silver. 15 hästar på två volter och 3140m. Mums.
2 Mr Carnation Har härliga FR gener och gör alltid sitt jobb.
Chansspik !?
6 Great Old Dance Toppform är bara förnamnet. Smack.
11 Bourbon Brodde Distansgynnad är bara förnamnet. Har dock lite väl många G i raden. Om felfri !?
12 Okay Vinner inte så ofta men har mycket spring i benen. Har provat distansen förut. Lillsmack.
15 Steady Express Grym travare när han fungerar. Halvsmack.
Gammal 2026-09-14, 15:34   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5042

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
[B]

V85 5) 1 Fedorov Tänkte först på grymme hockeyspelaren men han heter ju Fjodorov. Men hästen är oxå grym trots sin orutin. Tassar barfota och tar nog sin fjärde raka. Smackelismack.
Jag är mer inne på Goopens häst. Vann senast, drängkörd. Husse upp nu när det är hemmabana. Snackelisnack!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-09-14, 16:10   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag är mer inne på Goopens häst. Vann senast, drängkörd. Husse upp nu när det är hemmabana. Snackelisnack!
Ja det vimlar av ”snack” hästar i högklassiga Klass 3 loppet.
Fedorov och Snack är redan nämnda men se upp med :
5 Maverick. Gick en 13 tid på Lunden senast.
6 Paw. Gick en 12 tid näst senast.
9 Set it Off. Vunnit 3 av 4.
10 Miguel. Tuff Amerikanare som inte räds läget.

Men det är låångt till lördag. Som tur är för omgången ser definitivt klurig ut.
Gammal 2026-09-15, 14:52   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5042

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidig grundstomme
Många bortglömda hästar i veckans omgång. Här får man försöka vaska guld! Jag kommer säkerligen att lägga till en och annan Unter-häst när jag läst deras startkommentarer. Johan har 6 hästar med på lördag och vill säkert återta första platsen i tränarligan.

Avd 1
2 Mohawk är en 5-åring efter Maharajah som kommit i Goops träning i år och har gjort tre starter i sin nya regi, vilket resulterat i tre vinster. Måste väl med på kupongen? Oj, streckad på under 60%, bör väl spikas i så fall?

Avd 2
10 Monkey Wine ratade jag senast då den var en av de mest streckade. Nu är hon singelstreckad och bortglömd och jänkarvagnen ska på. Kommer med på min lapp denna gång.

Avd 3
Två hästar som heter Pellini! Alltså borde en av dem kunna vinna detta. Jag vet, Guldheds-logik låter sig ej förklaras! Både 1 Dorito Pellini och 10 Popup Pellini kommer med på mitt system.

Avd 4
Det här ser svårt ut. Inga riktiga stjärnor och bästa norsken är väl 10 Voje Lotta, men den körs av kalle Kolle och startar från bakspår. Brukar gå bra i Norge men sämre i Sverige. Jag väntar med detta loppet till sist och slänger in alla streck jag har kvar då.

Avd 5
4 Snack gjorde ett fantastiskt lopp senas på Axevalla, där den vann. Och då var det ändå drängen som körde! Nu är det Mäster Goop själv. Får lyssna på Björnkollen. Kan bli en spik om det är gott snack. Snackelisnack!

Avd 6
Det vimlar av bortglömda hästar denna omgång. Hur kan 11 Buddy Topline bara vara streckad på 4%? Mats E upp denna gång.

Avd 7
Varannangångshästen 5 Bright Star U S har 1-0-1-0 i raden. Då borde det bli 1 denna gång. Eller? 7 Follow Him slipper Dream Mine denna gång och borde vara huvudet högre än de flesta i loppet, kanske alla?

Avd 8
Jättelånglopp. 2 Mr Carnation är en sån där som tycker att 2640 m är för kort, så det här passar nog bra. Hoppas den låga procenten håller i sig.

Bara tisdag - men alltid en början...... tänkandet fortskrider!

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-09-15 klockan 14:54.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 11:21   #5

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 505
Standard

Intervjuer AB

Spoiler:
V85-1, Klass II, 1 640 m, auto
1 Licorice Sisu (Örjan Kihlström) öppnar bra bakom bilen och har fin spetschans. Tidig.

2 Mohawk (Björn Goop) har gjort det bra i sina starter hos oss. Han har bra förutsättningar nu och står sig bra i klassen. Det kommer bli första gången med rycktussar, säger Per Linderoth.

3 Hola Que Tal (Jorma Kontio) ska vara i en bra form, men senaste insatsen var inget man kan vara nöjd med och han kan bättre än så. Det är ett bra läge och distans nu, säger Massimo Vassallo.

4 Global Grand Slam (Mats E Djuse) räckte inte i derbykvalen senast, men gick ändå en rätt bra tid och bör ha kommit framåt mycket med det loppet. Det är passande förutsättningar med 1640 meter och bra spår. Han är väldigt snabb från start och jag kommer säga till kusken att prova för ledningen och köra i den positionen om han kommer dit. Då ska det vara bra chans. Han gick med tåskor fram senast, men nu blir det barfota runt om för första gången. I övrigt kör vi med amerikansk vagn och norskt huvudlag på nytt, säger Oskar Kylin Blom.

5 GlaziersWondergirl (Petter Karlsson) verkar allt bra med tycker jag och det känns som hon är så pass bra som hon kan inför lördagen. Vi har siktat mot det här och jag hoppas toppformen sitter. Hon har fått ett bra läge och visade senast att hon kan öppna bra även om det var första gången. Jag tror hon kan vara ännu lite snabbare nu och så blir det även en bike som kan göra lite. Vi kommer köra första gången med rycktussar, säger Anton Sverre.

6 Kilifi (Erlend Rennesvik) kan vara med och hugga om en plats med lite klaff.

7 New First Lady (Lars Anvar Kolle) är i en väldigt fin form och jag har inte känt henne så fin någon gång. Spåret blev däremot inte bra och det blir chansartat. Jag tror distansen ska fungera bra och det kan vara bra med en urblåsare. Hon är aktuell om man gör en bred gardering. Inga ändringar, säger Per Gottling.

8 Little Coco (Rikard N Skoglund) försökte jag ladda med från start för att hålla ut den utvändige men då klippte han i galopp. Annars kändes han fin och formen tror jag sitter där och han gick ett bra jobb i måndags. Däremot blev ju läget uselt så vi får se hur det löser sig. Barfota bak och bike den här gången, säger Daniel Redén.

9 Tom The Brady (Dag Sveinung Dalen) får smyga med och sikta på fina pengar.

10 Wise Emotions (Ole Johan Östre) blev påkörd i den senaste starten. Jag körde sista jobbet med henne under onsdagen och där var hon brutalt bra. Hon höll på att springa ur selen och är nog så nära hundra procent form som man kan. Jag är faktiskt nöjd med bakspåret då hon är lite pigg för dagen, säger Jörgen Nordquist.

11 Great Pulsion (Magnus A Djuse) har gått bra på slutet. Senast så kanske man hade hoppats på lite mer, men det blev omstart och i den giltiga blev han lite pigg i ledningen. Han är nog bäst när han får gå i ryggar och det borde han ju få den här gången. Vi hoppas det blir lite fart på loppet och då spurtar han säkert bra. Distansen tror jag inte spelar så stor roll. Det blir inga ändringar, säger Mattias Djuse.

12 Comedy (Martin Berg Samdal) har ett tufft utgångsläge och det här känns som en väldigt svår uppgift på förhand.

Rank och V85-procent
RANK ATG

2 Mohawk 62

1 Licorice Sisu 13

11 Great Pulsion 8

3 Hola Que Tal 6

4 Global Grand Slam 3

5 GlaziersWondergirl 2

8 Little Coco 1

6 Kilifi 2

10 Wise Emotions 0

7 New First Lady 2

9 Tom The Brady 1

12 Comedy 1

V85-2, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Rya Håleryd (Magnus A Djuse) håller en fin form och senast galopperade hon då hon skulle accelerera efter en sen lucka. Det är inga konstigheter i träningen och spåret är bra, men det var snabba hästar och det kan bli svårt att hålla upp ledningen. Förhoppningsvis får hon en vettig resa iallafall. Inga ändringar, säger Mattias Djuse.

2 Urbina Southwind (Örjan Kihlström) känns fin i träningen och jag har inget att klaga på där, men vi har haft mycket oflyt i loppen. Jag hoppas det ska släppa. Det är svårt att säga något om taktiken och hon har gjort flera bra lopp i ledningen, men känner jag Örjan rätt så sitter vi väl i rygg på ledaren och jag har inget emot det. Då får vi hoppas på luckan. Vi kör med en amerikansk vagn, säger Viktor Flink Ideborn.

3 Konstantia Sisu (Lars Anvar Kolle) håller en fin form och hon tränar på normalt inför det här. Nu möter hon väldigt bra hästar, men spåret är bra och vi får köra för bästa möjliga placering. Det blir inga ändringar, säger Jan Kristian Överdal.

4 Love to the Limit (Björn Goop) galopperade senast och hon har blandat och gett lite under säsongen. Hon håller en bra nivå när hon tävlar på topp. Det blir skor fram och ett öppet huvudlag eftersom hon skyggade för norsken senast, säger Per Linderoth.

5 Nilla Lane (Johan Untersteiner) fick ett bra utgångsläge och hon känns bara fin i träningen. Hon har inte vunnit på ett par gånger nu, men det har funnits lite förklaringar och det är nog en tidsfråga innan hon vinner igen, säger Peter Untersteiner.

6 Skylight (Magnus Teien Gundersen) var väldigt bra senast och hon har varit bra hela tiden. Allt ser bra ut i träningen efteråt och jag tror hon kommer göra ett bra lopp på nytt. Hon får kanske göra grovjobbet här, men det tål hon normalt och jag hoppas hon ska kämpa i toppen. Det blir inga ändringar, Geir Vegard Gundersen.

7 Monalisa B.R. (Tom Erik Solberg) blev det helt fel för i senaste starten då det blev lite halvspårkörning i loppet. Hon gick i fjärdespår in mot sista sväng på en 800-metersbana och det klarade hon inte av. Hon verkar lika fin i träningen som inför Solvalla där hon gjorde ett bra lopp. Amerikansk vagn, säger Stian Hallenstvedt.

8 Elegance Silvio (Peter Untersteiner) tog en snöplig galopp senast på Lunden och hade hannars varit tvåa. Nu fick vi spår åtta vilket inte är så enkelt, men vi får göra det bästa av situationen och hon känns bara bra här hemma, säger Peter Untersteiner.

9 Panthere d’Inverne (André Eklundh) är rejäl och väldigt bra. Hon kommer säkerligen att leverera ett starkt slutvarv och då är hon med och slåss om en placering bland de tre.

10 Monkey Wine (Mats E Djuse) är en riktigt fin travare som verkligen kan flytta på sig. Med fina ryggar kommer hon spurta vasst och garderar man måste hon streckas tidigt.

11 Esperia Font (Victor Rosleff) var äntligen tillbaka på rätt nivå senast. Hon har haft ett lite struligt år, men nu pekar allt uppåt och hon har tränat på fint efteråt. Hästen går bra bakifrån om det blir ett sådant upplägg och jag tycker hon ska ha bra segerchans trots spåret. Det blir inga ändringar, säger Sinead Sernicoli i Alessandro Gocciadoros stall.

12 Staro Raili (Rikard N Skoglund) får svårt att komma till härifrån och hon är inget hett segerbud på förhand.

Rank och V85-procent
RANK ATG

5 Nilla Lane 40

6 Skylight 32

10 Monkey Wine 5

1 Rya Håleryd 9

2 Urbina Southwind 2

7 Monalisa B.R. 4

9 Panthere d’Inverne 4

11 Esperia Font 1

4 Love to the Limit 1

8 Elegance Silvio 1

12 Staro Raili 0

3 Konstantia Sisu 1

V85-3, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Dorito Pellini (Per Linderoth) har gjort två lopp i år och formen kommer mer och mer. Hon har fina förutsättningar som gör att hon borde få ett bra lopp, säger Per Linderoth.

2 Northern Lights (Ken Ecce) avslutade bra senast och ses som en outsider här.

3 Pelshin Boko (Jorma Kontio) var mycket bra senast och tränar bra. Hoppas att det löser sig i volten, säger Massimo Vassallo.

4 Miss Magdalena (Björn Goop) har varit lite ojämn i prestationerna, men en bra dag så står hon sig bra med tanke på pengarna hon har på sig, säger Per Linderoth.

5 Lilla Greta (Magnus Jakobsson) har haft krafter kvar i senaste två starterna. Gången innan det hade hon punktering i hela loppet så det fanns en förklaring där. Spåret är lite svårt och hon kan vara lite lurig, men trampar hon iväg är hon kvick i benen. Skulle hon få ett bra lopp tror jag hon är klart duglig och att hon kan sänka rekordet en del. Inga ändringar, säger Magnus Jakobsson.

2 160 meter:

6 Luck is for Losers (Mats E Djuse) kommer i bra slag och är en av flera med chans.

7 Lotusorchide (Magnus A Djuse) har mött bra hästar länge och nu går hon kanske ner lite i klass. Hon ska räknas tidigt. Inga ändringar, säger Mattias Djuse.

8 Global Girlpower (Johan Untersteiner) har vi inte fått till i år och nu har vi lagt om träningen och ändrat lite grejer. Hon känns klart förbättrad tycker vi, men det ska ju upp till bevis i lopp, säger Peter Untersteiner.

9 Ekas GazaGaza (Tom Johansson) gick bra till slut senast och hon känns fin i träningen, men läget blev lite tråkigt och det drar ner chanserna, säger Philip Di Luca.

10 Popup Pellini (Dwight Pieters) fortsätter att träna bra och snart måste det väl bara vara hennes tur, jag tycker ju att hon är en årgångshäst. Hoppas att hon reder ut femtespåret i voltstart. Jag kan inte motståndet, men tycker mig ha en bra häst för klassen. Det blir barfota runt om, norskt huvudlag, eventuellt ryckhuva och vanlig vagn, säger Maria Törnqvist.

11 Ginevra Ek (Victor Rosleff) var jättebra senast och har visat att hon hanterar voltstart på rätt sätt. Jag kan inte bedöma hur hon kon kommer öppna från ett sådant här startspår, men hamnar hon långt fram direkt och får en okej resa så tror jag att hon är med i segerstriden. Det blir finn tacks yankeevagn nu när det är voltstart, men jag ser inte det som någon skillnad kontra den vanliga jänkarvagnen, säger Sinead Sernicoli.

12 Chocolatemere (Oskar Svanberg) får nog tufft att räcka hela vägen till seger.

13 Good Guessing (Ulf Ohlsson) gick bra utvändigt om ledaren senast och håller bra form. Läget gör att man måste ligga lågt. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

14 Sparkling Power (Rikard N Skoglund) var lite sämre senast utan någon förklaring. Hon tränar på och känns fin, men hon är totalt bortlottad nu och vi får hoppas på turen. Inga ändringar, säger Fredrik Wallin.

15 Bahta Bob (Örjan Kihlström) hängde på en töm i sista sväng senast och tappade all fart så hon har varit hos veterinären och blivit uppfräschad. Hon tränar fint och det behövs tur härifrån, säger Eric Flygare.

Rank och V85-procent
RANK ATG

3 Pelshin Boko 24

10 Popup Pellini 4

7 Lotusorchide 26

4 Miss Magdalena 3

1 Dorito Pellini 6

5 Lilla Greta 3

2 Northern Lights 4

6 Luck is for Losers 15

8 Global Girlpower 4

11 Ginevra Ek 5

13 Good Guessing 1

9 Ekas GazaGaza 1

14 Sparkling Power 2

12 Chocolatemere 1

15 Bahta Bob 0

V85-4, Kallblod, 2 140 m, auto
1 B.W.Sture (Mats E Djuse) håller en fin form och han gjorde det bra i senaste starten. Han fick ett bra spår och allt ser bra ut i träningen inför det här, säger Marcus Lilius.

2 Reime Kongen (Ove Bakkevold Reime) kommer få ett bra lopp härifrån och även om det inte räcker till seger kan han mycket väl ta en fin slant med sig hem.

3 Grisle Tore G.L. (Per Vetle Kals) blev störd till galopp senast. Normalt så kommer han vara med och göra upp om segern.

4 Gigant Tider (Kjetil Djöseland) har gått fint i senaste loppen. Han var väldigt bra senast i Bergen där han vann väldigt enkelt och han var bra även gången innan på Solvalla där det blev en lite tung inledning. Han är inte i toppform, men det saknas inte mycket och han blir bättre och bättre. Han kommer väldigt bra förberedd och tränar bra. Det är bra motstånd nu, men han är bra själv och jag tror han kommer vara med och kämpa i toppen. Han är väldigt snabb från start och kommer vi till ledningen kan jag prova där då han gör bra lopp därifrån, men vi får ta det lite under vägen. Det blir inga ändringar, säger Kjetil Djöseland.

5 Nordby Elde (Olle Alsén) var bra senast där han gjorde ett jättebra lopp, men jag visste ju att om vi blev diskade igen hade vi varit tvingade till att kvala om och hade jag inte haft det i huvudet kanske jag hade vågat gasa lite mer till slut. Han kopplade iallafall greppet från utvändigt och åkte dit mot en smygkörd. Han gick jobb under onsdagen där allt kändes bra. Han ska kunna ta fina pengar. Inga ändringar, säger Olle Alsén.

6 Baias (Per Oleg Midtfjeld) var inte på topp senast och jag misstänker att han inte gillar långa resor så mycket. Han var bra gången innan på Jarlsberg vid segern och han har tidigare underpresterat vid långresor. Till Färjestad är det inte långt så det är inga problem. Jag är lite spänd på honom och han verkar vara i form som det känns i intervallerna. På sitt bästa är han väldigt bra, men det är ett öppet lopp och han står lite chansartat till med snabba hästar invändigt. Han behöver komma in i loppet och en bra dag kämpar han där framme. Det blir barfota runt om och eventuellt norskt huvudlag som kan vara ett litet plus. På slutet har han haft öppet huvudlag, säger Per Oleg Midtfjeld.

7 Tangen Bork (Tom Erik Solberg) har inte riktigt fått till det på slutet, men han besitter högsta kapaciteten och är given att strecka.

8 Soldhöjdens Drake (Marcus Lilius) har gjort det bra och vi har varit väldigt nöjda med honom. Det var jättebra senast också och jag behövde inte tömma honom helt heller. Jag tycker min häst är bra, men vi har spår åtta och möter ett hårdare motstånd. Inga ändringar, säger Marcus Lilius.

9 Tordenskjold (Åsbjörn Tengsareid) har gjort fina lopp under hela året. Spåret blev helt okej för honom då han alltid går bra till slut och blir det lite körning där framme plockar han många. Inga ändringar, säger Frode Hamre.

10 Voje Lotta (Lars Anvar Kolle) har hög kapacitet och mycket fart i kroppen. Senast var hon väldigt bra och gick fort det sista varvet. Nu möter hon de bästa hingstarna och får köras i ryggar. Jag tror dem inte springer ifrån henne, men det behöver ju klaffa lite med positionerna. Hon tävlade med skor senast och nu är planen att köra barfota runt om. Hon har haft bomull med huva tidigare och nu kan det bli att vi tar bort huvan, säger Jan Kristian Överdal.

Rank och V85-procent
RANK ATG

4 Gigant Tider 15

7 Tangen Bork 35

3 Grisle Tore G.L. 30

6 Baias 3

9 Tordenskjold 3

1 B.W.Sture 9

8 Soldhöjdens Drake 1

10 Voje Lotta 3

2 Reime Kongen 1

5 Nordby Elde 1

Här ryggar du V85-systemet:

► ANNONS: V85 på lördag. Här kan du haka på exklusiva Intervju-systemet. Spelstopp 15.00. [Extern länk]

V85-5, Klass III, 2 140 m, auto
1 Fedorov (Magnus Teien Gundersen) blir bättre och bättre med varje lopp. Han är snabb ut, men innerspår är lite svårt på Färjestad och han får köra det som går och sen får vi se om han kan försvara ledningen. Jag tycker han är bra för klassen. Det blir barfota runt om första gången och amerikansk vagn, säger Geir Vegard Gundersen.

2 Måneskin (Per Nilsson) har fått ett bra utgångsläge och han verkar bra i träningen tycker jag. Han ska kunna göra ett lopp som på slutet tror jag, men det är tuffare motstånd än tidigare och vi får se vad det räcker till. Det blir skor runt om då det inte riktigt fungerade senast med barfota bak, säger Peter Cederin.

3 Tampa (Julian Cordeau) tränar fruktansvärt bra och hon får chansen nu att starta en gång på V85. Hon känns mycket bättre än när hon vann loppet på Örebro. Det här är dock ett tufft lopp och är hon bland de fem så är jag nöjd. Det blir en amerikansk vagn, barfota runt om och eventuellt open-eye, säger Stefan Granlund.

4 Snack (Björn Goop) fick vinna senast vilket var skönt. Han låg på lite för hårt gången innan och med ny utrustning fungerade det väldigt bra och det blir samma nu igen, säger Per Linderoth.

5 Maverick K.W. (André Eklundh) öppnar bra och ska ses med en vettig segerchans om det inte blir något strul under vägen.

6 Paw Patrol V.S. (Finn Verkaik) är bra men han möter starka konkurrenter. Med ett bra lopp kan han vara bland de tre främsta. Det blir första gången med stängt huvudlag och rycktussar, säger Thomas Bos.

7 Excited Chip (Per Oleg Midtfjeld) har väldigt fin form, men han möter mycket bättre hästar nu och har också ett dåligt spår. Normalt är det inget för spelarna. Jag tror inte det är några ändringar på utrustningen, säger kusken Per Oleg Midtfjeld.

8 Ferdinand Ferry (Ole Johan Östre) är fin den här, men vi har väntat på att begära för mycket. Vi har lättat honom nu i senaste två starterna och han gjorde det jäkligt bra senast. Det känns bra i träningen efteråt och det är inga konstigheter. Det realistiska härifrån är att vi får jaga en peng. Inga ändringar, säger Ulf Stenströmer.

9 Set it off H.C. (Örjan Kihlström) har vart fin vid två segrar efter uppehåll och det känns som en häst som ska duga bra under lördagarna. Spåret är helt okej och jag hoppas dem framför honom kan öppna lite. Det blir inga ändringar, säger Mattias Djuse.

10 Miguel (Rikard N Skoglund) är en stark treåring som imponerade på mig senast då han visade skalle efter att ha fått en tuff inledning över lång distans. Jag körde honom i måndags och han kändes riktigt fin och sparrade namnkunniga hästar i intervallerna. Han är även kvick i fötterna och kommer göra ett bra lopp. Skor och vanlig vagn, säger Daniel Redén.

11 King Kong D.K. (Magnus A Djuse) var fin senast vid segern och även vid starten innan. Han har tränat på efter det och vi har väntat lite till det här loppet. Inga ändringar, säger Mattias Djuse.

12 Soot Blaze (Mats E Djuse) har gjort bra lopp på slutet och senast fick han en dålig rygg på långsidan. Han avslutade bra till slut och han känns som han ska i träningen efteråt, så jag räknar med en liknande prestation som på slutet. Jag tycker det är jämnt mellan mina och det är svårt att säga vem som är först i mål, säger Mattias Djuse.

Rank och V85-procent
RANK ATG

1 Fedorov 54

11 King Kong D.K. 2

5 Maverick K.W. 15

10 Miguel 4

4 Snack 4

9 Set it off H.C. 11

6 Paw Patrol V.S. 5

12 Soot Blaze 2

8 Ferdinand Ferry 0

2 Måneskin 1

7 Excited Chip 1

3 Tampa 1

V85-6, Klass I, 2 640 m, auto
1 Lugano Cortina (Björn Goop) kom inte rätt i steget på Solvalla senast och galopperade. Vi tror det var olycksfall i arbetet. Han gjorde ett jättebra lopp i tyska derbyt innan det är och är bra. Distansen är inga bekymmer. Eventuellt skor, säger Per Linderoth.

2 Mr Explosive H.H. (Julian Cordeau) var tanken att backa med senast, men när det en struken i loppet så satt vi på open eye-huvudlag och gasade istället vilket gick jättebra. Jag tycker det ser bra ut nu också. Visst det är bra hästar, men jag tror stenhårt på min häst och vi kör till ledningen och stannar där. Han går på alla distanser så den spelar ingen roll. Det här är en bra häst som kommer vara ännu bättre nästa år. Det blir nog open-eye igen, säger Stefan Granlund.

3 Hickovelocissimo (Kristian Lindberg) gick jättebra till slut senast i ett tufft gäng. Hon fick pusta lite precis efter och nu har hon tränat på i ett par veckor. Jag tror hon kommer vara likvärdig till den här starten. Normalt ska hon vara en outsider i den här klassen och streckar man på lite är hon värd att ta med. Det var en finntack-vagn senast och det blir samma nu och troligen skor, säger Kristian Lindberg.

4 Cold Blaze (Magnus A Djuse) känns fin i jobben och han har haft lite stolpe ut på slutet. Senast var det derbykval där det gick fort det första varvet och han var även lite pigg på kuppen. Han la bort en del krafter helt enkelt och att han inte riktigt orkade var inte mycket att säga om. Det blir inga ändringar, säger Mattias Djuse.

5 Macho Cabrio B.B. (Peter G Norman) ser ut att ha en hygglig platschans. Barfota nu.

6 Grey Market (Ulf Ohlsson) gör det jämnt och bra hela tiden. Han kanske har lite svårt för att vinna, men klaffar det riktigt borde första årssegern närma sig. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

7 Osken (Petter Karlsson) vann väldigt enkelt senast. Det blev ett tråkigt läge nu, men Petter är ju född i tredje par utvändigt så jag räknar med att hamnar där och han går lika bra bakifrån som från ledningen. Distansen tror jag passar då han inte lägger bort någon kraft i loppen. Det gör nog en hel del när han kan tävla barfota som senast, men det finns nog inte riktigt hov för att köra så igen och vi får kolla på lördag innan vi åker. Det blir nog en finntack yankee som Petter ville prova, säger Henrik Sevon.

8 Oliver Transs R. (Thomas Dalborg) verkar allt bra med och tillåter vädret kör vi barfota runt om. Han slog ihop senast med barfota bak och det var ingen höjdare. Vi hoppas på bra ryggar och spurtar sedan till slut, säger Thomas Dalborg.

9 Secret Brigadoon (Jorma Kontio) tror jag inte trivdes på Jägersros bana senast. Han hade gjort flera bra prestationer innan det så jag hoppas och tror det var anledningen. Det är inga bekymmer i träningen efteråt. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

10 ObiWan Keeper (Per Linderoth) kommer med två raka segrar, men det har varit i betydligt billigare gäng. Han hanterar distansen, men jag får köra på lite chans nu mot det här motståndet. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

11 Buddy Topline (Mats E Djuse) brottas med dåliga startspår. Han har tävlat förbättrat i ryggar och är redo för en bra prestation. Barfota bak, skygglappar och sulky, säger Robert Bergh.

12 Maximus Vici (Örjan Kihlström) har ett svårt läge och får svårt att runda samtliga.

Rank och V85-procent
RANK ATG

2 Mr Explosive H.H. 5

4 Cold Blaze 51

1 Lugano Cortina 6

5 Macho Cabrio B.B. 12

8 Oliver Transs R. 1

9 Secret Brigadoon 13

3 Hickovelocissimo 2

10 ObiWan Keeper 1

6 Grey Market 2

11 Buddy Topline 3

7 Osken 1

12 Maximus Vici 1

V85-7, Guld, 2 140 m, auto
1 Kaxig In (Magnus A Djuse) gjorde sitt jobb senast kan man säga och det blev ett litet taktiklopp där hästarna som gick på innerspår hade sparade krafter och så även han. Det var intetsägande, men jag tror det var ett nyttigt lopp för hästen. Han är inne i en bra period och det blir spännande att gå upp lite i klass nu. Spåret är inte perfekt på Färjestad, men samtidigt öppnar han ganska bra och jag tänker väl att det kan bli rygg ledaren eller tredje invändigt. Jag har svårt att se han svarar upp någon ledningen, men det är ju ett passande läge i gulddebuten och vi får jaga en så bra placering som det går. Inga ändringar, säger David Persson.

2 Stens Rubin (Johan Untersteiner) har två lopp i kroppen efter sitt sommarlov och Johan var nöjd senast där det var fin stil in i mål. Nu är det ett spännande utgångsläge och det finns mycket som tyder på att han gör en bra prestation. Det blir inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

3 Barack Face (Adrian Kolgjini) är riktigt bra när han levererar på topp och stämmer det till i loppet är han aktuell.

4 Get A Wish (Rikard N Skoglund) ser fortsatt fin ut och det här är ett bra spår på Färjestad. Det blir barfota runt om och sulky, säger Robert Bergh.

5 Bright Star U.S. (Örjan Kihlström) hade en omöjlig uppgift senast och blev dessutom fimpad i sista sväng, men han travade bra i svängarna och Örjan var väldigt nöjd med hur han kändes och därför får han starta tätt. Allt ser bra ut och spåret passar då han kan öppna bra bakom bilen. Barfota runt om och vanlig vagn, säger Daniel Redén.

6 Classic Hill U.S. (Fredrik Plassen) möter för tufft motstånd och får sikta på en slant.

7 Follow Him (Dwight Pieters) var fantastiskt bra i Margareta Wallenius-Klebergs Pokal som tvåa bakom superhästen Dream Mine. Han går från klarhet till klarhet. Han känns bara fin efter urladdningen på Solvalla och nu är det dags för debut i STL Gulddivision, där han sakta men säkert får växa in. Läget bakom bilen kunde ha varit bättre, men vi får hoppas på en hyfsad position. Jag tycker att det känns spännande på förhand. Barfota runt om, öppet huvudlag, fast bomull och UFO-vagn, säger Maria Törnqvist.

8 Global Etalon (Björn Goop) var Calle nöjd med senast och han tyckte det blev tufft, men jag tyckte han travade lite sämre sista 300. Det känns som vi kommit bättre på det nu och han är väldigt fint i ordning. Härifrån gäller det att övriga kör får hårt så att vi kommer in i loppet. Det blir inga ändringar, säger Fredrik Wallin.

9 Loxahatchee (Mats E Djuse) såg jättefin ut senast och får han rätta ryggarna fram till upploppet kommer han fälla många.

10 Kinky Boots (Troels Andersen) var fin senast där han satt fast med rubbet. Jag körde dåligt och det kostade ett tredje-fjärdepris. Han tränar fint efteråt, men det är en tuff uppgift nu från ett dåligt spår och vi jagar en peng, säger Troels Andersen.

11 Eolo Jet (Petter Karlsson) verkar det bra med, men han är inte maxad inför det här utan ska mest komma igång och försöka få en långsiktig form. Jag har kört 1.13,5/1600 meter själv med honom på Färjestad, men han tar inte i så mycket själv och var inte trött. Han kändes bra på det, men från det till att räcka här har jag svårt att tro utan det behövs nog något lopp innanför västen. Han kommer tävla med skor runt om, vanlig vagn, rycktussar och troligen någon form av stängt huvudlag, säger Petter Karlsson.

Rank och V85-procent
RANK ATG

4 Get A Wish 9

5 Bright Star U.S. 49

2 Stens Rubin 16

9 Loxahatchee 10

7 Follow Him 7

3 Barack Face 4

8 Global Etalon 2

1 Kaxig In 1

10 Kinky Boots 1

11 Eolo Jet 0

6 Classic Hill U.S. 0

V85-8, Brons/Silver, 3 140 m, volt
1 Global Futurity (Peter Untersteiner) håller toppform. Tre varv är nytt, men det fanns inga andra lopp och då får vi prova. Jag tror han kommer göra det bra och han är rätt kvick ut i volt, säger Peter Untersteiner.

2 Mr Carnation (Örjan Kihlström) tränar jättefint och har inte känts så fräsch och fin så många gånger som han gör just nu. Det gick lite för långsamt senast och han avslutade sista 500 så snabbt han kunde. Vi tycker han är jättefin här hemma och nu är han ute över sin optimala distans. Finntack yankee, säger Malte Handfast.

3 Global Dependable (Magnus A Djuse) håller fin form. Distansen är väl inte optimal, men det fanns inte så många andra lopp att välja på. Han är vass när han får rätt resa och i första hand är han väl en outsider då det var rätt så fina hästar med i loppet, säger Mattias Djuse.

4 Global Education (Victor Rosleff) var lite sämre senast, men jag hade kört hårt i tryckvagnen inför det och jag vet inte om han var lite begränsad av det. Han borde gått framåt nu och tar sig iväg, men det blir ju ingen bra position härifrån. Inga ändringar, säger Fredrik Wallin.

5 King of Trotter (Ulf Ohlsson) vann med en hel del krafter sparade senast. Formen är bra och han ska räknas tidigt. Han har tävlat mycket med helstängt huvudlag tidigare, men nu blir det första gången någonsin med norskt huvudlag, säger Oskar Kylin Blom.

6 Great Old Dance (Mats E Djuse) möter väldigt bra hästar, men han känns lika fin som inför finalen senast och distansen borde inte vara något minus. Det gäller att han kommer iväg bra och han har öppnat bra tidigare i voltstart. Det är svårt att vinna dessa lopp, men han ska vara med där framme om det inte strular för mycket. Skor runt om, säger Lisa Skogh.

7 Parish Crooks V.S. (Björn Goop) gick bra i finalerna senast tycker jag. Han har fått ett bra läge som jag tror han ska unna utnyttja och distansen ska inte vara några bekymmer. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

8 Weekend Vibe (Tom Erik Solberg) får ett bra smyglopp härifrån. Kan ta en fin peng.

3 160 meter:

9 Golden Sunrise (Adrian Kolgjini) har kunnandet för att vara en rolig platsskräll.

10 Cameron Hills (Per Linderoth) har gjort sämre insatser många gånger på Jägersro och jag tror det var så senast också. Han trivs inte där. Han brukar kunna avsluta bra med en ryggresa, men man blir ju beroende av tempo, säger Per Linderoth.

11 Bourbon Brodde (Julian Cordeau) är väldigt stark och gynnas av distansen.

12 King Okay (Erlend Rennesvik) kan ta en bra slant om det inte strular under vägen.

13 Pingis (Rikard N Skoglund) är lite ojämn, men en bra dag är han platsaktuell.

14 Southbeach Volo (Åsbjörn Tengsareid) är verkligen i fin form. Det är ett tufft lopp nu, men det blir spännande med den här distansen. Barfota runt om och vanlig vagn, säger Åsbjörn Tengsareid.

15 Steady Express (Johan Untersteiner) föll med flaggan i topp senast där han fick gå i spåren. Nu är det många hästar i vägen så det vill ju till att det klaffar lite under vägen, men att hästen är bra det vet vi. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

Rank och V85-procent
RANK ATG

6 Great Old Dance 39

2 Mr Carnation 18

15 Steady Express 15

1 Global Futurity 12

9 Golden Sunrise 2

12 King Okay 2

3 Global Dependable 3

11 Bourbon Brodde 1

14 Southbeach Volo 2

13 Pingis 1

7 Parish Crooks V.S. 3

4 Global Education 1

8 Weekend Vibe 1

10 Cameron Hills 1

5 King of Trotter 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Liisa (+10), zeke (+50)
snasl är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:17   #6

Standard

The Untersteiners

Åker till Värmland med 6 form hästar i angeläget ärende. Jag har lite feeling för samtliga.
5 Nilla Lane. Har äntligen perfekt läge och det luktar spets och slut ända ner till Varberg.
8 Elegance Silvio. Har en (för) tuff uppgift på pappret. Dessutom spår 8. Gick dock en 11 tid näst senast och Peter kanske fixar en stalldubbel !? Nej matlapp är väl realistiskt.
8 Global Girlpower. Definitivt skrällduglig i vidöppna Stodivisionen. Farlig om felfri. Härdad i tuffa gäng.
2 Stens Rubin. Stabil Guldhäst. Behöver flyt men loppet känns änna klurigt.
1 Global Futurity. Toppform är bara förnamnet. Ok distansen är väl ingen fördel men täthästar i Stayerlopp har skrällt förut.
15 Steady Express. Tuff Silverhäst som fixar distansen men voltstart är ett minus. Många att runda men om felfri är han med på stregen.
Gammal idag, 16:52   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
The Untersteiners
5 Nilla Lane. Har äntligen perfekt läge och det luktar spets och slut ända ner till Varberg.
Skriver under på det. Lär få överta efter hypersnabba 2 Urbina Southwind som söker rygg. Fått attackera bakifrån tre senaste men gjort det bra, 08.9/800 näst senast som tvåa räcker långt i detta sällskap. Spets efter 300, dämp, 07-08 sista 500 och övriga får kämpa om andrapriset. Spik.
Gammal idag, 17:09   #8

Standard

Hur ska 6 Great Old Dance i avd 8 förlora detta? Förutom springspåret, kusken och att han öppnar bra i volt så talar prestationerna senaste starterna för sig. Inte minst vinsten för tre starter sedan på distansen, men särskilt vinsten senast i finalerna från utvändigt ledaren, båda på riktigt bra tider. Tränaren Lisa Skogh är visserligen försiktig i intervjuerna, men visst vinner Great Old Dance detta fram och baklänges? Spik.
Svara

td