Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se
|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Lördag 26/9 - Åby - V85 SM mm
Efter Gröt Tjöt Light
Tidiga spontana tankar u.p.a. V85 1) Härligt Sto SM med stenhårda 10 Betting Pacer som har en meriterande fjärdeplats på Yonkers i ryggen. Surt läge och tufft emot men …….. 1-2-6-8 känns värst emot. V85 2) 1 Patton - Carre - Törnqvist är en stabil trio och känns som ett måstestreck. V85 3) 1 Isaac. 2 Wilma. 7 Paul med Wilma. Är mina 3 måndagsdrag. V85 4) 8 Digital Brodde. Halvsmack. V85 5) 5 Twingens Calippo. Håkan B brukar vinna dom här loppen. V85 6) Vidöppen tillställning. 9 Fly Express med Dante känns spännande trots läget. V85 7) Klassiska 15 hästars stoloppet. 3 Miss Magdalena känns tidig. V85 8) 6 Epic Kronos ställer väl ut skorna och cashar in 0,5 mille.
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5045Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Du nämner fem hästar i STO-SM. Jag har bara kryssat i EN än så länge men det är inte någon av dom. utan istället 7 Unforgettable A.Y. Jag är imponerad av Pihlströms framfart inom rikstoton och spelar absolut inte utan detta toppsto. Stenhårt motstånd denna gång men har ju slagit t ex La Yuca tidigare. Mitt andrastreck hamnar på 8 S.G. Empress men det blir nog fler i detta svåra och sevärda lopp. Det blir en riktigt läcker omgång på lördag på i mitt tycke roligaste banan i landet. Hyggligt höstväder säger man på SMHI dessutom.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
7 vinster och en andraplats. Högklassigt Sto SM.
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5045Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Alla favoriter är streckade på under 40% än så länge. Dvs inga megalampor att försöka fälla denna vecka, vad det ser ut. Mina första tankar, som jag försöker behålla, ser ut så här:
Avd 1 7 Unforgettable A.Y. är jag imponerad av. Det är nog tränaren oxå, då han spikar sin häst på 5 tippar V75. Snacka om toppform. Ska jag ta med flera så står 8 S.G. Empress först i kön. Grymt sto och spår 8 bakom bilen är bara oddshöjande. Avd 2 Monté är inte riktigt min gren så jag brukar chansspika Carré i såna lopp, för att slippa tänka i onödan och det har visat sig funka förvånansvärt bra. Så jag singelstreckar 1 Patton i detta lopp. Den ser ju rätt bra ut på pappret dessutom. Avd 3 Ungdoms-SM. Jag plockar ut de kuskar som känns mest vana vid lördagstravet och hoppas att nå´n av dessa har flyt i löpscenariot. 1 Isaac Wynn, Crebasnamnen 4 Hans Palema och 6 Kung Fu Dot Com, som får duktige Plassen i sulkyn. Kan man klara sig på dessa tre, tro? Avd 4 Taxi Göteborg verkar krångligt. Jag fick ringa Mini-Taxi istället och kom då fram till i stället för alla så chansspikar jag en jag inte alls känner till, 7 Jayden de Joudes. Det är ju ändå en Bergh-häst som får Jepson där bak och nu blir det skoryck. Men här känns det som att alla kan vinna. Avd 5 Ännu ett svårlöst lopp för amatörkuskar. Carré i sulky för ovanlighetens skull men han har vunnit med 2 Global Federation förut, så varför inte? Markus Pihlström har en makalös snurr på stallet så jag tar med 8 Wing Profile som ska köras med jänkarvagn. Vann senast Hans Bergh körde den med den balansen. Pihlströms andra häst 9 Boba Fett rockade fett när Jill Ivarsson körde den senast. Hoppas på repris. Avd 6 Lärlingslopp! Här tycker jag 2 Mellby Mowgli borde vara favorit, men den är just nu streckad på endast 13%. Oskar är väl ingen favoritkusk för mig men hästen är såpass bra att den nog ska kunna släpa runt på Florhed ända fram till mållinjen. För säkerhets skull dubblar jag med 5 Simon Palema. Cordeau är en av de bästa lärlingarna och spår 5 och jänkarvagn är mumma. Avd 7 Ettan i volt brukar jag för det mesta ha med. 1 R.K. Augusta sprang rekord senast när den vann med Linda. Smaskigt läge. 12 Just for Show känns intressant med Jepson som vann senast han körde den. Går ner lite i klass nu. Avd 8 Gulddivisionen över lång distans ser man inte varje dag. Här blir 6 Epic Kronos kanske omgångens största favorit. Jag tar med den men bara som ett streck bland många.Mest rutinerad på lång distans både vad gäller tider och vinstprocent är väl 1 Boscha Diablo. Den vågar jag inte lämna utanför som 2%-are. 7 High on Pepper streckar jag för det mesta när det är lång distans. Men varför ska Hötomten köra??? Men hästen är stark. 10 A Fair Day får så klart plats på mitt system bara av sympati för häst, tränare och kusk. En måndagsbörjan.... |
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|