Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 11:23   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 20548
Standard

Onsdag 23/9 - Åby / Solvalla - V86

Åby Dragen

V86 1) 4 Wannabe Zaz Har läget och duger gott i klassen. Har dock pausat lite men kan vara Chansspiken.
11 Pivot Express Har ett fåtal starter som 4 åring men sett fin ut på sistone. Återigen bakspår men med lite flyt så kanske.
12 Henessi Butja Såg oxå fin ut senast men nu är det andra bullar för Butja. Bakspår är oddshöjande men med lite………

V86 3) 10 Just On Light Boy Formtoppad rackare. Min första häst trots ännu ett bakspår och dessutom kort distans.

V86 5) 5 Ture L.A. Gamle hedershästen är back in business efter nära ett års paus från Sverige. Vinst direkt. Ja de ligger i luften.
Apropå hedershäst 10 årige Usain Töll kämpar på och gör sin 94de start. Såna hästar gillar jag. Men Always On Time är värre 13 år och 200 starten på G.
Men dessa två platsar väl egentligen inte på The Red Mile.

V86 7) 6 Alvena Roy Har knallform och Uttrarna trivs på Åby. Silverdivisions klass på loppet.
Gammal igår, 16:08   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5048

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lokes Åbydrag känns heta och här kommer mina samtliga drag till V86

Avd 1
5 Idle Seabrook med Jepson i ett lite billigare lopp än den är van vid. 7 Mister Garrincha ser väl inte het ut på pappret, men jag har känningar i lillfingret, så den får åka med. Den jag tror mest på är 12 Henessi Butja, trots tolftespår. Jag trodde den skulle va favorit!

Avd 2
3 Good Wine blir intressant att se med Plassen, istället för William, Ester eller Algot. Men det är bara ett hugskott! Mitt förstastreck är 8 Putitinneutral, Kihlström/Redén med skoryck!

Avd 3
Lokes idé är struken och jag går för skräll här. Hanna Lähdekorpi är väl veterinär på Hallands Djursjukhus och detta är ju deras lopp! Peter Unter i sulkyn låter bra. 7 Global Flashback! Den här vill jag ha med. Sen vill jag alltid ha 5:an i kort auto, så 5 Heartbeat Ellie kommer med bara på det.

Avd 4
1 Flying Finn är ju aldrig sämre än tvåa felfri, så den borde ha hygglig chans här. Den andra Djusen med 3 Sir Tooma tycker jag oxå ska ses med chans.

Avd 5
5 Ture L.A. är även min favorit men kusken är ett ?. Så jag kryddar med 4 Dats Tore, som är den enda i sällskapet som vunnit lopp i år. Barfota och jänkarvagna och Uhrberg som grädde på moset.

Avd 6
Tinter/Kontio gillas av mig. 6 Geisha Road Grif får bli spik på min lapp.

Avd 7
6 Alvena Roy spets och blommor.

Avd 8
5 C.R. Nobless får bli veckans Kaj Widell från femtespåret på kort. Backar upp med tunga sprintern 1 Riverdale Z.

Det får räcka så - 24 spänn.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:14   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 20548
Standard

Solvalla Dragen

V86 2) 1 Born Bank Nurmos med årsdebutant är ju alltid Smack varning. Men spår 1 och (för) hårt betrodd är väl lite minus. Men jag tror taktiske Djuse pojken är med i striden.

V86 4) 1 Flying Finn Se ovan bortsett från årsdebut.
4 Pasha Newport Tuffing som är bättre än raden. Gått anständigt i tuffa gäng. Den där Verkaik är oxå en tuff driver. Halvsmack.

V86 6) 2 Florenzo Perfekt läge och bra form. Smackelismack.
3 Pearl Di Quattro Har inte vunnit på år och dar men Djuse pojkarna kan vara ett roligt streck om man jagar stänkare.

V86 8) Klurigt Stolopp.
1 Riverdale Z Är väl en typisk spets och slut vinnare men alla lopp ska köras.
3 Ebba Kuce Gillar jag skarpt och hon tål tuffa resor.
4 Lucky Silver Se ovan. Topp travare som alltid går bra oavsett distans och läge.
11 Sonesta Tuffa märrar på framspår fixar nog pace på loppet. Kanske kan gynna Lilius som är en smart driver. Han kört in 9 miljoner i år med beskedligt material.
Gammal igår, 18:51   #4

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 512
Standard

Intervjer AB

Spoiler:
V86-1, 2 140 m, auto
1 Victor Flax (Thomas Uhrberg) ses med platschans.

2 Guzzi O.P. (Peter Untersteiner) känns bra i träningen. Han har fått ett bra spår så han kan smyga med och jag tror han kan få en bra resa härifrån. Skor bak, säger Giuseppe Lubrano.

3 Ecram (Aleksi Flink) får tufft att segerstrida.

4 Wannabe Zaz (Robin Bakker) ska ses med bra chans att leda hela vägen.

5 Idle Seabrook (Carl Johan Jepson) har haft fin form en period med bra prestationer och äntligen bra spår denna start. Barfota runt om, halvstängt och sulky, säger Robert Bergh.

6 Steady King (Johan Untersteiner) har haft en skada och därav det långa uppehållet. Han är bara fin i träningen och har gått två banjobb där vi varit nöjda. Han har visat att det är en bra häst. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

7 Mister Garrincha (André Eklundh) har fått två lopp i kroppen efter ett långt uppehåll och han går framåt med varje lopp så förhoppningsvis är han ännu lite bättre den här gången. Vi tycker han ska kunna hugga i dessa gäng. Det blir en amerikansk vagn, säger Malte Handfast.

8 Kiss Me Sisu (Christoffer Eriksson) har gjort två väldigt bra lopp på slutet och näst senast gick det helt enkelt för fort den sista biten, men senast bara körde Stefan och då vann han väldigt enkelt. Allt är bara bra i träningen och vi räknar med en liknande prestation, säger Malte Handfast.

9 Stan Wawrinka (Joakim Lövgren) hamnade i en dålig position senast och det loppet glömmer vi. Det blir nog tufft att vinna den här gången då det är bra motstånd och han kan vara en platsaspirant. Inga ändringar, säger Tyler Mifsud.

10 Autumn Shine L.A. (Tobias J Gustafsson) får svårt.

11 Pivot Express (Ole Johan Östre) är en högkapabel häst som slitit med stilen. Jag hoppas det ska se bättre ut och vi återgår till nygammal balans. Fungerar han duger han väldigt bra, säger David Persson.

12 Henessi Butja (Dwight Pieters) gjorde nyligen comeback och vann då på nytt rekord. Det var verkligen bra gjort av henne. Det är en fin fyraåring, som inte är så långt under toppsiktet av stona i kullen. Den här gången är hon dock bortlottad, det är inte lätt att vinna från spår tolv på Åby, men vi får hoppas på turen. Barfota runt om, open eye, rycktussar och yankeevagn, säger Maria Törnqvist.

Rank och V86-procent
RANK ATG

4 Wannabe Zaz 30

6 Steady King 37

5 Idle Seabrook 15

12 Henessi Butja 6

11 Pivot Express 1

8 Kiss Me Sisu 3

1 Victor Flax 2

2 Guzzi O.P. 3

7 Mister Garrincha 1

9 Stan Wawrinka 1

3 Ecram 1

10 Autumn Shine L.A. 0

V86-2, 2 140 m, auto
1 Barn Bank (Magnus A Djuse) har inte startat på länge, men han känns fin och ska kunna göra ett bra lopp. Det är svårt att säga hur spåret passar och det kan ju vara knepigt, men vi får se hur han öppnar. Amerikansk vagn och så skulle jag tro att det blir skor, säger Clas-Göran Björkroth.

2 Gidde Viking (Alice Molin) får sikta på en peng.

3 Good Wine (Fredrik Plassen) behöver var med och lära lite och vi åker till Solvalla för att få lite hårdhet. Hon är väldigt kvick ut, men vi har börjat konstatera att hon bara har en speed och det är ju ett dilemma då hur hårt man vågar ladda för att ha kräm kvar till slut. Eventuellt amerikansk vagn, säger Pär Ländin.

4 Zermatt (Kenneth Haugstad) tror jag gått framåt med loppet i kroppen. Han är startsnabb så han borde få ett fint lopp och han räcker en bit. Vi tar bort framskorna nu och eventuellt barfota bak också, säger Stefan P Pettersson.

5 Dominica Face (Göran Jansson) tränar bra, men uppgiften är tuff efter vila och förhoppningsvis så kan hon komma ner någonstans och få med sig en slant, säger Göran Jansson.

6 Pure Jouline (Linus Lönn) tyckte inte om distansen senast och var inte alls på humör. Hon tar jobben bra och vi är försiktigt optimistiska. Inga ändringar, säger Frida Fransson.

7 Öje Tim (Ulf Ohlsson) gjorde det jättefint senast och kusken var väldigt nöjd med honom. Jag hoppas han sköter sig och att han kommer till härifrån, säger Ulf Stenströmer.

8 Putitinneutral (Örjan Kihlström) är i väldigt bra form och troligtvis blir det barfota runt om och rycktussarna som suttit i öronen två gånger har ännu inte brukats. Jag hoppas att det löser sig från ett dåligt spår för då kommer han göra en bra prestation, säger Daniel Redén.

9 Coins Glenn (Simon Helm) har ett bra smygläge.

10 Sherburne S. (Per Lennartsson) har visat en hög och fin kapacitet. Vi har god tro på henne och det känns som en väldigt kapabel häst för pengarna som hon har på sig. Inga ändringar, säger Malte Handfast.

11 Pac Man Newport (Mats E Djuse) var riktigt bra senast. Fäller många.

12 Green Dream (Björn Goop) STARTAR EJ

Rank och V86-procent
RANK ATG

1 Barn Bank 48

11 Pac Man Newport 22

8 Putitinneutral 9

4 Zermatt 4

10 Sherburne S. 9

7 Öje Tim 1

3 Good Wine 1

9 Coins Glenn 2

6 Pure Jouline 1

5 Dominica Face 3

2 Gidde Viking 0

V86-3, 1 640 m, auto
1 Ramiro Bo (Jonas Andreas Ås) går inte bakifrån och jag försöker köra från start om vi kan, men jag kan inte bestämma nu om jag behåller ledningen eller inte. Distansen är lämplig och jag drar skorna den här gången. Han springer nog runt sitt rekord, men det räcker nog inte mot de bästa, säger Jonas Andreas Ås.

2 Flytothemoon Effe (Christian Fiore) var bra senast och hon har varit fin i träningen efteråt så formen är bra. Hon gillar distansen och eventuellt blir det stängt huvudlag, säger Christian Fiore.

3 Shenanigans (Carl Johan Jepson) borde vara med och slåss i segerstriden.

4 Haymaker (Mikael Florin) spetsade enkelt senast, men sedan släppte hon och jag vet faktiskt inte varför. Jag kommer köra i spets nu och det får bära eller brista, men han klarar av att gå en 11-tid från spets om han är i ordning. Jag fäller ner skygglapparna innan start, säger Mikael Florin.

5 Heartbeat Ellie (Jan Henriksson) borde kunna öppna bra och jag tror hon har en bra tid i sig då hon har aldrig känts bättre. Drömscenariot är väl att ta ledningen och släppa till Divora. Det blir bike nu vilket är ett plus och rycktussar, säger Jan Henriksson.

6 Divora (Valentin Prevost) skulle jag gärna köra i ryggar, men jag tror inte jag kan det utan hon kan nog ta ledningen själv. Jag hoppas inte det första varvet går så fort och att hon har energi kvar till slut. Vanlig vagn, säger Valentin Prevost.

7 Global Flashback (Peter Untersteiner) gjorde ett jättebra lopp senast. Svårt läge nu och behövs lite flyt, säger Hanna Lähdekorpi.

8 S.G.Edison (Robin Bakker) behöver en del klaff.

9 Fleur Delacour (Julian Cordeau) gick för första gången på open stretch senast och hon visste inte riktigt hur hon skulle springa. Med lite tur så kan hon vara långt framme här, säger Stefan Pettersson.

10 Jist on Light Boy (Johan Untersteiner) STARTAR EJ

11 Muscle Rex (Kevin Oscarsson) fick feber inför en tilltänkt start och det var första gången han är sjuk hos mig så jag kan inte riktigt säga hur mycket han tappat, men han känns väldigt pigg och fräsch. Spåret är dåligt, men han har gjort det bra därifrån tidigare. Eventuellt finntack yankee, säger Natalie Oscarsson.

12 Frodo de Castella (Dwight Pieters) har ett svårt läge och behöver tur.

Rank och V86-procent
RANK ATG

9 Fleur Delacour 5

6 Divora 15

3 Shenanigans 39

11 Muscle Rex 2

7 Global Flashback 5

5 Heartbeat Ellie 2

4 Haymaker 1

2 Flytothemoon Effe 3

1 Ramiro Bo 1

8 S.G.Edison 2

12 Frodo de Castella 3

V86-4, 2 140 m, auto
1 Flying Finn (Magnus A Djuse) var bra senast och formen ska vara intakt då han känns normal och fin i träningen. Löser det sig tycker jag han ska vara med och kämpa om det. Inga ändringar i nuläget, säger Clas-Göran Björkroth.

2 Gambino Brick (Kenneth Haugstad) har ett fint läge för att kunna ta en slant.

3 Sir Tooma (Mats E Djuse) gör det bra hela tiden tycker jag och han gick bra senast också efter en sen lucka. Läget blev bra och vi får se vad Mats hittar på härifrån, säger Henrik Larsson.

4 Pasha Newport (Finn Verkaik) är i bra form och förhoppningsvis kan han komma till ledningen. Då ska han ha en bra chans, säger Thomas Bos.

5 Longfellow (Fredrik Plassen) har inte haft den rätta formen på slutet. Han känns fin i träningen och jag hoppas han tävlar lite bättre den här gången. Jag hoppas han kan vara trea-fyra, säger Jörgen Westholm.

6 Ironic Man (Simon Helm) har skyhög kapacitet, men är inte att lite på. Given om man väljer att gardera.

7 Kentucky Colonel (Örjan Kihlström) gav sig helt i sista sväng senast och jag tror det sitter mentalt för han tränar fint och Rikard sa att allt kändes bra ända tills han gick fram utvändigt ledaren. Dessutom kom det en störtskur precis innan och banan blev svårbemästrad. Allt ser ut som det ska i jobben så vi provar igen och nu blir det barfota runt om, säger Daniel Redén.

8 Ajson (Zeb Jonasson) var kanske inte som bäst senast utan att vara dålig. Jag tror han ska studsa framåt lite nu, men han möter några som troligen är för bra och han är mer stark än snabb. Läget blev dåligt också så jag får ligga lite lågt. Amerikansk vagn, säger Zeb Jonasson.

9 Jula Redmile Champ (Ulf Ohlsson) gjorde det jättefint senast i ett tufft lopp på Jägersro. Han känns jättefin efteråt och jag tror på en fin insats, men jag förväntar mig inte att han ska vara bland de tre härifrån. Det blir inga ändringar, säger Ulf Stenströmer.

10 Lizmark (Marcus Schön) får smyga med och sikta på en hygglig slant.

11 O.M.Hazebrouck (Svante Ericsson) STARTAR EJ

12 Mon Amour d’Aurcy (Björn Goop) har haft en tävlingspaus, men han har tränat på hela tiden och det har inte varit några bekymmer. Han lär nog göra en bra prestation, men läget gör att man måste ligga lite lågt. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

Rank och V86-procent
RANK ATG

12 Mon Amour d’Aurcy 11

6 Ironic Man 17

1 Flying Finn 40

3 Sir Tooma 23

4 Pasha Newport 3

9 Jula Redmile Champ 2

7 Kentucky Colonel 2

5 Longfellow 1

10 Lizmark 0

8 Ajson 1

2 Gambino Brick 1

Här ryggar du Sportbladets V86-system:

► ANNONS: V86 på onsdag. Här hakar du på exklusiva Intervju-systemet. Spelstopp 20.30. [Extern länk]

V86-5, 1 609 m, auto
1 Fiftyfour (Robin Bakker) är en unghäststjärna som startat väldigt sporadiskt. Han travade stundtals riktigt dåligt i den senaste starten och han känns mycket svårbedömd för dagen. Från ett bra utgångsläge får han i första hand ses med lite platschans.

2 Four Guys Dream (André Eklundh) har inte startat på ett litet tag, men han brukar göra det bra direkt och från ett fint läge kommer han sitta bra på det i loppet. Ska ses med en vettig chans.

3 Joe Dalton (Kevin Oscarsson) var jättefin i minicomebacken senast där han fick springa nytt rekord. Vi var helnöjda med hästen och han är bra i ordning, men jag har svårt att se vad som händer i loppet. Vi laddar för en vinter i guld med honom. Inga ändringar, säger Stefan P Pettersson.

4 Dats Tore (Thomas Uhrberg) känns fin i träningen. Han är väldigt snabb ut, men jag tror att han går bättre med ryggar och han kan ta en bra peng. Eventuellt plockar vi bort alla skor den här gången och kör med en amerikansk vagn, säger Giuseppe Lubrano.

5 Ture L.A. (Tobias J Gustafsson) återkommer efter ett långt uppehåll nu och han är inte enkel att räkna på. Han utvecklades dock rejält under fjolåret och härifrån borde han kunna hitta till ledningen då han är riktigt snabb från start. Han får tipset, men det känns lika givet att gardera.

6 Mustang Racer (Carl Johan Jepson) är i en bra form. Det blir ett mer stängt huvudlag mot tidigare, barfota bak och en sulky, säger Robert Bergh.

7 Usain Töll (Peter Untersteiner) har inte presterat som vi vill och han hade dåliga blodvärden senast. Jag hoppas han kommer göra ett bra lopp nu och han känns bra i träningen. Han jagar pengar. Skor runt om, säger Giuseppe Lubrano.

8 Always On Time (Eirik Höitomt) är en fantastisk häst som är jättefin i träningen. Nu fick han ett dåligt spår och normalt är han ingen vinnare, men han kommer göra ett väldigt bra lopp. Inga ändringar, säger Stian Hallenstvedt.

9 Tony Adams (Dwight Pieters) spurtade jättebra senast i Eskilstuna och åt ledande Jennifer Sisu fanns det dock inget att göra. Vi var supernöjda, det kan till och med ha varit det bästa loppet hittills hos oss. Bra smygläge här och om det klaffar optimalt kan han vara med på målfotot. Det blir barfota runt om, öppet huvudlag, rycktussar som är nytt och yankeevagn, säger Maria Törnqvist.

Rank och V86-procent
RANK ATG

5 Ture L.A. 64

2 Four Guys Dream 6

9 Tony Adams 3

3 Joe Dalton 3

4 Dats Tore 12

1 Fiftyfour 5

6 Mustang Racer 2

8 Always On Time 1

7 Usain Töll 3

V86-6, 1 640 m, auto
1 J.J.Snowstorm (Jevgeni Ivanov) får smyga med härifrån till lite pengar.

2 Florenzo (Örjan Kihlström) höll starkt utvändigt ledaren senast och var inte stort slagen. Han låg på lite under vägen och kanske la han bort vinstkrafterna där. Det är en trevlig häst annars som duger bra i sin klass och läget här blev perfekt och han tränar fint. Det blir barfota bak och bike, säger Daniel Redén.

3 Pearl di Quattro (Mats E Djuse) gör fina lopp och borde vara i platsstriden.

4 Danceinthedark F. (Katrin K Frick) är det bara bra med och hon har gått lugnt efter senaste starten. Det är ganska tufft nu mot några riktiga startraketer i loppet, men jag hoppas vi kommer i ett bra slagläge och att det blir tempo. Då kan vi ta med oss en del av priskakan. Amerikansk vagn, säger Katrin K Frick.

5 Amy Barosso (Björn Goop) är en fin travare som gör debut i ny regi. Plats.

6 Geisha Road Grif (Jorma Kontio) var jag inte nöjd med direkt efter målgång senast då man alltid vill vinna, men det var inte rätt mot hästen för jag tycker hon gjorde en bra prestation. Allt ser bra ut efteråt i träningen och jag tror hon är bättre över 1600 meter. Jag lämnar ingen körorder, men Jorma tycker om att gasa och han var imponerad över hur startsnabb hon var senast. Tanken är att köra med skor bak och det har hon vunnit med tidigare, säger Sybille Tinter.

7 In Real Life (Magnus A Djuse) kan ta en plats.

8 Datos Marianna (Andreas Lövdal) duger bra, men läget drar ner chanserna.

9 Triathlet (Oskar J Andersson) får normalt svårt vinna.

10 Universe Tile (Mika Forss) är det ett stort frågetecken för då hon inte löpt upp till det vi förväntat oss under året. Hon har tränat på lite hårdare och vi provar köra barfota runt om, säger Roger Walmann.

11 O.P.’s Sam (Ulf Ohlsson) går bra tycker jag och jag förväntar mig en bra prestation, men läget är svårt nu på onsdag och man vinner sällan från dessa spår även om vi har lite mer förhoppningar nu när det är höst. Det krävs bra tempo. Det blir inga ändringar, säger Markus Pihlström.

12 Superstitious (Per Lennartsson) fick spår tolv här och det är ju ännu svårare över kort distans. Jag är annars väldigt nöjd med honom för dagen och med loppet som han gjorde senast. Det blir inga ändringar, säger Ulf Stenströmer.

Rank och V86-procent
RANK ATG

2 Florenzo 23

6 Geisha Road Grif 24

3 Pearl di Quattro 27

4 Danceinthedark F. 4

10 Universe Tile 1

7 In Real Life 4

5 Amy Barosso 2

8 Datos Marianna 1

12 Superstitious 9

11 O.P.’s Sam 4

9 Triathlet 0

1 J.J.Snowstorm 2

V86-7, 2 140 m, auto
1 Amazing Hazel (Christian Fiore) öppnar bra och kommer få ett fint lopp härifrån. Är en av flera som kan vara med i platsstriden.

2 Monster Wine (Ole Johan Östre) fick utdelning senaste starten och vann lätt så det är bra förutsättningar igen. Barfota runt om och sulky, säger Robert Bergh.

3 Striking Eagle (Thomas Dalborg) känns inte het.

4 Indy Boy (Christoffer Eriksson) har fått två lopp i kroppen efter ett litet uppehåll och vi har varit nöjda med honom i båda starterna. Senast kanske det inte såg så roligt ut med avstannande stil, men han blev het i dödens och blev lite mör i kroppen och Örjan slutade också att köra på honom. Det blir inga ändringar, säger Malte Handfast.

5 De Chambeau (André Eklundh) är snabb ut och är hästen att slå om spets.

6 Alvena Roy (Johan Untersteiner) är det bara fint med och han hängde på jättebra senast på Jägersro där han kom loss sent. Han är överlägset bäst när han får gå på innerspår så han får försöka att komma dit. Allt känns bara bra i träningen. Det blir inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

7 Limoncello Boko (Robin Bakker) har ett svårt läge och det blir tufft härifrån.

8 Hugo Boss Shadow (Dwight Pieters) har extrem otur med spåren och resultaten. Han känns iallafall jättefin och senast galopperade han av friskhet så formen är jättefin och mycket bättre än vad formen antyder. Tuffare motstånd nu dock och ett dåligt spår gör att vi jagar en peng, säger Ulf Stenströmer.

9 Fly Top (Thomas Uhrberg) känns allt bra med. Han har varit ute på kort distans som kanske inte är det optimala och jag hopas på tempo nu och då kan han spurta till slut. Barfota runt om, säger Giuseppe Lubrano.

10 Ace Wibb (Carl Johan Jepson) är fortsatt fin. Nytt upplägg på träning när dåligt spår. Halvstängt huvudlag, barfota bak och sulky, säger Robert Bergh.

11 Big Ben Pellini (Per Linderoth) har inte startat på ett tag och formen känns svårbedömd på förhand.

12 Smile Silvio (Peter Untersteiner) kommer tillbaka efter en skada och han har gått två banjobb med Steady King och känns fin. Det är en underbar häst och en av mina favorithästar, men just den här gången får vi ligga lågt då han fick spår tolv. Han kan mycket väl få en fin period framöver. Det blir en finntack yankee, säger Peter Untersteiner.

Rank och V86-procent
RANK ATG

5 De Chambeau 51

4 Indy Boy 6

10 Ace Wibb 17

2 Monster Wine 2

6 Alvena Roy 17

1 Amazing Hazel 1

9 Fly Top 1

12 Smile Silvio 1

8 Hugo Boss Shadow 1

7 Limoncello Boko 2

11 Big Ben Pellini 1

3 Striking Eagle 1

V86-8, 1 640 m, auto
1 Riverdale Z. (Jorma Kontio) gjorde en stark comeback efter paus och är uppåt i form. Det är bra förutsättningar nu med spår och distans. Vi kör med skor den här gången vilket fungerar bra och vi har en bra känsla, säger Massimo Vassallo.

2 Ace of Marke (Magnus A Djuse) har fått lite form igen tycker jag och hon känns pigg och glad i träningen. Vi kommer inte förbi den invändiga och jag hoppas vi kommer ner i rygg på den om han kan. Hon hänger nog med sedan även om hon inte är lika bra bakifrån.Det blir inga ändringar, säger Mikael Selin.

3 Ebba Kuce (Örjan Kihlström) verkar det bra med och hon känns jättefin i träningen. Hon kom bort på Jägersro och det loppet var inte mycket att säga om. Formen tror jag sitter där och läget blev ju hyggligt även om det var snabba hästar på insidan. Inga ändringar, säger Thomas Madsen.

4 Lucky Silver (Mats E Djuse) håller kanonform. Hon möter bra hästar här och det är flera snabba invändigt så vi får se vad hon får för lopp, men hon har så pass bra form att hon kan dyka upp i striden, säger Jörgen Westholm.

5 C.R.Nobless (Kaj Widell) känns som vanligt i träningen och vi är nöjda med pengar. Distansen är en fördel för henne. Barfota runt och amerikansk vagn, säger Hannele Ruusunen.

6 Queen (Björn Goop) STARTAR EJ

7 Kit Crown (Göran Jansson) har fått ett trist läge, men formen är bra och hon kändes fin senast. Vi körde med norskt då, men den drog aldrig så det blir första gången nu. Jag hade tänkt backa, men det är stor skillnad på spår sex och sju så vi får se nu hur det blir, säger Göran Jansson.

8 Unique Princess (Viktor Lyck) känns fin och hon har form, men vi blev väl bortlottade nu då hon är bäst där framme. Vi får sikta på fina pengar, säger Viktor Lyck.

9 Jes Angel (Ulf Ohlsson) kan ta en vettig slant om det klaffar under vägen.

10 Full Speed Forward (Mika Forss) gjorde ett jättebra lopp senast och det var en liten störning också sista kurvan så det var tur att hon inte galopperade. Det blev ett dålig spår nu, men allt ser bra ut i träningen efter det senaste loppet. Det blir ett helstängt huvudlag och en amerikansk vagn, säger Jonna Irri.

11 Sonesta (Marcus Lilius) gick okej senast och blir det tempo på tillställningen kan hon vara med i striden. Hon gillar täta starter. Det blir ett norskt huvudlag, säger Jörgen Westholm.

Rank och V86-procent
RANK ATG

1 Riverdale Z. 32

3 Ebba Kuce 9

4 Lucky Silver 25

2 Ace of Marke 4

11 Sonesta 9

10 Full Speed Forward 1

7 Kit Crown 1

8 Unique Princess 1

9 Jes Angel 1

5 C.R.Nobless 1