Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-08, 12:41   #31

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg

Jag har kört den funktionen i Joker sen den infördes och den funkar kanon.
Den har gjort ett par omgångar till V7or och några V6or (sprintermästardagen senast) också för egen del. Oftast så hjälper den dock inte för av någon anledning så kan den inte trolla dit vinnarna som jag inte själv hittar på mina bongar...

Problemet med funktionen är att den aldrig går att få exakt. Det är teoretiskt och praktiskt omöjligt. Om man nu inte bor i sydafrika och kan lämna in i efterhand dvs...
Programmet, oavsett vilket program man har, kan ju inte få dom exakta siffrorna på antal system, insatsfördelning och omsättning förrn första loppet börjat och spelstoppet skett.
Skall man använda funktionen så skall man vara medveten om att det kan bli snett. Oftast stämmer det dock ganska väl och diffar +-10% vilket är OK i mina ögon.
Tipset är som alltid att "torrköra" ett par omgångar innan man väljer reduceringsmetod.

Poängreducering är ett alternativ till ABC. Antingen så sätter du poäng på hästarna och sätter sen ett maxpoäng som krav eller så kör man streckranken och kör till exempel 18-28 poäng som krav. Man kan leka i det oändliga

Lycka till!

/AA
Det är t o m så att det inte räcker med "antal system, insatsfördelning och omsättning" ens EFTER att första loppet har börjat.

Det finns bara ett sätt att räkna ut en utdelning KORREKT, och det är att ha all rådata. Dvs tillgång till alla enskilda rader.

ALLT annat är bara approximationer.

Edit: Oooops. Det var en gammal diskussion det där.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-06-08 klockan 12:57.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 15:28   #32
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Skriver i denna tråd då den är ju tillägnad HPT..
Ser att i den senaste uppdateringen går det inte att spela v75 längre och ni satt gräns på maxinsats på 50kr för vissa spel.

Jag har varit en betalande användare av detta program men då jag inte spelar v75 så frekvent längre har jag inte förlängt det just nu.
Tänkte dock använda det till ett enklare v75 system idag men blev förvånad av restriktionerna faktiskt.

"Belastningen är MYCKET högre när det är V75 och detta ska inte riskera att drabba betalande användare i form av prestandaproblem."

Får man fråga vad det är som belastar när man spelar v75 genom HPT?
Den är ju installerad på min dator och jag laddar upp ett par filer till ATG - så vad är det jag skulle belasta hos er?

Ja , jag ska inte "gnälla" för mycket då det hade ju varit en gratistjänst men nyfiken på er motivering ovan för att ni tagit bort möjligheten att överhuvudtaget använda HPT i mindre skala idag?
HPT är INTE kopplad direkt till ATG, utan all data hämtas från en server som jag hanterar och har höga månatliga kostnader för. HPTs serverrdel hämtar data från ATG och sen hämtar programmet allt därifrån. Varje gång du startar programmet och laddar eller uppdaterar en startlista skickas ganska mycket data fram och tillbaka till HPTs server.

Det funkar inte i längden att ha 75% gratisanvändare, och samtidigt vara betydligt billigare än många av konkurrenterna. Dessa konkurrenter erbjuder dessutom betydligt mindre data än HPT, och har därmed mindre servertrafik.
HPT är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 16:04   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
HPT är INTE kopplad direkt till ATG, utan all data hämtas från en server som jag hanterar och har höga månatliga kostnader för. HPTs serverrdel hämtar data från ATG och sen hämtar programmet allt därifrån. Varje gång du startar programmet och laddar eller uppdaterar en startlista skickas ganska mycket data fram och tillbaka till HPTs server.

Det funkar inte i längden att ha 75% gratisanvändare, och samtidigt vara betydligt billigare än många av konkurrenterna. Dessa konkurrenter erbjuder dessutom betydligt mindre data än HPT, och har därmed mindre servertrafik.
Fantastiskt märkligt att inte ATG klarar att tillhandahålla xml-filer direkt till spelarna.

Svenska Spel klarar detta lätt.

Vad har du fått för motivering av dem till detta? Tar de betalt av dig för tillgången till filerna eller är det dina kostnader för att driva servern som du avser?
Gammal 2013-06-08, 16:30   #34
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fantastiskt märkligt att inte ATG klarar att tillhandahålla xml-filer direkt till spelarna.

Svenska Spel klarar detta lätt.

Vad har du fått för motivering av dem till detta? Tar de betalt av dig för tillgången till filerna eller är det dina kostnader för att driva servern som du avser?
Man får bara tillgång till ATGs webbtjänst om man har ett företag och skriver under ett avtal. Det är då gratis att hämta hem data till en dator, men vidare distribution måste man bekosta själv. Exakt varför det skiljer så mycket mellan ATG och Svenska spel här vet jag inte. Dock är det oerhört mycket större datamängder som levereras från ATG än från Svenska spel.

Jag avser här kostnaderna för servern. Sen får ju var och en bedöma om de tusentals timmar som lagts på utveckling och support är en kostnad eller ej...
Gammal 2013-06-08, 16:38   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Man får bara tillgång till ATGs webbtjänst om man har ett företag och skriver under ett avtal. Det är då gratis att hämta hem data till en dator, men vidare distribution måste man bekosta själv. Exakt varför det skiljer så mycket mellan ATG och Svenska spel här vet jag inte. Dock är det oerhört mycket större datamängder som levereras från ATG än från Svenska spel.

Jag avser här kostnaderna för servern. Sen får ju var och en bedöma om de tusentals timmar som lagts på utveckling och support är en kostnad eller ej...
Hur många kB per "hämtning" rör det sig om? Någon slags komprimering?

Att enskilda 3:e-partstillverkare av reduceringsprogram skulle kunna ha bättre möjligheter att hantera datatrafiken låter närmast befängt för mig.

Men å andra sidan är det mycket som inte är som det ska med ATG.
Gammal 2013-06-10, 08:29   #36
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur många kB per "hämtning" rör det sig om? Någon slags komprimering?

Att enskilda 3:e-partstillverkare av reduceringsprogram skulle kunna ha bättre möjligheter att hantera datatrafiken låter närmast befängt för mig.

Men å andra sidan är det mycket som inte är som det ska med ATG.
En komplett startlista till V75 med all information kan vara megabytestor från ATG, och jag har fått lägga mycket tid på att optimera konvertering och komprimering av datat för att kunna vidarebefordra det till HPT.

Det finns dock väldigt mycket data att tillgå, även sånt som inte finns att tillgå på ATGs hemsida. Jag går bara in på atg.se för att ladda upp filen nuförtiden, eftersom jag kan se betydligt mer information i HPT...

td