Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-14, 10:13   #1
 
G@boriks avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 291

MLB Underdog
Stats: 56 - 73 - 0
ROI: 102.09%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

V86 – ATG:s nya stora spelsatsning


V64 blir V86.
Det är årets stora spelnyhet inom travet.
ATG går ut med det officiellt i eftermiddag, men Sportbladet kan avslöja det redan här.

Källa: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13619219.ab


Så, vad tror ni travexperter om detta?
G@borik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 11:14   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Känns väldigt svårt att lösa? Är ju inte ofta man sätter 7an normalt (eller 6an för den delen). Men visst ska det bli intressant och kul att prova. Funderar på om man kan spela "V8" med bara utdelning på 8 rätt? Kommer de isf ge x2,5 som vanligt eller kanske t.o.m x3?
Och blir det jackpot om ingen hittar 8an? Känns som många jackpots isf...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 11:20   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Känns väldigt svårt att lösa? Är ju inte ofta man sätter 7an normalt (eller 6an för den delen). Men visst ska det bli intressant och kul att prova. Funderar på om man kan spela "V8" med bara utdelning på 8 rätt? Kommer de isf ge x2,5 som vanligt eller kanske t.o.m x3?
Och blir det jackpot om ingen hittar 8an? Känns som många jackpots isf...
Lär nog vara x2,5. Å andra sidan kostar varje rad 25 öre vilket ger någon ett extra 2 hästarslås jämfört med V75. Kommer bli ruggigt svårt att sätta den, troligtvis svårare än V75 sålänge inte fälten blir ojämna. Då måste de göra loppen lite ojämna eller inkludera ett lopp med en överlägsen häst jämfört med resten av fältet.

Jag tycker det är för mycket begärt att sätta 8 lopp. För att inte tala om hur långt det tar tills omgången är över. Inkluderar de voltstart/lågklass lopp så är risken för omstart ännu större och därmed drar det ut på tiden ytterliggare.
Jag skulle inte orka sitta på valla igenom 8 lopp iaf.

Dessutom, stackars alla liveombud som isåfall måste köra längre öppettider pga detta ifall de inte låter starten går tidigare. Knappast uppskattat.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 11:28   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Lär nog vara x2,5. Å andra sidan kostar varje rad 25 öre vilket ger någon ett extra 2 hästarslås jämfört med V75. Kommer bli ruggigt svårt att sätta den, troligtvis svårare än V75 sålänge inte fälten blir ojämna. Då måste de göra loppen lite ojämna eller inkludera ett lopp med en överlägsen häst jämfört med resten av fältet.

Jag tycker det är för mycket begärt att sätta 8 lopp. För att inte tala om hur långt det tar tills omgången är över. Inkluderar de voltstart/lågklass lopp så är risken för omstart ännu större och därmed drar det ut på tiden ytterliggare.
Jag skulle inte orka sitta på valla igenom 8 lopp iaf.

Dessutom, stackars alla liveombud som isåfall måste köra längre öppettider pga detta ifall de inte låter starten går tidigare. Knappast uppskattat.
Nej som sagt svårt att sätta. Sen lopp med en överlägsen häst, som då är sjuk ibland och gör bort sig ibland gör ju knappast det jätte mkt lättare. Får isf vara lopp med klassblandning, 2-3 som är huvudet högre.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 11:30   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

För övrigt så gynnar det de "rika" storspelarna som har råd med riktigt dyra system.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 13:45   #6
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Tycker det låter skitspännande med något nytt - detta skall bli intressant, men djävligt svårt!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 13:51   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Väl många lopp för att det ska bli riktigt kul att göra förhandsanalyser och det låser upp en för lång tid om man vill se allt live. Är tillräckligt många "skitlopp" som det är på nuvarande V64 tycker jag, nästan bättre klass på valfri V65-omgång ju.

För övrigt måste det vara minst ett faktafel i artikeln (vore skräll om de lyckats producera en utan iofs), för V6 började det väl inte med redan 2005 eller?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 16:06   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Bra idè!!! V64 är urtrist. En tråkig variant av utmärkta V65. Potten för 4 rätt på V64 känns meningslös och gör att man i princip alltid måste gå för enbart 6 rätt på V64 för att hitta spelvärde.
Håller däremot med om att 8 lopp blir både väldigt svårt samt tar upp väldigt lång tid om man vill följa rubbet live (och det vill man ju såklart).
För att summera, och uttrycka min högst personliga åsikt, anser jag att det här är hur kul som helst. V64 är inget att gråta över oavsett. Och vem vet, kanske blir V86 större än V75 med tiden? Intressant och spännande!
För övrigt lär ju V8 (vem faan vågar sig på det!?! ha ha) ge 2,5 ggr då det är tre potter att fördela. Precis som på V64 och V75.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 16:15   #9
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Att åtta lopp skulle binda upp för mycket tid tycker jag inte - tycker ni att V75 tar för lång tid? Sedan är det ju bara att komprimera dessa dagar lite mer - kortare segerintervjuer och därmed kortare väntetid mellan loppen - tränarna får helt enkelt bli effektivare på att värma hästarna i tid...

V86 är ju bara ett lopp mer än V75 och hur många gånger har ni inte hittat tid till dessa tävlingar och mer..?


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 16:23   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Att åtta lopp skulle binda upp för mycket tid tycker jag inte - tycker ni att V75 tar för lång tid? Sedan är det ju bara att komprimera dessa dagar lite mer - kortare segerintervjuer och därmed kortare väntetid mellan loppen - tränarna får helt enkelt bli effektivare på att värma hästarna i tid...

V86 är ju bara ett lopp mer än V75 och hur många gånger har ni inte hittat tid till dessa tävlingar och mer..?


/Badass
Grejen är att dels är det högre klass på V75 = färre lärlingar/färskingar/omstarter. Vilket i sin tur gör att de mesta går smidigt till förutom avd4.
I V86 måste de nu fylla ut omgången med skitlopp helt enkelt. Hoppas de håller sig till auto och inga fler voltstarter.
Grej nr2 är att V64 börjar nu vid 19:15. Hur länge ska folk sitta på valla egentligen? till 22:30? När de flesta har arbete dagen efter att gå till?

Enda alternativet som jag ser det isåfall är att de låter starten gå tidigare. Redan vid 18. V75 är sedan ett flaggskepp med bra hög omsättning. V86 lär knappast konkurrera med V75 sålänge inte de högklassika loppen flyttas över.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 16:51   #11
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Grejen är att dels är det högre klass på V75 = färre lärlingar/färskingar/omstarter. Vilket i sin tur gör att de mesta går smidigt till förutom avd4.
I V86 måste de nu fylla ut omgången med skitlopp helt enkelt. Hoppas de håller sig till auto och inga fler voltstarter.
Grej nr2 är att V64 börjar nu vid 19:15. Hur länge ska folk sitta på valla egentligen? till 22:30? När de flesta har arbete dagen efter att gå till?

Enda alternativet som jag ser det isåfall är att de låter starten gå tidigare. Redan vid 18. V75 är sedan ett flaggskepp med bra hög omsättning. V86 lär knappast konkurrera med V75 sålänge inte de högklassika loppen flyttas över.

Inga problem att åtgärda! Börja tävlingarna vid 17:30 - kör 3 lopp innan V86 - starta V86 klockan 18:30 och V86 är slut kring 21:30 om man räknar på 3 lopp i timmen plus lite svinn!

Därefter kan man köra 1 eller 2 lopp om man vill och tävlingarna slut kring 22:00! Alla behöver ju inte vara kvar till efter V86 - det vet ju alla som någon gång varit på trav att åskådarantalet minskas med i alla fall 50% efter huvudspelen, V5, V64, V75... Det är ändå enbart förlorarna, kvittoletarna, spelmissbrukarna, personalen och/eller de riktigt frälsta som är kvar ändå!



/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 07:32   #12
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Inga problem att åtgärda! Börja tävlingarna vid 17:30 - kör 3 lopp innan V86 - starta V86 klockan 18:30 och V86 är slut kring 21:30 om man räknar på 3 lopp i timmen plus lite svinn!

Därefter kan man köra 1 eller 2 lopp om man vill och tävlingarna slut kring 22:00! Alla behöver ju inte vara kvar till efter V86 - det vet ju alla som någon gång varit på trav att åskådarantalet minskas med i alla fall 50% efter huvudspelen, V5, V64, V75... Det är ändå enbart förlorarna, kvittoletarna, spelmissbrukarna, personalen och/eller de riktigt frälsta som är kvar ändå!



/Badass
Håller med. Sen kan man väl korta ned den UUUURRRRRGAMLA defileringen.
Hur länge har dom kört samma gamla musik till den. Nej speeda på, gör provstart o sen 2 minuter till start.
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 09:38   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jag tycker det känns fräscht och intressant! Svårt? Visst men å andra sidan gör radpriset att vi som går in för det och satsar seriöst vinner fördel mot Harry Boy- och Svenssonlirarna! Som vanligt gäller det ju att ha en rejäl idé och helst två för att kamma hem det för någonstans måste det ju spikas. 25 öre raden ger god täckning i övriga lopp och i och med radpriset ser jag inte svårighetsgraden som så besvärlig att få åtta rätt!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-09, 16:37   #14
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Nice med lite nytt tycker jag, dock saknar jag att det inte var H2H som kom istället hos ATG. Jag fattar ärligt talat inte varför man inte erbjuder det? Är det för att man kör med rörliga odds istället för fasta? Eller är det för lätt att vinna på. Ursäkta för att jag glider ifrån topicen men jag undrar.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-09, 17:10   #15
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travaren Visa inlägg
Nice med lite nytt tycker jag, dock saknar jag att det inte var H2H som kom istället hos ATG. Jag fattar ärligt talat inte varför man inte erbjuder det? Är det för att man kör med rörliga odds istället för fasta? Eller är det för lätt att vinna på. Ursäkta för att jag glider ifrån topicen men jag undrar.
h2h skulle aldrig funka med rörliga odds.
Bara för att det finns två utfall på h2h är det inte enklare att gå plus i längden. Snarare svårare.

Senast redigerad av bftrader den 2011-10-09 klockan 17:12.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td