|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Hade först tänkt stå över denna omgång där risken är stor för att åtminstone femmorna fryser inne. Svårt se Maharajah och Sanity förlora idag så får bli spikarna det och dessutom ett kryss i V7-rutan pga av det. Hoppas det stimmas i Liven och TV4 om att man ska gardera storfavoriterna då sånt snack brukar få ett visst genomslag i strecklistan.
Finns i alla fall ett roligt lopp med i omgången (avd 7 såklart) och har där hittat ett par intressanta streck i ffa 4 Orcas Bac som kryssade fram med gott om krafter senast och såg klart fin och formstark ut. Blev rena prepareloppet inför detta. Kan bli bra med ny kusk på denna även om Peter Untersteiner inte alls är tokig. Stefan har iofs kört hästen ett par gånger (en vinst och en galopp). Hästen har visat sig gå bäst med smyglopp och läget kunde inte vara bättre för det än nu med endast tre på start och startsnabb häst och kusk. Brukar ju öppna upp sig till slut i dessa underbara stayerlopp och hittar han 3:e invändigt så går ingen säker här på visad form. Den andra skrällen är 11 Tjacke Gold som äntligen lyckats skaka av sig Håkan K Persson i sulkyn och tackade näst senast för det genom att visa att han minsann kunde speeda över ett upplopp oxå. Stor fördel av att Per kör igen och hästen är ju björnstark och en gammal favorit till mig. Understreckad även om plånboken ser tunn ut liksom för alla utom Ester Zonett där bak. Favoriten 9 Twigs Tarzan hade nog varit stenklar med Åke,Ludde,Erik,Per eller varför inte Haugstad i sulkyn men nu kör tränaren själv och då lyser den röda varningslampan för mig och det kan bli både ett och två besök ute vid korvkiosken och garderingen är obligatorisk. (Noterade för övrigt hur sur Stefan Persson var efter att ha vunnit med favoriten General Flax på Åby för 14 dagar sedan. Svor och gormade över andra förluster. Det var nog den bittraste och mest trista vinnarintervju jag hittills sett i Vinnare V75. Fanns verkligen noll glädje över att äntligen ha vunnit ett V75-lopp med en nos och ingen vidare PR för sporten. Han verkade helt enkelt inte må speciellt bra av att köra och förlora lopp och med tanke på hur han kör så skulle han kanske göra både sig själv och hästägarna en tjänst genom att göra trevlige och duktige Kenneth Haugstad till förstekusk för stallet. För träna häst det kan han verkligen Stefan. Resultaten skulle absolut inte försämras...) Lycka till idag! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tack för att du lyfte fram Orcas Bac Criba, både jag och resten av spelarna verkar ha tappat den, 6% är smarrigt! Tjacke får plats på systemet också, han är lite bortglömd på strecken iallafall. Tidig inlämning idag:
1,3,5,7 Alla 7 2,4,6,8 4 4,5 4,6,7,8,9,11,12 Krav: Sanity/Maxwell Mayday/Covington Ås En som är jävligt tappad idag är Pelle Pirat! 3 (bakom Wiss P, före Marshal H), senaste tre V7-starterna: 2 (stryk endast av en för dagen oslagbar Alandias Karisma och före Wiss P), 0 (från bakspår bakom Covington, Wiss P bl a). Alla borde ha chans här om det blir lite uppullat och ledaren inte är nog bra/speedig.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2011-10-29 klockan 12:41. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tror att man ska undvika spik på nån av Svanstedts idag...Global Miracle struken och nu stannade El Classico på upploppet utan anledning. Sjukdom i stallet på G.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Orcas Bac var "nerspelad" igår 7ggr/8% och ser bra ut.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sharpest
|
Länge sedan jag delade med mig utav mitt system här, och det har varit lika bra då jag kammat hem 0.
Här får ni helgens andelssystem som jag knåpat ihop. Delar den med andra. 1,5,7,8 1,4,5,6 2,4,5,7,10 1,2,3,4,5,6,7,8,9 4 5 2,6,7,8,9,12,13,15 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ser inte dumt ut KP!
Gjorde lite av ett rövarsystem jag: 5 alla 7 alla 4 5 alla V7 Lycka till |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Se om man kan jinxa sitt system jag med. Egentligen helt åt skogen uppbyggt, men iaf:
1: 1, 5 2: 1, 4 3: 4, 7, 8 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 5: 4 6: 4 7: 1, 2, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 15 |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
FAN!!! En minut till start och jag är chanslös.... Maxwell Mayday galopp galopp galopp.... Här borde Erik ta ansvar och köra ut! Fan vad less jag blir....
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Omstart men Maxwell felfri.... Det kanske finns hopp ändå?
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Mitt system....
1: 5 2: 1 3: 4 7 4: 2 3 4 5 6 9 5: 1 2 4 6 7 11 6: 3 4 5 7: 2 4 6 7 8 9 11 12 13 14 15 |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
ANDRA omstarten.... AUTO! Pinsamt!
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sharpest
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ludde knappt ens en längd efter i andra dessutom, den första måste de ju såklart blåsa men är verkligen reglementet så jävla dumt skrivet att andra omstarten var korrekt dömd?
Har dålig koll på hur mycket boten ligger på för den här förseelsen men runt tusenlappen är det väl. Borde ha höjts för längesen, blir bara mer och mer sånt här för varje år.
|
|
|
|
#29 |
|
Oj oj oj! Vilket värde! På V5 är Yarrah Boko 80%are och Maharajah ENDAST 24%!!! SKYNDA FYNDA! På spel och v75 är det ju tvärtom!!!
|
|
|
|
|
|
|
|