Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-28, 09:38   #46
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Ja, där håller jag med. Men det verkar vara stort intresse för 2QB så då får man acceptera att majoriteten vill. Har aldrig riktigt gillat 2QB men fler Flex är alltid roligt. ( Om nu majoriteten vill det dvs, jag har själv velat i frågan men ju fler mock drafts jag kör, desto mindre vill jag ha 2QB haha )

Vi får se vad som blir beslutat. Oavsett så kommer det bli en intressant liga.

Vi hörs!

MoTM

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Ja, vid närmare eftertanke så låter två flex-positioner ( WR, RB, TE ) roligare än tre WR:s. Är dock skeptisk till att köra två QB:s.
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2017-08-28 klockan 09:40.
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-28, 09:40   #47
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Vad tror Ni om 1Flex istället för 1st extra WR? Ger lite fler valmöjligheter och lite roligare kombinationer, som tex. 2TE i starting line up osv. 3WR så låser vi oss väldigt mkt. 2Flex gör att man klarar bye lättare och skador, då man kan slänga i en waiver TE vid kris osv.


/MoTM

Om poängen är att göra spelet enklare kan vi väl skippa positionerna så blir det jävligt enkelt (=

Om vi kommer utöka bänkplatserna med 2-3 platser så förstår jag inte varför vi har behovet att även göra en WR plats till flex. Det blir nog inte bara enklare vid byes och skador, jag tror att vi kommer mer eller mindre aldrig ha ett problem vid en bye eller skada då.


Vi borde väl ändå försöka ha samma svårighetsgrad på den här ligan, känns som väldigt låg nivå om man gör alla dessa ändringar. Blir ju för enkelt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+1), jaroiten (+1)
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-28, 09:49   #48
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Nu var kanske mitt ordval lite fel och det märker jag nu i efterhand. Jag menar ju självklart inte att ligan ska bli sämre eller enklare. Att vi gör dessa ändringar för att göra den simpel.

Snare tvärtom, de svåraste ligorna jag varit med i har varit ligor med större roster då man måste använda sig av spelare som man kanske inte riktigt vill osv. Det gör också att man måste fokusera på en bättre bänk.

Om jag formulerar om mig istället.

Jag tycker att 2 Flex gör en mer intressant liga och dessutom lite mer taktisk. Bänken blir viktigare då man måste ha en bra bänk med tanke på alla bye och ev. skador.

Det har inget med enklare eller sämre liga att göra utan mer att en Flex kryddar ligan med lite fler intressanta möjligheter. Snarare svårare än enklare.

Självklart ska svårighetsgraden vara hög, det är ju en del av charmen.

Det är kanske som du skriver, att vi inte ska öka roster size utan låta den vara standard, att bara öka starting lineup med Flex eller liknande.

Ju mer man tänker på det så låter det inte så dumt. Större bänk gör det ju lite enklare...

Hmm...bra synpunkt!

MoTM

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
Om poängen är att göra spelet enklare kan vi väl skippa positionerna så blir det jävligt enkelt (=

Om vi kommer utöka bänkplatserna med 2-3 platser så förstår jag inte varför vi har behovet att även göra en WR plats till flex. Det blir nog inte bara enklare vid byes och skador, jag tror att vi kommer mer eller mindre aldrig ha ett problem vid en bye eller skada då.


Vi borde väl ändå försöka ha samma svårighetsgrad på den här ligan, känns som väldigt låg nivå om man gör alla dessa ändringar. Blir ju för enkelt?
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 14:35   #49
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det har varit många bud och olika åsikter här i liga 3 och det är såklart omöjligt att kunna tillgodose allas önskemål.

Även här har jag satt ihop reglerna för ligan och det ser ut som följande.

Vill någon ha en förändring på någonting i ligan så får man se till att framföra det innan draften. Alla specifika regler går att läsa på ligans sida. I stort sett allt är satt till standard men om någon hittar något som borde förändras så ut med språket.

Liga 3 är ny och det är en hel del som ska justeras.

Snakedraft och standardscoring är det som gäller.

Eftersom vi endast är 10 lag i ligan så har vi utökat lineupsen med 1 QB + 1 FLEX + 3 bänkplatser

Här kommer vi spela 10 matcher i grundserien vilket då innebär att man möter 8 lag 1 gång och det 9:e laget 2 gånger.

Schemat krånglar lite så jag håller på och bökar med det fram och tillbaka så det ska bli rätt, just nu genererar ESPN ett schema så att man inte möter alla lag 1 gång utan man möter 6 lag 1 gång och 2 lag 2 gånger samt att 1 lag möter man aldrig. Får väl till det tillslut hoppas jag.

Därefter går 6 av 10 lag till slutspelet där top 2 från grundserien har BYE i första slutspelsomgången och går in först i semifinalen. Slutspelet spelas över 3 slutspelsrundor på 2 veckor per runda.

Känns roligare med 2 veckors matchups i slutspelet då det blir mindre slumpartat då tror jag.

Totalt spelas ligan över 16 veckor och vi slipper den konstiga vecka 17 i NFL där många av lagen inte har något att spela för.

Vi kör endast 2 prisplatser i denna ligan då det blir för krångligt annars med olika insatser. Top 2 i grundserien har ju stor fördel av att få BYE första slutspelveckan.

70% till vinnaren av slutspelet
30% till tvåan i slutspelet

Här nedan kommer alla olika prisfördelningar beroende på vilket lag som placeras sig var eftersom vi har lag med olika insats i denna ligan:

Spoiler:


Den totalt potten ligger på 42k och vi är 8 lag som tävlar om maximala potten då vi satsat 5000 kr per person.

2 stycken lag har satsat 1000 kr och kan således endast ta del av 1000 kr från vår andra insats så deras pott ligger på 10k. Dessa 2 lagen måste ju komma 1:a eller 2:a för att få pris.

Det är endast när ett 1k-lag tar pris som en del av potten måste flyttas vidare till 3:an eller 4:an.
Olika scenarion:

1#

1:a (5k-lag) 70% av stora potten = 29.4k
2:a (5k-lag) 30% av stora potten = 12.6k

Totalt = 42k prispengar


2#

1:a (5k-lag) 70% av stora potten = 29.4k
2:a (1k-lag) 30% av lilla potten på 10k = 3k
3:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 9.6k

Totalt = 42k prispengar


3#

1:a (5k-lag) 70% av stora potten = 29.4k
2:a (1k-lag) 30% av lilla potten på 10k = 3k
3:a (1k-lag) får ingenting eftersom pengarna som är kvar är från storpotten
4:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 9.6k

Totalt = 42k prispengar


4#

1:a (1k-lag) 70% av lilla potten = 7k
2:a (5k-lag) 70% av det som är kvar i storpotten = 24.5k
3:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 10.5k

Totalt = 42k prispengar


5#

1:a (1k-lag) 70% av lilla potten = 7k
2:a (5k-lag) 70% av det som är kvar i storpotten = 24.5k
3:a (1k-lag) får ingenting eftersom pengarna som är kvar är från storpotten
4:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 10.5k

Totalt = 42k prispengar


6#

1:a (1k-lag) 70% av lilla potten = 7k
2:a (1k-lag) 30% av lilla potten = 3k
3:a (5k-lag) 70% av det som är kvar i storpotten = 22.4k
4:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 9.6k

Totalt = 42k prispengar



Trader kommer till 100% gå automatiskt, oavsett vad som händer. Det är alltså upp till er som är med i ligan att hindra att en skum eller felaktig trade går igenom. 50% av ligamedlemmarna vilket i den här ligan blir 5 stycken måste rösta emot traden för att den ska avslås. Annars går den igenom, även om det är Tim Tebow mot Le'Veon Bell.

Fractional scoring har vi även här. Waiver är satt till "move to last after claim".

Jag tror det var allt, en vecka kvar till draften sen åker vi!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), MonstersOfTheMidway (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2017-08-29 klockan 18:56.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-30, 07:13   #50
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Ser framemot denna liga extra mkt eftersom det är lite nya regler och sånt som jag inte haft så ofta i min historia. 2 QB, 2 Flex osv.

Kan bli väldigt intressant, får tänka om lite i draften.

Så, lycka till alla och jag hoppas vi får en grym säsong med en massa annorlunda tankesätt pga. ligans regler.

Nu kör vi!

MVH / MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 18:10   #51
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 11
Standard

Kan man vara med ännu? Jag skulle gärna vara med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5), eddieh (+1)
Redlab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 18:16   #52
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redlab Visa inlägg
Kan man vara med ännu? Jag skulle gärna vara med.
Det kanske kan gå att lösa. Maila mig: [email protected]
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-07, 13:43   #53
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ligan som är "viktigast" att vinna här ja, återstår om det var rätt val att vänta i evigheter på två dugliga QB istället för att gå efter hotshotsen fort som fan!

får väl ändå säga att det känns som att man lyckades ganska så bra med sitt lagbygge, allround med lite halvdana QBs med upside, bara alla gubbar får hålla sig friska från ACL skador och hamparökning så ska vi nog kunna jogga med uppe i toppen.

nog för att jag inte har världens bästa QB duo så känns det som att team Metlife ligger ännu lite mer pyrt på att men misstänker att han ger sig ut på trading mission illa kvickt
har en känsla av att Rex's QB collection får ett gäng skamförslag inom det närmsta.

inte riktigt något lag som sticker ut här tycker jag utan ser ruggigt jämnt ut och tror det kan bli ruskigt tajt hela vägen in.

Väl mött / Big Bens Brown Bell
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-07, 15:16   #54
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Med Goff, Hoyer och Alex Smith sitter jag lugnt i båten.

Fast om någon är sugen på att byta till sig någon RB eller WR i utbyte mot QB är ni välkomna att höra av er.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-07, 21:45   #55
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Jag måste säga att denna draft var helt kaaaos. 2 st auto picks och mina reserver är ju katastrof.

Skulle säga att mitt lag är ett av dem sämre med tanke på mina RBs, hade det varit PPR så hade det kanske var OK
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-08, 23:51   #56
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Zeke!
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 10:32   #57
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Jättetrade i Liga 3 denna vecka som nu fått obehagliga konsekvenser.

En av de inblandade spelarna är DS Watson, QB Hou, som väl just nu är Fantasy-MVP. Dock så blev han skadad igår och är borta resten av säsongen.

Hur tänker vi här?
Traden är inte genomförd ännu, är det fair att rösta emot traden?
Eller är det "Shit happens" som gäller?

Röstar man emot denna trade pga skadan, vart går gränsen för när man ska rösta emot en ej genomförd trade pga ändrade förhållanden?

Jag vet inte, jag lyfter frågan här iaf för att höra vad andra tycker. Om inte annat så är det bra att slå fast nåt om detta inträffar igen

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 11:11   #58
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Måste ju bara vara fair när den accepterades.

Blir orimligt annars.

Skador är alltid shit happens. Enda undantaget för mig personligen, är ifall nån skadade sig och motståndaren kör en fuling och accepterar en trade som föreslagits innan hens spelare blivit skadad.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 13:08   #59
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det är redan fastslaget att det krävs ett visst antal röster för att neka en trade och det gäller ju i alla lägen.

Tidigare försökte jag ju vara schysst och la tid på att köra igenom trader snabbare men tyvärr så funkade inte det upplägget eftersom folk hade problem med detta.

Hur man sedan väljer att lägga sin röst på trader är ju helt valfritt men också totalt anonymt.

Är man den som får Watson i det här fallet röstar man ju emot och den som ger bort Watson röstar väl för. Hur övriga lag väljer att rösta vet man ju inte, en del kanske tycker det här blir dumt, andra tycker att man får stå sitt kasst och vissa kanske röstar för det alternativet som man tror gynnar sitt lag mest.

Det blir lite så här vi måste ha det i ligorna när vi spelar om pengar för att minimera risken för dispyter.

Personligen tyckte jag att personen som skulle få Watson var stor förlorare i denna traden redan från start och efter detta så blir den ju ännu mer ojämn.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 13:20   #60
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
...och vissa kanske röstar för det alternativet som man tror gynnar sitt lag mest.

Personligen tyckte jag att personen som skulle få Watson var stor förlorare i denna traden redan från start och efter detta så blir den ju ännu mer ojämn.
Varför tyckte du att han var en förlorare? Alternativet var att ta 0p på QB positionen, vilket i en 2 QB liga måste vara en 90%ig säker förlust iaf. När han är en match ifrån att missa slutspel (blir målskillnadsaffär där han med 0p på QB positionen inte hade legat bra till) så måste man ju göra något, man måste ju kolla till situationen i ligan också.


Sidonot, usch för folk som röstar för det som gynnar det egna laget, personligen hade det troligtvis gynnat mig att vetoa den här trejden, men den är ju fair när den accepterades. Om man enbart röstar på det som gynnar ens eget lag ska man fundera på vad man själv vill att resten av lagen gör när man själv är involverad i en trade. Långsiktigt skulle det troligtvis leda till att alla trades vetoas, eftersom det inte ligger i någons intresse att något lag blir bättre. Skulle förstöra ligan /=

Mina 2 cent osv.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td