Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-16, 07:02   #46
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Morgon,

Ett hett ämne som diskuterats mycket genom åren bland mina USA ligor. Dock så har det alltid varit så att en spelare som är Out är möjlig att sätta på IR då spelare inte är "frisk". En spelare med Q eller Doubtful är frisk och kan därför inte placeras på IR.

Många har argumentet som Deeboo beskriver ovan, att ofta väntar lagen med att sätta en på IR när det har Out taggen. Covid har ju ändrat detta då IR är 3 veckor numera så IR används flitigare.

Så där finns nog inte mycket att göra då det krävs en manuell hantering och den tiden tror jag inte någon har att ansvara för.

Men helt klart ett intressant ämne. Jag själv utnyttjar detta nu i Liga 1 med Beckham out. Vilket inte känns rätt då Beckham inte är på IR utan enbart småskadad. Men det är ju inte vi som bestämmer detta utan ESPN.

Lycka till alla i week2.
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 07:00   #47
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Morgon,

Ett hett ämne som diskuterats mycket genom åren bland mina USA ligor. Dock så har det alltid varit så att en spelare som är Out är möjlig att sätta på IR då spelare inte är "frisk". En spelare med Q eller Doubtful är frisk och kan därför inte placeras på IR.

Många har argumentet som Deeboo beskriver ovan, att ofta väntar lagen med att sätta en på IR när det har Out taggen. Covid har ju ändrat detta då IR är 3 veckor numera så IR används flitigare.

Så där finns nog inte mycket att göra då det krävs en manuell hantering och den tiden tror jag inte någon har att ansvara för.

Men helt klart ett intressant ämne. Jag själv utnyttjar detta nu i Liga 1 med Beckham out. Vilket inte känns rätt då Beckham inte är på IR utan enbart småskadad. Men det är ju inte vi som bestämmer detta utan ESPN.

Lycka till alla i week2.
Helt enig om att vi inte kan hålla koll på detta manuellt, att dessutom få kontakt med alla som har en "O" på IR för att dom ska kunna korrigera detta känns som omöjligt.

Dock, min åsikt kvarstår att vi inte la till IR för att ha spelare som är "O" där, så detta tycker jag vi korrigerar till nästa säsong, i år är det bara att köra på det som espn tillåter
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 18:42   #48
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Problem i ligan inför vecka 2 i finalen. Lagen kommer inte att låsas i ligan då den anses vara färdigspelad.

Jag och Lazlo har i samråd slagit fast:


Print screen på line up eller bara skriva den i ligan eller på sharps senast söndag 18.59 och eventuella justeringar för de senare matcherna ska skrivas ut i ligan eller på sharps innan matchstart.

Sen får vi räkna manuellt. Tror att det kommer gå enkelt att se respektive spelares score för veckan och så plussar man ihop det bara.


Lycka till

Quack
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-02, 05:52   #49
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

QB Brady
RB Mitchell (skriver nytt inlägg om han inte spelar)
RB Jones II
WR Beasley
WR Z Jones
TE Kelce
WR Gallup
WR Metcalf
D Cowboys
K Tucker
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-02, 17:48   #50
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

QB Joe Burrow
RB Cordarrelle Patterson
RB Jaret Patterson
WR Cooper Kupp
WR Jarvis Landry
TE Foster Moreau
FLEX Russell Gage
FLEX Dare Ogunbowale
D Bears D/ST
K Matt Gay
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 09:24   #51
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Grattis Lazlo! En grym final med höga poäng. Burrow var verkligen galen i slutet. Snyggt med Bears DST.

Grattis till Juret för andra platsen och tack till alla Er andra. En rolig säsong.

Njut nu av "vanlig" NFL så hörs vi väl i höst igen!

Som vanligt, stort tack till Lazlo och Meq för att Ni tar Er tid att hålla i ligan! Det uppskattas.

So long!

//J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 16:51   #52
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Färdigt för denna gång, hoppas vi alla hörs till hösten igen.

Serieseger: Nilsson Bros (2000 kr)

Vinnare: Lazlo (8500 kr)
2:a : Juret (3500kr)

Kontakta Lazlo för utbetalning.

Håll er friska så hörs vi!

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td